Gå til innhold
Hundesonen.no

Ojsann - plutselig en valp i hus!


SusanneL

Recommended Posts

"VI skulle jo bare se" - valpene var jo bare sånn 5-6 uker gamle, "et tonn" papirarbeid som må gjøres hvis man ønsker å ta inn en valp fra Danmark, ikke sikker på om man egentlig vil ha en valp nå, etc, etc. ;)

Reiser til oppdretter - og blir møtt av de herligste valper (såklart), men også supertrivelige voksne individer, folk, gjester, andre oppdrettere, etc, etc.

Valpene var dog eldre enn vi trodde (7 uker og 5 dager), og oppdr. hadde allerede søkt om innreise, etc, passene til valpene var klare, og i teorien var det bare å ta med en hjem...

At man har 100 mil hjem, skal campe på veien, ikke er forberedt på bitteliten valp i det hele tatt? Pyttsann - SÅNT ordner seg!

Kikket på valper, tenkte og vurderte - hann/tispe? stor/liten? lys/mørk? frampå/livlig/bitete/kosete? osv..

Endte opp med å ta med den lille superdelikate tispen. Det var kun to tisper i kullet, den andre var lovet bort til Belgia - men det spiller ingen rolle. (Jeg ville uansett ha valgt denne her, da..)

MÅÅÅÅ bare finne et navn til henne snart... Kan jo ikke kalle henne "hei du!" særlig lenger nå... :whistle:

Mye mer rapporter om det lille dyret kommer senere!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fniser* Så spennende med liten maskot blant hårdottene, da!

Hva med navnet Impuls? Eller Lykke kanskje?

Hva er oppdretternavnet?

Elsker sistnevnte navn og vil muligens kanskje benytte det selv en gang.

Men atte. Hva med bilder, stamtavle +++ på frøkna???

Edit: Hva med din overskrift?? Ojsann. Det må da passe bra. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det går ikke skjønner dere med navn som Impuls og Ojsann - Susanne må ha navn på M *ler* ..... eller skal du avvike? *fniser*

Boston terrier er kult er det - jeg drømmer om å en gang i fremtiden eie en BT som skal hete Higgins

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom og hilst på "hei du". Bitte liten, supersøt frøken. (Hentet valp i dag, jeg). Mye mindre enn min lille løwchenvalp, som bare er noen dager eldre. Spennende med den lille frøkna. Nå kan heldigvis Susanne og jeg gå på valpeshow uten å konkurere i samme rase. Vi gleder oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige svar + masse morsomme navnforslag! Vi prøver ut alt mulig på henne, men det har ikke "klikket" helt ennå. (har aldri brukt så lang tid på kallenavnet, da..)

Stamtavle og sånt. ja.

Hun heter Bogerudmyra's Lotte, (er kun forhåndsreg.), far er Int N It SM BH T S UCh Jerome mor er N UCh Amorada's Xanadu. Født 3. mai, er brindle (en av de lysere i kullet) med skikkelig fine flashy hvite tegninger.

Liten knopp av en hale, dasslokk-store ører som peker litt alle veier.

Jeg jobber med å løse probl. kamera kontra PC uten fungerende USB-porter.. Minnekortleser på annen PC som ikke kan redigere bilder.. Så bilder lar vente på seg... Har da tatt "noen" de siste to dagene, ja.

Ang. impulsmessig så var det ikke heeeelt slik. Jeg var i kontakt med oppdr for ca ett års tid siden og ba henne si ifra når hun fant noe jeg kunne like.. Men derifra til å "bare se" til å ha med valp hjem var vi helt uforberedt på, ja.

Heldigvis fikk vi låne bur, tisse-aviser, og valpepakken innneholdt bånd, fôr og sånt man trenger den første tiden.

Moro med lekene vi finner her hjemme, da - de er jo nesten like store som henne.. Stakkars - hun MÅ jo få mindreverdighetskompleks snart...

Men en utrolig morsom liten sak, da. TOTALT uredd alt mulig, og så sjarmerende at man ikke helt skjønner at det er en ekte liten hund man har foran seg.

Tiss og bærsj hele tiden - men også totalt ro og sovner så gjerne i fanget, eller midt på plenen...

GØY med valp igjen! :whistle:

Susanne

(PS - fant det mest hysterisk rosa bånd/leiebånd her hjemme - så det neste blir vel rosa bur, dekken og pusete puter... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valpis! Lotte er jo kjempefint. Dessuten vil en slik liten artig sak ALDRI få mindreverdighetskomplekser og hun vil utvikle seg til å være bearded collie i miniatyr. Klart hun må ha store leker og rÅsa ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...