Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

NKK Trondheim er endelig og heldigvis (syns jeg) tilbake på Leangen, og avholdes i år helgen 3-4 Juli.

Hvem skal stille hva, når? :P

Jeg skal stille Stella på lørdag, og ellers hjelpe til gjennom buhundklubben og forhåpentligvis være skriver på søndag. Blir en aktiv og trivelig helg tror jeg :P

Påmeldingsfrist 31.Mai.

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jepp, dit skal vi!

Men hvor mange hunder jeg skal melde på vet jeg ikke sikkert enda.

Lørdag: Fenris, hovawart, ikke helt sikker på om jeg melder på enda, men tror jeg gjør det.

Søndag: Minst 3 samojeder, Shira, Frost og Coda. Kanskje Lea også, men da må jeg ha handlerhjelp(det må jeg kanskje ha uansett..) og assistent... 4 hunder er litt mye å drasse på alene på utstilling...

Skrevet

Vi kommer også hit ..

Jeg skal stille Dvergpinscher Aragon på Lørdag

Skal også i vei på søndag som tilskuer å se Samojed'n i huset blir stilt...

Skrevet

Jeg har ikke spikret sommerferieplanene enda, men det er faktisk mulig at jeg er hjemme den helga, og i så fall kommer jeg for å titte minst en av dagene (siden det tar meg hele femten minutter å gå dit, liksom). :P

Skrevet

Vi kommer, men vi skal ikke stille noenting! :P

Jeg skal bare glane og N skal sannsynligvis igle seg innpå alt og alle for å få koooooos :P

Skrevet

Stiller Micko på lørdagen jeg :P Veeeldig kjekt at det er på Leangen, gåavstand for meg, det liker vi :P

Skrevet

Skal ikke stille(tatt seg ut selv om vi kan prøve i Dobermann unghund ringen etter hva folk tror) Har ikke vært på utstilling på mage år og pelsen har aldri vært på en.Vi må nesten dra siden det er så kort gå dit :banana:

Skrevet

Vi kommer hit å stiller dvergpinscher jenta Fixa. Hun mangler fortsatt det ergerlige stor certet, tviler på at hun får nå også men vi må bare prøve :ahappy: Trenger noen handler hjelp er det bare å rope ut :lol:

Guest Dratini
Skrevet

Vi kommer til å stille Zuma der :)

Jepp, dit skal vi!

Men hvor mange hunder jeg skal melde på vet jeg ikke sikkert enda.

Lørdag: Fenris, hovawart, ikke helt sikker på om jeg melder på enda, men tror jeg gjør det.

Søndag: Minst 3 samojeder, Shira, Frost og Coda. Kanskje Lea også, men da må jeg ha handlerhjelp(det må jeg kanskje ha uansett..) og assistent... 4 hunder er litt mye å drasse på alene på utstilling...

Om du kommer med Fenris, så kan vi stille i oppdretterklassen :wub:

Og om du stiller verdens fineste Fenris der, så stiller jeg opp for å hjelpe deg på søndag :wub:

Skrevet

Vi kommer til å stille Zuma der :icon_redface:

Om du kommer med Fenris, så kan vi stille i oppdretterklassen :)

Og om du stiller verdens fineste Fenris der, så stiller jeg opp for å hjelpe deg på søndag :wub:

ÆÆÆ! Første påmledingsfrist er i morgen jo! IIIK... i panikk har jeg nå meldt på 5 stk møkkete nakenhunder!

Dvs Fenris stiller og det betyr at jeg trenger hjelp på søndag om ikke lillesøs stiller opp;):):)

Samt frk omplasseringshund trenger serøst trening i ha alle beina på bakken, holde inn magen, ikke slurpe i seg dommeren og i stå i ro så lenge at dommeren rekker å se på henne. Jei.. Kan man bruke korsett (på hunden) tru..?

Lurer på om det var galskap å melde på Lea :wub: kan vi kalle det trening..?

Shitt, jeg som trodde jeg hadde god tid til å tenke meg om. Detta blir gøy :wub:

Skrevet

Jeg melder på tenker jeg.

Hvor er leangen, langt utenfor trondheim? hvor langt er det å kjøre, kan man gå fra sentrum?

Edit; det er oppe ved ikea, ikke sant?

Skrevet

Hvor er leangen, langt utenfor trondheim? hvor langt er det å kjøre, kan man gå fra sentrum?

Jepp, ved Ikea:)

Skrevet

Jeg er også en av de som er glad for at NKK Trondheim er tilbake på Leangen. :icon_redface:

Jeg kommer og skal stille Fredrik i junior, Eros i åpen hann og ei tispe i unghundklassen. Bella er også påmeldt og skal stilles av oppdretteren min.

Skrevet

Jippi!! Vi gleder oss til å hilse på igjen!

Skrevet

Jippi! Vi gleder oss til å hilse på igjen!

Ja det blir koselig :icon_redface: Ser at det er norsk dommer da, men er mann i det minste da, så kanskje det går bra likevel :wub: Koselig med en trondheimstur uansett.

Skrevet

Jeg har meldt på men er litt usikker på om det blir tur eller ikke,

har ett kanskje to dobbeltrom der oppe til den som måtte trenge det.

Skrevet

ÆÆÆ! Første påmledingsfrist er i morgen jo! IIIK... i panikk har jeg nå meldt på 5 stk møkkete nakenhunder!

Dvs Fenris stiller og det betyr at jeg trenger hjelp på søndag om ikke lillesøs stiller opp;):):P

Samt frk omplasseringshund trenger serøst trening i ha alle beina på bakken, holde inn magen, ikke slurpe i seg dommeren og i stå i ro så lenge at dommeren rekker å se på henne. Jei.. Kan man bruke korsett (på hunden) tru..?

Lurer på om det var galskap å melde på Lea :getlost: kan vi kalle det trening..?

Shitt, jeg som trodde jeg hadde god tid til å tenke meg om. Detta blir gøy :wub:

*flir* :) Joda, det kan kalles veldig realistisk trening! :)

Man kan ikke gå fra sentrum nei. Litt avhengig av trafikken vil jeg tro det tar ca 10 min med bil fra sentrum? Det går sikkert buss også. Og ja, det ligger ved Ikea.

Jeg skal sannsynligvis være skriver, det tror jeg blir veldig lærerikt! Ingen er påmeldt enda, og siden jeg skal skrive for springer, kan jeg ikke stille der. Men så har jeg heller ingen tro på at Tulla er oppe i pels til da, siden man fremdeles ser hud liksom.. :)

Guest Dratini
Skrevet

Dvs Fenris stiller og det betyr at jeg trenger hjelp på søndag om ikke lillesøs stiller opp;):wub::P

Lurer på om det var galskap å melde på Lea :getlost: kan vi kalle det trening..?

Shitt, jeg som trodde jeg hadde god tid til å tenke meg om. Detta blir gøy :)

Jeg kan godt komme på søndag jeg :) Har jo lovet det om du stiller verdens fineste Fenris :) Så kanskje vi får HP i år også, da må vi nesten stille i BIS-finalene :)

Men bare varsle du, så kommer jeg og hjelper deg (trenger kanskje holde-hjelp når dere er inne i ringen også? :P

Skrevet

Skal stille lagottotispe på lørdag, spennende!

Var på NKK Trondheim i Stjørdal i fjor, hva er de største forskjellene mellom der og Leangen?

Husket det var rene ørkensanden, håper det blir annet underlag i år, kremt.... Krøllete pels og støvlag er ingen god kombinasjon.

Skrevet

Skal stille lagottotispe på lørdag, spennende!

Var på NKK Trondheim i Stjørdal i fjor, hva er de største forskjellene mellom der og Leangen?

Husket det var rene ørkensanden, håper det blir annet underlag i år, kremt.... Krøllete pels og støvlag er ingen god kombinasjon.

På Leangen er det gress og betong (og grus for lydighet og agility, men den er ikke så støvete). Det kan bli meget varmt der også, men det er ikke så tørt og støvete på samme måten som det var på Stjørdal i fjor. :getlost:

Forøvrig er ikke parkeringsmulighetene verdens beste på Leangen, så det kan være fornuftig å være ute i god tid!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...