Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelspleie produkter


Guest Jonna

Produkt  

44 stemmer

  1. 1. Hvilket produkt har du best erfaringer med?

    • Pet Silk
      1
    • PP - Plush Puppy
      9
    • CC - Chris Christensen
      8
    • KW - Kathe Winther
      6
    • Andre
      14
    • Groomers edge
      6
    • Dogstuff
      0


Recommended Posts

En flaske for hver gang du har lyst til å prøve noe nytt vel..? :blink: Jeg har bare 4 forskjellige shampoer til en bitteliten hund og pønsker på å teste både PP og Biogroom bare fordi jeg har lyst.. :blink:

*ler* Jeg synes det greieste hadde vært om begge hundene kunne bare bades med grønnsåpe, for da hadde det holdt med en flaske til både gulvvask og hundevask :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Du kan få teste litt Thick 'n thicker av meg - jeg har ei diger kanne med det - kan sikkert avse noen ml :whistle:.

Nå er den prøvd og "forkastet" veldig blank og fin pels, men det hadde hun nok blitt av de fleste produkter som blir i pelsen 3-5min :ahappy:

Ikke noe mer volum enn det som er normalt etter hvilken som helst normalt produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den prøvd og "forkastet" veldig blank og fin pels, men det hadde hun nok blitt av de fleste produkter som blir i pelsen 3-5min :ahappy:

Ikke noe mer volum enn det som er normalt etter hvilken som helst normalt produkt.

Det ante meg egentlig ja :whistle:. Jeg tror nok at den eventuelle effekten jeg måtte finne når jeg bruker den der på Babs helst er ønsketenkning også *ler*. Men blanke og fine blir de !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen som vet om det finnes noen butikker i rogaland som selger produkter fra Chris Christensen ? Er det vanlig at "vanlige dyrebutikker" selger slikt eller må man til hundesalonger osv ?:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes noen butikker i rogaland som selger produkter fra Chris Christensen ? Er det vanlig at "vanlige dyrebutikker" selger slikt eller må man til hundesalonger osv ?:whistle:

Det er lettest å finne disse produktene i nettbutikker. Hiawata Dog Supply har Chris Christensen-produkter og jeg har bestilt der flere ganger uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker den mot snøkladder også?

Denne har ikke jeg sett, men nei, det tror jeg neppe. Da må det nok fett til. Jeg bruker Seabreeze oil til hasepels, faner o.l. og synes den funker bra. Har ikke store problemer med kladder, men gjør det også for at ikke beinpelsen skal bli så slitt *pirkete*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er et tankekors at hunder har vanvittig bedre luktesans enn oss og de kjenner nok shampoen mye bedre..

Nå er det ikke sånn at selv om hunder har bedre luktesans så er luktene sterkere. De er bare mye flinkere til å skille lukter fra hverandre og å kjenne duftmolekyler som lukter LITE (i motsetning til oss som ikke er flinke på å skille svake dufter fra hverandre og heller ikke greier å kjenne lukter som lukter lite - for å si det litt banalt). Det blir på samme måte som med lyd. Hunder hører ikke en høy lyd som høyere enn oss (60 desibel ER 60 desibel enten man har menneskeører eller hundeører), men de hører andre frekvenser enn oss og er bedre på å skille ut lyder. Bare sånn for å ha sagt det *ler*.

Ellers synes jeg det er kjempeherlig med deilige dufter på hunder, jeg :whistle:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Spray Balsam: PCL_Vitamin__Silk_SprayBalsam_se.jpg

Jeg brukte denne på My da jeg var hjemme i Lofoten for flere mnd siden, og hun lukter enda godt og rent og pelsen har fått enda mer skryt etter hun ble sprayet ned med den der for flere mnd siden. Det er helt merkelig! Hun er silkemyk i pelsen og selv om hun ikke har blitt vasket med shampoo på sikkert 4-5mnd så føles hun helt ren å ta på. På toppen av det igjen har hun spist "billigmat" i en lengre periode, dvs. en blanding mellom royal canin og hundepølser fra dagligvarebutikken (hun går EGENTLIG på norwegian polar, men vi får ikke tak i det nå så skal kjøpe V&H etterhvert)

Så nå har jeg bestilt meg den shampoen fra PCL for svarte pelser, lavendel shampoen og en balsam samt at jeg fikk to flasker med spraybalsam siden jeg bestilte en flaske og en pk refill-dings som de ikke hadde inne nå. :frantics:

Hvorfor bruker du spraybalsamen annenhver dag før utstilling? Er det for at pelsen skal ligge mer rett? Det kunne jeg kanskje prøvd på My og.. Hun er SÅ fluffy om dagen, pelsen står rett ut på sidene hennes og hun ser nesten smellfeit ut.. Men kjenner man på henne kjenner man bein som stikker ut her og der så da skjønner man tegninga :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Så nå har jeg bestilt meg den shampoen fra PCL for svarte pelser, lavendel shampoen og en balsam samt at jeg fikk to flasker med spraybalsam siden jeg bestilte en flaske og en pk refill-dings som de ikke hadde inne nå. :lol:

Hvorfor bruker du spraybalsamen annenhver dag før utstilling? Er det for at pelsen skal ligge mer rett? Det kunne jeg kanskje prøvd på My og.. Hun er SÅ fluffy om dagen, pelsen står rett ut på sidene hennes og hun ser nesten smellfeit ut.. Men kjenner man på henne kjenner man bein som stikker ut her og der så da skjønner man tegninga :P

Ja, jeg sprayer flere dager innen utstilling for å få pelsen til å ligge korrekt. Hoffene skal ikke ha fluffy pels, så da bruker man spraybalsamen en gang pr dag i noen dager. Jeg løfter ut pelsen slik at jeg får sprayet godt inn, så masserer jeg pelsen (tar ikke store områder på en gang).

Jeg er utrolig godt fornøyd med de produktene. Under WDS i Sverige for 2 år siden så kjøpte jeg 2,7 liters kanne med spraybalsam og lavendelshampo :P Ser nesten ikke at det er brukt av de engang (jeg klemmer ut ca 10-15 cm med shampo og tynner det ut med ca 9 liter vann, samt bruker svamp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...