Jump to content
Hundesonen.no

Trondheim Hundefestival

Yakine

Recommended Posts

• Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Vi stiller også begge dagene. Gleder oss. :lol:

Her er link: http://hundefestivalen.com/

Åh, kanskje vi sees da :lol: Hadde vært artig! :)

Klarer ikke velge! Super dommer i Drammen samme helg.. Åååå!

Jooda, du må komme! :)

Jeg kommer som turist. Dvs jeg skal vel jobbe litt også, og vi har storcert på søndag. Heie på det som kanskje er mamman til neste valp..

Spennende! :D

Ble så jeg meldte på bare 2 hunder, Lea og Coda begge dager. Tror ikke dommeren(e) liker Shira/Frost - typen samojed, så da blir de hjemme. Blir nesten rart å stille bare 2 hunder å ikke må stresse med handler :P

Humm...så du har kanskje tid til å manøvrere et stk pelsbesvær på valpeshow? :P Er omtrent siste sjanse for mini'n å debutere som valp, vil jeg tro, og jeg tør ikke helt selv :P Kanskje jeg blir bitt av den derre basillen jeg også, hvis han ikke blir sendt ut med brunt :P

Humm...så du har kanskje tid til å manøvrere et stk pelsbesvær på valpeshow? :P Er omtrent siste sjanse for mini'n å debutere som valp, vil jeg tro, og jeg tør ikke helt selv :P Kanskje jeg blir bitt av den derre basillen jeg også, hvis han ikke blir sendt ut med brunt :P

Gjør det selv og bli bitt av basillen! Det er arti! :P

Ooooops, så ikke den jeg, så sendte de mail med masse rare spørsmål... :P

Tusen takk! Da skal Oliver meldes på i junior begge dager.

Jeg synes også den var unødvendig vanskelig å finne. Jeg skal si fra til rette vedkommende.

Jess jess, ikke no problem det, så lenge det ikke kræsjer med de voksne, men det skal godt gjøres :P

Jeg synes også den var unødvendig vanskelig å finne.

Enig! Synes det hadde vært kjekkt med påmelding via dogweb også jeg da, slipper å fylle ut alle skjemaer å regne ut hva man må betale; mye hodebry for en stakkar det :P

ups, dobbelpost, noen kan sikkert fixe..

Guest Belgerpia

Hadde jeg hatt mye penger til overs og påmeldingsfristen var neste fredag så skulle jeg jaggu meldt på mine begge dager - supre dommere for rasen, spesialdommer begge dager - og så kunne jeg surra Lilli på toppen av bilen for å få stilt henne for Gert Christensen igjen...

Meeeeen - ikke er jeg rik, det er laaaaangt å kjøre så det orker jeg bare ikke tror jeg - tror heller jeg skal lure Lilli-eiere til å kjøre til Drammen den helgen jaggu.

Enig! Synes det hadde vært kjekkt med påmelding via dogweb også jeg da, slipper å fylle ut alle skjemaer å regne ut hva man må betale; mye hodebry for en stakkar det :P

Det var en eller annen grunn til at de ikke kjørte det gjennom Dogweb, husker ikke helt. Men de kunne i alle fall ha lagt en link til påmeldingsskjemaet, selv om det var en fane øverst på siden et sted.

Gjør det selv og bli bitt av basillen! Det er arti! :P

:P

Skummelt...

Jess jess, ikke no problem det, så lenge det ikke kræsjer med de voksne, men det skal godt gjøres :P

Åh, det hadde vært supert! Kanskje jeg til og med hadde turt å gjøre selv etterhvert, hvis jeg bare visste åssen... :P

Så da regner jeg med at å trene på stå, med og uten tafsing, samt trav er tingen hvis man vil ha sånn sløyfe? :P

Seriøst. Utstilling er skumle saker... :P Men jeg har lovet dyrt og hellig at Nansen skal utnyttes på alle tenkelige og utenkelige måter, så da er det vel bare å hoppe i det :P

:P

Skummelt...

Åh, det hadde vært supert! Kanskje jeg til og med hadde turt å gjøre selv etterhvert, hvis jeg bare visste åssen... :P

Så da regner jeg med at å trene på stå, med og uten tafsing, samt trav er tingen hvis man vil ha sånn sløyfe? :P

Seriøst. Utstilling er skumle saker... :P Men jeg har lovet dyrt og hellig at Nansen skal utnyttes på alle tenkelige og utenkelige måter, så da er det vel bare å hoppe i det :P

Vi kan jo håpe at valpene er litt etter de voksne, så kan du se på, og kanskje finner du ut at det ikke er så skummelt?

Kan godt "kurse" deg litt, så kan du jo se om du tørr å stille selv, gjør du ikke det så stiller jeg han for deg :P

Trene på stå og trav, du, så går det så fint så. Ååå.. trene på å å ikke spise dommeren i yr glede :P

Vi kan jo håpe at valpene er litt etter de voksne, så kan du se på, og kanskje finner du ut at det ikke er så skummelt?

Kan godt "kurse" deg litt, så kan du jo se om du tørr å stille selv, gjør du ikke det så stiller jeg han for deg :kiss:

Trene på stå og trav, du, så går det så fint så. Ååå.. trene på å å ikke spise dommeren i yr glede :banana:

"...ikke spise? :hyper:" hilsen Nansen :drool: Mhm, må vel trene litt på at fremmede mennesker tafser på gutten, og at det ikke lønner seg å bli gelé og gli ned i bakken når noen tar på kronjuvelene :thumbsup: Men altså, hvis du tilbyr coaching så kanskje vi må ta en liten tur til Orkdal igjen..hmm... :devil::innocent:

Hopp i det vims! Ken kan vel ikke bli sjarmert av den lille dimlingen din?

Tja...jeg syns jeg ser for meg et lite pelsdyr som blir så lykkelig av alle menneskene og hundene og fremmedfolk som tar på kronjuveler og alltingen at han anser det som fornuftig å tilte? :icon_redface: Hihi, nei, tror ikke det skjer. Veit ikke heeeelt hva jeg er redd for, men det eeer skummelt :huh:

"...ikke spise? :devil:" hilsen Nansen :banana: Mhm, må vel trene litt på at fremmede mennesker tafser på gutten, og at det ikke lønner seg å bli gelé og gli ned i bakken når noen tar på kronjuvelene :thumbsup: Men altså, hvis du tilbyr coaching så kanskje vi må ta en liten tur til Orkdal igjen..hmm... :drool::innocent:

ja du må bare ta turen igjen hvis du vil ha coaching før utstillinga også, bare trivelig å få lykkelig samojedgutt (og trivelig eier) på besøk!!

Husk nå at det er valpeshow og ikke noe som avgjør liv og død, det skal være gøy, og valper skal ikke kunne ALT! :kiss: det er lov å være litt yr valp når man ER valp :hyper: Om han ikke løper perfekt, eller ikke står i ro hele tiden og synes det er litt flaut å bli tafsa på der nede så er det helt normalt!

Håper du får sett meg stille tjukka først, hun ser ut som en kenguru på speed den hunden. :icon_redface:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...