Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelhoste, smitte og erstatning


Debbie

Recommended Posts

Jeg var i Bø, og trolig har hun fått kennelhoste der. Jeg merket ingenting før det var gått to-tre uker, og tenkte egentlig at hun bare var forkjølet, for hun gikk rundt og nøys. Men så var det flere hunder min går sammen med som begynte å nyse,og harke. Da skjøntejeg jo at det var kennelhoste, men da var jo skaden allerede skjedd.

Den ene hunden har også smittet en av familiens hunder, dette var også før han fikk symptomer.

De har gått til dyrlegen med denne hunden, og mener nå at jeg skal betale dyrlegen da det er min skyld i bunn og grunn.

hva mener dere??

Jeg har jo absolutt ikke gjort det med vilje, og jeg fant det jo ikke ut før det var gått noen uker.

Hadde det skjedd meg, ville jeg bare tatt det som et hendlig uhell..

Og en ting til- kan det smitte til katter?? Katten min nyser mye, og har gjort det en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys! I min bok ville det vært det samme om jeg saksøkte naboen fordi jeg trodde det var h*n som hadde smittet meg med influensa. Du får svare dem med at de burde ha vært nøyere med vaksinasjon av bikkja,- selv om ikke det alltid er tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluddder og vås spør du meg! Strengt tatt trenger man jo ikke gå til vey heller, som regel går dette jo over med ro og hvile.

Ikke betal!!!

Lykke til i alle fall :) Kjipt uansett å "få slikt på seg" av venner / familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men kan ikke også være nesemidd? (tenker på denne nysingen). Vi dro høyst sannsynlig med oss nesemidd og kennelhoste fra NKK Lillestrøm. Og det ble jo en del hunder (i familien) som ble smittet ettersom jeg ikke merket det før hvertfall 10 dager etterpå. Nå dro ikke så mange til vet'n heller, men de hadde aldri krevet penger fra meg til det. Det er bare sånt som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man mener man skal kunne gå rundt å kreve veterinærutgifter av alle hundene(eierne) man møter som KAN ha smittet hunden sin, så har man et problem.

Er man så redd for sånne ting, og ikke kan ta den evnt kostnaden hos veterinær selv, så får man slutte å la hunden sin hilse på noen andre (evnt noen andre som kan ha hilst på andre osv)

Det blir litt for dumt i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Nei jeg nekter nok å betale, men fikk meg noen gode motargumenter her-takk.

Jeg tror ikke det er nesemidd, for de vi har smittet har vært hos dyrlegen og fått diagnose kennelhoste- så satser på det.

Men hvor lang tid tar det før det går over, det virker som det tar lang tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er det dummeste jeg har hørt. Makan til frekkhet.... Hva med de hundene som satt på venteværelset hos dyrlegen da? De folka dro med seg en smittsom hund inn ditt og har nesten garantert smittet noen andre hunder som var der... Snakk om dobbeltmoral da! Litt sånn "Jeg blir sint på deg hvis hunden din smitter min, men min hund kan smitte hvemsom helst" -tankegang.

Kjente at det var skikkelig irriterende egentlig :) Jeg blir jo ikke sinna fordi noen på kontoret smitter meg på forkjølelse liksom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg hadde nektet å betale. For å dra den over på menneskeversjonen da: skulle jeg ha krevd å fått dekket mine utgifter, til lege og medisin, av arrangørene av Trondheim Hundefestival fordi jeg ble smittet med Svineinfluensa der i fjor (og ble liggende syk i nesten 4 uker)? :)

Nei, ikke betal de ett "rødt øre"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...