Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetstrening


Gjest

Recommended Posts

Vi har jo sonentreninger på Furuset oftest om Tirsdagen.

Dette er en tråd for å sjekke om det er interesse for en trening til, da helst en annen dag - og kanskje litt mer sentrumsnært / andre siden av byen.

Sted og dag må jo velges ut fra de som evt. vil være med.

Noen forslag til steder:

Ekeberg

Frognerparken

Skøyen

Bygdøy

(Bare å komme med flere forslag)

Skriv her hvis du tror du er interessert, og hvor du kunne tenke deg at treningen skal være, og evt dag som passer. Vi kan jo kanskje ta en poll på det etterhvert hvis det blir nødvendig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Jeg er interessert! Jeg bor på Furulund, og liker jo Ekeberg veldig godt, men det er litt vanskelig å komme seg dit med hund hvis man ikke har bil. Da er det enklere med Frognerparken.

Jeg har jo mye å gjøre nå før sommeren, så jeg må se litt an om jeg får tid. Men jeg er interessert hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig interessert! Furuset har vært litt tungvint fordi jeg er avhengig av kollektivtrafikk. Sånn sett er Skøyen og Bygdøy, eventuelt også Frognerparken, enklest for meg av alternativene som er nevnt her, men Ekeberg kan gå innimellom det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ikke alle bruker kollektivt, er det fint om vi kan velge et sted med parkeringsmuligheter - og da gjerne gratis parkering... :)

Jeg synes selvfølgelig Ekeberg er bra, fordi det er et sted jeg passerer på vei hjem fra jobb. Men jeg skal ikke være vanskelig, siden jeg har bil.

Frognerparken ser jeg dog for meg som litt for crowded, særlig når grillsesongen starter, med folk overalt, fristende matlukter, utagerende drittbikkjer (jeg møter bare det når jeg er der...) og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var det ikke interesse for dette da jeg annonserte trening i Nydalen i fjor? :) Regner med at vi starter opp igjen til høsten i alle tilfelle, ukentlig trening i Nydalen eller Disen/Årvoll (væravhengig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter til Furulund nå fra 1.mai, så jeg er også interessert! Har dog ikke særlig peiling på hvor ting ligger i forhold til det, og hvordan det er å komme seg til disse stedene med kollektivtrafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Hei!

Jeg skulle jo være med på treningen på Furuset, men det har bare "glidd ut i sanden"... Også litt fordi vi er så uerfarne at det føltes litt vanskelig. Men vi vil gjerne være med, skal se om jeg får mannet meg opp.. :)

Når det gjelder parkeringsmuligheter er det gratis parkering i alle gatene her i nabolaget (Thune, opp mot Frognerparken), hvor man har noen hundre meter gange til både Frognerparken og Engelske park. Pleier å være fullt på dagen pga kontorene på Thune, men mye ledig etter arbeidstid.

Om jeg skulle anbefale noe sted der det er ganske rolig og usjenert er Engelske park bedre enn Frognerparken. For de som ikke vet hvor dette er så er det den lille parken som går rundt Skøyen hovedgård, den flotte store gården med det hvite store hovedhuset og den store parken foran, som ligger sydvest for agilityringen (som ligger på Nordjordet). I nedre del av denne parken er det en liten gressbane, samt en slette som også kan brukes om barn bruker banen.

Jeg bor jo midt her mellom Frognerparken og Engelske park (Casinetto).

Edit: Glemte dette med kollektivt. Det går trikk og buss til Thune, hvor det tar 5min å gå til Engelske park. Det går tog til Skøyen stasjon, hvor det tar 10min å gå til Engelske park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Dina vil være med. Vi går muligens inn i en periode hvor det blir lite med trening. Vet ikke helt enda, men så fremt hun er i form så vil jeg gjerne være med på treninger fast. Jeg har også tenkt meg til furuset flere ganger, men det har liksom ikke blitt. Er det noen mulighet for parkering gratis rundt frognerparken? Er vel ikke så dyrt å stå der et par timer uansett kanskje. Vært greit å fått til noe fast, sånn at det ikke bare blir trening hvis alle husker å se her og si fra at de kommer liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Ja, som jeg skrev er det gratis gateparkering i alle gatene på sydsiden av Frognerparken (Jonsrudveien, Gustav Vigelandsvei bl.a).

Jeg er veldig med altså, så jeg åper det blir noe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var det ikke interesse for dette da jeg annonserte trening i Nydalen i fjor? :D Regner med at vi starter opp igjen til høsten i alle tilfelle, ukentlig trening i Nydalen eller Disen/Årvoll (væravhengig).

Det hadde jeg ikke fått med meg :D

Så gøy at så mange ville :(

Da får vi det sikkert til! Det er egntlig ikke såå farlig for meg hvor, men hadde håpet å få det litt nærmere enn Furuset. Det er forresten en perfekt treningsbane med lys og parkeringsplass + tre forsjellige underlag hos meg på Røa :)

Men det er vel ikke praktisk for så mange andre enn meg :D

Er det noe ønske om dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke fått med meg :D

Så gøy at så mange ville :D

Da får vi det sikkert til! Det er egntlig ikke såå farlig for meg hvor, men hadde håpet å få det litt nærmere enn Furuset. Det er forresten en perfekt treningsbane med lys og parkeringsplass + tre forsjellige underlag hos meg på Røa :getlost:

Men det er vel ikke praktisk for så mange andre enn meg :)

Er det noe ønske om dag da?

Røa blir litt tungvint for vår del, hakket verre enn Ekeberg :wub:

Dager som passer for oss er vel egentlig mandag, tirsdag og onsdag. Eventuelt søndager om det ikke er stevner/utstillinger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Marie og jeg begynte å prate om denne treningen, var mitt ønske å få en annen dag enn tirsdag, fordi ALT annet skjer på tirsdager...

Jeg liker torsdager, det skjer sjelden ting så langt ut i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det hadde vært fint om det ikke var på en tirsdag, for da er det jo som å si at furuset treningene er over? Og om det isåfall skal være det så ville det vært fint med noe som ligger nær linje 2 t-banen for min sin del (og ikke 50min reisevei..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Onsdag eller torsdag er fine dager for meg.

Det er ca 15min å gå fra Majorstua T-bane til Engelske park, om det hjelper :wub: Da går man gjennom Frognerparken, så hundene får luftet seg før trening :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! :getlost:

Min stemme får til Nydalen, men det er kanskje ikke like praktisk for alle? Ellers er ikke frognerparken (eller det andre nevnte stedet i nærheten) så dumt.

Ang hvilken dag så passer det best onsdag, torsdag eller fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har trent i Nydalen har det vært på asfalt - det synes ikke jeg er noe stas å trene på.

Jeg er blånn på geografi, men det høres jo ut som om den engelske hagen i Frognerparken kan være ok - det var gress, var det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har trent i Nydalen har det vært på asfalt - det synes ikke jeg er noe stas å trene på.

Jeg er blånn på geografi, men det høres jo ut som om den engelske hagen i Frognerparken kan være ok - det var gress, var det ikke?

Der er det gress ja, jeg har vært der et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Engelske park er gress ja. Jeg kan jo ikke garantere at vi får vært i fred alle gangene, er jo en park dette, og jo mer sommer det blir, jo mer velter alle folk ut av husene sine. Men det pleier å være betydelig mindre folk der enn i Frognerparken. Skulle det være mye folk en dag vet jeg om et par andre gressflekker som pleier å være tilgjengelige og som er store nok, rundt i nabolaget her.

Bilde av parken: Link Det er altså gressbanene rett nord for pila. Om dere drar kartet nedover så dere ser nord for Engelske park ser dere agilityringen på Nordjordet, og videre opp til vestre gravlund og Frognerparken.

Dette er bare forslag altså, ikke et must. Jeg kan fint flytte på meg, så det å trene andre steder enn rett utafor døra her er også fine alternativer :getlost: Vi kan jo se hvordan det er med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...