Gå til innhold
Hundesonen.no

Championgalleri på sonen


Recommended Posts

Hvorfor ikke? Jeg foreslår at det da blir låst, slik som Minnelunden; at man lager et innlegg med bilde av hunden, og legger inn tittelen og evt resultater (de certene den har fått som har gitt den tittelen?) og at emnet låses for kommentarer. Hvis emnet ikke er låst, blir det jo litt for likt "Min Hund", synes jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Jeg foreslår at det da blir låst, slik som Minnelunden; at man lager et innlegg med bilde av hunden, og legger inn tittelen og evt resultater (de certene den har fått som har gitt den tittelen?) og at emnet låses for kommentarer. Hvis emnet ikke er låst, blir det jo litt for likt "Min Hund", synes jeg da..

Ja, var en kjempegod idè å ha det sånn som minnelunden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, uten kommentarer, om det blir sånn minnelunden-opplegg :) Men hvordan er det å få alt i en tråd da? Blir jo ikke rotete uten kommentarer, men likevel kan det bli vankelig å finne kanskje. Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, uten kommentarer, om det blir sånn minnelunden-opplegg :) Men hvordan er det å få alt i en tråd da? Blir jo ikke rotete uten kommentarer, men likevel kan det bli vankelig å finne kanskje. Hmm

Hvis det skal være som minnelunden, så er det jo et eget forum, så da får jo hundene hver sin tråd på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må i så fall være mulig å redigere tråden hvis/når hunden får flere championat.

Skal det kun være championat, eller skal det også være tittelvinnere? Noen har jo titler, men ikke championat :)

Hva med mesterskapsplasseringer? En hund som får pallplass i noe, men ikke er champion.

Jeg bare tenker høyt, altså, for å gi innspill til hva det forumet kunne vært. En mulighet til å skryte utover resultatbørsen, og skryte av noe som faktisk er noe å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må i så fall være mulig å redigere tråden hvis/når hunden får flere championat.

Skal det kun være championat, eller skal det også være tittelvinnere? Noen har jo titler, men ikke championat :)

Hva med mesterskapsplasseringer? En hund som får pallplass i noe, men ikke er champion.

Jeg bare tenker høyt, altså, for å gi innspill til hva det forumet kunne vært. En mulighet til å skryte utover resultatbørsen, og skryte av noe som faktisk er noe å skryte av.

Mesterskapsplasseringer synes jeg ikke skal være med, da blir det uoversiktlig og en evig diskusjon om hvor gransene skal gå. Men jeg er åpen for at titler kan kvalifisere for plass i tråden. Tråden kan hete noe sånt som "Championater og titler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo også gått ann å lage en fellestråd, der folk presenterer sine champions i hvert sitt innlegg med bilder og info og der det ikke er lov til å skrive innlegg annet enn presentasjoner. Hvis dere skjønte :)

Fks:

RASE

NAVN

TITLER

[bilde]

[bilde]

Info om hunden

Kunne iallefall lagd en slik tråd midlertidig, til et annet alternativ kommer på plass?

Men sikkert mer oversiktlig med en tråd for hver hund da, jeg ble bare litt utålmodig og vil at folk skal legge bilder av sjampingjongen sin i en tråd akkurat NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker er at vi lager ett forum som minnelunden der det ikke er lov å kommentere.

Skal vi bruke Lola Pagola sitt oppsett da? Skal det med noe mer? Hva skal det hete? Championgalleri ?

Må det være noe oppsett, da? Hvis folk vil utbrodere om sin lange ferd mot et etterlengtet lydighetschampionat synes jeg de skal få skrive om den reisen, og ikke nøye seg med å skrive hvor de tre førstepremiene ble oppnådd...

Mulig litt egorytter her, men jeg løfter igjen fram spørsmålet om det skal være kun championat, eller også øvrige titler?

Og blir det mulig å oppdatere tråden om en seks måneder senere har fått et championat til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma, der jeg skrev "Info om hunden" tenkte jeg at folk kunne skrive hva de ville, om hvordan certene ble tatt blabla hva hunden brukes til ellers, ja i det hele tatt. Så er det oversiktlig øverst der folk kanskje legger ut nogenlunde samme fakta, så det blir litt ryddig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være noe oppsett, da? Hvis folk vil utbrodere om sin lange ferd mot et etterlengtet lydighetschampionat synes jeg de skal få skrive om den reisen, og ikke nøye seg med å skrive hvor de tre førstepremiene ble oppnådd...

Jeg synes man kan få lov til å skrive det man har lyst til, men at likevel navn, rase og titler står først slik at det blir litt oversiktlig. Mange er kanskje bare interessert i titlene feks, og gidder egentlig ikke lese utbroderingen. :)

Mulig litt egorytter her, men jeg løfter igjen fram spørsmålet om det skal være kun championat, eller også øvrige titler?

Jeg synes jo andre titler også kan få være med, det er jo hunder her som er sånne utstillingsvinnere (som X'en), andre har bestått IPO-prøver osv.

Og blir det mulig å oppdatere tråden om en seks måneder senere har fått et championat til?

Blir det ikke mest ryddig om hundene kun har èn tråd, altså at tråden oppdateres etterhvert som vi sanker titler? :P:)

Det går kanskje an å sende en pm/rapport til moddisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma, der jeg skrev "Info om hunden" tenkte jeg at folk kunne skrive hva de ville, om hvordan certene ble tatt blabla hva hunden brukes til ellers, ja i det hele tatt. Så er det oversiktlig øverst der folk kanskje legger ut nogenlunde samme fakta, så det blir litt ryddig. :P

Jeg synes man kan få lov til å skrive det man har lyst til, men at likevel navn, rase og titler står først slik at det blir litt oversiktlig. Mange er kanskje bare interessert i titlene feks, og gidder egentlig ikke lese utbroderingen. :)

Ah, da skjønte jeg, og er enig.

For det er morsommere å skryte om en får ta litt av med superlativer og tårer og blod og svette og bilder og slit... :)

Jeg synes jo andre titler også kan få være med, det er jo hunder her som er sånne utstillingsvinnere (som X'en), andre har bestått IPO-prøver osv.

Blir det ikke mest ryddig om hundene kun har èn tråd, altså at tråden oppdateres etterhvert som vi sanker titler? :) :)

Det går kanskje an å sende en pm/rapport til moddisene?

Ja, som sagt, litt egorytterspørsmål, men for noen er en tittel vanskeligere å oppnå enn andres championat.

De må gjerne ha bare en tråd, men at en kan be moderator åpne den for å legge til siste nytt, eller at moderater legger inn siste nytt for en - om det kommer på oversikten over oppdaterte tråder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være noe oppsett, da? Hvis folk vil utbrodere om sin lange ferd mot et etterlengtet lydighetschampionat synes jeg de skal få skrive om den reisen, og ikke nøye seg med å skrive hvor de tre førstepremiene ble oppnådd...

Mulig litt egorytter her, men jeg løfter igjen fram spørsmålet om det skal være kun championat, eller også øvrige titler?

Og blir det mulig å oppdatere tråden om en seks måneder senere har fått et championat til?

Høres flott ut! Jeg likte "Wall Of Fame", og at championat og titler likestilles, altså "stambokberettigete titler".

Om det blir en tråd pr hund, eller om det blir en tråd pr tittel er ett fett for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående mesterskapsplasseringer så synes jeg det skal tas med. I mitt tillfelle er den ene hunden min Norgesmester i agility (individuelt) 2003 OG 2005, samt Norgesmester i agility på lag 2004 OG 2006, og det henger for meg mye høyere enn hennes Norske- og Svenske Agilitychampionat.

Så mesterskapsplasseringer, som evt NM, Nordisk og Vm, bør få være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående mesterskapsplasseringer så synes jeg det skal tas med. I mitt tillfelle er den ene hunden min Norgesmester i agility (individuelt) 2003 OG 2005, samt Norgesmester i agility på lag 2004 OG 2006, og det henger for meg mye høyere enn hennes Norske- og Svenske Agilitychampionat.

Så mesterskapsplasseringer, som evt NM, Nordisk og Vm, bør få være med :)

Jeg heller sterkt til å være enig med deg - jeg vet ikke om det er praktisk mulig å ha mesterskapspallplassering uten å ha championatet, men uansett er det skrytemateriale i mine øyne. For jeg tenker pallplassering - sølv er også en bra prestasjon.

Og noen ganger er det en bedre prestasjon enn et utstillingschampionat. Noen raser har jo så lav påmelding at det holder å ha tre påmeldinger med en hund av CK-kvalitet, så er tittelen i boks. Mens andre må slå 30-40 hunder for å få en lusen tittel... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å ha mesterskap med også, hvis man regner med kun feks NM, Nordisk og VM.

Ja, det måtte jo vært reelle mesterskap, og ikke lokalavdelingens halvårlige cup med tre deltagere fordelt på to klasser, hehehe!

Det kjøres vel kanskje også EM i enkelte grener? Eller er det bare fotball?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...