Gå til innhold
Hundesonen.no

bånd/halsbånd til utstilling


Meg

Recommended Posts

Jeg er også på jakt etter et utstillingsbånd uten strup, og som er litt bredere ved strupen. Ønsker ikke at det skal være bredere hele veien rundt, kun under halsen. Har bare funnet slike bånd til små hunder.

Min hund liker ikke de syltynne utstillingsbåndene (bruker ett uten strup, men det er nok ubehagelig for henne likevel), men jeg kan jo ikke bruke ett som er for bredt heller.. Ser ikke så bra ut i ringen når hun begynner å riste på hodet osv pga hun ikke liker båndet.

Synnøve, har du bilde av et slikt bånd du nevner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et sånt, men det struper med mindre man putter den der "låsegreia" (jepp, novise innen utstilling...) på "feil" side. (stapper det gjennom ringen). ED: og så må det være litt tykkelse på, ellers blir det vondt å holde igjen en husky :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så engang en husky valp i ringen med sele og flexibånd på seg.. Det var skikkelig lekkert :icon_cry: Man får jo de linene jeg viste deg i ganske tykke liner også, og man bør ha de helt opp under hundens ører for å ha best mulig kontroll.. Jeg har selv handlet store sterke hunder med slike liner. Men husky er kanskje noe annet. De er jo veldig eniergiske... Men håper du finner noe som passer for dere da :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så engang en husky valp i ringen med sele og flexibånd på seg.. Det var skikkelig lekkert :icon_cry: Man får jo de linene jeg viste deg i ganske tykke liner også, og man bør ha de helt opp under hundens ører for å ha best mulig kontroll.. Jeg har selv handlet store sterke hunder med slike liner. Men husky er kanskje noe annet. De er jo veldig eniergiske... Men håper du finner noe som passer for dere da :banana:

hehe. skal prøve å unngå sele og flexi i det minste. :blink:

Takk for tips ellers :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter også etter et utstillings bånd som ikke er strup, men jeg vil ha halvstrup da, stor sterk hund som jeg må ha kontroll over.

LinKr, de på den linken så jo knall ut da... men ser litt spinkle ut for min del :/ har fått litt skrekken etter han dro et lærbånd rett av (utenfor ringen heldigvis :icon_cry: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra og utstillingsbånd er en never ending story. Hun løper penest hvis hun får ha på vanlig halsbånd hun. Tynne kjettinger bråbremser hun av, tynne snorer og bånd er ikke mye bedre. Jeg skal jaggu bestille et sånt som har et bredt lærstykke under haken. Takk for lenker LinKr og Bambi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen

Dette er utstillingbåndene jeg bruker...

ja, det er helstrup, men de er brede i stykket rundt halsen, så de ikke gnager,

og de er laget av mykt kenguruskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...