Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKU Sommerleir


MegaMarie

Recommended Posts

Jeg tenkte å melde meg på NKKU sin sommerleir, men ville høre om noen har vært der og hva de syns om det :D Jeg er redd jeg ikke får noe ut av det og at treningen er ganske så bassert på nybegynnere. Snakket nemlig med en som har vært der og hun sa at alt hun lærte på lydighetstreningen kunne hunden hennes allerede.

Jeg tenkte å velge Agility og Handling. Jeg har drevet med utstilling i 4 år og deltatt i Juniorhandlig og gått på ringtrening hvor man har lært en del handling. Jeg hjelper også til med å handle andre sine hunder på utstilling. Agility begynte vi med for 2 år siden snart og har tatt handler kurs.

Er det feil at leiren er lagt opp for nybegynnere eller tror dere det ikke vil bli verdt pengene for min del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å melde meg på, og jeg håper det er på nybegynnerstadiet. Jeg har deltatt i NM Juniorhandling og startet i LP1 (lusen presentasjon der med), men jeg føler meg som en total nybegynner!

Kanskje de har delt opp i forskjellige grupper så man jobber med forskjellige ting? Uansett har alle bruk for grunnleggende ting, men det skal ikke bli kjedelig, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å melde meg på, og jeg håper det er på nybegynnerstadiet. Jeg har deltatt i NM Juniorhandling og startet i LP1 (lusen presentasjon der med), men jeg føler meg som en total nybegynner!

Kanskje de har delt opp i forskjellige grupper så man jobber med forskjellige ting? Uansett har alle bruk for grunnleggende ting, men det skal ikke bli kjedelig, det er jeg enig i.

Ja, det kommer jo sikkert til å være noe grunneleggende jeg ikke har fått med meg. Men hadde vært kjipt om jeg stod der og kunne omtrendt alt og en gang innimellom var det noe nytt jeg fikk med meg. Men jeg regner med at "trenerene" ser hvem som kan hva og legger det til rette for alle :D

Kanskje vi møtes i sommer da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er delt opp i to nivåer i alle øvelsene. Nybegynnere og de som er mere erfarene :D Men jeg har ikke peiling, kjenner bare en som har vært der!

Selv kommer jeg til å være med på NKKU Vestfold sin leir som jeg gjorde i fjor :D For det første er NKKU sin leir er så sinnsykt dyr, synes jeg og for det andre så trives jeg veldig godt med Vestfoldgjengen og for det tredje er det veldig individuell tilrettelegging med gode instruktører :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er delt opp i to nivåer i alle øvelsene. Nybegynnere og de som er mere erfarene :D Men jeg har ikke peiling, kjenner bare en som har vært der!

Selv kommer jeg til å være med på NKKU Vestfold sin leir som jeg gjorde i fjor :D For det første er NKKU sin leir er så sinnsykt dyr, synes jeg og for det andre så trives jeg veldig godt med Vestfoldgjengen og for det tredje er det veldig individuell tilrettelegging med gode instruktører :D

Hva er forskjell på de 2 leirene bortsett fra prisen? Er det overnatting på Vestfold leiren også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg vel egentlig ikke så mye om siden jeg ikke har vært på NKKU leiren. Men i fjord var det 2 dager med bruks og blodspor og 3 dager med agility :D Vi sov i telt de to første dagene. Til neste år har vi kanskje tenkt til å gjøre det annerledes - kanskje 1 dag med bruks, 1 dag med lydighet, 1 dag med freestyle og 2 dager med agility, sånn at man får prøvd på litt av hvert :D Er ikke sikkert det blir noe felles overnatting, vi har ikke bestemt det helt enda. Det blir så dyrt å leie et helt hus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg vel egentlig ikke så mye om siden jeg ikke har vært på NKKU leiren. Men i fjord var det 2 dager med bruks og blodspor og 3 dager med agility :D Vi sov i telt de to første dagene. Til neste år har vi kanskje tenkt til å gjøre det annerledes - kanskje 1 dag med bruks, 1 dag med lydighet, 1 dag med freestyle og 2 dager med agility, sånn at man får prøvd på litt av hvert :D Er ikke sikkert det blir noe felles overnatting, vi har ikke bestemt det helt enda. Det blir så dyrt å leie et helt hus..

Det er blant annet dette som gjør at NKKU-leiren koster litt. Man betaler for husly, tre gode måltider om dagen, dyktige instruktører og spennende teoritimer.

Treningsgruppene blir delt inn etter hva slags nivå man ligger på, men også innad i gruppen er det individuell oppfølging, slik at hver enkelt skal få mest mulig utav oppholdet. Jeg har selv vært med på to leirer og syns det har vært lærerikt og givende, både sosialt, treningsmessig og på det teoretiske planet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blant annet dette som gjør at NKKU-leiren koster litt. Man betaler for husly, tre gode måltider om dagen, dyktige instruktører og spennende teoritimer.

Ja, det koster jo litt det. Vi hadde de samme tingene som du nevner, med untak av overnatting og teoritimer, som ble flettet inn i praksisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ansvar for NKKU-leiren siden 2008, og har det også i år :D Begge årene har vi hatt instruktører som har vært erfarne og konkurrert i høyere klasser i LP/Ag selv. I JH har vi også hatt en dyktig instruktør. Vi deler folk inn etter ambisjoner og ferdighetsnivå, i tillegg til at instruktørene tilpasser opplegget til hver enkelt. Jeg skulle faktisk ønske at flere flinke ungdommer med høye ambisjoner meldte seg på leiren. Tilbudet er absolutt beregnet på de som ønsker å konkurrere og hevde seg også. De to siste årene har det vært flere som har deltatt som har vært interessert i å hevde seg i konkurranser, men de har vært i klart mindretall.

For 2010 har vi ikke bestemt hvem som skal være instruktører ennå, men jeg kan hvertfall avsløre at vi i år har fått støtte fra NKK, som gjør at leiren kommer til å koste maks 3000 per person. Det er veldig billig for overnatting 4 netter, full pensjon i 5 dager og 4 timers instruksjon hver dag + masse andre aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blant annet dette som gjør at NKKU-leiren koster litt. Man betaler for husly, tre gode måltider om dagen, dyktige instruktører og spennende teoritimer.

Treningsgruppene blir delt inn etter hva slags nivå man ligger på, men også innad i gruppen er det individuell oppfølging, slik at hver enkelt skal få mest mulig utav oppholdet. Jeg har selv vært med på to leirer og syns det har vært lærerikt og givende, både sosialt, treningsmessig og på det teoretiske planet. :D

Høres ut som du har hatt en veldig positiv opplevelse på leiren. Det gir meg mer lyst til å dra :D

Jeg har hatt ansvar for NKKU-leiren siden 2008, og har det også i år :D Begge årene har vi hatt instruktører som har vært erfarne og konkurrert i høyere klasser i LP/Ag selv. I JH har vi også hatt en dyktig instruktør. Vi deler folk inn etter ambisjoner og ferdighetsnivå, i tillegg til at instruktørene tilpasser opplegget til hver enkelt. Jeg skulle faktisk ønske at flere flinke ungdommer med høye ambisjoner meldte seg på leiren. Tilbudet er absolutt beregnet på de som ønsker å konkurrere og hevde seg også. De to siste årene har det vært flere som har deltatt som har vært interessert i å hevde seg i konkurranser, men de har vært i klart mindretall.

For 2010 har vi ikke bestemt hvem som skal være instruktører ennå, men jeg kan hvertfall avsløre at vi i år har fått støtte fra NKK, som gjør at leiren kommer til å koste maks 3000 per person. Det er veldig billig for overnatting 4 netter, full pensjon i 5 dager og 4 timers instruksjon hver dag + masse andre aktiviteter.

Så bra da! Dette høres jo kjempe bra ut! Skal det være avholdt samme sted som i fjor og når sånn ca vil påmeldingen komme ut? Jeg hadde lyst å dra i fjor og, men det ble litt stress med reisen dit og slikt, men i år regner jeg med at det blir litt enklere å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en veldig positiv opplevelse på leiren. Det gir meg mer lyst til å dra :D

Så bra da! Dette høres jo kjempe bra ut! Skal det være avholdt samme sted som i fjor og når sånn ca vil påmeldingen komme ut? Jeg hadde lyst å dra i fjor og, men det ble litt stress med reisen dit og slikt, men i år regner jeg med at det blir litt enklere å gjennomføre.

Påmeldingen vil komme rundt 15 april regner jeg med :D Er samme sted som ifjor (haslemoen) i uke 31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke aldersgruppe er dette for? Så at det stod 13+, men hva er gjennomsnittet? Og hva er høyeste alder :D

Gjennomsnittet er 15/16, men har variert fra år til år. Pleier også å være noen deltagere som er 18+, men de er i mindretall. Høyeste aldersgrene er 25 år..Mange av instruktørene er unge selv (21-25) så tror ikke de over 18 har følt seg omringet av fjortiser heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Takk for svart :D En venninne av meg som har vært med på leieren før sa man måtte være medlem av NKKU for å være med, men på siden hvor det står info om leiren står det at man må være meldem av NKK, ikke noe om NKKU.

Mulig jeg tar feil nå, men kanskje man er medlem av NKKU hvis man er i "den aldersgruppen" og er medlem av NKK? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der de to siste årene, og har vært veldig fornøyd. Lært mye og ikke minst blitt kjent med mange hundefolk. Så det kan absolutt annbefales :)

Men spørs om jeg kommer i år, siden det ikke blir noe (konkurranserettet) lydighet og jeg ikke kan gå ag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg drar denne opp igjen jeg. Lurer nemlig på hva jeg skal velge av hundesport og drive med der. Det blir garatert Agility. Men så kan vi jo velge en hundesport til. Jeg er veldig interessert i utstilling og handling, men jeg er usikker på hvor mye jeg kan få ut av akkurat den aktiviteten. Jeg driver jo også litt med lydighet og spor er jo en veldig avslappende aktivitet som kan stå i kontrast til agility, i tillegg er det noe vi aldri har drevet med før, så det kan bli litt spennende. Hva mener dere er best? Kanskje tips fra folk som har valgt de ulike aktivitene før.

Edit: I tillegg har jeg planer om å ta et handler kurs en gang, men ingen planer om å ta spor kurs. Kunne det kanskje vært greit å spare handlingen til handler kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar denne opp igjen jeg. Lurer nemlig på hva jeg skal velge av hundesport og drive med der. Det blir garatert Agility. Men så kan vi jo velge en hundesport til. Jeg er veldig interessert i utstilling og handling, men jeg er usikker på hvor mye jeg kan få ut av akkurat den aktiviteten. Jeg driver jo også litt med lydighet og spor er jo en veldig avslappende aktivitet som kan stå i kontrast til agility, i tillegg er det noe vi aldri har drevet med før, så det kan bli litt spennende. Hva mener dere er best? Kanskje tips fra folk som har valgt de ulike aktivitene før.

Edit: I tillegg har jeg planer om å ta et handler kurs en gang, men ingen planer om å ta spor kurs. Kunne det kanskje vært greit å spare handlingen til handler kurs?

I år er det ikke noe skikkelig lydighetgruppe (konkurranserettet) eller spor. Det er "gøy med hund", tricks og LP sammen, men ikke noe spor.

Hun som har hatt juniorhandlingen før er mor til han som vant NM i år, Siw Oware. Så skal hun ha det i år og, så anbefaler jeg å henge med hos henne. Dyktig dame. Men ser at det ikke er satt opp noen instruktør på JH enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Men da blir det vell Handling på meg :aww: I fjor virket som skikkelig seriøs lp trening og spor slik som det stod på programmet på hjemmesiden, men om det ikke er det nå så tror jeg ikke det er noe vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er alle instruktørene på plass! :yawn: Grunnen til at vi i år har en blandet triks og lydighetsgruppe er først og fremst for variasjonens skyld. Det er mange som kommer igjen år etter år på leiren, og vi har fått tilbakemeldinger om at de ønsker at aktivitetene varieres litt. Agilityen er alltid helt full, og juniorhandling må vi ha for å få med de som først og fremst er interessert i dette, så derfor blir det lydighetsgruppa som varieres.

Jeg kjenner begge instruktørene godt selv, og de kunne like gjerne ha hatt en såkalt "seriøst" LP gruppe. I år fokuseres der istedet på å lære deltagerne teknikker for å trene hund (bla. shaping, istedet for å utelukkende lære inn lp-øvelser. I tillegg er triksinnlæring morsomt for både eier og hund, styrker muskler og gir hunden bra kroppskontroll. Bra aktivisering for deltagerne som ikke ønsker å konkurrere, samt super trening for de som ønsker å konkurrere ;)Må legge til at det som sagt er en blandet gruppe, så det vil også bli konkurranserettet lp-innhold.

Det morsomme var at jeg fikk høre akkurat det samme ifjor, da vi gikk bort fra en ren lydighetsgruppe til lp/spor. De som valgte gruppa var superfornøyde alle sammen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den begynner ikke på en søndag, sto bare feil :blink: Er rettet nå! Leiren starter klokka 11 på mandag, men det er mange som velger å komme søndag kveld (men da må de betale Haslemoen for en ekstra natt selvsagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...