Gå til innhold
Hundesonen.no

Gåte tråd


Akita

Recommended Posts

Wohooooo! :icon_cry:

Oki... Roger og lillesøster Torunn er stadig i tottene på hverandre og nå har mamma Rita blitt lei av å skille dem hele tiden. Hun bestemmer seg derfor for å gi begge to time-out og plasserer dem begge på samme avispapir, men de kan ikke berøre hverandre. Hvordan fikk hun til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Wohooooo! :icon_cry:

Oki... Roger og lillesøster Torunn er stadig i tottene på hverandre og nå har mamma Rita blitt lei av å skille dem hele tiden. Hun bestemmer seg derfor for å gi begge to time-out og plasserer dem begge på samme avispapir, men de kan ikke berøre hverandre. Hvordan fikk hun til dette?

Det er en dør mellom dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må vel være litt vanskelig vel...

Grunnen til at disse ordene er skrevet her, er at de har noe til felles. Klarer du å finne ut hva som er fellesnevneren for dem?

Ordene er:

STUDENT - DEFINITIV - FØRST - SNOP - AFGHANISTAN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle ordene er det tre bokstaver, som står etterhverandre - disse er i alfabetisk rekkefølge. Riktig ?

(crappy forklaring, I know.. :whistle: Får skylde på klokka :icon_cry: )

STUDENT (stu) - DEFINITIV (def) - FØRST (rst) - SNOP (nop) - AFGHANISTAN (fgh) :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle ordene er det tre bokstaver, som står etterhverandre - disse er i alfabetisk rekkefølge. Riktig ?

(crappy forklaring, I know.. :whistle: Får skylde på klokka :blink: )

STUDENT (stu) - DEFINITIV (def) - FØRST (rst) - SNOP (nop) - AFGHANISTAN (fgh) :icon_cry:

Riktig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! hihi :icon_cry:

Umm.. her kommer en annen en :whistle::

Etter et mislykket forsøk på lommetyveri ble tre mistenkte anholdt og fremstilt i forhørsretten. Etter noen forsøk på å kaste skylden på hverandre uttalte de tre anholdte seg i rask rekkefølge på følgende måte:

A: "B lyver!"

B: "C lyver!"

C: "Både A og B lyver!"

Hvem snakket sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp det var vanskelig.. Jeg tror B og A snakker sant, siden C skylder på begge to. Ikke noe logisk med det da ;) Nei huff jeg aner ikke.

c siden han sa at både a og b lyver.

Nope, ingen riktige svar ennå!

Kan fortelle dere at det bare er en som snakker sant, da! ;)

Det er eeeegentlig ganske logisk, hvis man bare tenker litt utenfor boksen :)

Legger den ut en gang til siden det ble en nye side nå ;)

---

Etter et mislykket forsøk på lommetyveri ble tre mistenkte anholdt og fremstilt i forhørsretten. Etter noen forsøk på å kaste skylden på hverandre uttalte de tre anholdte seg i rask rekkefølge på følgende måte:

A: "B lyver!"

B: "C lyver!"

C: "Både A og B lyver!"

Hvem snakket sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ingen riktige svar ennå!

Kan fortelle dere at det bare er en som snakker sant, da! ;)

Det er eeeegentlig ganske logisk, hvis man bare tenker litt utenfor boksen :)

Legger den ut en gang til siden det ble en nye side nå ;)

---

Etter et mislykket forsøk på lommetyveri ble tre mistenkte anholdt og fremstilt i forhørsretten. Etter noen forsøk på å kaste skylden på hverandre uttalte de tre anholdte seg i rask rekkefølge på følgende måte:

A: "B lyver!"

B: "C lyver!"

C: "Både A og B lyver!"

Hvem snakket sant?

Hvis A er den som snakker sant vi det si at det B sier er usant. B sier at C lyver når han sier at både A og B lyver, mao kan A være den som snakker sant. B kan ikke si at C lyver uten å samtidig si at h*n selv lyver... C sier at både A og B lyver og det vil mao si at B snakker sant når han sier at C lyver og da blir det også feil. Så jeg sier at A snakker sant! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ;)

Hvis det bare er en som snakker sant må jo det være A? For hvis C lyver, da må jo A og B snakke sant, men det går ikke siden bare en snakker sant. Derfor lyver B, for det har A sagt, ikke sant? :)

Edit: For treig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wrooong.. :);)

ergo skjønner dere jo hvem det er som snakker sant... Men setter spoiler på likevel ;)

B snakker sant

1. Lyver C, snakker B sant, og A lyver.

2. Snakker C sant, lyver både A og B (ifølge Cs utsagn), men da vil A snakke sant. Det fører til en motsigelse, og C kan ikke snakke sant.

førstemann til å legge inn ny gåte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førstemann til å legge inn ny gåte! ;)

Da slenger jeg inn en...

En hund er festet med en 1,5 m lang kjetting til en bolt som er fastslått i jorden. Den sitter bom fast. Så kommer eieren ut og kaster et stykke kjøtt 2,9 m ifra hunden, men hunden klarer fint å ta det. Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slenger jeg inn en...

En hund er festet med en 1,5 m lang kjetting til en bolt som er fastslått i jorden. Den sitter bom fast. Så kommer eieren ut og kaster et stykke kjøtt 2,9 m ifra hunden, men hunden klarer fint å ta det. Hvordan?

Hunden står på motsatt side av bolten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig og hunden har da 3meter å gå på ;)

;)

Siden jeg ikke kan noen gåter så ble det en jeg fant på nett. Rimelig sikker den ikke har vært i tråden tidligere.

Jeg er noe som ikke er noe, men alikevell har jeg et navn.

Noen ganger er jeg høy og noen ganger er jeg liten.

Jeg deltar i dine samtaler, og jeg deltar når du bedriver sport,

og jeg spiller hver eneste kamp.

Hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Siden jeg ikke kan noen gåter så ble det en jeg fant på nett. Rimelig sikker den ikke har vært i tråden tidligere.

Jeg er noe som ikke er noe, men alikevell har jeg et navn.

Noen ganger er jeg høy og noen ganger er jeg liten.

Jeg deltar i dine samtaler, og jeg deltar når du bedriver sport,

og jeg spiller hver eneste kamp.

Hva er jeg?

aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wrooong.. :):)

ergo skjønner dere jo hvem det er som snakker sant... Men setter spoiler på likevel :)

B snakker sant

1. Lyver C, snakker B sant, og A lyver.

2. Snakker C sant, lyver både A og B (ifølge Cs utsagn), men da vil A snakke sant. Det fører til en motsigelse, og C kan ikke snakke sant.

førstemann til å legge inn ny gåte! :)

Skjønte det aldeles ikke! *fortomle seg selv ut av tråden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...