Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen i Juni

SusanneL

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi melder nok på Yoshi, siden vi drar på alt av utstillinger for tiden. Vi fortsetter tradisjonen om å benytte oss av den utvidete fristen... (skulle ønske jeg så denne i går!). Trodde jeg hadde god tid på meg, men jeg glemmer at det er så lang tid før man må melde seg på!

Vi har stilt for dommeren to ganger, så burde nok ikke stilt. En gang var det fire Border Terriere og ingen fikk CK (Yoshi fikk HP). Den andre gangen var i en gruppefinale, uten at vi fikk noe særlig oppmerksomhet av dommeren. Tror ikke han er Border Terrier fan, men kan jo håpe at handler kurset vi går på gir litt uttelling og vi klarer å karre til oss CK denne gangen! :blink:

Hmm men burde jeg eller ringblomst handle denne gangen? Vi får se hvordan handlingen i Kristiansand går først!

Skrevet

Fanken, må melde på med utsatt frist vi da.. Ja, tenker å stille aussiedyret, mest for morroskyld, for jeg tror ikke vi kommer så langt.. Også skal vi øyelyse :blink:

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Ekko er faktisk påmeldt :P Er litt usikker på om vi stiller da. Han er langbeint og hengslete i utgangspunktet, og sjangsene økes ikke akkurat av at han plutselig har bestemt seg for at pels er unødvendig :jump: Men, men. Hadde vært greit som en trening på konkurransesituasjon til vi skal gå LP helga etter uansett. Kan telle på en hånd alle gangene han har opplevd et utstillings/konkurranseomrde. Så det er vel ikke dumt. Gleder meg uansett jeg :blink:

Skrevet

Da var Lundii meldt på, glemte helt bort å melde på før i dag, jeg. Kommer til å være der hele helgen, skal være med ei som har stand der, med halsbånd og diverse, sove i campingvogna og hjelpe til litt i standen. :blink: Så håper vi på hyggelig dommer, god kritikk, god oppførsel i ringen og en ck, kanskje? :lol:

Skrevet

Jeg har meldt på Betty, selv om jeg bare kan la henne vær hjemme egentlig (første gang jeg har meldt på uten å sjekke dommer før :lol: ) .... Men vi tar sjansen, og kommer alikevel :blink:

Skrevet

Jeg glemte å sjekke hvem som dømmer etnahund. :blink::)

Kee-Kee er vel også påmeldt såvidt jeg forsto, så skal vel enten jeg eller oppdretteren stille henne.

Edit: Er en tysker, Walter Schicker, som skal dømme etnahund. Spennende! Basenjien blir dømt av Leif-Herman Wilberg. :lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg skal mest sannsynlig begge dagene, og muligens stille en kelpie på lørdag. Bare tanken på å løpe venstresvinger gjør meg litt :blink: , men man stiller da opp for eiere i nød :hmm:

Skrevet

Jeg skal stille på lørdag. Turbo for første gang på to og et halvt år og Kicki. Gleder meg. Vi har spesialutstilling på søndag og da er Betty meldt på NKK og det kræsjet. Har fått handler til Betty, så da går det greit allikevel.

Skrevet

Lykke til til alle som skal stille og/eller starte! :frantics: Vi endte opp med å ikke melde på...

Planen var å komme å se på i hvert fall en av dagene, det får jeg ikke til likevel... Vi heier på soniser og andre kjente uansett! :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...