Gå til innhold
Hundesonen.no

Championgalleri på sonen


Recommended Posts

Hadde det vært en idé å ha en tråd for championater og titler, og en for mesterskapsplasseringer? Jeg synes dette til en viss grad er to forskjellige ting, selv om det ene ikke er mindre fortjenestefullt enn det andre.

Men er det ikke mer oversiktlig å samle alt "skryt" av hunden i én tråd? For jeg forstår det som at det blir en tråd per hund, ikke alle championer i en tråd.

Og rett og slett kalle det Wall of Fame - et underforum for de gode bedriftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke mer oversiktlig å samle alt "skryt" av hunden i én tråd? For jeg forstår det som at det blir en tråd per hund, ikke alle championer i en tråd.

Og rett og slett kalle det Wall of Fame - et underforum for de gode bedriftene.

Mjo. Joda. Men jeg synes det skal være en heading med klare regler for hvilke bedrifter som kvalifiserer. Det skal henge litt høyt, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjo. Joda. Men jeg synes det skal være en heading med klare regler for hvilke bedrifter som kvalifiserer. Det skal henge litt høyt, synes jeg.

Men om du blir nordisk mester i lydighet så henger da det rimelig høyt? Er ikke det høyere enn et lydighetschampionat, som du kan oppnå uten å vinne klassen din en eneste gang, for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo for all del. Det jeg sier er at headingen må inneholde en oversikt over hva som kvalifiserer, sånn at ikke store bragder forsvinner i mengden av småkonkurranser.

Ja, der er jeg helt enig i - det kan jo være titler og championat NKK registrerer, samt pallplassering i mesterskap som er minst på nasjonalt nivå. For eksempel. Vil en skryte av andre ting, kan en lage egen tråd i resultatbørsen eller oppdatere din hund-tråden. Dette blir et forum for kremen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig noen hat foreslått det, men ville ikke det blitt mere oversiktelig om vi delte det opp på et vis? dvs ikke har bare en stor tråd med alle sammen så du må lete mye for å finne den du leter etter?

oppdelingen kan jo vere så mangt, oppdelt etter tittler eller raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig noen hat foreslått det, men ville ikke det blitt mere oversiktelig om vi delte det opp på et vis? dvs ikke har bare en stor tråd med alle sammen så du må lete mye for å finne den du leter etter?

oppdelingen kan jo vere så mangt, oppdelt etter tittler eller raser.

Det er foreslått å lage det som et forum a la minnelunden, slik at en kan lage en tråd for sin hund, men den kan ikke kommenteres. Så kan en senere redigere den tråden om nye titler kommer til senere.

Blir det altfor, altfor kaotisk på sikt, kan en jo vurdere å lage sorteringer etter gruppe eller gren senere, men jeg ser ikke for meg at det skal bli kaotisk om det er én tråd per hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde det være en mal for hvordan overskriftene i trådene skal se ut?

Feks:

Overskrift: Titler hundens navn

Underoverskrift: rase

God idé!

Eventuelt droppe hundens titler, siden de jo kommer i innlegget, og for noen hunder kan det jo bli veldig langt emnefelt. Don't know?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det kunne vært en post med ting hunden har kvalifisert seg til.

Til feks NM i LP og Bruks så må man igjennom en kvalifisering for å kunne delta. Det samme gjelder jo også Crufts (med mindre hunden har blitt Intuch). Kunne ikke dette vært med?

Kvalifisert til NM spor: 2008'09'10.

Evt en liten liste med opprykk? Altså det første stevne du får opprykk/oppflyttning til ny klasse, kan klubb, dato, dommer og poengsum være med?

For noen av oss er det opprykkene vel så virktig som en Nuch tittel (eller for å vise at man faktisk er kvailifisert til WCC)...

Tenkte bare helt enkelt feks:

Gren: Bruks -NBF spor

Klasse: C

Klubb: Borgen Brukshund klubb

Dato: 13.desember 1918

Dommer: Julius Juls

Poengsum: 600 poeng, godkjent opprykk til B-spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må i så fall være mulig å redigere tråden hvis/når hunden får flere championat.

Skal det kun være championat, eller skal det også være tittelvinnere? Noen har jo titler, men ikke championat :ahappy:

Hva med mesterskapsplasseringer? En hund som får pallplass i noe, men ikke er champion.

Jeg bare tenker høyt, altså, for å gi innspill til hva det forumet kunne vært. En mulighet til å skryte utover resultatbørsen, og skryte av noe som faktisk er noe å skryte av.

Angående mesterskapsplasseringer så synes jeg det skal tas med. I mitt tillfelle er den ene hunden min Norgesmester i agility (individuelt) 2003 OG 2005, samt Norgesmester i agility på lag 2004 OG 2006, og det henger for meg mye høyere enn hennes Norske- og Svenske Agilitychampionat.

Så mesterskapsplasseringer, som evt NM, Nordisk og Vm, bør få være med :ahappy:

Jeg syns også mesterskapsplasseringes skal være med. I mine øyne er det mye mer krevende å bli norgesmester i noe, enn å bli norsk vinner på utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også mesterskapsplasseringes skal være med. I mine øyne er det mye mer krevende å bli norgesmester i noe, enn å bli norsk vinner på utstilling.

Det tror jeg det allerede er stor enighet om, se lenger bak i tråden. :ahappy:

(Ellers føler jeg meg litt som sånne som bygger barnehager på dugnad uten å vite om de selv noen gang får plass ... :ahappy: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det kunne vært en post med ting hunden har kvalifisert seg til.

Til feks NM i LP og Bruks så må man igjennom en kvalifisering for å kunne delta. Det samme gjelder jo også Crufts (med mindre hunden har blitt Intuch). Kunne ikke dette vært med?

Kvalifisert til NM spor: 2008'09'10.

Evt en liten liste med opprykk? Altså det første stevne du får opprykk/oppflyttning til ny klasse, kan klubb, dato, dommer og poengsum være med?

For noen av oss er det opprykkene vel så virktig som en Nuch tittel (eller for å vise at man faktisk er kvailifisert til WCC)...

Tenkte bare helt enkelt feks:

Gren: Bruks -NBF spor

Klasse: C

Klubb: Borgen Brukshund klubb

Dato: 13.desember 1918

Dommer: Julius Juls

Poengsum: 600 poeng, godkjent opprykk til B-spor.

Så forstår jeg deg riktig så skal hunden få plass blant "kremen"(som det tidligere ble sagt her) hvis den har opprykk til f.eks. LP3?

Eller mener du bare at opprykk og slik skal kunne omtales i tråden til en hund som f.eks. er NUCH(eller noe annet)?

Eller mener du at hunder som f.eks. har kvalifisert seg til et mesterskap skal få innpass i "wall of fame" på lik linje som champions, VM-vinnere og verdensvinnere?

Jeg bare spør for å få klarhet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forstår jeg deg riktig så skal hunden få plass blant "kremen"(som det tidligere ble sagt her) hvis den har opprykk til f.eks. LP3?

Eller mener du bare at opprykk og slik skal kunne omtales i tråden til en hund som f.eks. er NUCH(eller noe annet)?

Eller mener du at hunder som f.eks. har kvalifisert seg til et mesterskap skal få innpass i "wall of fame" på lik linje som champions, VM-vinnere og verdensvinnere?

Jeg bare spør for å få klarhet :ahappy:

Om vi hadde bodd i Sverige så hadde en hund feks fått en tittel ved 3 første premier i LP 1/2/3.

Mange hunder KAN faktisk ikke bli Nuch eller så vidt få blå på utstilling og dermed aldri bli feks Nbch/Nlch. Så ha, jeg syns det skal gi innpass. Eller kanskje bare opprykk til høyeste klasse i grenen? Cert/pinner?

Feks er det jo mye vanskeligere å få Cert for å bli Nbch enn Nuch pga trening og det holder ikke nødvendigvis at man vinner får å få Cert.

Og sånn helt alvorlig: Ja jeg syns det står mer respekt av en som kvalifiserer seg til enn Norgesmesterskap enn en hund som blir Verdensvinner (noe jeg kan si uten at noen kan si næææhe, for jeg har begge deler i lommen :ahappy: )

Men jeg mener ikke at du skal skrive 10 ganger at du har startet i kl,1 med opprykk og alle resultatene. Men den ene og første gangen du får opprykket. Eller skal vi legge listen ved opprykk til øverste klasse i grenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...