Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Talli er forresten drittlei i dag og angrer :aww:

Flir.. er vel mange - både 2- og 4-beinte som kan kjenne seg igjen i den! :rolleyes2: Etter den søte kløe kommer den sure svie eller hva det heter for noe.. (i yngre år skjønte jeg ikke at det var et generelt ordtak, trodde det var noe man sa om kjønns-sykdommer jeg..)

• Svar 985
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Flir.. er vel mange - både 2- og 4-beinte som kan kjenne seg igjen i den! :D Etter den søte kløe kommer den sure svie eller hva det heter for noe.. (i yngre år skjønte jeg ikke at det var et generelt ordtak, trodde det var noe man sa om kjønns-sykdommer jeg..)

:D

Stakkars lille (etterhvert noe større :aww:) Talli! :aww: Men hun får vel knipe igjen litt til, så terroristene får tid på seg til å utvikle geriljakrigtaktikken sin :rolleyes2:

Skrevet

Ikke negativt ment altså! Ikke missforstå.

Men får hun valpene før fredag så nekter jeg henne å føde. Setter inn en propp eller noe :D

haha :) setter inn propp :)

Skulle ønske jeg kunne det på marissa, men der kom alle som turbu leveranse dag 60 på under 1 time :lol: Nok trådkupping :lol: Ååh i mårra, jeg holder fortsatt på at det er 6 ekkorn i magen til talliban :D

Guest Dratini
Skrevet

Ut fra noen hint så tror jeg at det er maaaange (og ikke de 5 som jeg tippet) :lol: :lol:

Uansett, kjempegrattis!

Guest Jonna
Skrevet

Hvor mange ser dere da? :lol:

Vi tok to bilder, veterinæren var fornøyd med det første. Men jeg syns det ble for mørkt og ville ha nytt, for jeg syns jeg så noe mer der som jeg ikke fikk til å stemme med tallene. Jamen fikk jeg rett!!

Her er det siste røntgen bilde, fasiten kommer om noen minutter :lol:

38182_10150233478525072_834435071_13858396_5622067_n.jpg

Skrevet

Weeee! Så gøy!

Men vet ikke om jeg kan lese slike bilder, er det seks? Ser liksom fem ryggrader og seks hoder :lol:

Skrevet

Næmmen kom igjen da.... Jeg skal jo snart avgårde og kommer ikke på nett på mange timer og jeg VIL vite før jeg drar. Du får en snartur i dusjen på meg-tid på deg, så MÅ du si det :lol:

Guest Jonna
Skrevet

Næmmen kom igjen da.... Jeg skal jo snart avgårde og kommer ikke på nett på mange timer og jeg VIL vite før jeg drar. Du får en snartur i dusjen på meg-tid på deg, så MÅ du si det :lol:

ÅÅhh jeg skulle holde dere på pinebenken jeg! :lol:

DSCF3888-1-1.jpg?t=1280226581

Skrevet

Gratulerer med fin kullstørrelse, akkurat passe perfekt! Nå er det bare innspurten, den skal dere klare.

Skrevet

Ååå, nå ble jeg kjempeglad på dine vegne! :lol: Håper fødsel og oppvekst går knirkefritt, slik at vi kan følge disse 6 videre gjennom livet!

Gratulerer så mye!

Guest Belgerpia
Skrevet

Men duuuuu - jeg tror det er 7 eller 8 om jeg teller ryggrader..

Skrevet

Jeg er enig med Belgerpia, jeg tror det er 7 eller 8.. Det er et hode helt oppe ved hofta også, er det ikke? Og både Veronika, Belgerpia og jeg ser flere ryggrader enn hoder.. hehe

Skrevet

Men duuuuu - jeg tror det er 7 eller 8 om jeg teller ryggrader...

Jeg synes også det ser ut som sju. Jeg ser sju hoder også jeg. :lol: Ikke at jeg har peiling på slike bilder da, men er det ikke et hode langt bak der?

Guest Jonna
Skrevet

Jeg har original bilde hjemme, så det skal nøye studeres straks :lol: :lol:

Grunnen til at jeg ville ha nytt bilde var pga jeg også så flere ryggrader enn skaller, den ekstra skallen dukket opp på en annen plass enn ryggradene jeg så.

Skrevet

Men duuuuu - jeg tror det er 7 eller 8 om jeg teller ryggrader...

Det hun sa!

Men uansett.. gratulerer med mange små talliser.

Tipper den store blir glad for å slippe runderingstreningen av de små der de er nå, så litt trangt ut...

Guest Dratini
Skrevet

Jeg er enig med Belgerpia, jeg tror det er 7 eller 8.. Det er et hode helt oppe ved hofta også, er det ikke? Og både Veronika, Belgerpia og jeg ser flere ryggrader enn hoder.. hehe

Jeg også teller 7. Oppe ved hofta er det en som ikke er markert på bildet i spoileren, man ser jo ett lite framben der også :lol:

Guest Belgerpia
Skrevet

Åååå jeg glemte å si at jeg er veldig veldig veldig veldig glad på dine vegne Jeanette, dette er vel fortjent og jeg krysser fingre for at alt gå fullstendig smertefritt og fint :lol:

Skrevet
Ser liksom fem ryggrader og seks hoder :lol:

Blir nok en ryggradsløs en også skal du se :lol:.

Jeg er skikkelig dårlig på å lese røntgenbilder så jeg skal ikke si noe annet enn at jeg umiddelbart ser 6 skaller iallefall :).

Skrevet

Jeg ser også minst 7. Nesten overraskende mange til at Talli er så slank og smekker enda. Ikke rart hun angrer med så mange terrorister som runderer i magen hennes. :lol: Nei, lykke til med siste innspurten - måtte det gå like godt som det har gjort til nå. :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...