Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommerlister for 2010

Guest Jonna

Recommended Posts

Ikke så veldig spennende for min del med unntak av Dogs4all. Der dømmer en mangeårig, og vel respektert, salukioppdretter/dommer. Tenker hun får mange påmeldinger ja :D Sist hun dømte var det mange hunder med og jeg var mer enn fornøyd med mine plasseringer. Da stilte jeg i både avl og oppdretterklasse og tilbakemeldingene fra dommer var en fryd for øret. Dette kan bli gøy :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke stilt for noen av dem før jeg, så det blir spennende. Hamar er helt sikkert, oslo dobbel vurderer jeg, og dogs4all blir det nok i år og. Norske og svenske dommere såvidt jeg så.

Kunne godt tenkt meg å stilt for en engelsk i år egentlig, har skjønt at han nok kan falle ekstra i smak hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ymse for vår del ser jeg - Willy skal vel uansett stilles på alle NKK-utstillingene her på Østlandet, mens Babs kanskje får vise seg fram på noen av dem hun også, men der skal jeg vel plukke dommer litt nærmere :D. Joda - stort sett fornøyd her tror jeg :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett igjennom Border Terrier dommerene... ikke det at det er mye vits fordi jeg kjenner jo ikke til noen dommere! Men alltid morsomt å sjekke hva slags hunder de har selv, hvordan de ser ut etc. Google er min venn :-)

Er nok lokasjon som teller for meg på utstillinger, ikke dommer... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en dommer det kan være interessant å stille for her. Eller, jeg sjekka ikke akkurat Tromsø og sånt, men. Lyst til å melde på til Dogs4All jeg, bare på ****, fordi det er oppdretteren til Baghera som dømmer. Kanskje de tar mer hensyn til at jeg vil ha utenlandske dommere på bullmastiff da! Hæææ? :D

Neida. :aww: Får se åssen det går i Bergen, også kommer vi sikkert til NKK Hamar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah! Eli-Marie Klepp i Hamar og Jukka Kuuisto i Lillestrøm :aww: Hun dømte Marco og søstern på valpeshow og var bare så imponert over dem, hun skal også dømme spesialen i Trondheim i år. Jukka er mangeårig oppdretter av rasen, sikkert en av de med flest championer fra sitt oppdrett.. Det blir veldig spennende å stille for han :aww: Jeg skal ikke til Rogaland i hvertfall :D Men skulle gjerne ha dratt til Tromsø.. Samme dommer som dømte på Bjerke i år og han hadde åpen bedømming der, kjempe lærerikt og han var virkelig en dommer som visste hva han var ute etter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var Dogs4All en nedtur. Oppdretteren til Kicki skal dømme og da er Kicki og Theon (hun syns han er for stor) utelukket. Kanskje jeg skal stille Turbo og Diesel eller bare løwchen? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dansker og svensker her :D Bortsett fra en fra luxenburg. Egentlig ikke stilt så mye for dansker. Hatt noen svensker og de har likt Blondie :aww: Blir spennende! Det blir nesten 100% sikkert tur til Lillestrøm på meg i år ihvertfall :D

Edit: Jeg vil til Bjerke også, men vet ikke hvordan det blir med overnatting eller transport dit.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å få opp for mindre utstillinger også? Og valpeshow i Tromsø? :aww:

Nei, det er dessverre bare NKKs utstillinger det er slike dommerlister for. For de mindre utstillingene og valpeshow må man følge med på enten klubbenes egne hjemmesider eller i Hundesport :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å få opp for mindre utstillinger også? Og valpeshow i Tromsø? :aww:

Tromsø Hundeklubbs utstilling i oktober har ofte de samme dommerne som NKK har dagen etter, slik at de kan spleise på utgiftene. Men de dømmer selvfølgelig ikke samme rase begge dager. Men om få dommere er autorisert for din rase, kan du dedusere deg fram til hvem som dømmer.

Tromsø HK har forresten lagt ut dommerlista for sin utstilling i mai på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er dessverre bare NKKs utstillinger det er slike dommerlister for. For de mindre utstillingene og valpeshow må man følge med på enten klubbenes egne hjemmesider eller i Hundesport :aww:.

Tromsø Hundeklubbs utstilling i oktober har ofte de samme dommerne som NKK har dagen etter, slik at de kan spleise på utgiftene. Men de dømmer selvfølgelig ikke samme rase begge dager. Men om få dommere er autorisert for din rase, kan du dedusere deg fram til hvem som dømmer.

Tromsø HK har forresten lagt ut dommerlista for sin utstilling i mai på nett.

Okei, takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var ikke mye å juble over dessverre...

Frister å reise til Bjerke bare for å se om Birk fortsatt får "må børstes" på kritikken av den dommeren! Eller kanskje hun har lært noe..? :ahappy:

Blir nok antageligvis bare Lillestrøm i tillegg til Bergen av de store utstillingene :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...