Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelspleie produkter


Guest Jonna

Produkt  

44 stemmer

  1. 1. Hvilket produkt har du best erfaringer med?

    • Pet Silk
      1
    • PP - Plush Puppy
      9
    • CC - Chris Christensen
      8
    • KW - Kathe Winther
      6
    • Andre
      14
    • Groomers edge
      6
    • Dogstuff
      0


Recommended Posts

Jeg har hørt en del bra om PP, men som CC junkie er jeg enig med LinKr. CC har fantastiske produkter, vet ikke hva jeg skulle gjort uten After Bath nå på vinteren (den korter ned tørketiden noe voldsomt og er et magisk produkt!) eller White on White som fjerne gule (host*tisse*host) flekker og gjør pelsen skinnende sølv på null komma niks. Og ikke minst Ice on Ice som tar alle floker lett som en plett. Også kan jeg skryte i timesvis av de gode kardene, kammene og børstene som faktisk holder det de lover. Også er produktene billige på ebay I love Chris

Men jeg skjønner JeanetteH - det er skikkelig gøy å handle pelspleieprodukter og ikke minst gøy når en finner noe som fungerer på sin hund.

LinKr, 09 februar 2010 - 21:47 skrev:

PP skal dere forøvrig få billig for mitt vedkommende. Ikke et eneste et av produktene jeg har derfra har holdt det de har lovet. Nei, Chris Christensen gir mye bedre valuta for pengene etter min mening.

Tittet igjennom CC produkter nå, men enten er det veldig dårlig beskrivelse eller så finner jeg ikke ett eneste produkt som gir det jeg er ute etter. Så jeg tror nesten det rett og slett går på hva slags pels hunden din har.

Nå skal jeg ikke si at jeg er "bereist" i pelsstell verden *flirer* men de to PP produktene jeg har så langt har faktisk gjort akkurat det som står på pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

I love PP, det er ingen hemmelighet :) CC har også veldig mange gode produkter, men PP er lettere tilgjengelig så det fikk min stemme. Dog lukter det ganske intenst, og blir lett klissete i store mengder, så man bør som regel prøve det ut hjemme.

Ja spesiellt Puffy Dog fra PP har en veldig intens lukt.

Men jeg må si at jeg elsker lukten av Protein Coat Balm, og den gir en veldig god effekt når dyrene er statisk. Har endel fleece pledd overalt hjemme og på hunderommet og etter de var nybadet så ble dem mildt sagt litt elektriske. Ett par pump med den og smøre over pelsen og det ble borte. Ikke minst lukter de godt, men den har en mye mildere lukt enn Puffy Dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja spesiellt Puffy Dog fra PP har en veldig intens lukt.

Men jeg må si at jeg elsker lukten av Protein Coat Balm, og den gir en veldig god effekt når dyrene er statisk. Har endel fleece pledd overalt hjemme og på hunderommet og etter de var nybadet så ble dem mildt sagt litt elektriske. Ett par pump med den og smøre over pelsen og det ble borte. Ikke minst lukter de godt, men den har en mye mildere lukt enn Puffy Dog.

Ooo, fjerner den eliktrisitet? Da må jeg nok ha en sånn. Alle er jo superelektriske etter bading her, så jeg blir sakte gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne hvordan man har overlevd med en pelshund uten Plush Puppys OMG-spray, jeg...

Og den store pin-børsten er også virkelig, virkelig bra - i tillgg har den en grei pris.

Det er det eneste jeg har prøvd fra PP, så jeg synes merket virker fabelaktig.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet igjennom CC produkter nå, men enten er det veldig dårlig beskrivelse eller så finner jeg ikke ett eneste produkt som gir det jeg er ute etter. Så jeg tror nesten det rett og slett går på hva slags pels hunden din har.

Nå skal jeg ikke si at jeg er "bereist" i pelsstell verden *flirer* men de to PP produktene jeg har så langt har faktisk gjort akkurat det som står på pakken.

..

Nei-nei-nei ifølge PP så har jeg pelshund. Jeg har bare ikke noen god unnskyldning til å shoppe sakser. :)

Har før prøvd Pet Silk produkter som har gitt null effekt på dyrene mine.

Hva syns dere andre? Erfaringer med andre pelspleie produkter?

Som CC addict kan jeg jo nevne noen produkter jeg ville tro hadde passet dine hunder.

Jeg vet mange med korthårshund bruker Thick N Thicker Aerosol Texturizing Bodifier (spray) og Thick N Thicker Volume Response Foaming Protein (skal brukes i sammenheng med bad). Sprayen brukes mye i forbindele med prepping til utstilling, siden den gjør pelsen tykkere og gir mer substans spesielt i sammenheng med oppbørsting. Jeg har selv merket det på Sølve som har en veldig tynn og myk pels, den blir ikke så myk og virker tykkere rett og slett - snedig, men sant. White on White gjør alle pelser klarere og tar vekk misfaring - den er helt super. Day to day er en kjempefin og veldig mild hverdagsshampo som du faktisk kan bruke hver dag, super til valper. Red on red ville nok fremhevet det røde i pelsen på dine hunder.

En grei måte å teste CC produkter på er å kjøpe et CC kit, da får du med små flasker av f.eks White on White, Thick and Thicker, After Bath og Ice on Ice til en billig penge. Det var slik jeg fant CC og har vært hekta siden. :)

Et annet godt merke er Groomers edge, Grimeinator er genial til skikkelig skitne bikkjer og kan blandes ut 50:1, så den holder lenge, nesten alle Groomers edge har veldig gode utblandings ratioer så de er drøye i bruk. Alpha White er et godt alternativ til White on White, en god shampo den også. Ultimate er en shampo og balsam i et - kjempekjekt når en har dårlig tid.

Jeg har fått en del prøver på Groomers edge, men de er rett og slett vanskelig å bruke opp siden de skal blandes så godt ut, så dette er mye shampo for pengene.

Tidligere brukte jeg Dogstuff, men de produktene holder ikke mål, annet enn Cleaning shampoen, men den stripper pelsen veldig og er en sånn shampo du bruker når hunden har rullet seg i bæsj eller er full av tjære f,eks og da er Grimeinator bedre sånn sett. Når det gjelder KW synes jeg at minkoljeshampoen er bra (men den kan misfarge hvite og lyse pelser) - resten av produkserien synes jeg virker så veldig sterk og tørker ut pelsen hvertfall på mine hunder.

Dette var litt om pelspleieprodukter fra denne jenta og det slår meg at hunden min har dyrere pelspleiprodukter og flere typer shampo enn det jeg har... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo, fjerner den eliktrisitet? Da må jeg nok ha en sånn. Alle er jo superelektriske etter bading her, så jeg blir sakte gal!

Jupp den gjør det. Og uten at jeg merker noe på strukturen på pelsen deres. Litt glans kanskje, ikke oljete mer som fuktighets krem som trekker inn i håret og blir "borte" med litt skinn igjen. Også lukter jo de himmels :P

Jeg kan ikke skjønne hvordan man har overlevd med en pelshund uten Plush Puppys OMG-spray, jeg...

Og den store pin-børsten er også virkelig, virkelig bra - i tillgg har den en grei pris.

Det er det eneste jeg har prøvd fra PP, så jeg synes merket virker fabelaktig.

Susanne

*ler* Bare navnet O.M.G sier jo at du ikke kan leve uten den!

Forøvrig det jeg prøvde av Petsilk skulle hjelpe med mer struktur/grovhet i pelsen til Blaze. Tror jeg brukte 500kr på en shampo og en spray. Tror nesten rulling i leire hadde hatt samme effekten, sprayen gjor henne helt stiv i pelsen og den klumpet seg sammen :P

name='Anniken&rotta' date='09 februar 2010 - 23:27 ' timestamp='1265754430' post='870069']

Ja okei.. Og for de som ikke har vært på XXX antall utstillinger og hatt XX antall pelshunder i hus, hva i all verden er CC og PP ??? :P

- Hilsen Anniken med en overelektrisk aussie med høyspenning i sofaen blant fleecepleddene

PP -Plush Puppy

CC- Chris Christensen

KW heter faktisk bare KW

Som CC addict kan jeg jo nevne noen produkter jeg ville tro hadde passet dine hunder.

Jeg vet mange med korthårshund bruker Thick N Thicker Aerosol Texturizing Bodifier (spray) og Thick N Thicker Volume Response Foaming Protein (skal brukes i sammenheng med bad). Sprayen brukes mye i forbindele med prepping til utstilling, siden den gjør pelsen tykkere og gir mer substans spesielt i sammenheng med oppbørsting. Jeg har selv merket det på Sølve som har en veldig tynn og myk pels, den blir ikke så myk og virker tykkere rett og slett - snedig, men sant. White on White gjør alle pelser klarere og tar vekk misfaring - den er helt super. Day to day er en kjempefin og veldig mild hverdagsshampo som du faktisk kan bruke hver dag, super til valper. Red on red ville nok fremhevet det røde i pelsen på dine hunder.

En grei måte å teste CC produkter på er å kjøpe et CC kit, da får du med små flasker av f.eks White on White, Thick and Thicker, After Bath og Ica on Ice til en billig penge. Det var slik jeg fant CC og har vært hekta siden. :)

Et annet godt merke er Groomers edge, Grimeinator er genial til skikkelig skitne bikkjer og kan blandes ut 50:1, så den holder lenge, nesten alle Groomers edge har veldig gode utblandings ratioer så de er drøye i bruk. Alpha White er et godt alternativ til White on White, en god shampo den også. Ultimate er en shampo og balsam i et - kjempekjekt når en har dårlig tid.

Jeg har fått en del prøver på Groomers edge, men de er rett og slett vanskelig å bruke opp siden de skal blandes så godt ut, så dette er mye shampo for pengene.

Tidligere brukte jeg Dogstuff, men de produktene holder ikke mål, annet enn Cleaning shampoen, men den stripper pelsen veldig og er en sånn shampo du bruker når hunden har rullet seg i bæsj eller er full av tjære f,eks og da er Grimeinator bedre sånn sett. Når det gjelder KW synes jeg at minkoljeshampoen er bra (men den kan misfarge hvite og lyse pelser) - resten av produkserien synes jeg virker så veldig sterk og tørker ut pelsen hvertfall på mine hunder.

Dette var litt om pelspleieproukter fra denne jenta og det slår meg at hunden min har dyrere pelspleiprodukter og flere typer shampo enn det jeg har... :)

Det som er litt spesiellt med stell av pelsen til Blaze er at jeg er ute etter produkter som egentlig ikke er beregnet for min rase. Hun har for mye underpels som gjør at dekkhårene hennes blir borte og jeg må finne produkter som fremhever dette. De fleste har heller omvendt problem enn meg og ønsker blåse hundene mer opp for å fremheve underpelsen.

Så jeg må faktisk bruke produkter på henne som er beregnet til strihårete hunder for å klare plukke fram dette.

Talli derimot er enkel å finne rette produktene til.

Men den coat balm jeg kjøpte fungerte faktisk veldg bra for å ta bort stress flassing for en kort periode. Talli tenderer til på gjøre det iblandt og det syns meget bra i hennes mørke sjokolade pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har du lest siden du tror at den skal gjøre noe annet enn å lukte godt i den shampoen? Den skal faktisk bare være en hverdags shampo den med Henna.

Nei, altså - for MEG betyr HENNA = FARGE - og jeg er ikke ute etter farge i pelsen liksom. Dersom det er så lite henna i dette produktet at den IKKE setter farge, så har den vel heller ingen annen virkning ?

Jeg kan ikke skjønne hvordan man har overlevd med en pelshund uten Plush Puppys OMG-spray, jeg...

Hmmmmmmm.... Jeg burde vel teste ut den der da kanskje ? Jeg har liksom greid meg fint med Natusan for Kids, jeg *ler*.

Jeg har i flere år brukt Chris Christensens shampo for sorte hunder på mine sorte hunder, og jeg synes den fungerer utmerket. Hundene blir jo ikke sortere enn de er, men de får fin glans og pelsstrukturen holder seg utmerket selv når hunden er nybadet. Briarder skal liksom ikke bades rett før utstilling fordi strukturen i pelsen forsvinner da, men denne kan jeg bruke mindre enn ei uke før utstilling uten at det gjør noe. Jeg har også brukt Thick 'n Thicker på Babs. Jeg er ikke så sikker på at den hadde ønsket effekt, men luktet godt gjorde den *ler*.

Jeg har forsøkt en del ulike produkter, men de har liksom ikke hatt noen annen effekt enn de billige shampoene man får kjøpt på Rimi liksom, men jeg skal nå - etter massiv markedsføring fra "visse" elementer her inne *host* - teste ut Plush Puppy-produktene (jeg har jo nå testa ut Coat Rescue - kanskje hadde den en viss effekt på en litt slitt Willypels, men jeg er ikke helt sikker). Neste produkt på lista er vel den OMG-sprayen og den antistatiske greia Jeanette nevnte *nope - jeg er ikke så god på å huske alle disse fancy navnene jeg *ler*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja O.M.G. forklarer egentlig akkurat hva man synes når man bruker det...

Ja, jeg har også greit meg utmerket med Natusan for Kids i mange mange år. Forskjellen mellom den og OMG er hvis man børster hundene når de ikke er heeelt rene så blir de litt fettete av Natusan-sprayen. Helt sikkert bra for hårene hvis man er utenom utst.sesongen.

Med OMGspray føles og ser de heeelt rene ut når man er ferdig - selv om man dynker dem skikkelig med det. De ser og kjennes helt freshe ut.

Ingen av delene er vel noen fordel for å få striere pels akkurat (vår pels skal jo eg. være "raggete") - men med OMG kjennes pelsen i alle fall litt "tørrere" - om du skjønner hva jeg mener.

Jeg vil hele tiden finne noe som gjør det hvite hvitere, jeg.. Opp gjennom årene er det beste jeg har prøvd Ring 5's tørrshampo - som blir tørket ut med potetmel og håndkle. Men det blir jo veeeldig klinete, da..

Skal prøve å huske disse "hvite" produktene som nevnes her - får jo prøve de ut. Men er fullstendig klar på at noe som fungerer sååååå bra på en pels slett ikke nødvendigvis har samme effekt på en annens pels - ikke engang innenfor samme rase.

Susanne

Edit: KW står for Kathe Winther (damen som startet firmaet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja O.M.G. forklarer egentlig akkurat hva man synes når man bruker det...

Ja, jeg har også greit meg utmerket med Natusan for Kids i mange mange år. Forskjellen mellom den og OMG er hvis man børster hundene når de ikke er heeelt rene så blir de litt fettete av Natusan-sprayen. Helt sikkert bra for hårene hvis man er utenom utst.sesongen.

Med OMGspray føles og ser de heeelt rene ut når man er ferdig - selv om man dynker dem skikkelig med det. De ser og kjennes helt freshe ut.

Ingen av delene er vel noen fordel for å få striere pels akkurat (vår pels skal jo eg. være "raggete") - men med OMG kjennes pelsen i alle fall litt "tørrere" - om du skjønner hva jeg mener.

Jeg skjønner godt hva du mener, og jeg får skrive ned OMG på MÅ HA-lista *ler*. Willersen har såpass bra kvalitet på den nye pelsen som kommer ut at jeg ikke er redd for at pelsen blir mykere (og det myke hos ham er så mykt at det neppe kan bli verre *ler*).

Men er fullstendig klar på at noe som fungerer sååååå bra på en pels slett ikke nødvendigvis har samme effekt på en annens pels - ikke engang innenfor samme rase.

Det er helt sant.... Det er jo store forskjeller på pelser innad i rasen også, og det som virker bra på en hund passer ikke nødvendigvis til en annen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså - for MEG betyr HENNA = FARGE - og jeg er ikke ute etter farge i pelsen liksom. Dersom det er så lite henna i dette produktet at den IKKE setter farge, så har den vel heller ingen annen virkning ?

Vet ikke jeg altså, lager ikke PP jeg :P

Men Henna i seg selv er en forsterker, men den må være med andre ting for å få en slik farge reaksjon som du mener den får.

Det står litt mer på hovedsiden til PP da:

Organic sources with extracts of henna, alpine herbs and lichen.

This is the shampoo to use when shine is required, and you want your dog still looking freshly washed after a few laps around the show ring.

Så det er faktisk mer enn Henna her ;) Alpine Herbs, Ricola? Ricola har jo en lakserende effekt :D

Lichen er lav, og ja i Norge har vi jo brukt det til farging av bla ull mm. (og til julekranser og dekrasjoner)

Kan det være det i denne mengden og kombinasjonen gir glans rett og slett?

Hmmmmmmm.... Jeg burde vel teste ut den der da kanskje ? Jeg har liksom greid meg fint med Natusan for Kids, jeg *ler*.

Jeg har i flere år brukt Chris Christensens shampo for sorte hunder på mine sorte hunder, og jeg synes den fungerer utmerket. Hundene blir jo ikke sortere enn de er, men de får fin glans og pelsstrukturen holder seg utmerket selv når hunden er nybadet. Briarder skal liksom ikke bades rett før utstilling fordi strukturen i pelsen forsvinner da, men denne kan jeg bruke mindre enn ei uke før utstilling uten at det gjør noe. Jeg har også brukt Thick 'n Thicker på Babs. Jeg er ikke så sikker på at den hadde ønsket effekt, men luktet godt gjorde den *ler*.

Så langt har jeg tilgode å bruke en shampo som har gitt noen effekt. Unntagen Felleskjøpet sin, men der var ikke effekten helt ønskelig ;)

Siste jeg har prøvd nå er KW sin shampo til røde hunder, og jeg ser ikke forsjell på hundene mine før og etter når det kommer til glans eller struktur (eller Blaze blir en chinchilla, men det blir hun uansett bare hun har badet i rent vann også).

Så jeg har litt lyst til å prøve den PP m/Henna bare for å se om den faktisk bevarer strukturen.

Men på shampo siden har jeg tilgode å finne en som gir noe mer enn renhet overhode.

Jeg har forsøkt en del ulike produkter, men de har liksom ikke hatt noen annen effekt enn de billige shampoene man får kjøpt på Rimi liksom, men jeg skal nå - etter massiv markedsføring fra "visse" elementer her inne *host* - teste ut Plush Puppy-produktene (jeg har jo nå testa ut Coat Rescue - kanskje hadde den en viss effekt på en litt slitt Willypels, men jeg er ikke helt sikker). Neste produkt på lista er vel den OMG-sprayen og den antistatiske greia Jeanette nevnte *nope - jeg er ikke så god på å huske alle disse fancy navnene jeg *ler*).

De 3 tingene jeg har prøvd så langt har holdt det de har lovet iallefall. Og det er første gang liksom! Men vi tok dyret med inn i standen og sa hva vi var ute etter og hva som var problemet og fikk prøve det. Den ene tingen vi prøvde gav ikke så god effekt, selv om den i teorien skulle være den som gav det. Men litt effekt hadde den, bare ikke så god som det jeg endte med å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men altså, er det lov å bruke alt dette på utstilling?? Jeg har -i min naivitet- innbilt meg at det ikke er lov med alt mulig stæsj jeg. Skjønner jo at nå når jeg har fått en hund i hus som skal stilles så trenger jeg en ekstrajobb dersom jeg skal ha alt som var på vår must have list.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som et apropos, PP's shampo for sorte hunder inneholder ganske mye farge. Det anbefales å bruke hansker når man skal ha den på bikkja for å unngå misfarging på hendene liksom. Selv bruker jeg den fra CC for sorte hunder og er fornøyd med den. Thick'n thicker fra CC kommer jo i flere forskjellige varianter. Jeg bruker den som er på boks, og denne funker veldig bra på myke dverhgschnauzer beinhår. Har også Sit'n Stay fra PP som er tiltenkt samme formål, men den er ikke like god til mitt bruk. Et produkt, Thick'n Thicker erstatter for meg to PP-produkter, Ruffy Tuffy Sit'n Stay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men altså, er det lov å bruke alt dette på utstilling?? Jeg har -i min naivitet- innbilt meg at det ikke er lov med alt mulig stæsj jeg. Skjønner jo at nå når jeg har fått en hund i hus som skal stilles så trenger jeg en ekstrajobb dersom jeg skal ha alt som var på vår must have list.

Fra NKKs utstillingsregler:

3.7 Doping/faking er forbudt

Med doping forstås her medisin eller annet middel som gjennom sin virkning stimulerer, beroliger, stiller smerte, påvirker atferd, temperament eller på annen måte kan antas å virke inn på hundens prestasjon eller kvalitet.

Det er ikke tillatt å fremføre hund til bedømmelse hvor:

- operativt inngrep er foretatt i den hensikt å forbedre hundens eksteriør.

- pels, nese eller hud er behandlet med produkter som forandrer farge eller struktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men altså, er det lov å bruke alt dette på utstilling?? Jeg har -i min naivitet- innbilt meg at det ikke er lov med alt mulig stæsj jeg. Skjønner jo at nå når jeg har fått en hund i hus som skal stilles så trenger jeg en ekstrajobb dersom jeg skal ha alt som var på vår must have list.

Fra NKK sitt regelverk:

- pels, nese eller hud er behandlet med produkter som forandrer farge eller struktur.

Det store spørsmålet er da: Er feks volum struktur? Eller de rasene som oljes før utstilling for å holde pelsen?

Potetmel/tørrshampo feks vil endre strukturen på pelsen om den ikke børstes ordentlig ut, men om du bruker det og børster ut så suger det ut møkk og etterlater en ren pels. Men du har jo da først endret strukturen.

NKK har egentlig laget ett ganske åpent regelverk, den linjen er faktisk alt som står. Så den er jo åpen for tolkning og missforståelser, syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er faktisk mer enn Henna her :) Alpine Herbs, Ricola? Ricola har jo en lakserende effekt ;) Lichen er lav, og ja i Norge har vi jo brukt det til farging av bla ull mm. (og til julekranser og dekrasjoner). Kan det være det i denne mengden og kombinasjonen gir glans rett og slett?

Vi får iallefall HÅPE den bare gir litt glans og ikke fargeeffekter :P

Så langt har jeg tilgode å bruke en shampo som har gitt noen effekt. Unntagen Felleskjøpet sin, men der var ikke effekten helt ønskelig ;) Siste jeg har prøvd nå er KW sin shampo til røde hunder, og jeg ser ikke forsjell på hundene mine før og etter når det kommer til glans eller struktur (eller Blaze blir en chinchilla, men det blir hun uansett bare hun har badet i rent vann også). Så jeg har litt lyst til å prøve den PP m/Henna bare for å se om den faktisk bevarer strukturen.

Men på shampo siden har jeg tilgode å finne en som gir noe mer enn renhet overhode.

Jeg er vel stort sett enig her - den eneste effekten som kan være forskjellig mht de produktene jeg har testet, har vært hvor lett pelsen får tilbake strukturen sin etter et bad. NOen shampoer gir mykere pels enn andre og krever lenger tid før strukturen er tilbake, mens andre faktisk holder det de lover og lar pelsen beholde mye av strukturen :P.

men altså, er det lov å bruke alt dette på utstilling?? Jeg har -i min naivitet- innbilt meg at det ikke er lov med alt mulig stæsj jeg. Skjønner jo at nå når jeg har fått en hund i hus som skal stilles så trenger jeg en ekstrajobb dersom jeg skal ha alt som var på vår must have list.

Det er ikke tillatt å bruke produkter i pelsen som endrer farge og struktur. Utdrag fra NKKs utstillingsregler:

Doping/faking er forbudt

Med doping forstås her medisin eller annet middel som gjennom sin virkning stimulerer, beroliger, stiller smerte, påvirker atferd, temperament eller på annen måte kan antas å virke inn på hundens prestasjon eller kvalitet.

Det er ikke tillatt å fremføre hund til bedømmelse hvor:

- operativt inngrep er foretatt i den hensikt å forbedre hundens eksteriør.

- pels, nese eller hud er behandlet med produkter som forandrer farge eller struktur.

Det er nok enkelte av disse produktene som man muligens kan anse å ligge i grenseland her...

EDIT: Ser jeg var LITT seint ute *ler*. Men en god ting kan vel ikke sies for ofte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som et apropos, PP's shampo for sorte hunder inneholder ganske mye farge. Det anbefales å bruke hansker når man skal ha den på bikkja for å unngå misfarging på hendene liksom. Selv bruker jeg den fra CC for sorte hunder og er fornøyd med den. Thick'n thicker fra CC kommer jo i flere forskjellige varianter. Jeg bruker den som er på boks, og denne funker veldig bra på myke dverhgschnauzer beinhår. Har også Sit'n Stay fra PP som er tiltenkt samme formål, men den er ikke like god til mitt bruk. Et produkt, Thick'n Thicker erstatter for meg to PP-produkter, Ruffy Tuffy Sit'n Stay.

Har du en god CC link? Jeg fant bare Hiawatha's Dog Supply i Norge som selger det, men forferdelig lite og dårlig informasjon om produktene der. Nesten så man bare skal shoppe om man har sett/hatt produktene før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en god CC link? Jeg fant bare Hiawatha's Dog Supply i Norge som selger det, men forferdelig lite og dårlig informasjon om produktene der. Nesten så man bare skal shoppe om man har sett/hatt produktene før.

Du kan få teste litt Thick 'n thicker av meg - jeg har ei diger kanne med det - kan sikkert avse noen ml :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en god CC link? Jeg fant bare Hiawatha's Dog Supply i Norge som selger det, men forferdelig lite og dårlig informasjon om produktene der. Nesten så man bare skal shoppe om man har sett/hatt produktene før.

Prøv hjemmesiden deres: her. Jeg får imidlertid mye info fra andre som har rasen og bruker produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få teste litt Thick 'n thicker av meg - jeg har ei diger kanne med det - kan sikkert avse noen ml ;).

Kanskje jeg skulle gjort det. Nå tenker jeg mest på Talli egentlig, Blaze trenger jeg ikke blåse mer opp :D

Prøv hjemmesiden deres: her. Jeg får imidlertid mye info fra andre som har rasen og bruker produktene.

Takk ;)

Tittet litt på den gold on gold shampoen. Så langt har jeg ikke prøvd noen rød shampo som overhode har gitt noen effekt som ikke andre shampoer har gitt. Noen med erfaring med den?

Ser nå at de faktisk har en red on red shampo også, der er nok den jeg skulle hatt. Men den har de ikke i Norge. :)

Skulle vært på Crufts altså ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle gjort det. Nå tenker jeg mest på Talli egentlig, Blaze trenger jeg ikke blåse mer opp :D

Jeg kan ta med litt neste gang vi treffes, jeg ;). Når nå det måtte bli ? Kommer du til Leto i helga ?

Tittet litt på den gold on gold shampoen. Så langt har jeg ikke prøvd noen rød shampo som overhode har gitt noen effekt som ikke andre shampoer har gitt. Noen med erfaring med den?

Ser nå at de faktisk har en red on red shampo også, der er nok den jeg skulle hatt. Men den har de ikke i Norge. :) Skulle vært på Crufts altså ...

Jeg har testa Gold og gold - helt uvirksom mht farge, så den trenger du ikke å bruke penger på. Jeg hadde også tenkt å prøve Red on Red, men den inneholder antakelig såpass mye fargestoff at den ikke er tillatt ? Jammen om jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt på den gold on gold shampoen. Så langt har jeg ikke prøvd noen rød shampo som overhode har gitt noen effekt som ikke andre shampoer har gitt. Noen med erfaring med den?

Ser nå at de faktisk har en red on red shampo også, der er nok den jeg skulle hatt. Men den har de ikke i Norge. :)

Skulle vært på Crufts altså ...

Har prøvd gold on gold, men ikke red on red. Kan sjekke om de har det på Crufts jeg, bare du minner meg på det :D Antar Crufts blir litt kostbart *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta med litt neste gang vi treffes, jeg :D. Når nå det måtte bli ? Kommer du til Leto i helga ?

Kan være jeg tar en tur på slutten av dagen for selskapet sin skyld. Tror jeg skal holde dyrene mine unna det "offentlige" rom fram til at jeg er sikker på at Talli er helt frisk og Blaze ikke er smittet ;)

Kan sende deg en melding.

Jeg har testa Gold og gold - helt uvirksom mht farge, så den trenger du ikke å bruke penger på. Jeg hadde også tenkt å prøve Red on Red, men den inneholder antakelig såpass mye fargestoff at den ikke er tillatt ? Jammen om jeg vet...

Ja på red & red står det nesten verre advarsen enn black on black shampoen deres. Kanskje derfor den ikke er i Norge?

Har prøvd gold on gold, men ikke red on red. Kan sjekke om de har det på Crufts jeg, bare du minner meg på det ;) Antar Crufts blir litt kostbart *kremt*

*sende penger med Caroline så hun kan kjøpe ett par ok sakser og sånne andre gøye ting som sikker ikke er så dyrt* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...