Gå til innhold
Hundesonen.no

Nellyvill's Go For It

Monab88
 Share

Recommended Posts

Nå synes jeg det er på tide at Oliver får sin egen tråd. :)

Torsdag den 12 november ble det født 8 nydelige valper hos kennel Nellyvill, hvor jeg har Bella ifra. Allerede fra nyfødtbildene ble lagt ut var det kun en valp jeg "så", nemlig hanne 1! Det var bare noe spesielt med han som jeg fallt helt for. Kjærlighet ved første blikk med andre ord. :D Han fortsatte å være favoritten min hele veien, og hver gang jeg var på besøk var det alltid han jeg holdt på med.

Allerede fra jeg hørte om denne kombinasjonen tenkte jeg at dette var noe jeg virkelig kunne tenke meg en valp ifra, men ikke hadde jeg råd til å kjøpe valp, ikke hadde jeg lyst til å være fórvert for tispe og ikke skulle jeg ha hannhund. I tillegg skulle Bella parres i vinter og jeg ønsket meg en valp etter henne.

Men etter hvert som disse nydelige valpene vokste seg større og vakrere kom jeg opp i et lite dillemma. Jeg hadde skikkelig skikkelig lyst på en valp fra den kombinasjonen, men skulle jeg tørre å ta sjansen, for hva om Bella skulle få en nydelig valp som jeg ikke klarte å selge? Men hva om jeg sa nei til valp fra dette kullet, også gikk Bella tom..? Jeg tenkte nesten ikke på annet i de ukene.

Så, tirsdag den 22 desember, på vei til utstilling i letohallen, fikk jeg en telefon fra oppdretteren min. Hun holdt på å få valpekabalen til å gå opp. Hun ønsket at hanne 1 skulle komme til noen som ville stille han, og siden hun visste at han var min favoritt men at jeg ikke hadde råd til å kjøpe, så lurte hun på om jeg ville være deleier i han! Så kunne jeg betale min halvdel i form av å være hundepasser for de hvis de skulle trenge det en gang. Og et sånt tilbud kunne jeg selvsagt ikke si nei til!

Så sånn ble det til at Oliver kom hjem til meg! Og bare noen få dager før jeg hentet han viste ultralyd av Bella at hun var gått tom..

Moren til Oliver er Nuch Nellyvill's Bitter Sweet. Hun er etter min favorittberner Nelly og de linjene der er linjer jeg ALLTID kommer til å ha berner ifra. Makan til fantastisk gemytt og væremåte har jeg faktisk ikke vært borti, Nelly er ei super avlstispe og jeg er så utrolig stolt av å ha barn og barnebarn etter henne. Bitte er også kullsøsteren til Bella.

bitte4.jpg

Bitte

Faren til Oliver er den flotte Nuch Tiviniro's Marco Mc Magic, som igjen er sønn av en av de nydeligste bernerne jeg vet om, nemlig N Such Nv-06-07 Tiviniro's Harley Davies.

Marco ble stilt 15 ganger før han ble champion og sanket inn 14 ck og 7 cert(hvorav 5 fra nkk og spesialer). Han har også blitt beste hannhund på en bernerspesial, med sin pappa Otto på plassen bak.

Mamman hans, N Such Tiviniro's Black Velvet, var også ei tispe jeg likte utrolig godt.

1250624081_resized.jpg?width=640&height=426

Marco(nr 1)

OttoTrondheim06.jpg

Marco sin pappa, Otto

Om 4 dager, 12 mars, blir Oliver 4 mnd. gammel, og jeg blir mer og mer forelsket i han for hver dag. :) Han er så utrolig snill og god! Han spiser på alt han finner og hopper opp på bordet for å stjele kattemat, men det er umulig å bli sint på han :o Han skal nok bli rimelig bortskjemt etter hvert..

Planene for han er at han skal vokse seg fin og bli utstillingshund :) En K-test skal vi selvsagt ta, og mulig vi suser innom en lp bane også, om jeg gidder å trene en gang i fremtiden. Sånn ellers så skal han være turhund, løpe rundt i diverse skoger og kose seg.

Nyfødt:

hann1_001.jpg

1 uke:

h1.jpg

2 uker:

hann1_003.jpg

4 uker:

hann1-side_000.jpg

5 uker:

h1-front.jpg

6 uker:

hann1-front_000.jpg

8 uker:

oliver-8uker.jpg

9 uker:

oliver-10uker.jpg

15 uker:

24101_377428135224_723220224_5312643_1896265_n.jpg

oliver15uker.jpg

oliver2.jpg

anna_oliver2.jpg

Oliver og hans søster Nellyvill's Gosh I'm Hot "Anna"

Lurer på om noen orket å lese/se helt ned hit.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med litt nye bilder her, ser jeg! Nesten et år siden sist jo... Siden sist oppdatering har Oliver rukket å bli 2 år gammel! Hvor har tiden blitt av? Har fyllte 2 år den 12 november i fjor, o

Oliver 2,5 år gammel

Vi hadde en fra en lokal oppdretter i Fyllingsdalen/Bergen uten kennelnavn, og en fra A-kullet til New Thinking

• 1 month later...
  • 2 months later...

Tusen takk! :icon_cry:

På tide med litt nye og gamle bilder ser jeg. :whistle:

5 mnd:

25839_436880345224_723220224_5768788_4902_n.jpg

6 mnd:

27711_443370495224_723220224_5911623_3746428_n.jpg

7 mnd:

31421_454269495224_723220224_6221064_7174506_n.jpg

8 mnd:

37898_466088560224_723220224_6538292_967387_n.jpg

Han har så langt stilt på 10 valpeshow med følgende resultat:

4xBIR

3xBIM

3xBIG2

1xBIS2

Nå er det bare 2 valpeshow igjen før han debuterer som junior om en knapp måned. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Presser en vanlig slik H-sele for mye på luftrøret? https://dyresjappa.no/produkt/hundesele-regulerbar-svart/ Isåfall ville jeg sett etter en step-in sele ala dette, bare pass på at den ligger lavt nok foran:https://www.musti.no/basic-first-step-in-sele-svart Ellers ville jeg brukt halsbånd med grime en del for å begrense trekkingen, rett og slett.  
    • Hei! Jeg har kommet borti en ny utfordring. Min egenavlede Aussie på 7mnd hoster/harker/høres ut som den har astma når den trekker i sele. Dette har pågått i hele sommer og jeg har prøvd å finne en sele som minimerer problemet, men enda ikke lyktes.   Valpen er undersøkt av veterinær for to uker siden hvor vet tror den kan ha hatt kennelhoste og at luftrøret fremdeles er irritert. Almenntilstanden er god og har vært hele vegen. Vi skal la vær å gå tur (kun aktivisering i hagen, på rally-treninger osv) på tre uker for å se om det hjelper at luftrøret får ro. Nå har det gått to uker til uten bedring (fremdeles harking når jeg holder på luftrøret) så jeg ser for meg at vi må inn igjen for røntgen osv. Denne hostingen/harkingen kommer kun når man legger press på luftrøret, aldri ellers. Dessverre er dette en hund som er ivrig på tur og trekker en del. Men det høres jo ikke bra ut.. hvis noen har erfaring med det samme så skriv gjerne litt om det også!   Jeg ser ikke for meg at vi finner ut av/får løst dette problemet med det første, og spør derfor dere om noen vet om en spesialsele som er utviklet for å unngå press på luftrøret? Evt om noen spesialsyr?
    • Det har jeg ikke tenkt på, men jeg tror du har rett i at folk har blitt skjøre etter noen tiår med kontorarbeid. Hundene Bamse og Bob ble dømt til døden for å ha hoppet opp på folk og laget risp med en klo. Luna og Luk lagde blåmerker, Luk er avlivet og eier til Luna kjemper videre for henne, saken skal til lagmannsretten etter dom i tingretten hvor Luna ble dømt til avliving etter et lite blåmerke oppdaget to dager etter Luna var i nærheten av mannen. Folk har blitt pyser og hundene avlives av dem som skal forvalte loven men selv bryter den for å tilfredsstille anmelder, med en dose maktmisbruk inkludert i avgjørelsene. Hunder har lite rettsvern og når det lille som er blir oversett er det farlig å være hundeeier, det koster flere hundre tusen kroner å føre en sak gjennom rettssystemet og utfallet er mer som russisk rulett enn at man er sikret en riktig dom basert på det som virkelig skjedde.
    • En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...