Gå til innhold
Hundesonen.no

Fuscienne des Fées d'Ebène


Carina

Recommended Posts

Åja. Har aldri sett det i Norge da. Hva skjer om du tar med denne på utstilling da? :D

Ikke meningen å kuppe tråden :)

Det går helt fint at du kupper litt. :(

Valpene blir registrert som den variant de blir født som og er dermed å anse som like renraset som en hvilken som helst annen hund av samme variant. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Åhh... Nå håper jeg bare ikke du plutselig bestemmer deg for å bli et naturbarn eller noe sånt som skal leve i skogen uten pc og internett :)

For her blir det jo kjempespennende å følge med i mange år framover :D

Så gøy at du virkelig satser på drømmen din :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende dette her ja :D. Blir det noen felleslinjer med Cane ? Ser de har noen hunder fra samme kennel bakover i stamtavla si...

Ja, moren til kullet er halvsøster til Cane. :D Men de har ikke mer linjer til felles, måtte passe på det siden jeg har lyst til å bruke Cane på valpis hvis det blir til at hun skal ha kull, og jeg ønsket ikke en altfor høy innavlsprosent. :(

Oi, så utrolig spennende! Jeg gleder meg til å følge med på alt dere skal gjøre framover :D

:D

Åhh... Nå håper jeg bare ikke du plutselig bestemmer deg for å bli et naturbarn eller noe sånt som skal leve i skogen uten pc og internett :D

For her blir det jo kjempespennende å følge med i mange år framover :(

Så gøy at du virkelig satser på drømmen din :D

Haha, ingen fare for at jeg kommer til å leve i skogen uten pc. :(

Gratulerer :P Kjempespennende :)

Takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuerer så mye :D Så utrolig mye man går glipp av vist man er borte fra sonen litt :D Dette blir utrolig spennende å følge med viderepå ! :( Synes du er kjempe flink jeg, å masse lykke til fremover :D Dette var moro å lese for meg som har vært litt sånn uinformert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :) Skal bli spennende å se hva dere får til sammen!

Gratulerer :) Blir nok bra dette her, og blir spennende å følge med fremover :)

Tusen takk! :)

Gratuerer så mye :) Så utrolig mye man går glipp av vist man er borte fra sonen litt :) Dette blir utrolig spennende å følge med viderepå ! ;) Synes du er kjempe flink jeg, å masse lykke til fremover :) Dette var moro å lese for meg som har vært litt sånn uinformert :P

Takktakk! Du har ikke gått glipp av noe her iallefall, jeg gikk ikke ut med dette ordentlig før nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint at du kupper litt. :P

Valpene blir registrert som den variant de blir født som og er dermed å anse som like renraset som en hvilken som helst annen hund av samme variant. :)

Okei :)

Kanskje du misforto spørsmålet litt fordi jeg formulerte meg klønete? I alle fall mente jeg hvordan det ville gått hvis du tok med henne på en utstilling (med tanke på at hun er bruksbelger). Tenker kritikk/resultat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :)

Kanskje du misforto spørsmålet litt fordi jeg formulerte meg klønete? I alle fall mente jeg hvordan det ville gått hvis du tok med henne på en utstilling (med tanke på at hun er bruksbelger). Tenker kritikk/resultat? :)

Åååja, sånn ja. Misforsto visst ja. :P Vel, hun her vil neppe gjøre det særlig bra på utstilling, da de ikke er avlet for utstilling i det hele tatt disse hundene. Det er litt delt i rasen, i utstillingslinjer og brukslinjer. Så det er vanskelig å finne en hund som feks kan gjøre det bra i både IPO/ringsport/ol og utstilling. For meg er det viktigste at jeg får en hund som kan gjøre det bra i diverse sporter da jeg ikke er såå interessert i utstilling. :) Ideelt skulle man jo såklart kunnet vært med på alt med samme hunden, men sånn er det dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Gleder meg til å følge med dere fremover :D

Tusen takk! :P

Da er det bare to uker igjen til jeg drar og henter henne! Nå får vi høre litt mer om hvordan valpene er, og har bedt oppdretter ta noen små tester på de tispene det står mellom. :icon_confused: Ene tispa går ganske sikkert til tjeneste, pga sånn som den tegner, så da blir det ikke den som skal hit. Men vet fortsatt ikke hvem vi får og hvem vi kan velge mellom. :icon_redface:

Ellers har oppdretter tatt to nye små videoklipp, disse ligger i bloggen min da jeg ikke får til å legge de inn her (blir bare link). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Da er det bare to uker igjen til jeg drar og henter henne! Nå får vi høre litt mer om hvordan valpene er, og har bedt oppdretter ta noen små tester på de tispene det står mellom. :) Ene tispa går ganske sikkert til tjeneste, pga sånn som den tegner, så da blir det ikke den som skal hit. Men vet fortsatt ikke hvem vi får og hvem vi kan velge mellom. :)

Ellers har oppdretter tatt to nye små videoklipp, disse ligger i bloggen min da jeg ikke får til å legge de inn her (blir bare link). :)

Spennende! Ler av den ene valpen som hang i filla, ble rullet over på ryggen og tilbake igjen, men ikke pokker om den skulle slippe! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...