Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 986
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Siden ingen tydeligvis bryr seg om denne tråden, så fortsetter jeg å legge ut bilde av hvordan en tispe som IKKE er 2 uker drektig etter 1 parring ser ut :P

SG1L0122.jpg

1 uke ikke drektig bilde, fra forje uke.

28408_10150202195360072_834435071_12953657_572056_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Nå synes jeg faktisk at jeg ikke ser små ikke forandringer i buklinja.... eller ikke... :P

:P Syns hun ser mer drektig ut uke 1 enn 2 jeg da.

Men det er jo helt umulig å se disse ukene egentlig. Tittet akkurat på Blaze sine drektighets bilder og der så du det først på uke 3 :)

Blaze uke 1 og 3 når hun hadde terroristen inni magen sin (og se hvor slank også Blaze var rundt buken sin den gang :D )

februar07065-1.jpgfebruar07097.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Blir helt snål i hodet av å lese om alle som ikke krysser fingre for disse ikke-foreldrene! :lol: Vi henger oss i alle fall ikke på, og ønsker ikke Talli en god drektighet videre. Eller noe sånt.. :D

Ellers må jeg si at selv om jeg ikke har peiling på kelpie (og det ikke-ordet var faktisk ment som et ikke-ord), så må vel ikke-mor og ikke-far være veldig typelike? Jeg kan ikke forstå annet! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

:lol: Blir helt snål i hodet av å lese om alle som ikke krysser fingre for disse ikke-foreldrene! :P Vi henger oss i alle fall ikke på, og ønsker ikke Talli en god drektighet videre. Eller noe sånt.. :P

Ellers må jeg si at selv om jeg ikke har peiling på kelpie (og det ikke-ordet var faktisk ment som et ikke-ord), så må vel ikke-mor og ikke-far være veldig typelike? Jeg kan ikke forstå annet! :lol:

De er ganske typelike ja. Begge er i den "lette" enden, men han er ikke så høyreist som Talli. Han har ikke fått det maskuline preget enda, men kommer ikke til å ta feil av at han er en hannhund om ett års tid :D

Fasongen deres er også veldig lik. Ikke minst har de begge en sund og fin konstruksjon.

Men det beste er typelikheten inni hodet. Begge to er hunder med MYE naturlig fart, uten at de springer av seg bena. De vil jobbe-jobbe og begge er "flower power" og tilhører hippi generasjonen der alle skal holde hender og være venner og slikt :D

"Free love" til allesammen :P

Ikke minst er de begge gærn, eller som Siri beskriver "Glad vold" hunder :D

23676_10150159138325072_834435071_11799947_4097717_n.jpg

7734_143691942697_555687697_2479556_1424691_n.jpg

Snibben til høyre.

Edit:

Men det er jo ikke perfect match så de får jo ikke valper. Viktig å få med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ganske typelike ja. Begge er i den "lette" enden, men han er ikke så høyreist som Talli. Han har ikke fått det maskuline preget enda, men kommer ikke til å ta feil av at han er en hannhund om ett års tid :lol:

Fasongen deres er også veldig lik. Ikke minst har de begge en sund og fin konstruksjon.

Men det beste er typelikheten inni hodet. Begge to er hunder med MYE naturlig fart, uten at de springer av seg bena. De vil jobbe-jobbe og begge er "flower power" og tilhører hippi generasjonen der alle skal holde hender og være venner og slikt :D

"Free love" til allesammen :D

Ikke minst er de begge gærn, eller som Siri beskriver "Glad vold" hunder :lol:

23676_10150159138325072_834435071_11799947_4097717_n.jpg

7734_143691942697_555687697_2479556_1424691_n.jpg

Snibben til høyre.

Edit:

Men det er jo ikke perfect match så de får jo ikke valper. Viktig å få med seg!

Ikke sant.. Det var synd.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen fryktelig vanskelig å skrive i denne ikke-tråden, men jeg blir heeeelt syk av å lese i den, og glor og glor på den ikke-drektige (og det slår meg alltid når jeg ser bilder av den ikke-drektige når hun står sånn pent oppstilt - så utrolig vakker hun er.. og så vanvittig festlig det er at hun kan variere fra billedskjønn til klin gærn på bilder! :ahappy: Ønsker meg ikke en sånn en i det hele tatt) Men jeg bryr meg ikke altså, absolutt ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke at samboeren min skal slutte å ha allergi, jeg. Og så syns jeg godt dimlingen kan fortsette å være dimling inni hodet sitt enda et år, minst, sånn at vi ikke kan få ny valp med det første.

Det var faktisk ikke ikke-kødding :thumbs:

Det var bare ting som være på plass for at jeg skal tåle å se at ikke-ekornbebisene til Talli får flytte til andre enn meg :wub: Jeg vil ha en mini-Talli! :) Men som vi alle vet, så er det en umulighet. Altså, dette er ganske enkelt: Talli er en krysning mellom ekorn og hund, ikke sant? Det vet jo alle. Og det er forøvrig Snibben også. Og krysninger mellom to dyr, slik som feks muldyr og ekornkelpier tross alt er, kan ikke lage bebiser, det vet da vel alle!? Konklusjon: senk skuldrene, her er det ingenting å ikke vente på :ahappy::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...