Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Letohallen 13.02 og 14.02


Midas

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

I går ble Kee-Kee 2.btk med HP, mens søsteren Maya ble BIR! :lol:

I dag ble Kee-Kee 3.btk, mens søsteren ble BIR igjen, såvidt jeg forsto! :lol:

Lundii ble BIR i sterk konkurranse med seg selv med en KJEMPEkritikk, jeg er bare superstolt av lille nurk, som var så flink i ringen!

Kritikken lyder som følger: "6 mnd tik valp. Meget elegant, og rasetypisk. Herlig hode & utrykk. Herlige ører. Flott hals. Velkroppad. Utm. ben & poter. Bev. seg meget vel. Herlig temp."

Deretter var det tid for BIS, siden Basenjiklubben kun hadde gruppe 5 og boxer i dag. Lundii ble plukket ut sammen med (tror jeg, jeg var liiitt opptatt av meg selv og bikkja) Faraohund, Samojed og Japansk spisshund. Og Lundii ble 4 BIS! (som jo ellers ville vært 4 BIG, men samma det!) :rolleyes2: Kjempestolt av henne, hun er jo så herlig å holde på med. :lol:

Også fikk vi kjeks av Caroline, og de var goooode! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene, alle sammen! :)

Gratulerer alle sammen :lol: Tenker da ekstra mye på Noah og Norrisen! :lol: Vel fortjent! Tone... Hun er ikke stygg :lol:

Nora er fin jente henne :lol:

Og 2ne...nå klarer jeg bare ikke dy meg mer...Hva er det jeg alltid sier? Ping-pongen ER vakker hun for tenk, det er bare du som ikke helt skjønner det. Pusse aua du nå for nå er det bevist for tenk *ler* Grattis så mye.

Altså, jeg har alltid synes at Nora var en pen hund, men hun har ikke alltid vært en pen terv - det er liksom forskjell på det og :) Men Nora er fin henne, mest fordi hun er Nora, gullet til mammaen sin og alt det der :lol:

Og vi gratulerer i kor belgertottene med certene sine :(. Det morsomste var vel i grunnen å se ansiktsuttrykket på 2ne da hun mottok certet *ler*.

Hæ? Hva da "ansiktsuttrykket på 2ne"? :rolleyes2:

*ler* Det kan jeg forestille meg, skulle gjerne vært der da!

Næsj, det var sikkert helt som vanlig.. Jeg ble ihvertfall ikke sjokkert, for tispa vi konkurrerte med certet om, ville jo ikke slått Nora for hvilken som helst annen dommer omtrent.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, grattis til alle andre som er fornøyd med resultatene(noe mange burde være!), og bedre lykke neste gang til de som ikke er fornøyde. :lol:

Nå skal jeg røyke, dusje og ta en cowboystrekk i senga, faktisk, før jeg pakker ut. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre en lang historie kort: Tíbrá slo til igjen hun :rolleyes2: 12 måneder og 14 dager gammel er hun innehaver av 11 cert og fikk idag sitt BIR nr. 6! Dommer var Leif Ragnar Hjort. Han dømte også gruppa, og for fjerde gang vant hun gruppa :lol:

Jeg stilte også noen shelties selvfølgelig; Stitch til vinner av juniorklasse med CK, og Jeanette overtok etter det. Så var Rebus eneste champion og fikk også CK. Mac ble stilt av eieren og fikk også CK som eneste veteran hannhund. Kort sagt igjen, Rebus ble beste hannhund, Mac nr. 3 og Stitch nummer 4 (uten cert, det gikk til unghunden). Mable ble også stilt av eieren og ble beste tispe med Cert. Rebus ble BIR og Mable BIM, men Rebus ble jo da "gitt vekk" i gruppa da jeg gikk med Tíbrá selv. Sheltiedommeren var Grethe Bergendal med dommerelev Trond Storsveen.

Og som sikkert flere har sett så stilte jeg også Cane igjen for Leif Herman Wilberg, med CK og 2BHK som resultat :lol:

Snille Fie har tatt noen bilder av Tíbrá:

Tibra-140110-1.jpg

Tibra-140110-5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Gratulerer! :lol: Men guuuuuud så glad jeg blir om jeg aldri trenger å skrive for dere igjen! Fytti, dommeren hadde jo finni ut hva han syns for flere uker sida sikkert, så han bare ramsa opp i en fart som gjør at jeg får vondt i armen av å tenke på det! :lol: Gleder meg til ho stiller i championklasse, da kan jeg skrive kritikk som "Nydelig champion av aller ypperste kvalitet" eller noe sånt. Trenger ikke mer enn det. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :lol: Men guuuuuud så glad jeg blir om jeg aldri trenger å skrive for dere igjen! Fytti, dommeren hadde jo finni ut hva han syns for flere uker sida sikkert, så han bare ramsa opp i en fart som gjør at jeg får vondt i armen av å tenke på det! :lol: Gleder meg til ho stiller i championklasse, da kan jeg skrive kritikk som "Nydelig champion av aller ypperste kvalitet" eller noe sånt. Trenger ikke mer enn det. :lol:

Tro det eller ei, kritikken i Sverige var ganske annerledes og enda lengre :lol: Men han liker henne godt ja, det er sikkert og visst! Men takk for søte illustrasjoner :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen med flotte resulater. :lol:

Å være skriver for dommere som lager stil er ikke alltid like moro. :rolleyes2:

Da kan dagen bli lang, og armene føles som bly. Men det er ofte veldig lærerrikt å skrive.

Man plukker opp mye om hund når man skriver sånn. Særlig når man skriver for dyktige dommere.

Vi fikk som nevnt BIR - BIR Veteran og BIS Veteran. :lol:

Her er kritikken på gamlefar.

Meget velholdt veteran, Prima hode. Bra hals og skuldre.

Vel utviklet kropp med prima bakbeinsvinkler.

Effektive bevegelser fra siden.

Så var det jo masse koseprating da. :lol: :lol: Bergendal hadde med seg Arne Foss som aspirant. Og hun snakket mye om Dooley da jeg sto der inne som (desverre ike sto på kritiken) Han var så vakker, nydelig og i så god kondisjon. Sånn skulle de se ut. m.m.

Jeg fikk også beskjed i ringen at det var påtide at vi begynte å stille mye mer. Vi måtte vise fram denne flotte rasen vår. og ikke la de bare bli borte.

Jeg er så enig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte samojedgutten min som blir 5 mnd kommende tirsdag.

BIM lørdag og søndag med supre kritikker (synes jeg). BIR tispa (Lille frøken Nydelig) ble BIS begge dagene. Min oppdretter stilte 1 tispe på 9 mnd. og 1 uke.. lørdag fikk hun cert og søndag CK. Pappan til min "Guttevalpen" stilte søndag og ble BIR. Igrunnen en fin helg :rolleyes2:

"Slenger" med kritikkene:

Norsk Basenjiklubb

Letohallen,Eidsvoll 14/2-2010

Valpeshow

Dommer: Per-Erik Wallin

5 mnd. En riktig trivelig hann valp.

Herlig hode og uttrykk.

Vakre mørke øyne. Bra pigment.

Vel behengte ører av passe størelse.

Bra velkroppet for alderen.

Passende benstamme.

Bra ben og poter med lange falanger.

Bra vinklet rundt om.

Underbare bevegelser. Lovende.

Herlig temperament.

BIM

Norsk Boxerklubb

Letohallen, Eidsvoll 13/2.2010

Valpeshow

Dommer: Frode Jevne

Maskulin hannhund av meget god type og helhet.

Maskulint velformet hode med vakre øyne.

Utmerket hals og overlinje. Velansatt hale.

Utmerket kropp og beinstamme. Velvinklet.

Velgående med tilstrekkelig steg og driv.

Vakker pels og farge. Trivelig temperament.

Velvist.

BIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :rolleyes2: Men guuuuuud så glad jeg blir om jeg aldri trenger å skrive for dere igjen! Fytti, dommeren hadde jo finni ut hva han syns for flere uker sida sikkert, så han bare ramsa opp i en fart som gjør at jeg får vondt i armen av å tenke på det! :lol: Gleder meg til ho stiller i championklasse, da kan jeg skrive kritikk som "Nydelig champion av aller ypperste kvalitet" eller noe sånt. Trenger ikke mer enn det. :lol:

Da syns jeg Caroline kan legge ut den stilen, for nå ble jeg fryktelig nyfiken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hva da "ansiktsuttrykket på 2ne"? :lol:

*Flirer enda*

Næsj, det var sikkert helt som vanlig.. Jeg ble ihvertfall ikke sjokkert, for tispa vi konkurrerte med certet om, ville jo ikke slått Nora for hvilken som helst annen dommer omtrent.. hehe

Og da trenger vi jo ikke å nevne at den samme dommeren har satt Babs som BIR opptil flere ganger... :lol:.

For å gjøre en lang historie kort: Tíbrá slo til igjen hun :rolleyes2: 12 måneder og 14 dager gammel er hun innehaver av 11 cert og fikk idag sitt BIR nr. 6! Dommer var Leif Ragnar Hjort. Han dømte også gruppa, og for fjerde gang vant hun gruppa :)

Vakre, vakre bebissen :lol:. Gratulerer nok en gang :).

Gleder meg til ho stiller i championklasse, da kan jeg skrive kritikk som "Nydelig champion av aller ypperste kvalitet" eller noe sånt. Trenger ikke mer enn det. :lol:

:(:lol: Ellers som en dommer engang dikterte: "Står og går som en dronning."

Her er unge Willersen i aksjon i ringen:

2010-02-14-Letohallen014.jpg

2010-02-14-Letohallen017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, kritikken i Sverige var ganske annerledes og enda lengre :rolleyes2: Men han liker henne godt ja, det er sikkert og visst! Men takk for søte illustrasjoner :lol:

Da syns jeg Caroline kan legge ut den stilen, for nå ble jeg fryktelig nyfiken :lol:

Til begge: Det var ikke det at den var så lang, absolutt ikke, jeg skreiv over den firkanten på flere hunder (mest blåsløyfehunder :lol: ), det var bare det at det gikk så innmari fort! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro da :). Grattis med super debut - og du skal ta til deg dette med "velvist" - det ER til handleren, det :lol:. Jeg så deg, jeg, i forbifarten :lol:.

Takk :lol: Dommeren var skikkelig koselig også altså og litt snill tror jeg.

Frode Jevne tror jeg.

Willersen hadde litt større konkurranse i dag enn sist, men greide å slå ut alle sammen og ble BIR - og fikk sitt 14. cert :lol:. Han var ikke helt samarbeidsvillig i gruppa, men han hadde vel neppe nådd opp der uansett slik han ser ut pr i dag (derfor har han nå fått seg en aldri så liten omgang med PP Coat Rescue igjen *ler*).

Gratulerer med Willers :rolleyes2:

Gratulerer masse til Caroline også. Moro å faktisk få se finalen med Tibra. Har aldri fått surret meg til det før jeg.

Ellers gratulerer til resten av gjengen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle sammen!

Jeg var der og kikket - og det var veldig koselig bare dèt. Fikk sett nøye, lenge og vel på beardisene (noe man sjelden gjør når man stiller selv), snakket med koselige folkmed alle mulige raser - og ikke minst kosemose med noen aldeles skjønne små basselusk-valper. Verdt hele turen bare det..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen med flotte resulater. :lol:

Å være skriver for dommere som lager stil er ikke alltid like moro. :rolleyes2:

Da kan dagen bli lang, og armene føles som bly. Men det er ofte veldig lærerrikt å skrive.

Man plukker opp mye om hund når man skriver sånn. Særlig når man skriver for dyktige dommere.

Vi fikk som nevnt BIR - BIR Veteran og BIS Veteran. :lol:

Her er kritikken på gamlefar.

Meget velholdt veteran, Prima hode. Bra hals og skuldre.

Vel utviklet kropp med prima bakbeinsvinkler.

Effektive bevegelser fra siden.

Så var det jo masse koseprating da. :lol::) Bergendal hadde med seg Arne Foss som aspirant. Og hun snakket mye om Dooley da jeg sto der inne som (desverre ike sto på kritiken) Han var så vakker, nydelig og i så god kondisjon. Sånn skulle de se ut. m.m.

Jeg fikk også beskjed i ringen at det var påtide at vi begynte å stille mye mer. Vi måtte vise fram denne flotte rasen vår. og ikke la de bare bli borte.

Jeg er så enig..

Amstaffen din var vakker :lol: virkelig vellforttjent plassering :lol: Fortsett og still :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Belgerguri med herlige multifunksjonelle Cane, jeg blir sååå glad når pene brukshunder når opp jeg. Og så blir du så glad så da blir alle så glade uansett liksom *fnis*

Og valpisen din vakke født bak en ost nei. Makan til sjarmtroll og pen attpåtil. Hun og godisposen min ble gode venner de, hihi.

Tusen takk! :lol: Valpis er ikke født bak en ost nei, hun er en liten sjarmklump. :rolleyes2:

Tusen takk for grattiser! Og gratulerer til alle dere andre med flotte resultater, sonenhunder er bare fiiine de! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amstaffen din var vakker :lol: virkelig vellforttjent plassering :lol: Fortsett og still :lol:

Tusen takk..

Jeg har fått litt "blod på tann" etter ett slikt resultat. :rolleyes2: :lol:

Så jeg kommer nok til å stille endel mer i år ja.

Jeg tittet litt på GD som var i ringen ved siden av oss også.

De er så staselige og flotte hunder. Gubben har så lyst på GD etter å ha vært oppvokst med de.

Og jeg er virkelig fasinert av de. nydelige dyr.

Men det er ikke lett å få med seg alt som skjer, folk å hilse på, hunder over alt. mange man ikke har sett på lenge. Man skulle egentlig gått på utstillinger uten hund, for å få med seg alt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...