Gå til innhold
Hundesonen.no

Vinter, yay or nay?


xxx12345

Hva mener du om vinteren?  

97 stemmer

  1. 1.

    • Åh, vinteren er deilig! La den vare lengst mulig med mange minusgrader og masse snø!
    • Vinteren er fin, liker den jeg :)
    • Vinter på vinteren, vår i mars - vi har fire årstider og de skal være forskjellige.
    • Vinteren kan komme en uke før jul og være borte i midten av januar.
    • Hater vinter, vil ha vår/sommer/høst hele året. Snø er fint bare på bilder..


Recommended Posts

Vinter fra nov til mars.

Mars skal det bli vår og snøen begynne smelte slik at det er mer eller mindre fritt i april.

Edit: åh kult, vi kan se hvem som stemmer hva nå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte at vinteren kan komme en uke før jul og være borte i januar.

Snø kan være fint det, men jeg får fort nok av den. Eller det kan være snø, bare man har snøfrie veier og parkerinsgsplasser :ahappy:

Også hadde det ikke trengt å være så inni granskauen kaldt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har selv Vida gått dritt lei vinter. Nå løper hun ut på do, løper inn igjen og NEKTER å komme ut igjen faktisk.

I fjor var det moro med vinter, da snørekjørte vi. Det har vi ikke fått gjort i år pga Nirm, så jeg synes vinteren kan forsvinne NÅ.

Jeg er dritt lei:

... idioter som ikke kan kjøre på vinterføre, men som bare MÅ ut å kjøre uansett hvordan føre er.

... brøytemannskap som er "ute og gjør alt hva de kan for å få vekk snø" som faktisk henger på kebabshapper mesteparten av natta og starter å brøyte en halv time før jeg skal av vakt.

... folk som overvurderer egne kjøreegenskaper.

... at det er umulig å kle seg for -20 ute og i tillegg til å gå inne i over en time.

... nestenkollisjoner fordi folk gir blaffen i vikeplikt og trur at man kan stoppe på femøringen på speilglatt føre.

... generelt trafikk vinterstid trur jeg. :ahappy:

Og taxier, men de er jeg dritt lei hele året så!

Ellers er jeg for snø i skispor og akebakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker vinteren, men synes det er best når årstidene er tydelig som i "gode gamle dager"; ikke slaps på vinteren, osv. Skal det være vinter, så skal det være skikkelig vinter, dvs at det helst skal være -5 eller kaldere. Trenger ikke så kaldt som vi har det nå for tiden (-20), men et sted mellom -5 og -15 er helt supert! :D Liker sommeren også jeg, og så liker jeg våren, og høsten, og ... Alle årstider har sin sjarm, og det blir naturlig variasjon i de aktivitetene jeg gjør med hundene. :ahappy: Men jeg klarer meg fint uten drittvinter med slaps avløst av is-frosset slaps, avløst av en halvmeter nysnø, avløst av slaps, avløst av is, osv. Vinteren vi har hatt i år har vært flott - kaldt og stabilt med akkurat passelig snø! Og den kaldeste jeg har opplevd her, faktisk til tider litt for kaldt i lengden. Greit med 20 minus innimellom, men ikke to uker i strekk. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VINTER VINTER VINTER VINTER VINTER !! Noe sier meg at jeg har havnet i helt rett land, på helt rett sted :ahappy:. Hva er vel vakrere enn et snøhvitt landskap, lav sol, snødriver, snøkrystaller, greiner med 3 cm rim på... Og når man da i tillegg har muligheten til å snørekjøre på ski med trekkvillige hunder - kan man bedre ha det ?

Joda, jeg liker egentlig alle årsidene, sånn litt, for det er godt med variasjon, men jeg kunne godt greid med med en sommer med maks 15 grader (er jo umulig å trene hund når det er særlig varmere), en sommer UTEN mygg, knott, veps og flått - og en høst uten hjortelusflue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å skrive at jeg liker vinteren veldig godt. Men denne vinteren har vært ekstra fin av tre grunner:

1) Jeg har jobbet på kveldstid, slik at jeg har hatt mulighet til å f.eks. gå i skogen mens det er dagslys. Å få oppleve litt dagslys og sol er veldig viktig for meg for at jeg skal få litt overskudd og energi. Da jeg gikk på skolen og bare opplevde dagslys i helgene, var jeg nærmest utmattet bare fordi alt mørket tapper meg helt for energi.

2) Det har vært ordentlig vinter - ikke sørpe, sludd og slaps - men en god del minusgrader, mye sol og mye snø. Da er det både vakkert og herlig å være ute.

3) Jeg dro ned hit til Italia i slutten av januar. Jeg dro fra mørke, kulde og snø til lysere dager, bar og tørr bakke og varmende sol. Noe som er helt fantastisk.

Så konklusjonen må vel i grunnen være at jeg kanskje ikke er så glad i vinteren allikevel? Jeg liker at årstidene i Norge er veldig forskjellige, og for meg har hver årstid sin sjarm - men også sine negative sider. Vinteren kan bli for mørk og med for mye sludd, våren kan ha for mye regn, sommeren kan være for varm (eller for kald! Jeg vil ha litt sol og varme, liksom), og høsten kan ha for mye regn, i tillegg til at dagene blir kortere. Med andre ord, vinteren er på ingen måte min favorittårstid, men den har kvaliteter jeg liker, og det er veldig fint med litt variasjon i løpet av året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte for vinter til mars, men det er med visse forbehold.

A) Det skal være snø, men helst aldri faktisk snø. Den skal komme før jul og så bli liggende.

B) Det skal være rundt -5 grader. Ikke kaldere. Ikke varmere.

C) Det skal være sol hver dag

D) Det skal være snøfritt og vår 1. mars.

Jeg liker at vi har fire årstider, men akkurat vinteren kan være litt slitsom. På pluss-siden blir det mye mindre gjørme og rent i både stall og stue:p Men NÅ er jeg lei, og vil ha våååår. Iallefall første mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinteren kan komme like før jul, og forsvinne igjen til midten av januar. Eller, jeg griner ikke om den forsvinner allerede første eller andre nyttårsdag heller.

Signeres.

Vinter er dritt. Det er kaldt, et er vått og det skaper masse ekstraarbeid. I tillegg så stivner leddene. Gøy med giktisk kropp nå man er 24 liksom :whistle:

Så ja, det kan bli vinter sånn rundt 18/19. desember, og så blir det vår over natta 3/4. januar :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinteren skal vare fra november til etter påske. :whistle: Bare tempraturen holder seg på mellom -2 til -10 grader så er jeg fornøyd. Om sommeren skal det selvfølgelig være varmt (noe som egentlig ikke er en selvfølge her i nord).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vestlending for svarte! Her forsvinner snøen etter 2-3 dager. Etter en måned kommer det kanskje ny snø, men forsvinner like raskt. Så blir det vår med sol, grønt gress, hestehov, snøklokker og krokus. :wub: Nå har snøen vart i nesten 2 måneder! :whistle: Må si jeg ble glad da det kom snø, og at den varte til jul, og at den varte til nyttår, men så ble jeg fryktelig lei av den. Nå er den sånn passe, jeg skal prøve å nyte den for jeg har aldri opplevd lignende i mitt liv. Egentlig elsker jeg snø - den uken vi er på Hovden hver vinterferie.. :aww: Men skal som sagt prøve å nyte den ut februar, men 1. mars skal den vekk. Den bare må fordufte i løpet av natten, orker ikke uker med slaps heller. Er dessuten tungvint å ha så mye klær på seg hele tiden, spesielt i stallen.

Stemte forresten: Vinter på vinteren, vår i mars - vi har fire årstider og de skal være forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte siste. Er ikke noe glad i vinteren. Det er kaldt og snø og man må hele tiden kle på seg så mye. Vannet i dusjen har også fryst to ganger i løpet av denne uken. Ikke så kult. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinter fra nov til mars.

Mars skal det bli vår og snøen begynne smelte slik at det er mer eller mindre fritt i april.

Edit: åh kult, vi kan se hvem som stemmer hva nå :wub:

Enig med deg, og stemte det samme :whistle:

Men oi ja? Er dette med å se hvem som stemmer hva noe som blir fast for alle "poller" heretter, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...