Gå til innhold
Hundesonen.no

Extreme makeover

Caroline

Recommended Posts

Ca. annenhver måned bader og steller jeg sheltien Zantus på ca. 13 år. Han går stort sett turer på asfalt og ser ut deretter hver gang jeg får ham. Dermed er han et yndet bildeobjekt for å se hvilken ekstrem forskjell et bad og litt klipping kan gjøre.

Zantus før:

2010-04-13004.jpg

2010-04-13008.jpg

2010-04-13011.jpg

I badekaret med seg!

2010-04-13012.jpg

Det deilige vannet sier vel sitt..

2010-04-13013.jpg

Får riste seg litt i sola før vi føner.. Allerede nå ser man stor forskjell!

2010-04-13016.jpg

Før føning:

2010-04-13019.jpg

Etter føning, før klipping:

2010-04-13021.jpg

Pote under, før klipping:

2010-04-13033.jpg

Pote under, etter klipping:

2010-04-13038.jpg

Pote oppå, før klipping:

2010-04-13039.jpg

Pote oppå, etter klipping:

2010-04-13037.jpg

Ferdig resultat:

2010-04-13041.jpg

2010-04-13045.jpg

2010-04-13046.jpg

Oppsummering:

Før:

2010-04-13004.jpg

Før føning:

2010-04-13019.jpg

Etter føning:

2010-04-13021.jpg

Etter klipping:

2010-04-13043.jpg

Nå er hunden velstelt og eieren fornøyd! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig følelse sånn etterpå, ikke sant?

Å så grundig kunne SE forskjellen (og selvsagt både kjenne og kanskje lukte den også). Det er jo akkurat DET som gjør hele børstesesjonene verdt jobben.

Jeg får rent lyst til å gå på en av mine her, jeg.. Men jeg holder meg fast i stolen og venter til det går over (gidder jo virkelig ikke sånt...).

Flott og inspirerende bilderekke!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle kommentarer! Zantus er bestandig veldig stolt av seg selv når han er ferdig! Jeg skulle veldig gjerne drevet salong jeg, men med de helseproblemene jeg har spørs det om det er veien å gå, hvertfall som heltidsjobb. Vi får se, uansett er det veldig gøy å gjøre slikt på fritiden :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott og inspirerende bilderekke!

Merkelig så forskjellig man kan se på saker. Jeg kjenner først og fremst lettelse for at jeg ikke har hunder som krever sååååå mye jobb for å se "normale" ut. Hunden på det første bildet ser jo direkte "disgøsting" ut - og så bare etter et par måneder? Sheltie på meg? I hvert fall ikke etter dette ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig så forskjellig man kan se på saker. Jeg kjenner først og fremst lettelse for at jeg ikke har hunder som krever sååååå mye jobb for å se "normale" ut. Hunden på det første bildet ser jo direkte "disgøsting" ut - og så bare etter et par måneder? Sheltie på meg? I hvert fall ikke etter dette ;-)

Zantus har nok litt spesiell pels. Det er ikke normalt at de ser sånn ut etter 2 mnd :whistle: Han har veldig lite underull og tynn, pistrete pels og er samtidig ganske overvektig. Med korrekt pelskvalitet vil hunden se annerledes ut enn dette uten stell, du kan jo sammenligne med den forrige groomingtråden jeg lagde, der var det minst 2, om ikke 3 måneder siden Mokka var badet :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Inspirerende" i den forstand at jeg har selv 4 stk som heller ikke har sett en børste på såpass lang tid - og som også bor og luftes i Oslo (mye asfalt)..

Men ja, absolutt - jeg ser meg om etter en rase som ikke har så mye pels til neste gang, da! :whistle:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig stor forskjell, helt utrolig :blink:

Fikk bare mer lyst på sheltie når jeg så bildene, masse pels å skamklippe og styre med :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...