Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster 2010


Monab88

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

En ting jeg tenkte på når jeg så dette bildet av BIM malle:

DN10481205.jpg

Gjett hvilket kjønn det er? :whistle:

Jeg lurte også på hva Award of Merit er, for på groenendaelen så er det nemlig en norsk-oppdrettet hannhund som har fått den/det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What! Jeg tenkte "åh, det var jo egentlig en litt stilig blå hanne, ikke for ekstrem til å være amerikansk..." - også er det altså ei tispe???

Jepp, den mangler kjønnspreg, men de gjør fort det i USA, mye pga. at det ikke er noe krav om størrelsesforskjell på hannhund/tispe.

Nå kan jeg verken aussie eller sheltie, men måtte jeg gjette hvilken rase det er, ville jeg faktisk sagt aussie. Den er dårlig begge to, men mer aussie enn sheltie fordi den er så høystilt...

Nei, den var ikke spesielt bra hverken i stående eller gående, mye pga. bakbeinsvinklene.. Men for en aussie ville den hatt ekstremt lite stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke banne på det, men jeg mener at award of merit er en slags reserve-winners. En kårer BIR og BIM, også kårer en nestbeste tispe og hannhund som får ærespris, runner up, 'ish-sak.

Kan'ke værra det? På groenendaelen er det jo to hannhunder som har fått det? :whistle:

EDIT: På terven og er det to hanner som har fått award of merit :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg tenkte på når jeg så dette bildet av BIM malle:

DN10481205.jpg

Gjett hvilket kjønn det er? :whistle:

Jeg lurte også på hva Award of Merit er, for på groenendaelen så er det nemlig en norsk-oppdrettet hannhund som har fått den/det :lol:

Jeg tipper hanne, så da er det sikkert tispe? :ahappy:

Jeg skal ikke banne på det, men jeg mener at award of merit er en slags reserve-winners. En kårer BIR og BIM, også kårer en nestbeste tispe og hannhund som får ærespris, runner up, 'ish-sak.

Men det varierer jo hvor mange som får award of merit, i golder f.eks. var det tre hanner og en tispe som fikk det. :D

Synes BIR springeren var litt spesiell jeg da, jeg hadde nok ikke tippet at den var en engelsk springer ut i fra bildet.

SR41569701.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan'ke værra det? På groenendaelen er det jo to hannhunder som har fått det? :lol:

EDIT: På terven og er det to hanner som har fått award of merit :ahappy:

Har begge godt kjønnspreg, da??? :D

Nei, da vet jeg ikke - men det er jo fremdeles en slags honnørpris av noe slag, det kan jo ikke være for å trekke fram de styggeste... :whistle:

Jeg søkte i amerikanske utstillingsregler, og finner bare dette:

Awards of Merit Many shows offer Awards of Merit. The club specifies the number of awards and how they are awarded. Awards of Merit are designated immediately after the selection of Best of Breed, Best of Winners and Best Of Opposite Sex. Depending upon specific club rules, Winners Dog, Winners Bitch, and Best of Opposite Sex may be eligible for Awards Of Merit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper hanne, så da er det sikkert tispe? :lol:

Neida, det er en hannhund, men jeg syns jo muligens at han mangler noe, liksom? :whistle:

Har begge godt kjønnspreg, da??? :D

Nei, da vet jeg ikke - men det er jo fremdeles en slags honnørpris av noe slag, det kan jo ikke være for å trekke fram de styggeste... ;)

Jeg søkte i amerikanske utstillingsregler, og finner bare dette:

Ah.. Ble såvidt det var litt klokere av det *flir* Takk skal du ha :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg verken aussie eller sheltie, men måtte jeg gjette hvilken rase det er, ville jeg faktisk sagt aussie. Den er dårlig begge to, men mer aussie enn sheltie fordi den er så høystilt...

Jeg trodde med det samme det var en collie. :yawn:

Og stakkars malleballe og labradorer, så tjukke de er. Det så ikke særlig behagelig ut for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gangs skyld satte de opp terv og groen fra europeiske linjer....

Altså de ser faktisk ut som terv og groen, og ikke leonberger og nuffe med ståører...

DN15096503.jpg

Terven: Blackwater's Breaking N Entering (amerikansk med masse franske linjer i seg, hvis kullbror ble eksportert til Tyskland som har gjort det veldig bra på kontinentet. )

DN10754302.jpg

Groen: Uri de Beauvoir (også fransk far, og med europeiske linjer bak morssiden), ble også BIG-4, hvilket er av skjeldenhetene i Statene (ikke bare der egentlig men.. :yawn:

Jeg ble ganske overrasket egentlig over resultatene, da dette er hunder som kunne gjort det "tålelig" bra også her til lands, og nedover på kontinentet. Hurra! :P

Men det som slår meg er hvor voldsomt disse amerikanerne skal "groome" hundene sine... Greit å møte med en velstelt hund, som ser nybørstet og ryddig ut. Men... *sukk* det ser jo ikke akkurat ut som brukshunder lenger da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se bilder og filmer! Skikkelig underholdning dette :yawn::P

SR18885402.jpg

Denne likte jeg! Men skulle hatt den litt lettere bygget og litt mørkere i fargen.

SR21707702.jpg

Jeg elsker egentlig pels, men denne så grusom ut

HP22581501.jpg

Har ikke peil. på mynder, men litt forelsket

PR10233601.jpg

Jeg må ærlig si dette ikke er særlig pent

DN06998001.jpg

Litt vanskelig vinkel, men å ha pelsen sånn trykt opp er ikke pent. Ser også ut som den har skikkelig tydelig stopp, men skal sies jeg liker de med liten stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det så jeg på også - syntes det var en meget grov tispe, for den manglet jo tut :P

Jeg syns og at det var en veldig grov tispe (ikke det at det nødvendigvis er feil :yawn: ), men så så jeg at det var en hannhund, og tenkte brått "hva er feil med det bildet?" *kremt*

Men det som slår meg er hvor voldsomt disse amerikanerne skal "groome" hundene sine... Greit å møte med en velstelt hund, som ser nybørstet og ryddig ut. Men... *sukk* det ser jo ikke akkurat ut som brukshunder lenger da... :P

Åh, godt du sa det! Jeg gremtes nesten da jeg så videoen med groenendaelene, der handlerene løp med børsten stukket i skjørtelinninga :P Greit at de skal se velstelte og reine ut altså, men det blir litt overkill etter min smak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

*klippe*

Denne likte jeg! Men skulle hatt den litt lettere bygget og litt mørkere i fargen.

Den er jo skikkelig mørk i forhold til de vi ser i Norge :yawn:

Men jeg likte de Golden Retrieverne jeg så (da kun med tanke på fargen på de, de er jo ikke hvite retrievere :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dum kanskje, men jeg skal finne til deg :P (jada, det var en spøk, hun er ikke dum :P Bare søt og uskyldig)

Edit:

BIR:

TR79027001.jpg

BIM:

TR70985403.jpg

Takk :yawn: Jo.. litt dum. Føler meg hverfall slik just nu :P

Argh, hvorfor kan de ikke ta skikkelige oppstillingsbilder av mopser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de amerikanske hundene ser jo nesten ikke ut som de rasene mi kjenner i norden. Dalmatinerene var pene, litt for lite bryst på hannen for min smak, og de er mye mer kvadratiske enn her i Norden, og mindre. Men synes det var en pen tispe..

Briarder med kuperte ører er ikke helt min smak, men va kaller man den fargen?? Og nei jeg synes ikke den var pen i fargen.

Sheltien var ikke pen, Aussien derimot lekker..

Labbene var bare triste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett noen av filmene :PSynes ikke papillonene var så pene akuratt, min er myye penere :yawn: Men jeg synes golden retrieverne var veldig fine faktisk :P

Edit: Herregud, så fæle setterne var! Sånn skal da ikke en jakthund se ut :P

Helt enig :P Flere av dem hadde jo nesten pomeranian-pels jo :P Ble litt overraska over at Papillon og Phalene gikk sammen da.

Syns Westminster fort blir litt overdrivi jeg.. Pelsen på de fleste rasene er jo helt syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Briarder med kuperte ører er ikke helt min smak, men va kaller man den fargen?? Og nei jeg synes ikke den var pen i fargen.

Nei, den er ikke pen i fargen dessverre... Det er en fawn briard det der, men den har litt mye sadel. Grensen for når man kan definere det som sadel og når det bare er korrekt charbonnè er visst litt vanskelig, men den er jo også alt for avbleket i det fawne og for urein etter min smak i allefall. Tispa som ble bim hadde langt bedre farge og var ukupert(men hun var da også import fra Italia). Vinneren var vel tvers gjennom amerikansk fra en kennel som har veldig mange med den fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo skikkelig mørk i forhold til de vi ser i Norge :yawn:

Men jeg likte de Golden Retrieverne jeg så (da kun med tanke på fargen på de, de er jo ikke hvite retrievere :P ).

Ja det var den, og de er såå mye finere en de hvite! Men skulle jeg hatt golden, hadde jeg ikke hatt noe i mot om den var litt mørkere, men da er det ikke snakk om mye. Men fin var den nå uansett syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...