Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen i Juni


SusanneL

Recommended Posts

Første påmeldingsfrist går ut i dag - så husk å sende inn påmeldingen før midnatt!

Noen som skal?

VI har spesial dagen etter i (på?) Svelvik - så det blir nok en god del beardiser også på NKK'n på lørdagen, ja.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Stiller Juta

:):lol::D:D

Willersen er selvsagt påmeldt, for lenge siden faktisk, og det blir hans første forsøk på championatet, eller egentlig det andre, men på spesialen vår dagen etter at han er 2 år kommer det et par knallharde cert-konkurrenter, så der regner jeg ikke med at han når opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg til påmeldingen og da dukket et spørsmål opp som sikkert har vært spurt 100 ganger før, unnskyld! Men fant det ikke ved å søke, og fant ikke lenger utstillingsinformasjonen på hjemmesiden til Emma :lol:

Men skal jeg melde på i junior, åpen unghundklasse, eller åpen klasse?

Min første tanke var junior siden det er siste gang hun kan stilles i den klassen. Hun er 18 mndr i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg til påmeldingen og da dukket et spørsmål opp som sikkert har vært spurt 100 ganger før, unnskyld! Men fant det ikke ved å søke, og fant ikke lenger utstillingsinformasjonen på hjemmesiden til Emma :lol:

Men skal jeg melde på i junior, åpen unghundklasse, eller åpen klasse?

Min første tanke var junior siden det er siste gang hun kan stilles i den klassen. Hun er 18 mndr i juni.

Sorry, renoverer hjemmesiden og har ikke fått alt på plass enda :)

Et kjapt søk på DogWeb viser meg at dette er en rase med få påmeldte. Det er som regel en fordel å være eldst i klassen, ikke yngst. Men en god hund vinner uansett klasse. Og her kan du miste et CACIB om du stiller i junior. Så om Ellie er en god hund, og det likevel er så nærme å være 18 måneder, ville jeg nok meldt på i unghund - i fall en brått står på plassering som gir CACIB, også er en i feil klasse og mister det.

På den annen side, om det ofte er liten konkurranse vil hun jo kunne få det CACIB'et før eller senere.

Men jeg tror jeg ville gått for unghund, bare sånn i tilfelle, det er jo snakk om dagers forskjell bare uansett. Men åpen klasse ser jeg ingen grunn til å hive seg på før en må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg til påmeldingen og da dukket et spørsmål opp som sikkert har vært spurt 100 ganger før, unnskyld! Men fant det ikke ved å søke, og fant ikke lenger utstillingsinformasjonen på hjemmesiden til Emma :lol:

Men skal jeg melde på i junior, åpen unghundklasse, eller åpen klasse?

Min første tanke var junior siden det er siste gang hun kan stilles i den klassen. Hun er 18 mndr i juni.

Om du ikke har ambisjoner om Cacib er ofte jr. klassen det beste for yngre hunder, men- de er altså ikke med i konk. om Cacib. Jeg pleier å melde på i unghund etter fyllte 15 mnd av den grunn. Iallefall på NKK utst.

Vi kommer ikke. Det er yodelmannens bursdag, og vi er i syden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille Blondie og hennes lillesøster Athena på den utstillingen :) Vi har også spesial dagen etter, men siden jeg har barna den helgen, så blir det litt mye styr med utstilling begge dager (og så har jeg bursdag på søndagen :lol: Pluss hatt eksamen fredagen før, så synes Blondie godt kan ta certet og caciben der og blir NUCH, sånn i bursdagsgave til meg :D:D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, renoverer hjemmesiden og har ikke fått alt på plass enda :lol:

Et kjapt søk på DogWeb viser meg at dette er en rase med få påmeldte. Det er som regel en fordel å være eldst i klassen, ikke yngst. Men en god hund vinner uansett klasse. Og her kan du miste et CACIB om du stiller i junior. Så om Ellie er en god hund, og det likevel er så nærme å være 18 måneder, ville jeg nok meldt på i unghund - i fall en brått står på plassering som gir CACIB, også er en i feil klasse og mister det.

På den annen side, om det ofte er liten konkurranse vil hun jo kunne få det CACIB'et før eller senere.

Men jeg tror jeg ville gått for unghund, bare sånn i tilfelle, det er jo snakk om dagers forskjell bare uansett. Men åpen klasse ser jeg ingen grunn til å hive seg på før en må.

Om du ikke har ambisjoner om Cacib er ofte jr. klassen det beste for yngre hunder, men- de er altså ikke med i konk. om Cacib. Jeg pleier å melde på i unghund etter fyllte 15 mnd av den grunn. Iallefall på NKK utst.

Takk for svar, det hjalp. Jeg har ikke de største ambisjonene om CACIB utover at det sikkert er gøy å ha, da jeg ikke vet hvor mye hun kommer til å bli stilt utenlands.

Og jeg føler jeg bare har en dommers mening om henne siden hun kun er stilt en gang offisielt fra før. Vi fikk riktignok CK da, men sånn ellers har hun kun konkurrert mot seg selv i valpeklassene. Og den ene negative kritikken vi har kommer fra britisk dommer, som er det vi har på Drammen.

Da blir det junior tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kita skal stilles der :) Vi gleder oss :D det blir hennes 2. unghund utstilling :D

Edit: Blei brått litt usikker på hvilken klasse jeg hadde meldt ho i :lol: lenge siden det blei gjort da se :P Men ser ut til å være junior... Søren å, men da får det bli unghund på de neste.

Hadde det vært etter 19. haddde ho måtte gå i unghund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, det hjalp. Jeg har ikke de største ambisjonene om CACIB utover at det sikkert er gøy å ha, da jeg ikke vet hvor mye hun kommer til å bli stilt utenlands.

Og jeg føler jeg bare har en dommers mening om henne siden hun kun er stilt en gang offisielt fra før. Vi fikk riktignok CK da, men sånn ellers har hun kun konkurrert mot seg selv i valpeklassene. Og den ene negative kritikken vi har kommer fra britisk dommer, som er det vi har på Drammen.

Da blir det junior tror jeg :lol:

Høres ut som et fornuftig resonnement - rasen er jo såpass fåtallig på utstilling at om hun er bra nok, kan hun få CACIB senere også - og om basillen biter seg hardt fast i deg skal du brått se at du reiser over landegrensene :)

Om dommer er streng, er det av og til lettere å være ung og uferdig i juniorklasse. Det er jo ingen fasitsvar på valg av klasse, det er alltid gode argument både for og mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi meldte på 4 bikkjer bare :lol:

Betty er påmeldt.

To unghunder og en DP som står for championatet. Hadde vært sinnsykt greit å få det, men vi skal til kr.sand aller først, så håper hun får det der, så vi slipper å ha henne med oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et fornuftig resonnement - rasen er jo såpass fåtallig på utstilling at om hun er bra nok, kan hun få CACIB senere også - og om basillen biter seg hardt fast i deg skal du brått se at du reiser over landegrensene :)

Om dommer er streng, er det av og til lettere å være ung og uferdig i juniorklasse. Det er jo ingen fasitsvar på valg av klasse, det er alltid gode argument både for og mot.

Ja, så takk for hjelpen. Og du har sikkert rett i at basillen kan bite seg fast senere om det er flere dommere som syntes hun er en fin hund :D

Vi kommer! Før det skal vi trene på entusiasme i ringen. Symra skal bli et feiende flott blikkfang og ta storcertet i løpet av den helga. For det har jeg bestemt. :D

Så gøy, da håper jeg dommern hører på bestemmelsen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...