Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen i Juni

SusanneL

Recommended Posts

Første påmeldingsfrist går ut i dag - så husk å sende inn påmeldingen før midnatt!

Noen som skal?

VI har spesial dagen etter i (på?) Svelvik - så det blir nok en god del beardiser også på NKK'n på lørdagen, ja.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Stiller Juta

:):lol::D:D

Willersen er selvsagt påmeldt, for lenge siden faktisk, og det blir hans første forsøk på championatet, eller egentlig det andre, men på spesialen vår dagen etter at han er 2 år kommer det et par knallharde cert-konkurrenter, så der regner jeg ikke med at han når opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg til påmeldingen og da dukket et spørsmål opp som sikkert har vært spurt 100 ganger før, unnskyld! Men fant det ikke ved å søke, og fant ikke lenger utstillingsinformasjonen på hjemmesiden til Emma :lol:

Men skal jeg melde på i junior, åpen unghundklasse, eller åpen klasse?

Min første tanke var junior siden det er siste gang hun kan stilles i den klassen. Hun er 18 mndr i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg til påmeldingen og da dukket et spørsmål opp som sikkert har vært spurt 100 ganger før, unnskyld! Men fant det ikke ved å søke, og fant ikke lenger utstillingsinformasjonen på hjemmesiden til Emma :lol:

Min første tanke var junior siden det er siste gang hun kan stilles i den klassen. Hun er 18 mndr i juni.

Sorry, renoverer hjemmesiden og har ikke fått alt på plass enda :)

Et kjapt søk på DogWeb viser meg at dette er en rase med få påmeldte. Det er som regel en fordel å være eldst i klassen, ikke yngst. Men en god hund vinner uansett klasse. Og her kan du miste et CACIB om du stiller i junior. Så om Ellie er en god hund, og det likevel er så nærme å være 18 måneder, ville jeg nok meldt på i unghund - i fall en brått står på plassering som gir CACIB, også er en i feil klasse og mister det.

På den annen side, om det ofte er liten konkurranse vil hun jo kunne få det CACIB'et før eller senere.

Men jeg tror jeg ville gått for unghund, bare sånn i tilfelle, det er jo snakk om dagers forskjell bare uansett. Men åpen klasse ser jeg ingen grunn til å hive seg på før en må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har ambisjoner om Cacib er ofte jr. klassen det beste for yngre hunder, men- de er altså ikke med i konk. om Cacib. Jeg pleier å melde på i unghund etter fyllte 15 mnd av den grunn. Iallefall på NKK utst.

Vi kommer ikke. Det er yodelmannens bursdag, og vi er i syden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille Blondie og hennes lillesøster Athena på den utstillingen :) Vi har også spesial dagen etter, men siden jeg har barna den helgen, så blir det litt mye styr med utstilling begge dager (og så har jeg bursdag på søndagen :lol: Pluss hatt eksamen fredagen før, så synes Blondie godt kan ta certet og caciben der og blir NUCH, sånn i bursdagsgave til meg :D:D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, renoverer hjemmesiden og har ikke fått alt på plass enda :lol:

Et kjapt søk på DogWeb viser meg at dette er en rase med få påmeldte. Det er som regel en fordel å være eldst i klassen, ikke yngst. Men en god hund vinner uansett klasse. Og her kan du miste et CACIB om du stiller i junior. Så om Ellie er en god hund, og det likevel er så nærme å være 18 måneder, ville jeg nok meldt på i unghund - i fall en brått står på plassering som gir CACIB, også er en i feil klasse og mister det.

På den annen side, om det ofte er liten konkurranse vil hun jo kunne få det CACIB'et før eller senere.

Men jeg tror jeg ville gått for unghund, bare sånn i tilfelle, det er jo snakk om dagers forskjell bare uansett. Men åpen klasse ser jeg ingen grunn til å hive seg på før en må.

Om du ikke har ambisjoner om Cacib er ofte jr. klassen det beste for yngre hunder, men- de er altså ikke med i konk. om Cacib. Jeg pleier å melde på i unghund etter fyllte 15 mnd av den grunn. Iallefall på NKK utst.

Takk for svar, det hjalp. Jeg har ikke de største ambisjonene om CACIB utover at det sikkert er gøy å ha, da jeg ikke vet hvor mye hun kommer til å bli stilt utenlands.

Og jeg føler jeg bare har en dommers mening om henne siden hun kun er stilt en gang offisielt fra før. Vi fikk riktignok CK da, men sånn ellers har hun kun konkurrert mot seg selv i valpeklassene. Og den ene negative kritikken vi har kommer fra britisk dommer, som er det vi har på Drammen.

Da blir det junior tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kita skal stilles der :) Vi gleder oss :D det blir hennes 2. unghund utstilling :D

Edit: Blei brått litt usikker på hvilken klasse jeg hadde meldt ho i :lol: lenge siden det blei gjort da se :P Men ser ut til å være junior... Søren å, men da får det bli unghund på de neste.

Hadde det vært etter 19. haddde ho måtte gå i unghund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, det hjalp. Jeg har ikke de største ambisjonene om CACIB utover at det sikkert er gøy å ha, da jeg ikke vet hvor mye hun kommer til å bli stilt utenlands.

Og jeg føler jeg bare har en dommers mening om henne siden hun kun er stilt en gang offisielt fra før. Vi fikk riktignok CK da, men sånn ellers har hun kun konkurrert mot seg selv i valpeklassene. Og den ene negative kritikken vi har kommer fra britisk dommer, som er det vi har på Drammen.

Da blir det junior tror jeg :lol:

Høres ut som et fornuftig resonnement - rasen er jo såpass fåtallig på utstilling at om hun er bra nok, kan hun få CACIB senere også - og om basillen biter seg hardt fast i deg skal du brått se at du reiser over landegrensene :)

Om dommer er streng, er det av og til lettere å være ung og uferdig i juniorklasse. Det er jo ingen fasitsvar på valg av klasse, det er alltid gode argument både for og mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi meldte på 4 bikkjer bare :lol:

Betty er påmeldt.

To unghunder og en DP som står for championatet. Hadde vært sinnsykt greit å få det, men vi skal til kr.sand aller først, så håper hun får det der, så vi slipper å ha henne med oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et fornuftig resonnement - rasen er jo såpass fåtallig på utstilling at om hun er bra nok, kan hun få CACIB senere også - og om basillen biter seg hardt fast i deg skal du brått se at du reiser over landegrensene :)

Om dommer er streng, er det av og til lettere å være ung og uferdig i juniorklasse. Det er jo ingen fasitsvar på valg av klasse, det er alltid gode argument både for og mot.

Ja, så takk for hjelpen. Og du har sikkert rett i at basillen kan bite seg fast senere om det er flere dommere som syntes hun er en fin hund :D

Vi kommer! Før det skal vi trene på entusiasme i ringen. Symra skal bli et feiende flott blikkfang og ta storcertet i løpet av den helga. For det har jeg bestemt. :D

Så gøy, da håper jeg dommern hører på bestemmelsen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...