Gå til innhold
Hundesonen.no

Aimee og Liita

TonjeRA

Recommended Posts

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Da har vi meldt på resten av de utstillingene vi har planer om å være med på i år...

- Norsk Grand Danois Klubb 4. september (Aimee og Liita)

- Norsk Grand Danois Klubb 11. september (Aimee og Liita)

- NKK Rogaland 12 september (Aimee)

- Indre Østfold Hundeklubb 19. september (Liita)

- Norsk Rottweilerklubb 26. september (Liita)

- NKK Hamar 10. oktober (Aimee)

- Norsk Dalmatinerklubb 31. oktober (Aimee og Liita)

- NKK Lillestrøm, Nordisk vinner 27 november (Aimee)

I tillegg drar vi mest sannsynlig til Stockholm for å stille 18./19. desember...:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/25/2010 at 8:32 AM, Djervekvinnen skrev:

Kjempefine bilder! Og sååå flott hund. Riktig så flink med oppstillingen!

Heldige dere som kan være med på så mange utstilinger! Her er det ikke så mange fler å være med på i år.

Takk, takk og takk...:rolleyes2: Veldig hyggelig med slike kommentarer! :ahappy:

Er utrolig mye utstillinger i nærområde framover... Så det er veldig moro! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/23/2010 at 5:06 PM, TonjeRA skrev:

Samboeren stiller Aimee

IMG_1705.jpg

Samboeren stiller Aimee

IMG_1698.jpg

Jeg vet ikke om dere har sett det selv, men han holder ørene hennes for langt framover, og det ødelegger litt av inntrykket av hodet hennes.. Og hun har jo et såå pent hode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre har akkurat begynt å stille hund, så jeg synes i grunn han er flink...:P

Men joda, de kunne kanskje vært en aning lengre bak på det nederste bildet...

Hodet til Aimee er heller ikke paralelt, så det vil derfor være en fordel å holde ørene hennes slik som på det første bildet...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liita ble nr 3 i klassen sin i helgen... med god kritikk...

Og Miss, mor til Aimee og bestemor til Liita, slo til og ble BIS!! :icon_cry:

Kjempe gøy!!

Ble desverre dårlig med bilder siden det var så drlig lys inne i hallen...

Nå gleder vi oss masse til helgen igjen, for da skal vi på NGDK's kveldsutstilling i Stavanger... :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Bedre seint enn aldri, men her er en oppdatering fra forrige helgs utstilling i Askim...

Liita ble 2BTK, slått av Nanti, men med en fantastisk kritikk!

Meget god type, hode nesten paralelt, korrekt bitt, korrekte ører og plassering, korrekte øyne, meget god hals, god rygg og overlinje, gode vinkler foran og bak, meget god kropp, korrekte bevegelser, paralell fram og bak, meget god pels og farge, meget god mentalitet.

Her er et bilde av oss i ringen:

IMG_2188.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/3/2010 at 12:34 PM, Siri Eveline skrev:

Nydelige dyrene! Å jeg bare drømmer meg bort når jeg ser dem.. skal ha GD en dag :lol:

PS. Digger Onepiecene ;)

Tusen takk! ;) Hadde vært gøy med flere GD'er her...:lol:

Hihi... Her digger vi OnePiece alle tre! :lol: Ordentlig kos i høstværet... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/3/2010 at 1:20 PM, armagnac skrev:

Fine bilder ;) Syntes vi skal fikse oss noen hundebilder på lerret en dag jeg :rolleyes2:

Av alle 4 jentene våre :lol:

Ja, må få tatt noen skikkelige fine bilder av dem alle fire som vi kan ha på veggen...;)

Det hadde vært stas! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
    • Jeg kaster lange blikk på Arrak sine jakker. Har brukt en 100-kroners Didriksons jakke fra Finn denne våren, og bra er det, for den har fått juling. Nå som hopping og biting og riving i klær ser ut til å være en ting i fortiden i nær fremtid.. Noen erfaringer med de?   Edit: advarer også mot Hööks sin jakke. Baklomma har rette kanter og er for smal. Lite plass og ting faller ut. Helt ok budsjettjakke, men har en råd til bedre, kjøp bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...