Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Letohallen 13.02 og 14.02


Midas

Recommended Posts

Hvordan gikk det med dere?

Med oss gikk det elendig... Fikk blått, så ingenting å skryte av her, men vi gir ikke opp så lett. Det var bare ekstra kjipt siden dommeren var spesialist på rasen. Jaja, Dina var flink, og ikke så nervøs som sist :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Bella ble nummer 4 av jeg veit ikke hvor mange tispevalper? :) Det var ihvertfall 14-15 valper tilsammen, så ho kom sikkert ikke sist, ihvertfall! Det var veldig tydelig at ho ikke har vært trent på utstilling før, for det var visst ikke snakk om noe stå der i gården. Der gikk det i sitt og dekk, så dommeren var nå grei. :D Vi er fornøyde! :) Jeg er aller mest fornøyd med hvor sinnsykt flink ho har vært i dag, hilst på maaaange hunder, og mange av de var veeeldig skumle, men noen var ikke så skumle i det hele tatt! Også har ho ligget i bur i noen timer bak ryggen min, mens jeg har vært skriver, og ho har ikke klaga noe! Bare ligget og titta på folk. Flinkeste, det! :) OG! Nå, når jeg kom opp fra dommermiddag, så hadde ho ikke rørt noen ting, alt var like helt, enda de jeg spiste middag med skremte meg med at alt kom til å være i fillebiter, og jeg hørte noen som skrapa på en dør da jeg kom opp i etasjen min. Bella lå i senga og sov, ho, og ble kjempeglad da jeg kom, men så ble ho trøtt igjen og nå sover ho mer. Flinkeste, fineste, besteste lille valpis! :D:):blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med oss gikk det heller ikke så bra.. Både jeg og oppdretteren min var helt sikre på at vi kom til å få rødt når vi hørte hva dommeren hadde å si om henne, men så kom han bort å sa at vi dessverre fikk blått idag, fordi hun var for stor for hans smak. jaja, kritikken var jo faktisk ikke så værst:

"Rikelig stor tispe. Noe langbeint. Vakkert hode og uttrykk, kompakt hals, velformet kropp. Bra vinkler, bra bevegelser. Fin pels og farge".

Så vi er fornøyde for det om vi :blink: Bali var også kjempeflink i ringen, gikk kjempefint og stod fint og logret med halen hele tiden. Og det er jo det som teller mest for min del :)

Møtte også på soppen og lille Nemi babyen, og hun var såå søt :) Også fikk jeg hilst på TonjeRA og Armagnac :D

Gratulerer til dere som er fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hører rykter om at det er 2 sonen-terver som har gjort det bra i dag *fnis*

Kanskje fruene vil fortelle det selv

Gratulerer iallefall! Moro!

*ler*

Ja, jeg skal bare snakke for den ene sonen-terven - Noah'n min ble BIM i dag som sist utstilling, også denne gangen slått av sin vakre halvsøster Sky (de har samme pappa og da er det jo bare kos egentlig *ler* - alt det positive kommer selvsagt fra far). Noah ble flott handlet av Jeanette i dag - tusen tusen takk for hjelpen, det er helt klart at han bør handles av andre enn meg selv. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører rykter om at det er 2 sonen-terver som har gjort det bra i dag *fnis*

Kanskje fruene vil fortelle det selv

Gratulerer iallefall! Moro!

Takk :blink: Norrisen ble 2.beste tispe og har fått cert i dag henne, fineste lille styggingen til mor :)

Dinamor ble 2.beste tispe med CK i dag, så vi er fornøyd med henne også, men hun vet vi jo at er pen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Ja, jeg skal bare snakke for den ene sonen-terven - Noah'n min ble BIM i dag som sist utstilling, også denne gangen slått av sin vakre halvsøster Sky (de har samme pappa og da er det jo bare kos egentlig *ler* - alt det positive kommer selvsagt fra far). Noah ble flott handlet av Jeanette i dag - tusen tusen takk for hjelpen, det er helt klart at han bør handles av andre enn meg selv. :D

Takk :D Norrisen ble 2.beste tispe og har fått cert i dag henne, fineste lille styggingen til mor :blink:

Dinamor ble 2.beste tispe med CK i dag, så vi er fornøyd med henne også, men hun vet vi jo at er pen :)

Gratulerer så mye, begge to! Fineste tervetottene det! :)

Zofia ble BIR valp! Og Cane fikk CK og ble 2. beste hannhund! :D:):D

Kritikker osv, står i bloggen for de som vil lese. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde :)

Jeg var der i dag for å se fôrverten stille vår lille Griffon Belge-valp Lunacop's Bedazzling Bedbug, hun ble BIR i sterk konkurranse med seg selv :)

Ooog, selvfølgelig for å smake på baksten til Caroline :D Angret brått på at jeg har bestemt meg for å flytte til Trondheim igjen... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Ja, jeg skal bare snakke for den ene sonen-terven - Noah'n min ble BIM i dag som sist utstilling, også denne gangen slått av sin vakre halvsøster Sky (de har samme pappa og da er det jo bare kos egentlig *ler* - alt det positive kommer selvsagt fra far). Noah ble flott handlet av Jeanette i dag - tusen tusen takk for hjelpen, det er helt klart at han bør handles av andre enn meg selv. :)

Bare hyggelig :)

Grattis med det fine resultatene! Og flere blir det vel snart i denne tråden :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tydelig en Belgisk sonen-dag det her *smil*

Grattis til BP med fiiineste Noah-Poah'en.

Og Belgerguri med herlige multifunksjonelle Cane, jeg blir sååå glad når pene brukshunder når opp jeg. Og så blir du så glad så da blir alle så glade uansett liksom *fnis*

Og valpisen din vakke født bak en ost nei. Makan til sjarmtroll og pen attpåtil. Hun og godisposen min ble gode venner de, hihi.

Og 2ne...nå klarer jeg bare ikke dy meg mer...Hva er det jeg alltid sier? Ping-pongen ER vakker hun for tenk, det er bare du som ikke helt skjønner det. Pusse aua du nå for nå er det bevist for tenk *ler* Grattis så mye.

Jeg har ikke stilt idag, men sosialtrent en fjern lukisgutt på 4 år. Og med Caroline i andre enden av båndet så det faktisk ganske så bra ut, så bra faktisk at han nok blir påmeldt ved neste korsvei, hehe.

Jeg vet om flere sonen BIR, men det kan de fortelle om selv. Uansett gratter jeg ivei jeg *smil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til alle sammen :blink:

Demi ble i sterk konkurranse med sin søster beste tispe men ble så igjen slått av sin bror og endte opp som BIM.

Hønemor er strålende fornøyd :)

Kritikken var :

Feminin tispe av utmerket type og helhet.

Feminint velformet hode med velansatte ører.

God hals og overlinje. Velansatt hale som bæres korrekt.

Utmerket kropp og benstamme. Velutviklet.

God pels og farge. Velgående. Herlig karakter.

:)

Nederst står det "Velvist" og den later jeg som er til handler :D

Ellers fikk jeg med meg BIS-finalen for en gang skyld og det er moro når noen man kjenner er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noah'n min ble BIM i dag som sist utstilling,

Takk :D Norrisen ble 2.beste tispe og har fått cert i dag henne, fineste lille styggingen til mor :)

Og vi gratulerer i kor belgertottene med certene sine :). Det morsomste var vel i grunnen å se ansiktsuttrykket på 2ne da hun mottok certet *ler*.

Zofia ble BIR valp! Og Cane fikk CK og ble 2. beste hannhund! :D;):P

Kritikker osv, står i bloggen for de som vil lese. :blink:

Og vi gratulerer i fleng - igjen :D. Vakre svarte dyrene :):

Demi ble i sterk konkurranse med sin søster beste tispe men ble så igjen slått av sin bror og endte opp som BIM.

Så moro da :). Grattis med super debut - og du skal ta til deg dette med "velvist" - det ER til handleren, det :P. Jeg så deg, jeg, i forbifarten :D.

Willersen hadde litt større konkurranse i dag enn sist, men greide å slå ut alle sammen og ble BIR - og fikk sitt 14. cert :D. Han var ikke helt samarbeidsvillig i gruppa, men han hadde vel neppe nådd opp der uansett slik han ser ut pr i dag (derfor har han nå fått seg en aldri så liten omgang med PP Coat Rescue igjen *ler*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Ja, jeg skal bare snakke for den ene sonen-terven - Noah'n min ble BIM i dag som sist utstilling, også denne gangen slått av sin vakre halvsøster Sky (de har samme pappa og da er det jo bare kos egentlig *ler* - alt det positive kommer selvsagt fra far). Noah ble flott handlet av Jeanette i dag - tusen tusen takk for hjelpen, det er helt klart at han bør handles av andre enn meg selv. :)

Takk :) Norrisen ble 2.beste tispe og har fått cert i dag henne, fineste lille styggingen til mor :blink:

Dinamor ble 2.beste tispe med CK i dag, så vi er fornøyd med henne også, men hun vet vi jo at er pen :D

Gratulerer så mye til begge to! :)

Og vi gratulerer i kor belgertottene med certene sine :). Det morsomste var vel i grunnen å se ansiktsuttrykket på 2ne da hun mottok certet *ler*.

*ler* Det kan jeg forestille meg, skulle gjerne vært der da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stilte jeg en dalmatinerhann for første gang, han vant championklassen og ble 2bh bak en rålekker unghund hann, så er utrolig fornøyd :) Eier var også fornøyd så da skal jeg stille han fremover! :)

Hvem??

Fortell alle dalmatineresultater du har, dalmatinersnakkerne er så treeeige :D

Edit:

Så gøy, fine Pepper! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...