Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetstrening


Gjest

Recommended Posts

Vi har jo sonentreninger på Furuset oftest om Tirsdagen.

Dette er en tråd for å sjekke om det er interesse for en trening til, da helst en annen dag - og kanskje litt mer sentrumsnært / andre siden av byen.

Sted og dag må jo velges ut fra de som evt. vil være med.

Noen forslag til steder:

Ekeberg

Frognerparken

Skøyen

Bygdøy

(Bare å komme med flere forslag)

Skriv her hvis du tror du er interessert, og hvor du kunne tenke deg at treningen skal være, og evt dag som passer. Vi kan jo kanskje ta en poll på det etterhvert hvis det blir nødvendig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Jeg er interessert! Jeg bor på Furulund, og liker jo Ekeberg veldig godt, men det er litt vanskelig å komme seg dit med hund hvis man ikke har bil. Da er det enklere med Frognerparken.

Jeg har jo mye å gjøre nå før sommeren, så jeg må se litt an om jeg får tid. Men jeg er interessert hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig interessert! Furuset har vært litt tungvint fordi jeg er avhengig av kollektivtrafikk. Sånn sett er Skøyen og Bygdøy, eventuelt også Frognerparken, enklest for meg av alternativene som er nevnt her, men Ekeberg kan gå innimellom det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ikke alle bruker kollektivt, er det fint om vi kan velge et sted med parkeringsmuligheter - og da gjerne gratis parkering... :)

Jeg synes selvfølgelig Ekeberg er bra, fordi det er et sted jeg passerer på vei hjem fra jobb. Men jeg skal ikke være vanskelig, siden jeg har bil.

Frognerparken ser jeg dog for meg som litt for crowded, særlig når grillsesongen starter, med folk overalt, fristende matlukter, utagerende drittbikkjer (jeg møter bare det når jeg er der...) og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var det ikke interesse for dette da jeg annonserte trening i Nydalen i fjor? :) Regner med at vi starter opp igjen til høsten i alle tilfelle, ukentlig trening i Nydalen eller Disen/Årvoll (væravhengig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter til Furulund nå fra 1.mai, så jeg er også interessert! Har dog ikke særlig peiling på hvor ting ligger i forhold til det, og hvordan det er å komme seg til disse stedene med kollektivtrafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Hei!

Jeg skulle jo være med på treningen på Furuset, men det har bare "glidd ut i sanden"... Også litt fordi vi er så uerfarne at det føltes litt vanskelig. Men vi vil gjerne være med, skal se om jeg får mannet meg opp.. :)

Når det gjelder parkeringsmuligheter er det gratis parkering i alle gatene her i nabolaget (Thune, opp mot Frognerparken), hvor man har noen hundre meter gange til både Frognerparken og Engelske park. Pleier å være fullt på dagen pga kontorene på Thune, men mye ledig etter arbeidstid.

Om jeg skulle anbefale noe sted der det er ganske rolig og usjenert er Engelske park bedre enn Frognerparken. For de som ikke vet hvor dette er så er det den lille parken som går rundt Skøyen hovedgård, den flotte store gården med det hvite store hovedhuset og den store parken foran, som ligger sydvest for agilityringen (som ligger på Nordjordet). I nedre del av denne parken er det en liten gressbane, samt en slette som også kan brukes om barn bruker banen.

Jeg bor jo midt her mellom Frognerparken og Engelske park (Casinetto).

Edit: Glemte dette med kollektivt. Det går trikk og buss til Thune, hvor det tar 5min å gå til Engelske park. Det går tog til Skøyen stasjon, hvor det tar 10min å gå til Engelske park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Dina vil være med. Vi går muligens inn i en periode hvor det blir lite med trening. Vet ikke helt enda, men så fremt hun er i form så vil jeg gjerne være med på treninger fast. Jeg har også tenkt meg til furuset flere ganger, men det har liksom ikke blitt. Er det noen mulighet for parkering gratis rundt frognerparken? Er vel ikke så dyrt å stå der et par timer uansett kanskje. Vært greit å fått til noe fast, sånn at det ikke bare blir trening hvis alle husker å se her og si fra at de kommer liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Ja, som jeg skrev er det gratis gateparkering i alle gatene på sydsiden av Frognerparken (Jonsrudveien, Gustav Vigelandsvei bl.a).

Jeg er veldig med altså, så jeg åper det blir noe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var det ikke interesse for dette da jeg annonserte trening i Nydalen i fjor? :D Regner med at vi starter opp igjen til høsten i alle tilfelle, ukentlig trening i Nydalen eller Disen/Årvoll (væravhengig).

Det hadde jeg ikke fått med meg :D

Så gøy at så mange ville :(

Da får vi det sikkert til! Det er egntlig ikke såå farlig for meg hvor, men hadde håpet å få det litt nærmere enn Furuset. Det er forresten en perfekt treningsbane med lys og parkeringsplass + tre forsjellige underlag hos meg på Røa :)

Men det er vel ikke praktisk for så mange andre enn meg :D

Er det noe ønske om dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke fått med meg :D

Så gøy at så mange ville :D

Da får vi det sikkert til! Det er egntlig ikke såå farlig for meg hvor, men hadde håpet å få det litt nærmere enn Furuset. Det er forresten en perfekt treningsbane med lys og parkeringsplass + tre forsjellige underlag hos meg på Røa :getlost:

Men det er vel ikke praktisk for så mange andre enn meg :)

Er det noe ønske om dag da?

Røa blir litt tungvint for vår del, hakket verre enn Ekeberg :wub:

Dager som passer for oss er vel egentlig mandag, tirsdag og onsdag. Eventuelt søndager om det ikke er stevner/utstillinger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Marie og jeg begynte å prate om denne treningen, var mitt ønske å få en annen dag enn tirsdag, fordi ALT annet skjer på tirsdager...

Jeg liker torsdager, det skjer sjelden ting så langt ut i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det hadde vært fint om det ikke var på en tirsdag, for da er det jo som å si at furuset treningene er over? Og om det isåfall skal være det så ville det vært fint med noe som ligger nær linje 2 t-banen for min sin del (og ikke 50min reisevei..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Onsdag eller torsdag er fine dager for meg.

Det er ca 15min å gå fra Majorstua T-bane til Engelske park, om det hjelper :wub: Da går man gjennom Frognerparken, så hundene får luftet seg før trening :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! :getlost:

Min stemme får til Nydalen, men det er kanskje ikke like praktisk for alle? Ellers er ikke frognerparken (eller det andre nevnte stedet i nærheten) så dumt.

Ang hvilken dag så passer det best onsdag, torsdag eller fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har trent i Nydalen har det vært på asfalt - det synes ikke jeg er noe stas å trene på.

Jeg er blånn på geografi, men det høres jo ut som om den engelske hagen i Frognerparken kan være ok - det var gress, var det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har trent i Nydalen har det vært på asfalt - det synes ikke jeg er noe stas å trene på.

Jeg er blånn på geografi, men det høres jo ut som om den engelske hagen i Frognerparken kan være ok - det var gress, var det ikke?

Der er det gress ja, jeg har vært der et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Engelske park er gress ja. Jeg kan jo ikke garantere at vi får vært i fred alle gangene, er jo en park dette, og jo mer sommer det blir, jo mer velter alle folk ut av husene sine. Men det pleier å være betydelig mindre folk der enn i Frognerparken. Skulle det være mye folk en dag vet jeg om et par andre gressflekker som pleier å være tilgjengelige og som er store nok, rundt i nabolaget her.

Bilde av parken: Link Det er altså gressbanene rett nord for pila. Om dere drar kartet nedover så dere ser nord for Engelske park ser dere agilityringen på Nordjordet, og videre opp til vestre gravlund og Frognerparken.

Dette er bare forslag altså, ikke et must. Jeg kan fint flytte på meg, så det å trene andre steder enn rett utafor døra her er også fine alternativer :getlost: Vi kan jo se hvordan det er med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...