Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er barn og hund?


LeneG

Recommended Posts

I de fleste tilfeller er det som juniorhandling, men for mindre barn med mindre krav. Altså barn som viser hund som om det var utstilling - men det som teller er barnets jobb og samspill med hunden, ikke hvordan hunden ser ut.

Noen har mer en slags hinderløype, hvor barn og hund sammen skal gjøre oppgaver - små lydighetsøvelser og triks. Men det er ikke så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjonen på barn og hund: "Aktivitet som sikkert er veldig gøy for barna og foreldrene deres, men som ofte tar uhorvelig lang tid og som får alle andre til å dø på seg av utålmodighet der de sitter og venter på at gruppene skal begynne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller er det som juniorhandling, men for mindre barn med mindre krav. Altså barn som viser hund som om det var utstilling - men det som teller er barnets jobb og samspill med hunden, ikke hvordan hunden ser ut.

Noen har mer en slags hinderløype, hvor barn og hund sammen skal gjøre oppgaver - små lydighetsøvelser og triks. Men det er ikke så ofte.

Høres moro ut :) Må de kunne mye?

Definisjonen på barn og hund: "Aktivitet som sikkert er veldig gøy for barna og foreldrene deres, men som ofte tar uhorvelig lang tid og som får alle andre til å dø på seg av utålmodighet der de sitter og venter på at gruppene skal begynne".

Hmmm. Kanskje melde på alle tre ungene på neste show dere skal på :getlost: Neida. Bare tuller. Jeg er vel en av de som sitter og venter jeg også.

Men det hadde vært moro om en av ungene kunne prøvd seg en gang :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres moro ut :) Må de kunne mye?

Men det hadde vært moro om en av ungene kunne prøvd seg en gang :wub:

Tja, mye og mye - vanligvis så er det slik at alle får premie, men det kåres en vinner. Men det de skal er som regel å løpe en runde med hunden, kanskje fram og tilbake, og deretter stille den opp. En ser mye forskjellig i slike ringer - små barn som dras på slep ut av ringen etter en diger og lei st. bernhardshund, barn som leies av foreldre rundt i ringen for å holde igjen hunden, noen som faktisk klarer å holde igjen hunden og få den til å trave. Noen gjør ingenting i ringen, bare er der - andre gjør oppriktige forsøk på å få hunden til å stå, flytter på bein og styrer masse for å vise hvor flinke de er :getlost:

Vi skal ha barn og hund på vårt treff 13. juni. I fjor var det noen øvelser - for eksempel leie hunden forbi godbiter som lå på en oppreist bøtte. Jeg kan sjekke ut hva vi skal gjøre, om du er interessert, jeg har ikke hatt med barn og hund-planleggingen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datra til en venninde av meg gjekk Barn og Hund med Maar i ålesund nå på søndag. Dette var eit veldig pent tiltak der dem samlet barn og hund for en felles runde i ringen og litt lettere "handling" Desverre ble mye av gleden for barn ødelagt av allt for seriøse foreldre som på død og liv skulle instruere ungene mens runden gjekk. Var faktisk foreldre som også løpte inn og stilte opp hunden og gjekk ut igjen så barn og hund skulle vise seg fra beste nivå.

Vell og bra og være proff men litt synd og ødlegge gleden til barn som gjerne vil klare seg selv?

Ellers eit veldig kjekt alternativ, er jo litt kjekt og sjå hunden fungere med barn og ikkje bare med voksne som gjerne har trent dem?

*Alle barn fekk rosett som premie*

Har bilder fra barn og hund så dersom noen vil se kan dem gi meg ein lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datra til en venninde av meg gjekk Barn og Hund med Maar i ålesund nå på søndag. Dette var eit veldig pent tiltak der dem samlet barn og hund for en felles runde i ringen og litt lettere "handling" Desverre ble mye av gleden for barn ødelagt av allt for seriøse foreldre som på død og liv skulle instruere ungene mens runden gjekk. Var faktisk foreldre som også løpte inn og stilte opp hunden og gjekk ut igjen så barn og hund skulle vise seg fra beste nivå.

Vell og bra og være proff men litt synd og ødlegge gleden til barn som gjerne vil klare seg selv?

Ellers eit veldig kjekt alternativ, er jo litt kjekt og sjå hunden fungere med barn og ikkje bare med voksne som gjerne har trent dem?

*Alle barn fekk rosett som premie*

Har bilder fra barn og hund så dersom noen vil se kan dem gi meg ein lyd.

Signera den eg:) Skulle ønske eg fekk dømt barn og hund en gong.. Då hadde eg iallefall premiert dei som faktisk jobba med hunden sjøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste har så lysst og være med på barn og hund. :wub:

Hun syns det er såå morro og få hun til og stå. Også prøve travingen med hun, sannt skal sies at travingen får ikke alltid jeg til en gang da men. hehe.. Men hun syns det er veldig gøy :aww:

Men desverre er hun for ung :P 8års aldersgrense er det på barn og hund på japansk spisshund spesialen om 2uker hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjonen på barn og hund: "Aktivitet som sikkert er veldig gøy for barna og foreldrene deres, men som ofte tar uhorvelig lang tid og som får alle andre til å dø på seg av utålmodighet der de sitter og venter på at gruppene skal begynne".

Håper du tuller nå? Det er jo noe av det beste man kan gjøre for rekrutteringen! Stort sett er dette lagt opp i en pause, er det så himla kjedelig, så gå å kjøp deg en pølse eller luft hunden.

På schæferutstilling er dette faktisk en del av showet. Kjempeartig å se på, og det er delt inn i klasser. Husker ikke helt alderen på de minste men går fra 4-9 tror jeg, så fra 9 til 12 og så videre fra 12 til 16. Når vi var på Nesbyen nå, var det kjempestemning rundt ringen, alle klappet for de minste og jublet for de som løp og løp, snublet og falt og kom seg opp igjen med ett glis. Både hund og barn koste seg i ringen og alle ble heiet rundt på enkeltmann. Ja for det foregår som om de stiller på ekte. Alle får så klart en premie, men det kåres første, andre og tredje. Her blir ikke hunden dømt, men hvordan samspillet mellom hund og fører er. Det viktigste er at barna får en god erfaring i ringen og kanskje de har lyst til å fortsette og bli den nye generasjonen utstillere.

jeanieoghelle.jpg

Helle med "feil" rase i ringen, men Uta er alt noen annens hund og Asti er for sterk for henne, og ingen andre hadde hund å låne bort. Så da ble det lille Jeanie. Helle har alt meldt seg til neste utstilling, så vi må trene litt med Asti og henne. Mads vil å gjerne være med, så da må vi i hvert fall trene. Ja til gutter på utstilling :aww: Vi må jo trene litt, for på schæfere skal de stille dem opp også, så da er det jo greit å vite hvordan dem skal stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og hund er vel noe av grunnen til at jeg fremdeles driver med utstilling i dag.. Jeg startet med hund og utstilling da jeg var 12 år, og gikk over til juniorhandling etterhvert. Vant et par konkurranser og kvalifiserte meg til NM.. Har helt klart vært med å bidra til at jeg er en såpass bikkje-idiot som jeg er i dag ja :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte bærer mange barn og hund konkurranser av samme holdning som Pippin&Symra skriver. Det er noe man bare må pine seg igjennom for å bli fortest mulig ferdig slik at man kan starte med de "årntli" konkurransene. Enkelte steder virker det som om det bare er å få ungene fortest mulig inn i ringen, få dratt rundt bikkja et par runder og så hive de ut igjen. Ingen mulighet for å få vise fram hunden av noe særlig grad. Enda mange voksne har en del å lære om handling av enkelte av ungene.

Schäferhundfolket blir ofte kritisert for sine utstillinger, men mange klubber har mye å lære av å se hvordan de arrangerer B&H. De er virkelig klar over at dette er potensielle, morgendagens handlere, og de gjør en del ut av det som Margrete forteller om. Det er ikke om å gjøre å få de fortest ut av ringen. Det kommer også ofte bilder fra B&H i medlemsbladet.

Jeg deltok selv noen ganger som barn i dette (og konkurrerte noen ganger mot Blondiemamma, men hu slo meg alltid. :wub: ), med blandet erfaring. Noen ganger ble det avholdt litt skikkelig så man fikk vise hva man kunne, andre ganger så var det en runde rundt og så ut.

Har dømt det også for noen år tilbake siden, og det var faktisk utrolig moro (selv om jeg hverken er noe superfan av utstilling eller barn. :aww: ). Det samspillet og handleregenskapene hun som vant da hadde, er noe de fleste voksne bare kan drømme om.

La barna få lånt seg trivelige hunder til å gå med og ha det moro, de må jo ofte tilbringe hele helger på utstillinger fordi foreldrene vil. Og er man publikum, så er det lov å engasjere seg litt som om det var en "årntli" konkurranse.

Men man ser jo hva foreldre er opptatt av på utstillinger. Om det blir etterlyst foreldre til et barn over speakeranlegget, er det nesten ikke en reaksjon å se rundt. Mens er det en hund, så ser alle rundt seg om det kan være deres hund som mangler. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjonen på barn og hund: "Aktivitet som sikkert er veldig gøy for barna og foreldrene deres, men som ofte tar uhorvelig lang tid og som får alle andre til å dø på seg av utålmodighet der de sitter og venter på at gruppene skal begynne".

:aww::P Hvis man kjenner noen barn som er med så kan det jo være litt morsomt da, men ellers er det et langt gjesp for meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inrømme jeg syns det er litt trist at dere syns det er så fryktelig kjedelig jeg.

Må huske at i de fleste tilfellene (Regner jeg med) er dette faktisk små barn som syns dette er kjempegøy.

Skader det dere da og vise engasjemang? Bare ett spm.

Jeg vet hvor mye min 5åring har så utrolig lysst til og vise Sasha i ringe. Hun har kjemelysst og spør om å få lov ukentlig.

Men jeg må inrømme det firster ikke mye og la hun få sjangsen hvis dette er så fælt for dere andre. Og det er så fælt at unger også får lov og "leke" seg litt.

Bare en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inrømme jeg syns det er litt trist at dere syns det er så fryktelig kjedelig jeg.

Må huske at i de fleste tilfellene (Regner jeg med) er dette faktisk små barn som syns dette er kjempegøy.

Skader det dere da og vise engasjemang? Bare ett spm.

Jeg vet hvor mye min 5åring har så utrolig lysst til og vise Sasha i ringe. Hun har kjemelysst og spør om å få lov ukentlig.

Men jeg må inrømme det firster ikke mye og la hun få sjangsen hvis dette er så fælt for dere andre. Og det er så fælt at unger også får lov og "leke" seg litt.

Bare en tanke.

Men kjære deg, det er da kjempefint at det er aktiviteter for barn også på en utstilling! Ingen er for å kutte det ut, det er ofte kjedelig nok for et barn med en lang dag på hundeutstilling. Da har barna noe å glede seg til. Og som andre sier så er det god rekrutering. Jeg hadde elsket Barn & hund om jeg hadde drevet med det selv som barn! Men jeg må da få lov til å synes at det er kjedelig å se på? Derfor ser jeg ikke på det heller. Jeg finner på andre ting. Men som sagt så synes jeg det er litt gøy å se på når barn jeg kjenner deltar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, det er da kjempefint at det er aktiviteter for barn også på en utstilling! Ingen er for å kutte det ut, det er ofte kjedelig nok for et barn med en lang dag på hundeutstilling. Da har barna noe å glede seg til. Og som andre sier så er det god rekrutering. Jeg hadde elsket Barn & hund om jeg hadde drevet med det selv som barn! Men jeg må da få lov til å synes at det er kjedelig å se på? Derfor ser jeg ikke på det heller. Jeg finner på andre ting. Men som sagt så synes jeg det er litt gøy å se på når barn jeg kjenner deltar.

Sånn ja :aww:

Fikk litt inntrykk av at folk tydelig viste de kjedet seg. Altså at barna da kunne oppleve det litt som kjedelig hvis du skjønner.

Jeg har aldri sett barn og hund, for det har ikke vært arrangert der jeg har vært. :wub: Så vet ikke hvordan det funker, jeg vet bare jeg har ei lita jente som har såååå lysst og gå i ringen med Sasha. Og det er ikke veldig aktuelt og sende hu inn i ringen forran dommer når hun skal dømmes utstillingsmessig :P Derfor har vi sett på barn og hund som noe som kunne vært noe for hun.

Men ikke hvis det var sånn at folk sutra og klaga fordi det var så kjedelig :wub: Men da missforsto jeg litt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ja :wub:

Fikk litt inntrykk av at folk tydelig viste de kjedet seg. Altså at barna da kunne oppleve det litt som kjedelig hvis du skjønner.

Jeg har aldri sett barn og hund, for det har ikke vært arrangert der jeg har vært. :aww: Så vet ikke hvordan det funker, jeg vet bare jeg har ei lita jente som har såååå lysst og gå i ringen med Sasha. Og det er ikke veldig aktuelt og sende hu inn i ringen forran dommer når hun skal dømmes utstillingsmessig :aww: Derfor har vi sett på barn og hund som noe som kunne vært noe for hun.

Men ikke hvis det var sånn at folk sutra og klaga fordi det var så kjedelig :P Men da missforsto jeg litt :aww:

:hmm: Da synes jeg du skal melde på jenta di. Kanskje hun får seg en ny hobby? Rundt ringen sitter det en del foreldre og andre som klapper og heier på barna, så tror nok ikke barna merker noe til oss surmulerne som sitter bakerst å ser på klokka :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mye og mye - vanligvis så er det slik at alle får premie, men det kåres en vinner. Men det de skal er som regel å løpe en runde med hunden, kanskje fram og tilbake, og deretter stille den opp. En ser mye forskjellig i slike ringer - små barn som dras på slep ut av ringen etter en diger og lei st. bernhardshund, barn som leies av foreldre rundt i ringen for å holde igjen hunden, noen som faktisk klarer å holde igjen hunden og få den til å trave. Noen gjør ingenting i ringen, bare er der - andre gjør oppriktige forsøk på å få hunden til å stå, flytter på bein og styrer masse for å vise hvor flinke de er :P

Vi skal ha barn og hund på vårt treff 13. juni. I fjor var det noen øvelser - for eksempel leie hunden forbi godbiter som lå på en oppreist bøtte. Jeg kan sjekke ut hva vi skal gjøre, om du er interessert, jeg har ikke hatt med barn og hund-planleggingen å gjøre.

Jeg tenkte kanskje på å melde på Julie på utstillingen som miniatyrklubben har på Fenstad i slutten av juli.

De har vel ikke samme opplegget som dere men det hadde vært morsomt å høre hva som foregikk på slike show ja.

Nå har jeg jo fått ett visst inntrykk i tråden også :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hmm: Da synes jeg du skal melde på jenta di. Kanskje hun får seg en ny hobby? Rundt ringen sitter det en del foreldre og andre som klapper og heier på barna, så tror nok ikke barna merker noe til oss surmulerne som sitter bakerst å ser på klokka :aww:

:P:wub:

Ja må bare finne noen som har barn og hund for de minste. :wub: Hun faller utenfor barn og hund på japanerspesialen om 2uker, for der er det 8år som yngste og hun er 5. :aww: Så hvis jeg ikke får smiska hu inn der :aww: Så får vi se på andre utstillinger vi skal.

Nesbyen hadde visst ikke barn og hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har litt motforestillinger mot Barn&Hund-konkurransen. OK - det er sikkert noen barn som har kontakt med sine hunder og fikser dette her, men jeg har sett utallige små barn forsøke å løpe i ringen på slep etter ett eller annet drog av en hund som de har null kontroll på - de gråter og er fortvila og ser virkelig ikke ut til å ha det spesielt moro...

Jeg synes det holder med juniorhandling jeg, med nedre aldersgrense på 10 år. En 10-åring har litt mer kontroll på det den driver med, men en 4-5 åring i ringen har faktisk ikke det. Joda, jeg har sett noen små barn med superkontakt og full kontroll, men 90 % av dem som er med bare ER der med bikkja og blir enten tauet rundt eller tauer rundt på bikkja... Stakkars barn sier jeg.

Kan man ikke heller finne på andre aktiviteter for ungene som må være med foreldre på utstilling ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg ser flere og flere som avholder barn og hund tidligere på dagen - da unngår en at det tar lengre tid i store ringen, flere kan være med, og en kan ta seg bedre tid i en egen ring. Hvis for eksempel en dommer er ferdig med sine raser klokka ett, begynner barn og hund i den ringen da.

Jeg har selv vært en aktiv barn og hund-deltager, har massevis av pokaler og rosetter lagret hjemme fra den tiden, og syntes det var råmoro (unntatt når dommer valgte å sette opp den minste jenta med den største hunden som hun overhode ikke klarte å håndtere, men som fikk vinne fordi de var så søøøøøøøte sammen, og hun gråt da hun tryna og måtte ha trøøøøøøøøst) - men det er mange ganger jeg aldri fikk deltatt, fordi det var klokka tre-halv fire, rasen vår var ferdig tolv, vi ble ikke BIR og skulle hjem. Så jeg fikk som regel melde meg på kun når vi var blitt BIR... :aww:

Så ja, jeg skjønner godt hvor stor B&H er for barna, men jeg tror mange tjener på å plassere det på et annet tidspunkt enn når "alle" bare vil få finalene i gang og komme seg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har litt motforestillinger mot Barn&Hund-konkurransen. OK - det er sikkert noen barn som har kontakt med sine hunder og fikser dette her, men jeg har sett utallige små barn forsøke å løpe i ringen på slep etter ett eller annet drog av en hund som de har null kontroll på - de gråter og er fortvila og ser virkelig ikke ut til å ha det spesielt moro...

Jeg synes det holder med juniorhandling jeg, med nedre aldersgrense på 10 år. En 10-åring har litt mer kontroll på det den driver med, men en 4-5 åring i ringen har faktisk ikke det. Joda, jeg har sett noen små barn med superkontakt og full kontroll, men 90 % av dem som er med bare ER der med bikkja og blir enten tauet rundt eller tauer rundt på bikkja... Stakkars barn sier jeg.

Kan man ikke heller finne på andre aktiviteter for ungene som må være med foreldre på utstilling ?

Nå sender jeg 9-åringen min inn i ringen med en Phalene på 3,2 kg så jeg tviler på at det blir scenarioet for vår del :aww:

Dette er dessuten noe barna må ønske selv og jeg synes det er litt tankeløst av foreldrene hvis de lar ungen håndterere en hund som er langt over deres evner.

Jeg har selv vært en aktiv barn og hund-deltager, har massevis av pokaler og rosetter lagret hjemme fra den tiden, og syntes det var råmoro.

Det er jo det som er meningen. At det skal være gøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sender jeg 9-åringen min inn i ringen med en Phalene på 3,2 kg så jeg tviler på at det blir scenarioet for vår del :aww:

Dette er dessuten noe barna må ønske selv og jeg synes det er litt tankeløst av foreldrene hvis de lar ungen håndterere en hund som er langt over deres evner.

Ja jeg syns jo det er ille hvis folk tvinger ungene sine inn i ringen, eller sender de med en hund som er altfor stor m tanke på styrke til barnet.

Men hvis barnet vil selv, og hunden passer alderen på ungen, så ser jeg ikke problemet i det hele tatt. :aww:

Dette er noe min 5åring virkelig har lysst og gjøre. Kanskje går hun lei etter å ha prøvd en gang, det vet jeg ikke og det gjør meg ikke noe hvis hun ikke vil mer etter det :wub: Men hun har kjempelysst, og så lenge hun ikke kan ta noe skade av sine ønsker, så får hun lov til og gjennomføre ønsker hun har :aww:

Bortsett fra å gå i utstillingsringen med Sasha :P Det har jeg sagt hun kanskje kan få lov til når Sasha er veteran :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Nå sender jeg 9-åringen min inn i ringen med en Phalene på 3,2 kg så jeg tviler på at det blir scenarioet for vår del :aww:

Dette er dessuten noe barna må ønske selv og jeg synes det er litt tankeløst av foreldrene hvis de lar ungen håndterere en hund som er langt over deres evner.

Jeg har på en og samme utstilling sett disse to ekvipasjene i B&H:

1. Jente på ca 5 år som drar en grønnlandshundvalp rundt i ringen. Hunden nektet plent å gå, så den satte seg, mens jenta gikk og dro den rundt.

2. Gutt på 9-10 år som gikk med en papillon (den med stående ører iallefall). Hunden sprang den, det gjorde den til båndet var slutt, så ett megarykk i nakken og hunden stoppet til gutten var ved den, slik fortsatte det rundt hele ringen.

Men jeg har selv en sønn som nå er 6 år. Han kunne ha tenkt seg å prøve B&H, noe han selvskat skal få prøve (han trener forøvrig lydighet med hunden også, både klasse 1 og 2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...