Gå til innhold
Hundesonen.no

Fuglehunden og kyllingene

Artemis

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har hentet nye kyllinger til flokken vår, og hunden har fått seg nye pipeleker. Neida, han er så forsiktig så :D Her er litt bilder fra hund og kyllinger sammen inne. Kyllingene er ganske små, sover mye og liker seg godt der det er lunt og varmt, som i en varm hundepels...

P1000163a.jpg

P1000164a.jpg

Høyt og lavt og over alt...

P1000160b.jpg

Et lite gjemmested.

P1000176a.jpg

Søte små dunnøster :)

P1000172b.jpg

Den gule til venstre tok seg en høneblund her.

P1000174a.jpg

"Håper ingen av vennene mine ser meg nå", tenker nok Oscar...

P1000177a.jpg

*Sniff sniff*

P1000186a.jpg

Ah, perfekt sovestilling. Zzzzz.

P1000193a.jpg

Alternativ soveplass...

P1000191a.jpg

Zzzz. Roen har senket seg. :P:)

Skrevet

helt fantastiske bilder :) Jeg er så utrolig imponert over Oscar som bare ligger der helt rolig det er jo kyllinger!Hehe.Fuglegale frøkena mi har nok ikke vært særlig rolig for si det sånn.

Skrevet

Haha, ikke helt etter boken, han fuglehunden din :) Men vanvittig søt og grei hund virker det som! Jeg tror nok veldig mange ikke-fuglehunder også ville hatt lit trøbbel med den settingen der altså!

Skrevet

Fantastisk :) Dersom Oscar er borte en dag så er det nok bare jeg eller en annen sonis som har "lånt" ham litt :)

Skrevet

Åh så nusselige de er :) Jeg måtte le litt da jeg så disse bildene. Oscar som liksom er en fuglehund ligger der og ser veldig omsorgsfull ut rundt de små kyllingene. Helt herlig :)

Skrevet

Her snakker vi om en hund med full kontroll på sine indre instinkter, han må jo være en stabil herremann :icon_confused:

Tipper en del fuglehundeiere hadde likt hunder med såpass til selvkontroll ved fugl, da hadde man sluppet unna mye dressurterping :icon_redface:

Alltid artig med disse bildene:)

Skrevet

Han er virkelig ikke riktig skrudd sammen *ler* Herlige bilder av en fantastisk søt og god hund :icon_redface: Søte kyllinger også da :innocent:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...