Gå til innhold
Hundesonen.no

Norgesferie

SiriogDiego

Recommended Posts

I år vil jeg reise på ferie i Norge i stedet for til syden, men hvor skal vi dra?

Jeg vil til et sted med fine tur muligeheter, fin natur og ikke masse folk. Om det er langs kysten eller innlands spiller ikke så stor rolle.

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordnorge! Jeg ville definitivt reist til "mitt barndoms paradis" Steigen. Det finnes ikke vakrere sted i Norge, utrolig flotte turmuligheter, koselige mennesker, herlige sandstrender og nyyydelig natur. Overnattingsmuligheter kan f.eks være Naustvik Camping, eller her. Fineste plassen på jord!

EDIT: Sjekk denne oversikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordnorge! Jeg ville definitivt reist til "mitt barndoms paradis" Steigen. Det finnes ikke vakrere sted i Norge, utrolig flotte turmuligheter, koselige mennesker, herlige sandstrender og nyyydelig natur. Overnattingsmuligheter kan f.eks være Naustvik Camping, eller her. Fineste plassen på jord!

Kunne ikke vært mer enig! :) Bor her selv, og jeg blir aldri lei!

Sjekk også se mange flotte bilder her

Ellers er resten Nordland og Lofoten noe å sjekke ut, og Troms. Har du ikke vært her før, så vil du få en opplevelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesterålen :) Lei deg inn på en rorbu-hytte! Jeg gjorde det i mai 2009 og det er desidert det vakreste stedet jeg har vært i mitt liv- det slo både Cuba og rødehavet :P

edit:

Kunne ikke vært mer enig! :P Bor her selv, og jeg blir aldri lei!

Ellers er resten Nordland og Lofoten noe å sjekke ut, og Troms. Har du ikke vært her før, så vil du få en opplevelse :P

Nydelig! Der vil jeg bo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt kunne jeg tenke meg. Det så utrolig pent ut.

Romsdalen, Oppdal, Nissedal, Hardangervidda... Men egentlig er det utrolig mange fine turområder. Må bare dra et sted. :P

Problemet er å velge mellom alle stedene :P Jeg har også tittet litt på Stadt og Femunden.

Kunne ikke vært mer enig! :) Bor her selv, og jeg blir aldri lei!

Jeg har tenkt på Nordland. Syns det ser veldig pent ut, og de bildene bekreftet det. Det er langt å kjøre, men kunne evt tatt noen dager litt lenger sør også kjørt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesterålen :) Lei deg inn på en rorbu-hytte! Jeg gjorde det i mai 2009 og det er desidert det vakreste stedet jeg har vært i mitt liv- det slo både Cuba og rødehavet :P

Oooh, hvor i Vesterålen var du? Gikk dere noe tur i området? :P

Anbefaler også Vesterålen, er Lofoten light uten alle de ekle turistene. Mange fine fjell å gå i, midnattsol og sjøbris. Sukk akk sommer hvor var du igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, hvor i Vesterålen var du? Gikk dere noe tur i området? :)

Anbefaler også Vesterålen, er Lofoten light uten alle de ekle turistene. Mange fine fjell å gå i, midnattsol og sjøbris. Sukk akk sommer hvor var du igjen?

Var der i 4 dager (kjørte bil fra Pasvik til Sande - altså gjennom hele Norge på vei hjem på folkehøyskolen), så var litt rundt om kring. Blandt annet innom en god venn i Stokmarknes. Men vi bodde på et sted som heter offersøyferiesenter - med utsikt ut mot stedtind (norges nasjonalfjell for de som ikke visste det).

Gikk litt tur, ja. Kjempe fint der! Jeg elsker fjellet og her har man både fjell og sjø = perfekt for meg :P Der jeg var skal jeg ikke påstå at turmulighetene var utrolige, men jeg tror det er fantastisk å ta en sykkelferie i området!

Har bare et dårlig mobilbilde her:

14052009048.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit:

Nydelig! Der vil jeg bo!

Det så også fint ut. Sukk. Hvordan skal jeg velge? 4 uker bilferie i Norge hadde vært noe. Mange steder man burde besøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i 4 dager (kjørte bil fra Pasvik til Sande - altså gjennom hele Norge på vei hjem på folkehøyskolen), så var litt rundt om kring. Blandt annet innom en god venn i Stokmarknes. Men vi bodde på et sted som heter offersøyferiesenter - med utsikt ut mot stedtind (norges nasjonalfjell for de som ikke visste det).

Ja da har du vært litt lengre sør enn det jeg så for meg... Vi har hytte på "yttersia" av langøya, og der er det veldig fint med mye "knaus og lyngfjell" (favoritten min :) ). Her er det også kort vei til Nyksund, hvor kan man oppleve et sted hvor tiden har stått stille veldig lenge (men så har turismen også satt sitt preg ...) - og man kan gå "dronningruta" mellom Stø og Nyksund. Herfra har man utsikt til "Amerika".

Men langt åt kjøra, langt åt kjøra! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for hjembyen min Bergen jeg:) Ellers er det mange fine steder bortover her som jeg bor nå.. :P Bare fantasien som setter grenser egentlig... :)

Er forøvrig et vakkert land vi bor i uansett... det kan ingen ta i fra oss! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofoten! Jeg vil til Lofoten igjen.

Jeg sliter litt med å takle kleggen på størrelse med en jumbojet oppi Tromsø, ellers sku jeg gjerne blitt der en uke eller tre på sommern også :)

Alternativt, noe stikk motsatt, Fredrikstad. Der trives jeg også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofoten! Jeg vil til Lofoten igjen.

Jeg sliter litt med å takle kleggen på størrelse med en jumbojet oppi Tromsø, ellers sku jeg gjerne blitt der en uke eller tre på sommern også :P

Alternativt, noe stikk motsatt, Fredrikstad. Der trives jeg også godt.

Wait what? Jumbojet-klegg her? Hvor? :)

TS: Jeg hiver meg med alle de som prøver å gjete deg nordover :P Kyst og fjell og skog er det nok av, får du plutselig by-lengsel stikker du innom Tromsø og tar en runde! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofoten og Vesterålen. Da må du også få med deg Nyksund som ligger ytterst på Langøya. Et nedlagt fiskevær som er restaurert, utrolig sjarmerende.

Eller er jo Hardangervidda eller Rondane/Dovre flotte steder, om du vil bruke beina mer enn bilen. Eks kan du ta toget til Hjerkinn og gå til Otta. Tar ca en uke og er en flott tur. Men usikker på hvordan det er med hund på hyttene (vi hadde telt og ikke hund med, men sov i en skistall gratis en natt det regnet sykt mye. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wait what? Jumbojet-klegg her? Hvor? :)

Altså, BEVEGER du deg utenfor døra og sentrum du eller???

Skal vise deg jumojet-klegg jeg!!

DSC_0453.jpg

Du ser hva som er ringet rundt her, sant?? DET er jumbojet-klegg! Den er på størrelsen med NESEN til Arn jo!! Og aggressive er de også! Det er mye som skal få meg ut av fokus når jeg tar bilder altså, men det var jo beint umulig å fotografere med de monstrene der som satte seg på en! Ikke nyttet det å slå dem ihjel heller, de lo jo bare oppi trynet på deg, sa de var oppdratt av Lars Monsen, og plaget videre! :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A

Du ser hva som er ringet rundt her, sant?? DET er jumbojet-klegg! Den er på størrelsen med NESEN til Arn jo! Og aggressive er de også! Det er mye som skal få meg ut av fokus når jeg tar bilder altså, men det var jo beint umulig å fotografere med de monstrene der som satte seg på en! Ikke nyttet det å slå dem ihjel heller, de lo jo bare oppi trynet på deg, sa de var oppdratt av Lars Monsen, og plaget videre! :getlost::hmm:

:icon_redface::innocent::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive under på at Lofoten og Vesterålen er veldig spesielt. Variert, vilt og vakkert. Har vært ganske mange steder i landet (ikke Sørlandet, faktisk), men få steder kan måle seg når det gjelder storslagen natur (selv om det er fint her på Helgelandskysten også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og taes turen innom Vesterålen så er Andøya et must. Det er faktisk det vakreste stedet i hele Vesterålen, ja Norge faktisk. (men jeg er muuligens en smule partisk siden det er hjemkommunen min :innocent: ). Nei, jeg slår et slag for Vesterålen jeg også! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, BEVEGER du deg utenfor døra og sentrum du eller???

Skal vise deg jumojet-klegg jeg!

DSC_0453.jpg

Du ser hva som er ringet rundt her, sant?? DET er jumbojet-klegg! Den er på størrelsen med NESEN til Arn jo! Og aggressive er de også! Det er mye som skal få meg ut av fokus når jeg tar bilder altså, men det var jo beint umulig å fotografere med de monstrene der som satte seg på en! Ikke nyttet det å slå dem ihjel heller, de lo jo bare oppi trynet på deg, sa de var oppdratt av Lars Monsen, og plaget videre! :lol::D

:icon_redface::hmm::D

Ja, jeg gjør da det, men jeg ser bare strengt på kleggen og sier med kvass stemme: "Fjærn dæ!" så forsvinner de :innocent: Om de ikke forsvinner drepes de, null problem! :getlost:

Du lukter sikkert godt siden de er oppe i ansiktet på deg! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...