Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

Ikke gjør noe mer nå før du har fått bekreftet identiteten på den som satt inn pengene i Porsgrunn! Ikke sms, mail osv, du bygger deg bare opp til et hysteri uten like. OM nå denne valpen faktisk finnes, så kommer den seg ikke inn i Norge uansett uten minimum 4 mndr karantene, og hvem skal betale det? Det kan du avtale med damen når Nordea har sagt damen er ekte, IKKE FØR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Dette lukter svindel lang, lang vei. Svindlere er gode til å spille på samvittigheten...

Vent i det minste til du vet om pengene faktisk er ordentlig inne på kontoen, og hvor de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta nummer: +23770108608 har jag ringt tidigare då det var från mailet som transporterings sällskapet sände mig och då fick jag i alla fall svar. Det andra numret har jag inte prövat ringa, det som skulle vara till flygplatsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummeret du fikk fra henne stemmer ikke overens med det nummeret jeg fant til flyplassen som jeg oppga på side 1 i denne tråden.

+2372 2233602

Så de nummerene du fikk er nok antagelivis til medsvindlere.

2600kr er sikkert ikke så mye for dem, da dette virker som en utrolig stor operasjon. På denne måten får de også sendt en del penger ut av landet, dersom du skulle overføre dette til Kamerun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte å ringe begge telefonnummerene og de virker å være autentiske. Snakket med en mann i transportfirmaet og spurte bare om jeg hadd kommet riktig, at det var et transport firma. og det var det. eller snakket han veldig dårlig engelsk så forstod ikke så mye av det.

Kom også frem til den nasjonale flyplassen, først til en mobilsvar med musikk og deretter en dame som satte meg videre over til en engelsktalende mann...fikk også her bekreftet at nummeret var til flyplassen

Uansett, det kan jo godt være at svindlerene er såppas organisert at de har skaffet seg fake telefonnummeret og begir seg ut for å være transportfirmaer og flyplasser...om det er tull så gjør de i allefall en jæ*vlig god jobb med å late som om det er flyplassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummeret du fikk fra henne stemmer ikke overens med det nummeret jeg fant til flyplassen som jeg oppga på side 1 i denne tråden.

+2372 2233602

Så de nummerene du fikk er nok antagelivis til medsvindlere.

Det nummer som du fick fram är inte i bruk, jag prövade ringa det men det var ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 brukere leser dette emnet :getlost: kveldens thriller dette her ja!

Har du spurt henne om hvor hunden kommer fra, oppdretter og reg.nr? (beklager om jeg ikke har fått det med meg, tråden går i rasende tempo :hmm: )

Hi hi ja ;)

Yes och hon svarade mig att hon fått valpis från London.

Har inte frågat om reg.nr nej...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det kan jo godt være at svindlerene er såppas organisert at de har skaffet seg fake telefonnummeret og begir seg ut for å være transportfirmaer og flyplasser...om det er tull så gjør de i allefall en jæ*vlig god jobb med å late som om det er flyplassen...

Ja jag vet, det verkar väldigt verkligt!

Transport firman ska heta: Global logistics inc.

Telenummret var till Pets department customer service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du ikke hva folk skriver til deg? OM nå dette mot alle odds skulle stemme,hvem skal betale for opphold på karantenestasjon? Vil du virkelig ha en valp du ikke vet noen ting om?Og som før den kan komme hjem til deg må tilbringe flere måneder på kennel? Hjelpes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+237 42.35.26, +237 42.35.77

Her er to nr til som jeg fant. Har hun forresten sagt hvilken flyplass i Kamerun?

Har ringt båda nummrena som du uppger här ja men utan att få någon som helst signal.

Ja jag fick alla uppgifter i mailet från transporterings firman, där det stor alla flyg och destinationer som valpis skulle genom.

Det är Douala international airport valpis skulle rest från.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god del dobbeltposter i denne tråden. Dobbeltposting er ikke tillatt. Trykk "rediger" når du vil tilføye noe nytt i ditt innlegg.

Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres. Kommentarerer til moderering tas på PM.

Mod labbis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du ikke hva folk skriver til deg? OM nå dette mot alle odds skulle stemme,hvem skal betale for opphold på karantenestasjon? Vil du virkelig ha en valp du ikke vet noen ting om?Og som før den kan komme hjem til deg må tilbringe flere måneder på kennel? Hjelpes...

om hunden ble tatt på flyplassen i kamerun, rett til fortolling. trenger den da karantene for å komme til norge igjen? mener å ha hørt om lignende tilfelle, hvor hunden ble fortollet på flyplassen rett etter landing. den hunden ble straks sendt tilbake til norge igjen uten krav om karantene...

men mulig jeg tar feil her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du ikke hva folk skriver til deg? OM nå dette mot alle odds skulle stemme,hvem skal betale for opphold på karantenestasjon? Vil du virkelig ha en valp du ikke vet noen ting om?Og som før den kan komme hjem til deg må tilbringe flere måneder på kennel? Hjelpes...

Jo klart jag läser det. Men jag har frågat både henne och de på Pets department customer service om hur det blir med karantän för denna valpis. Då har de sagt att det inte är aktuellt för tt valpis har alla papper ordnade för att komma till Norge igen utan problem.

Så det är därför jag inte tänkt mer på det...

"The dog has all the necessary documents he needs to come to Norway without being quarantined".

Ehm... en fråga bara, vad betyder OT? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om hunden ble tatt på flyplassen i kamerun, rett til fortolling. trenger den da karantene for å komme til norge igjen? mener å ha hørt om lignende tilfelle, hvor hunden ble fortollet på flyplassen rett etter landing. den hunden ble straks sendt tilbake til norge igjen uten krav om karantene...

men mulig jeg tar feil her...

Problemet er vel at hunden "for tiden" kommer fra London? Og dermed har den ikke innpass i Norge uten spesiell tillatelse, så lenge den er under tre mnd. Over tre mnd må den uansett gjennom rabiesvaksinering og styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo klart jag läser det. Men jag har frågat både henne och de på Pets department customer service om hur det blir med karantän för denna valpis. Då har de sagt att det inte är aktuellt för tt valpis har alla papper ordnade för att komma till Norge igen utan problem.

Så det är därför jag inte tänkt mer på det...

"The dog has all the necessary documents he needs to come to Norway without being quarantined".

Ehm... en fråga bara, vad betyder OT? :getlost:

Selvfølgelig sier de det,dette er jo et svindelforsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er ikke slike strenge innførselsregler til Kamerun.

2. Valpen må være rabiesvaksinert med godkjent blodprøve(To vaksiner med fire ukers mellomrom, blodprøve etter 120 dager, og godkjent svar på blodprøve, har de fått tid til det?) for å komme inn til Norge.

3. Annonsen er skrevet på dårlig norsk. Typisk tegn på svindelannonser.

4. Damen sier hun er britisk men skriver dårlig engelsk. Er ikke det litt rart?

5. Damen sier at hun har problemer med å overføre penger fra sin norske konto til den i Kamerun. Hvorfor skulle det gå bedre med din konto? Hvorfor kan hun ikke fikse dette med banken selv?

6. Det er kort tidsfrist her, ting må gjøres i en fei. Typisk tegn på svindel.

7. Det oppstår komplikasjoner med betalingen. Typisk tegn på svindel.

8. De spiller på samvittigheten. Typisk svindel.

osv osv osv.

Er det egentlig noen tvil her? :getlost:

PS. OT betyr "off topic" :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...