Gå til innhold
Hundesonen.no

Absurde problemstillinger/spørsmål


Mirai

Recommended Posts

Jeg hadde aldri greid å stjele noe på "min time" selv om jeg visste jeg ikke kunne bli tatt! Aner virkelig ikke hva jeg skulle gjort av gøy denne timen, tror jeg hadde syntes at hele verden var superekkel og følt meg grusomt ensom... :lol:

Du er jo altfor snill og lovlydig, haha!

Hvis tiden hadde stoppet i en time, hadde jeg først knust bilen til naboen med et balltre, før jeg så hadde løpt skrekkelig fort ned i banken for å hente litt cash.. :D Ligger en BMW forhandler rett ved siden av, så sjansen er der for at jeg hadde stukket innom der også hvis tiden strakk til. Hadde lett tatt en sånn time i uken jeg altså! :D

Og på spørsmålet om jeg hadde spist naboungen eller hunden; Jeg hadde løpt glisende bort til naboen (som ikke er så populær her)og glefset innpå ene ungen selv, for så å servere nr. 2 til hunden! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg leste en lignende en på Canis- den var heftig..

Her er noen av spørsmålene jeg husket:

Hvis du var i en kollisjon og hunder og familie var med i bilen..Hvem ville du sjekket først??

Du har en favoritttante som har betydd alt for deg her i verden, hun dør og du går i begravelsen.. I begravelsen får du en telefon om at hunden din er påkjørt.. Hva ville du gjort??

Et barn(husker ikke om det bare var et barn eller ditt eget barn) datt i en iskald elv med sterke strøm, hunden din faller også uti- du kan bare redde en, hvem blir det??

Hunden din er nyoperert, etter stor operasjon, (du er alene, ingen kan passe hunden). En venn ringer og sier hun vil ta livet av seg.. Hva gjør du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo altfor snill og lovlydig, haha!

Tydeligvis! :lol: Har virkelig de fleste her det i seg å gjøre sånn altså? Er det sånn at så lenge man vet helt sikkert at man ikke blir oppdaget så er det helt ok å stjele hva man vil...?? :D

Husker jeg leste en lignende en på Canis- den var heftig..

Her er noen av spørsmålene jeg husket:

Hvis du var i en kollisjon og hunder og familie var med i familien var med..Hvem ville du sjekket først??

Du har en favoritttante som har betydd alt for deg her i verden, hun dør og du går i begravelsen.. I begravelsen får du en telefon om at hunden din er påkjørt.. Hva ville du gjort??

Et barn(husker ikke om det bare var et barn eller ditt eget barn) datt i en iskald elv med sterke strøm, hunden din faller også uti- du kan bare redde en, hvem blir det??

Hunden din er nyoperert, etter stor operasjon, (du er alene, ingen kan passe hunden). En venn ringer og sier hun vil ta livet av seg.. Hva gjør du??

Hmmmmm... lenge siden?? Jeg lagde en sånn tråd på canis for ganske lenge siden. Husker den tok veldig av og folk var både sjokkerte og ikkesjokkerte og de som prioriterte egne dyr framfor fremmede unger ble nærmest halshugget... :ahappy:

Edit: Denne...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvis du måtte kappe av deg et lem, hvilket hadde du valgt og hvorfor?

- Hvis du måtte ha kaffeånde eller at fingrene dine luktet av ostepop i ett år, hvilken velger du?

- Hvilken av sansene dine ville du mistet hvis du måtte mistet en (lukt, hørsel, følelse, syn, tale osv)?

- Venstre hånd. Fordi jeg ikke liker tanken på bare ét ben og at jeg bruker høyrehanda mer enn venstrehanda :wub:

- Ostepop! Jeg LIKER faktisk lukta :whistle:

- Lukt, fordi jeg ikke kunne klart meg uten de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, pest eller kolera jo! Det er en veldig artig lek når man har skrudde nok venner, og det har jeg.

Det aller beste er at en venninne av meg fikk med Märtha Louise på pest eller kolera en gang hun var på pampefest i Oslo. Märtha måtte svare på om hun hadde spist kokt bæsj eller stekt bæsj (alle svarer stekt forresten), og kom med den beste pest eller kolera av dem alle: "Hvis du hadde måtte valgt og om du ikke hadde valgt så hadde du dødd og alle vennene dine dødd, hvem hadde du pult? Moren min eller faren min?"

Steike som Märtha tok et giant leap på respektskalaen min da! :whistle:

:wub::aww::hmm:

... Sonja? For, Harald ... *grøss*

Husker jeg leste en lignende en på Canis- den var heftig..

Her er noen av spørsmålene jeg husket:

Hvis du var i en kollisjon og hunder og familie var med i bilen..Hvem ville du sjekket først??

Familien min. Selvfølgelig.

Du har en favoritttante som har betydd alt for deg her i verden, hun dør og du går i begravelsen.. I begravelsen får du en telefon om at hunden din er påkjørt.. Hva ville du gjort??

Vel, hvis jeg i begravelsen får beskjed om det, antar jeg at telefonen kommer etter kirkebesøket fordi jeg ville hatt telefonen på lydløs i kirken og dermed ikke fått med meg at det ringte... Og derfor ville jeg ha valgt å dra for å prøve å redde hunden min. Tanten har allerede dødd, det er litt kjipt å miste hunden også.

Et barn(husker ikke om det bare var et barn eller ditt eget barn) datt i en iskald elv med sterke strøm, hunden din faller også uti- du kan bare redde en, hvem blir det??

Barnet. Et menneskeliv er verdt mer enn et hundeliv.

Hunden din er nyoperert, etter stor operasjon, (du er alene, ingen kan passe hunden). En venn ringer og sier hun vil ta livet av seg.. Hva gjør du??

Snakker med vennen i telefonen mens jeg kommer meg til ham/henne så fort som mulig. En hund kan da være alene selv om den er nyoperert. Og hvis jeg kjører, kan da hunden bli med i bilen...

Hvis verden stoppet i en time, ville jeg nakenbadet, tegnet barter på damene og tatt på leppestift på mennene, og latt hunden få løpe løs uten å måtte bry meg om andre blir sjenert av at hun kommer svinsende forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg leste en lignende en på Canis- den var heftig..

Her er noen av spørsmålene jeg husket:

Hvis du var i en kollisjon og hunder og familie var med i bilen..Hvem ville du sjekket først??

Du har en favoritttante som har betydd alt for deg her i verden, hun dør og du går i begravelsen.. I begravelsen får du en telefon om at hunden din er påkjørt.. Hva ville du gjort??

Et barn(husker ikke om det bare var et barn eller ditt eget barn) datt i en iskald elv med sterke strøm, hunden din faller også uti- du kan bare redde en, hvem blir det??

Hunden din er nyoperert, etter stor operasjon, (du er alene, ingen kan passe hunden). En venn ringer og sier hun vil ta livet av seg.. Hva gjør du??

1: ville sjekket familien først, selvsagt

2. tanten er allerede død, jeg ville reist til hunden

3. barnet, selvsagt! Hunden har forøvrig mye større sjanse til å klare seg i elven enn et barn uansett, selv om det faktisk ikke spiller så stor rolle. Menneskeliv er viktigere enn dyreliv.

4. Snakket med venninnen på telefonen mens jeg kastet meg og hunden i bilen. Jeg er jente. Jeg kan multitaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du tatt med bikkja di til byen med 1.rosa flexi eller 2.rosa skjerf med "I'm cute" på?

Pest eller kolera i mine øyne :whistle:

Ohmygawd. Hm. Jeg tror jeg måtte gått for skjerfene. Eller ... Hm, nei, jeg kan ikke gå for flexi altså, jeg fungerer jo ikke med flexi. Jeg hater flexi. Urk. Må bli to rosa skjerf. Og så aldri gått i byen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvis du kunne valgt deg ett TALENT (som være flink i å synge, proff fotballspiller osv.) hva ville du valgt?

2. Om du var ute i skogen og du så en rasende elgemamma med to kalver komme springende mot deg. Ved siden av deg hadde du et lite barn og hunden din som har skadet foten (kan derfor ikke springe særlig fort). Hvem ville du hjulpet? Du kan bare velge en.

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvis du kunne valgt deg ett TALENT (som være flink i å synge, proff fotballspiller osv.) hva ville du valgt?

2. Om du var ute i skogen og du så en rasende elgemamma med to kalver komme springende mot deg. Ved siden av deg hadde du et lite barn og hunden din som har skadet foten (kan derfor ikke springe særlig fort). Hvem ville du hjulpet? Du kan bare velge en.

:whistle:

1. Ville vært veldig flink til å synge tror jeg.

2. Enkelt! Jeg ville blitt en busk og brukt bikkja som boa og ungen som muffe! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle hatt et ordentlig talent, ville jeg vært en retorisk mester, som alltid er flink til å ordlegge seg, som taler selvsikkert og rolig i alle situasjoner, og som ikke blir nervøs og snakker styggfort i store folkesamlinger. :whistle:

Og jeg ville aldri finne på å velge et hundeliv foran et barneliv, om det så stod mellom min fantastiske, eksepsjonelle lydighets-, utstillings-, viltspors- og brukschampion ... og naboens drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg leste en lignende en på Canis- den var heftig..

Her er noen av spørsmålene jeg husket:

Hvis du var i en kollisjon og hunder og familie var med i bilen..Hvem ville du sjekket først??

siden jeg alt har svart på de spørsmålene før limer jeg de inn her :whistle:

Altså hvor mye er den verdt FOR DEG?

Alt

Om en fremmed unge og bikkja di falt i vannet og du bare kunne rekke å redde én av de - hvem ville du redde?

Den som sto dårligst til først og så prøve den andre.

Ville du forlatt begravelsen til tante Olga fordi du fikk mld (tlf på lydløst sef, det har man jo i begravelse!) om at hunden din var påkjørt?

JA SÅKLART

Ville du prioritere en operasjon på bikkja framfor å rotfylle en betent tann?

JA, og har gjort det.. flere ganger.

Er du fullstendig blakk og mangler mat til både deg og hunden - hvem får spise?

skaffer mat som passer til begge :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERLIG tråd, jeg ler så jeg griner!

Ellers så hadde forøvrig svart kokt bæsj og ikke stekt.

Ellers om tiden stod stille så ville jeg blitt rik samt kledd av en eller annen riking, tatt bilder og presset han for penger når verden var normal igjen. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du var i en kollisjon og hunder og familie var med i bilen..Hvem ville du sjekket først??

Familie tror jeg.

Du har en favoritttante som har betydd alt for deg her i verden, hun dør og du går i begravelsen.. I begravelsen får du en telefon om at hunden din er påkjørt.. Hva ville du gjort??

Tatt meg av hunden.

Et barn(husker ikke om det bare var et barn eller ditt eget barn) datt i en iskald elv med sterke strøm, hunden din faller også uti- du kan bare redde en, hvem blir det??

Tror instinktet hadde tatt over her, og da hadde jeg nok gått for barnet.

Hunden din er nyoperert, etter stor operasjon, (du er alene, ingen kan passe hunden). En venn ringer og sier hun vil ta livet av seg.. Hva gjør du??

Drar rett til vennen.

Tydeligvis! :wub: Har virkelig de fleste her det i seg å gjøre sånn altså? Er det sånn at så lenge man vet helt sikkert at man ikke blir oppdaget så er det helt ok å stjele hva man vil...?? :aww:

Nei, egentlig ikke, må jeg innrømme. Hadde nok slitt kraftig med samvittigheten om jeg skulle gjøre noe slikt. Har aldri stjålet så mye som ett frimerke :whistle:

1. Hvis du kunne valgt deg ett TALENT (som være flink i å synge, proff fotballspiller osv.) hva ville du valgt?

2. Om du var ute i skogen og du så en rasende elgemamma med to kalver komme springende mot deg. Ved siden av deg hadde du et lite barn og hunden din som har skadet foten (kan derfor ikke springe særlig fort). Hvem ville du hjulpet? Du kan bare velge en.

1. Spille fiolin!

2. Bli en busk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kunne valgt et talent tror jeg at det måtte ha vært sangstemme gitt ... Jeg eeelsker å synge, men har ikke akkurat en stemme å synge med ... Ikke foran andre iallefall :whistle:

Jeg ville sluppet hunden, og hivd ungen opp i et tre ... Og så klatret etter. Hvis det hadde gått? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder på å sulte ihjel. Hvem spiser du? Bikkja di eller ungen til naboen??

Døøøh, dårig spørsmål da. :)

Husker jeg leste en lignende en på Canis- den var heftig..

Her er noen av spørsmålene jeg husket:

Hvis du var i en kollisjon og hunder og familie var med i bilen..Hvem ville du sjekket først??

Altså, nå har jeg vært med på/kjørt av veien to ganger. Og begge gangene sjekket jeg Bridie før jeg gadd å se på Lars... :D Riktig nok ikke voldsomme "avkjørselen", men allikevel :D Og da jeg fikk beskjed av min mor at min bror hadde kjørt av veien, så spurte jeg "åssen gikk det med bilen??" før jeg i det hele tatt tenkte på min bror.. Så,ehrm...

Ellers svarte jeg visst på dette på Canis sin tid også :D

Ville du tatt med bikkja di til byen med 1.rosa flexi eller 2.rosa skjerf med "I'm cute" på?

Pest eller kolera i mine øyne :aww:

Skjerf! Uten tvil! :D

2. Enkelt! Jeg ville blitt en busk og brukt bikkja som boa og ungen som muffe! :hmm:

:o:whistle::wub:

Ellers så hadde forøvrig svart kokt bæsj og ikke stekt.

Hvorfor??? ;) Blaut, ekkel bæsj, kontra tørrstekt sak?

Bare tenk på åssen en bæsj som ligger ute i regnet blir seende ut da! Den blir sikkert ikke bedre av å bli kokt... Suppebæsj liksom???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...