Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er du avhengig av?


Maria

Recommended Posts

Ja, som overskriften sier: Er det noe du er avhengig av? Matvarer? Vaner som du må få gjort etc. Selv er jeg ihugga cola-light-drikker, og klarer liksom ikke slutte med det. Bare må ha det...

Fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Ja, som overskriften sier: Er det noe du er avhengig av? Matvarer? Vaner som du må få gjort etc. Selv er jeg ihugga cola-light-drikker, og klarer liksom ikke slutte med det. Bare må ha det...

Fortell!

mobilen er med overalt :lol: også er jeg en iherdig melkesjokoladespiser :) det er bare så vanvittig godt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av mobil og internett. Også blir jeg litt nedfor og vedmodig om jeg ikke har en god bok å lese. Helst engelsk. Jeg er ikke avhengig av brus what so ever, syns egentlig ikke det er særlig godt, og det er jeg veldig glad for, egentlig! :icon_redface:

Og nå prøver jeg å være sunn, så jeg NEKTER å være avhengig av noe som heter sukker og annen drittmat, og jeg HATER at de DUMME påskeegga driver og kommer i butikkene nå. Blir neeeesten litt suicidal. Neida. Men det er ikke noe gøy. Viljestyrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Läkerol Salmiak pastiller. Eller crackerol som de går under her i huset.

Ellers er det jo kaffen da.

Begge deler er blitt redusert betraktelig i det siste, og vi klapper Mari på skulderen i kor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengi av melkesjokolade, av og til får jeg skikkelig sug etter det! Også er jeg ganske data-avhengi.. mobilen er jo alltid med sånn i tilfelle, meeeen, ser ikke på den annenhvert sekund :icon_redface: Før var jeg colaholiker, men nå syns jeg det er pyton, liker best fanta, men er heller mere avhengi av vann. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt over det, men det er visst ganske mye :P

Jeg er avhengig av...

... ROX (jeg har tenkt ut at det ikke er plass til kalorier i de små greiene :lol:)

... Sjokomelk

... Epler

... Mobilen min

... Internett

... One Tree Hill på dvd ( :P )

... Å synge. Eller det er kanskje en tvangstanke? :icon_redface:

... også er jeg vel på en måte avhengig av kjæresten :)

Sikkert mer og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den rette definisjonen- altså at jeg virkelig får ubehag om jeg ikke får det- så er det sukker. Jeg har jevnlig avvenningskurer, men faller tilbake på sukkervogna etterpå. Jeg blir skjelven, urolig og litt småleimeg av å ikke ha sukker innabords- utrolig tåpelig! Jeg røyker ikke og drikker sjelden- avhengighet ligger til familien, og jeg tenker at det er greit å ikke trigge det mer enn nødvendig :icon_redface: Er forøvrig også avhengig av to positive ting: jeg MÅ bevege meg hver dag, og jeg må spise frukt og grønnsaker. Hvis jeg går noen dager uten å spise salat blir jeg i dårlig humør! Så kanskje det veier litt opp ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen. :icon_redface: Jeg periodeavhengig av ting da - så plutselig en dag så glemmer jeg at jeg var avhengig av noe og så er det borte.

Ting som ikke går bort så lett er:

Kaffe

Sjokolade

Og bikkjene

Samt medisiner da - men de må jeg liksom ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. er vel avhengig av gutter jeg.. en grunn til at jeg har hatt forhold omtrent sammenhengende de siste 4 årene!

Og at jeg nå føler meg helt rastløs alene! Og føler at jeg nesten bare tar imot hvem som helst! :icon_redface: Neida.. men må virkelig jobbe for å lære meg selv at det går an å leve alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt avhengig av internett, da spesielt mailen min.. Jeg sjekker den sikkert fem ganger daglig :lol:

Ellers er eg avhengig av å komme meg ut, blir jeg sittende inne for mange dager blir jeg sliten, lei, sur og rastløs. Og jeg må ha ett eller annet prosjekt på gang, som regel har det med hundetrening å gjøre, og er nok derfor ganske avhengig av å trene hund.. Så de periodene bolla er dårlig i ryggen får jeg litt abstinenser :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting i tell youu!

Å vertfall ikke Sjokolade, Cola eller PC.! :lol: *host*

...Div internettsider, har tvangstanker om å sjekke de, F5 ftw...

...PC-spill, Akkurat nå driver jeg å dreper meg gjennom GrandTheftAuto 4..

...Melkesjokolade-forbannelsen...

...Coca Cola MED sukker takk...

Av de litt mer ustandariserte svarene...

...Varmeteppet i sengen, når det er vondt varmt, er det varmt nok...

...Å ha en RASK PC, takler ikke Bærbare PCer og egentlig alle andre PCer en min egen :)

...Evernote, med Evernote husker jeg "alt", kunne ikke klart meg uten, både jobb og privat...

...Rislunsj med Jordbær, aner ikke hvorfor, det er ikke så godt...

...Oppvaskmaskinen, synd folk tar den som en selvfølge, tenk et liv uten den.! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt avhengig av internett, da spesielt mailen min.. Jeg sjekker den sikkert fem ganger daglig :P

Ellers er eg avhengig av å komme meg ut, blir jeg sittende inne for mange dager blir jeg sliten, lei, sur og rastløs. Og jeg må ha ett eller annet prosjekt på gang, som regel har det med hundetrening å gjøre, og er nok derfor ganske avhengig av å trene hund.. Så de periodene bolla er dårlig i ryggen får jeg litt abstinenser :)

Uyy.. mailen her blir vel sjekket minst fem ganger mens jeg sitter på PC'en bare :P Tenke seg til at det skulle komme seg en mail mens jeg satt der og ikke så den! Huff.. for man må jo svare instant på mail.. verre en chat det! :icon_redface: hehe uff føler det sånn noen ganger.. jeg er vel av de få som faktisk har svart så fort at jeg faktisk har hatt en slags chat :lol:

Også er jeg avhengig av søvn! Jeg må ha så mye som mulig! (innenfor rimelighetens grenser, sover ikke bort dager, men legger med tidlig og sånn.. ikke sånn som idag! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uyy.. mailen her blir vel sjekket minst fem ganger mens jeg sitter på PC'en bare :) Tenke seg til at det skulle komme seg en mail mens jeg satt der og ikke så den! Huff.. for man må jo svare instant på mail.. verre en chat det! :P hehe uff føler det sånn noen ganger.. jeg er vel av de få som faktisk har svart så fort at jeg faktisk har hatt en slags chat :)

Også er jeg avhengig av søvn! Jeg må ha så mye som mulig! (innenfor rimelighetens grenser, sover ikke bort dager, men legger med tidlig og sånn.. ikke sånn som idag! :P)

Haha, fem ganger er muligens en liten underdrivelse ja :P F5 is my best friend..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fem ganger er muligens en liten underdrivelse ja :P F5 is my best friend..

Dere må få satt opp slik at mailen blir dyttet automatisk inn på pcn, så får dere beskjed med en gang uten å sjekke mailen.... :)

Har ikke sjekket mail på 1år jeg, de blir dyttet inn både på dataen og mobiltelefonen... :)

(OT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...