Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

Detta stod i mailen jag fick idag som gjorde mig förvirrad. ( jag ersätter namn med Initsialerna bara i tillfälle detta är oskyldiga männiksor).

Hello J, As i told you in the message, the money will be in your account thisafternoon. I will be with my mobile phone so that when you send themoney, you can send the reference number to me by sms. The amount is2600kr that is will come to your account. Now, since i am still newhere, i have not yet made all my papers so you will have to use ourdriver's information to send the money and we can collect it and paytoday. The information is

Receiver's Name ( mottaker)------------------- FD

Country(Land)----------------------------------------KAMERUN

City-----------------------------------------------------DOUALA

Postcode----------------------------------------------3313

Test Question---------------------------------------From Who?Answer-----------------------------------------------J

When you finish sending the money, you can then send to me thereference number so that i go with my driver and get the money as fastas possible. If the western union agents ask why you are sending themoney, just tell them that you are sending to your friend's money whoneeds it urgently so that they will send the money fast. Just insistthat your friend needs the money immediately. Hope you can do thisbefore 4pm. I will send you a text message when i know that the moneyis already in your account. Thank you

Edit:

Jag skulle alltså sända till en annan person än henne (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Detta stod i mailen jag fick idag som gjorde mig förvirrad. ( jag ersätter namn med Initsialerna bara i tillfälle detta är oskyldiga männiksor).

Hello J, As i told you in the message, the money will be in your account thisafternoon. I will be with my mobile phone so that when you send themoney, you can send the reference number to me by sms. The amount is2600kr that is will come to your account. Now, since i am still newhere, i have not yet made all my papers so you will have to use ourdriver's information to send the money and we can collect it and paytoday. The information is

Receiver's Name ( mottaker)------------------- FD

Country(Land)----------------------------------------KAMERUN

City-----------------------------------------------------DOUALA

Postcode----------------------------------------------3313

Test Question---------------------------------------From Who?Answer-----------------------------------------------J

When you finish sending the money, you can then send to me thereference number so that i go with my driver and get the money as fastas possible. If the western union agents ask why you are sending themoney, just tell them that you are sending to your friend's money whoneeds it urgently so that they will send the money fast. Just insistthat your friend needs the money immediately. Hope you can do thisbefore 4pm. I will send you a text message when i know that the moneyis already in your account. Thank you

Edit:

Jag skulle alltså sända till en annan person än henne (!)

Lukter fremdeles svindel lang vei. Ikke send dem penger!

Les Huldras linker, det virker veldig likt hva du opplever :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu fick jag en idé

Vad om jag säger att jag sänder tillbaks pengarna till hennes konto.

För att jag kan komma till flygplatsen och hämta valpen i Gardemoen, för då behöver hon inte tänka på de där 2 500?

Men då var det de, om hon säger ok. Finns det någon här som bor i närheten av mig som kunde tänkt sig att köra mig till flygplatsen mot bensinersättning så klart? Jag tror nog inte jag hade klarat ta med valpis plus alla saker med tåg och buss själv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som banken sier og ikke send pengene før de er bokført da hvertfall. Altså IKKE med en gang som svindlerene vil du skal, men vent et par dager. Den valpen eksisterer helt sikkert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu fick jag en idé

Vad om jag säger att jag sänder tillbaks pengarna till hennes konto.

För att jag kan komma till flygplatsen och hämta valpen i Gardemoen, för då behöver hon inte tänka på de där 2 500?

Men då var det de, om hon säger ok. Finns det någon här som bor i närheten av mig som kunde tänkt sig att köra mig till flygplatsen mot bensinersättning så klart? Jag tror nog inte jag hade klarat ta med valpis plus alla saker med tåg och buss själv.

Når skal du evt hente valpen da? For de 2500-2600 kr var til transport fra Gardermoen til Særp? Si til henne at du kan hente valpen din på Gardermoen, og hvis det passer kan jeg kjøre deg :ahappy: '

Men tror enda det er svindel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du evt hente valpen da? For de 2500-2600 kr var til transport fra Gardermoen til Særp? Si til henne at du kan hente valpen din på Gardermoen, og hvis det passer kan jeg kjøre deg :D '

Men tror enda det er svindel...

Ha for all del noen hjemme til å passe huset.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ER svindel. Kan ikke tro noe annet.

Si at du henter valpen på Gardermoen, og gir pengene kontant til henne der, eller setter dem over på hennes konto når valpen er hentet :(

Ha for all del noen hjemme til å passe huset.. :ahappy:

Skriver under på denne jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar till Huldra: Ja haha jag är nog ganska så tussete för tiden ;) så blir det utan sömn i lång tid.

Sham: Ja de 2 500 var för transporten från flygplatsen till sarpsborg. Oki :getlost:

Nu ska jag skriva till henne att jag hämtar valpen på flygplatsen istället så kan hon få tillbaka sina pengar när valpen är här :hmm: Det blir intressant att se vad jag får för svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst! Jeg drar mer enn gjerne til Gardermoen for å hente valpen din om det på et eller annet mirakuløst vis skulle eksistere en sånn! Du sier du henter valpen og at du har satt inn penger, men at bankmannen sa det kunne ta litt tid før de fikk dem. Men det spiller jo ingen rolle siden pengene ikke trengs til å frakte valpen! Alternativt kan du si at du har fått et transportfirma (med sjåfør du stoler på feks) til å frakte hunden hjem til deg for akkurat den summen (pussig nok!) sånn at du beholder pengene, valpen blir fraktet hjem til deg og alle er lykkelige! :getlost: Kan garantere at du får masse argumenter om at det er en dårlig ide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sham: Ja de 2 500 var för transporten från flygplatsen till sarpsborg. Oki :getlost:

Nu ska jag skriva till henne att jag hämtar valpen på flygplatsen istället så kan hon få tillbaka sina pengar när valpen är här :hmm: Det blir intressant att se vad jag får för svar!

Lykke til ;) Hvilken dag er du evt. skal hente valpen da? Må sjekke at jeg kan kjøre deg evt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha for all del noen hjemme til å passe huset.. :getlost:

Haha så söt du är :hmm: Jo alltså... har inte så mycket att passa på här i huset hihi...

Om det blir sånn att jag drar för att hämta valpis(vilket jag tvivlar starkt på) så har jag med mig Leo, då finns det ingenting speciellt jag är rädd för ska bli borta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å sende penger som du ønsker. Dine penger, og du som blir lurt.

Det at man skal enkelt og greit få med seg en valp som har vært i Kamerun tilbake til Norge uten karantene eller noe, burde ringt en bjelle hos deg. I tillegg så er det jo merkelig at de ikke får inn hunden i Kamerun og. Siden det ikke er et av de få landene som har harde restriksjoner mot import av hunder. Det er jo ikke det å ta ut hundene av Norge som er et problem når vi reiser med våre dyr, men å få de tilbake igjen. Men men.

Det som ofte har skjedd med slike saker, er at de først bare skal ha et latterlig lite beløp for å transportere hunden til Norge. Så skjer det ofte saker underveis, slik at de stadig trenger penger til valpen her eller der. Den blir syk, må til veterinæren, blir oppholdt et eller annet sted etc. Og da sender folk villig vekk store summer penger for å redde denne valpen.

Ikke rart folk har slått seg til på disse veier. Det er jo latterlig enkelt å tjene penger på slike ting virker det som... Skal dessverre på jobb i natt, ellers skulle jeg med glede kjørt deg til Gardermoen... Noen må nok lære av det de gjør, og ikke advarslene andre kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være mulig at eieren av kontoen i porsgrunn har blitt svindlet/ utsatt for identitetstyveri, og at de bruker deg som mellommann for å få pengene ut av landet?

Edit: Det går jo også an å ta en telefon til Økokrim og høre om de kjenner til disse navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :getlost: Hvilken dag er du evt. skal hente valpen da? Må sjekke at jeg kan kjøre deg evt :hmm:

Vilken dag det blir vet jag inte men blir säkert en dag ganska fort denna vecka. Och oavsett blir det på eftermiddagen en gång som valpen är på flygplatsen eftersom det är lång resa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å sende penger som du ønsker. Dine penger, og du som blir lurt.

Det at man skal enkelt og greit få med seg en valp som har vært i Kamerun tilbake til Norge uten karantene eller noe, burde ringt en bjelle hos deg. I tillegg så er det jo merkelig at de ikke får inn hunden i Kamerun og. Siden det ikke er et av de få landene som har harde restriksjoner mot import av hunder. Det er jo ikke det å ta ut hundene av Norge som er et problem når vi reiser med våre dyr, men å få de tilbake igjen. Men men.

Det som ofte har skjedd med slike saker, er at de først bare skal ha et latterlig lite beløp for å transportere hunden til Norge. Så skjer det ofte saker underveis, slik at de stadig trenger penger til valpen her eller der. Den blir syk, må til veterinæren, blir oppholdt et eller annet sted etc. Og da sender folk villig vekk store summer penger for å redde denne valpen.

Ikke rart folk har slått seg til på disse veier. Det er jo latterlig enkelt å tjene penger på slike ting virker det som... Skal dessverre på jobb i natt, ellers skulle jeg med glede kjørt deg til Gardermoen... Noen må nok lære av det de gjør, og ikke advarslene andre kommer med.

Kära dig, tack för omtanken hihi men hon kan inte lura mig på mina pengar.

Mitt konto har jag tömt på mina pengar, är bara hennes som ligger och vilar sig där :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kära dig, tack för omtanken hihi men hon kan inte lura mig på mina pengar.

Mitt konto har jag tömt på mina pengar, är bara hennes som ligger och vilar sig där :hmm:

Har du fått 2500kr fra henne!?!? Woow, det er nesten så jeg må be om kontoutskrift :getlost:

Men istedenfor å støtte dette utenlandstøvet som fører til at flere prøver seg (les artikkel om masse valper som ble avlivet!) så støtt norske hunder! Eller svenske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu fick jag svar

Kan säga att mitt sms gjorde henne något nervös :getlost: hon ber mig hålla mig till planen.

" I do understand, you send me the money so I pay for the puppy to come. If I dont pay, they will not send.

Please do as erlier planned".

Jag ska skriva tillbaks igen nu och låtsas som att jag tror att hon inte förstått vad jag menar :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...