Gå til innhold
Hundesonen.no

gratis engelsk bulldog

fly

Recommended Posts

Nå har jeg fått svar av Gina Seet:)

Kan du ta veldig godt vare på valpene. Jeg vil at du skal fortelle meg litt om deg selv. Har du barn, og hvor gammel du er. Kan du ta godt vare på dem.

Takk

Her må jeg vel bare svare så sant som er, at jeg er den helt perfekte person til å ta vare på valpene hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått svar av Gina Seet:)

Kan du ta veldig godt vare på valpene. Jeg vil at du skal fortelle meg litt om deg selv. Har du barn, og hvor gammel du er. Kan du ta godt vare på dem.

Takk

Her må jeg vel bare svare så sant som er, at jeg er den helt perfekte person til å ta vare på valpene hehe

Selvsagt er du det. Du må nok ut med 10 000,- i frakt eneste. Det er nok ikke mulig å hente valpene selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er du det. Du må nok ut med 10 000,- i frakt eneste. Det er nok ikke mulig å hente valpene selv :)

Ikke alltid det er så dyrt i frakt da! Varierer litt fra 1500,- til 4000,- de jeg har "sett meg ut"... ;) Merkelig også, ja, at det er så vanskelig å få hentet selv, for de er jo bare ute etter å få tak i et godt hjem til sine elskede hunder! Jeg har tom sagt jeg har ei venninne i England som kan komme og hente med en gang, jeg, da ble det jammen stille... Pussig asså! *skjønneringenting* ;)

Edit: Åhneeei! Annonsen er fjernet! Søren altså, jeg hadde jo så lyst på gratis valp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydligvis er jeg en perfekt person, så da kan jeg få valpene som er i Alicante, for her er svaret hehe Nå lurere jeg på om jeg kanskje må ta meg en ferie for å hente disse to gratisvalpene, skal bli spennede å se hva de svarer da:)

Ok jeg vil tilby deg 2 hunder. Jeg er i Alicante og må sendes til deg de to hundene. så jeg trenger følgende informasjon fra deg

-ditt fulle navn

-din hjemmeadresse

-telefonnummer

-city

-postnummer.

Du vil være ansvarlig for transport kostnader.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du sier at du har sjekket billetter, og at du kan komme og hente de neste helg :)

Ellers så oppfordrer jeg å klage slike annonser inn til stedet det annonseres på, slik at de kan slette dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva jeg svarte damen hehe

Hei Gina

Dette er jo helt fantastisk. Alicante i spania. Jeg drar på vinterferie til El Campello i morgen og dette er jo bare en liten kjøretur i fra Alicante så da kan jeg ta med meg begge valpene hjem selv. Men det jeg trenger av deg da, er:

- alder på valpene

- fødselsdato på valpene

- vaksinedato

- og dato for mark kur

- dato for rabies vaksine

Jeg er så heldig at bror min har en fiskebåt i El Campello, så vi skal reise hjem til Norge i den. Jeg gleder med så utrolig mye til å få hilse på dere og valpene. Hvordan er været Spania nå, bror min sier det er litt kaldt om kvelden der og at jeg bør ta med en varm jakke.

- Tonje Hansen

- Åsenhagen 20 D

- 0047-747955

- Oslo city

- 2020 Skedsmokorset

Hilsen Tonje Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig, da jeg fikk hund fra Alicante, måtte jeg fylle ut lang liste med hvordan jeg bodde og at jeg faktisk hadde råd til å ha hund. Om jeg var vant til hund før osv. Men den hunden var ikke gratis, så det har kanskje noe med det å gjøre, jo mer gratis desto mindre viktig ;( *logisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret i fra Gina, må si jeg ble forundret over at hun ikke jublet av lykke da jeg fortalte at jeg kom til Alicante for å hente dem selv. Rare damen hmmmmm

De har sine helse-poster og har alle sine papirer vaksinasjon. Jeg var i Alic-ante for en tur og jeg fikk denne valper der. Jeg reiser til Navarra til natt i dag. slik at du ikke kan møte meg i Alicante. Den eneste tror jeg kan gjøre er å fly deg valpene morgen i morgen. Det tar kun 2-3 timer for å få valper i Norge. Jeg fikk adressen din og jeg ringer deg snart. Valpene er 12 uker gamle, og har alle sine helse-vaksine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da sendte jeg denne mailen til Gina

Heisan Gina

Det går ikke å fly valpene til Norge på den måten. Vi må søke tillatelse til det, så da er det nok best du setter valpene hos noen venner av deg i Alicante fram til søndag så jeg kan hente dem der. Ellers så finnes det kennel i Alicante som du kan sette valpene på fram til Søndag. For om valpene flyr til Norge nå uten tillatelse så blir de drept av den norske politi med en gang de kommer ut av flyet. Alle papirer må ha riktig stempel fra mattilsynet i Norge. Jeg skjønner at du ikke har exportert hund til norge før, vi har mange lover og regler for det. Bare det at valpene allerede er 12 uker gjør, dette fryktelig vanskelig. Nå må de ha rabiesvaksine to ganger, og så må vi vente på blodprøve som først kan taes 120 dager etter rabiesvaksine nr to. Så valpene vil være rundt 8 måneder før de kan komme til Norge. Spørs vel på om dette går i det hele tatt Gina. Men vi får prøve i alle fall, jeg har jo familie i spania som kan ha valpene hos seg, jeg skal snakke med dem, så sender jeg deg mail i morgen kveld, for da er jeg også kommet til landet. Han en fin reise til Navarra Gina, så snakkes vi

Hilsen Tonje Hansen

Og nå har jeg ikke hørt noe mer, rare greier gitt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok sikkert bare litt opptatt fordi hun driver og reiser til Navarra, vettu! *trøste* Du får helt sikkert valpene dine snart! Eller kanskje hun er opptatt med å diskutere med det norske regelmonsteret sånn at alt skal gå glatt for deg...? Mange troverdige og gode grunner til at hun ikke har svart! Gina er ei åkei dame, helt sikkert! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke lange kjøreturen fra alicante til navarra heller. jeg mener. med familien, tur og muligheten for kennel burde jo dette passe kjempe fint for valpeeiern? håper du får svar. knallbra underholdning ivartfall!

Er ikke noen som skal til sørfrankriket da? det er jo ved grensa=) men skal vell til usa om par dager kanaskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...