Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

• Svar 677
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Du skjønner nå at dette bare er tull, og at valpen ikke finnes ikke sant?

Haha ja jag gör det... tycker att detta blev väldigt spännande nu, har så lust att sätta henne ordenligt ner i potta :getlost:

Men har lust att låtsas som att jag inte vet det och bara krångla till det för henne haha.

Skrevet

Du skjønner nå at dette bare er tull, og at valpen ikke finnes ikke sant?

jeje, hun er da ikke dum heller da, hvis du leser de siste sidene her så ser du jo at hun ikke stoler på damen akkurat :getlost:

Skrevet

jeje, hun er da ikke dum heller da, hvis du leser de siste sidene her så ser du jo at hun ikke stoler på damen akkurat :getlost:

Tack :hmm:

Skrevet

Nu tog det lång tid att få svar alltså... haha hon sitter säker nu och tänker väldi på vad hon ska svara och hur hon ska få det till. För jag skrev i smset nu att: Oj jag tror inte du förstod vad jag menade ( :hmm: ) så förklarade jag allt på nytt igen :getlost:

Skrevet

Tja, men ikke slemt ment men hun trodde på det i starten. Og heller ikke vondt ment så er ikke svensken min perfekt så da har jeg kanskje misforstått litt.

Så du trenger ikke å legge ord i munnen min om at jeg mener hun er dum, for det gjør jeg absolutt ikke, jeg bare lurte på om hun var inneforstått med det. For når man har følelser med i bildet så ignorerer man ofte sannheten.

Skrevet

Nu fick jag svar!

Må säga att hon prövar sig ordentligt nu alltså... hon tänkte länge på denna :getlost:

"the transport is from the airport here in kamerun to your home not the transport from oslo airport to your home. it is the total cost i must pay here in kamerun".

Latterlig!

Skrevet

Nu funderar jag

Någon som har ett input på vad jag ska svara?

Vet inte om jag ska ifråga sätta det med vem det var som sände pengarna

över till mitt konto eller om jag ska dröja den :hmm:

Hm... jag tror jag dröjer den...vill få henne så inrotad i gröten som det går först!

Input, Input någon? :getlost:

Skrevet

Sms är nu sänt tillbaks

Jag skrev att jag har fått information om att den summan var för transportering från flygplatsen i oslo till mitt hus.

Skrev med en glad smiley att hon bara har missförstått :getlost: tsss...

Blir kul att se vad hon svarar nu haha.

Skrevet

Nu har jag fått svar

Jag har gjort henne något irriterad nu :getlost:

"that is why i am paying not you. lycky is free i am to him free to a good home but i need to pay his transport with my money. send the money then pay for him".

Skrevet

Jag har svarat

(jag hann inte läsa ert förslag innan jag sände)

Jag skrev att om hon kunde sända mig nummret till flygplatsen där och till sällskapet så skulle jag prata med dem och förklara.

Skrev också en fråga om hon inte har någon familje medlem i Norge som hade kunnat hjälpa.

Då får jag reda på om personen som sände mig pengarna kan vara en familje medlem eller ej.

Skrevet

Jag har svarat

(jag hann inte läsa ert förslag innan jag sände)

Jag skrev att om hon kunde sända mig nummret till flygplatsen där och till sällskapet så skulle jag prata med dem och förklara.

Skrev också en fråga om hon inte har någon familje medlem i Norge som hade kunnat hjälpa.

Då får jag reda på om personen som sände mig pengarna kan vara en familje medlem eller ej.

Har du fått penger?

Skrevet

Har du fått penger?

Hvis du leser resten av tråden så står det vel at hun har fått penger, men at det nok er "penger" fra en sjekk som ikke har dekning e.l.

Skrevet

Har du fått penger?

Ja :getlost:

De blev satt in från en automat där man identifiserar sig med ett kort, men det syns inte än eftersom att det först blir bokfört imorgon sa de på Nordea. Men då kan man nog se info om den som sänt pengarna.

Skrevet

Nix... ser ut som jag har skrämt henne ordentligt här haha.

Nu stressar hon väl ganska ordentligt och prövar hitta en lösning :getlost:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...