Gå til innhold
Hundesonen.no

Absurde problemstillinger/spørsmål


Mirai

Recommended Posts

Tenker på f. eks sånn som:

- Hvis du måtte kappe av deg et lem, hvilket hadde du valgt og hvorfor?

- Hvis du måtte ha kaffeånde eller at fingrene dine luktet av ostepop i ett år, hvilken velger du?

- Hvilken av sansene dine ville du mistet hvis du måtte mistet en (lukt, hørsel, følelse, syn, tale osv)?

Har du noen morsomme eller absurde problemstillinger å dele? :) Det trenger ikke være realistisk i det hele tatt! Men gjerne noe som utfordrer kreativiteten eller er morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har noen sinnsyke venninner som bruker sånne i ultimatum når vi skal ut på byen. F.eks - Ville du skrelt av huden med ostehøvel eller skjært av deg beinet med en rusten sag?

Enkelte av dem egner seg ikke på trykk, sier ikke mer enn at partystemninga mi blir byttet ut med kvalme, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, pest eller kolera jo! Det er en veldig artig lek når man har skrudde nok venner, og det har jeg.

Det aller beste er at en venninne av meg fikk med Märtha Louise på pest eller kolera en gang hun var på pampefest i Oslo. Märtha måtte svare på om hun hadde spist kokt bæsj eller stekt bæsj (alle svarer stekt forresten), og kom med den beste pest eller kolera av dem alle: "Hvis du hadde måtte valgt og om du ikke hadde valgt så hadde du dødd og alle vennene dine dødd, hvem hadde du pult? Moren min eller faren min?"

Steike som Märtha tok et giant leap på respektskalaen min da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på f. eks sånn som:

- Hvis du måtte kappe av deg et lem, hvilket hadde du valgt og hvorfor?

- Hvis du måtte ha kaffeånde eller at fingrene dine luktet av ostepop i ett år, hvilken velger du?

- Hvilken av sansene dine ville du mistet hvis du måtte mistet en (lukt, hørsel, følelse, syn, tale osv)?

-Hodet. Da slipper man å tenke så mye på å leve med handicappet! :lol:

-Kaffeånde. Plager meg mindre enn det plager andre, og det finnes alltids mintpastiller?

-Lukt. Det er ikke parfyme alt som lukter..

Det aller beste er at en venninne av meg fikk med Märtha Louise på pest eller kolera en gang hun var på pampefest i Oslo. Märtha måtte svare på om hun hadde spist kokt bæsj eller stekt bæsj (alle svarer stekt forresten), og kom med den beste pest eller kolera av dem alle: "Hvis du hadde måtte valgt og om du ikke hadde valgt så hadde du dødd og alle vennene dine dødd, hvem hadde du pult? Moren min eller faren min?"

Er det noe å lure på da? Sonja, definitivt. :)

Men, alvorlig: Pest eller kolera? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner på IW sin, men hvilken finger ville du kuttet av deg hvis du måtte kutte av en av dem?

Jeg har kommet frem til at jeg ville kuttet av meg pekefingeren :lol:

Lillefingeren, den er bare i veien uansett :lol: Eller helst lilletåa, den er definitivt bare i veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel dette er ikke akkurat en pest/kolera problemstilling (forøvrig velger jeg pest fremfor kolera, vil heller ha byller enn diare&oppkast) men:

I min barndom fikk jeg en fantastik bokserie med allverdens pattedyr - 4 bind med utrolige bilder og masse dyr jeg aldri hadde hørt om (feks binturong, og alle raringene i snikekatt-familien). Og så stod det masse info om hvert dyr. Det var særlig 2 detaljer som jeg aldri har glemt og fremdeles tenker mye på:

a) Det stod at sjiraffen ikke kunne svømme, pga sine ekstreme proporsjoner. Dette er kanskje mer et problem for fysikk-nerder (problemstillingen ble faktisk iherdig diskutert på fysisk institutt på UiO i sin tid.. men det ble aldri noen konklusjon).

b) Leier man en dromedar uti vann til over knærne faller den i transe.. det luer jeg fælt på om kan stemme altså.. kanskje er så mye vann på en gang traumatisk for ørkenens skip, men jeg tror ikke helt på det altså..

Jaja, da vet man ihvertfall hva man skal bruke lottopengene til hvis man en gang vinner stor gevinsten. Da skal det kjøpes inn sjiraff&dromedar&badebasseng (og livredningsutstyr til sjiraff skulle det vise seg at den faktisk ikke er svømmedyktig, kan jo ikke la stakkaren drukne heller..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo kjent at elefanter er de eneste dyr som ikke kan hoppe? (Dvs det er det man sier - det finnes flere, bl.a. flodhest, nesehorn, og sånn..)

Dog svømmer de troligvis klart bedre enn sjiraffer, tydeligvis.. De flyter nærmest som en kork og bruker snabelen som snorkel!

(Lo så jeg nesten gråt når jeg så dette på TV'n)

Ang. lemmer man kan være miste - en av de mellomste tærne skulle jeg nok greid å leve et fullverdig liv foruten..

Lukt ville jeg dog ikke miste - mister man ikke da også smak? TENK - da hadde jeg jo endt opp med rosa OG oransje klær og ustyrtlig stygge beardiser.... :)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel dette er ikke akkurat en pest/kolera problemstilling (forøvrig velger jeg pest fremfor kolera, vil heller ha byller enn diare&oppkast) men:

I min barndom fikk jeg en fantastik bokserie med allverdens pattedyr - 4 bind med utrolige bilder og masse dyr jeg aldri hadde hørt om (feks binturong, og alle raringene i snikekatt-familien). Og så stod det masse info om hvert dyr. Det var særlig 2 detaljer som jeg aldri har glemt og fremdeles tenker mye på:

a) Det stod at sjiraffen ikke kunne svømme, pga sine ekstreme proporsjoner. Dette er kanskje mer et problem for fysikk-nerder (problemstillingen ble faktisk iherdig diskutert på fysisk institutt på UiO i sin tid.. men det ble aldri noen konklusjon).

b) Leier man en dromedar uti vann til over knærne faller den i transe.. det luer jeg fælt på om kan stemme altså.. kanskje er så mye vann på en gang traumatisk for ørkenens skip, men jeg tror ikke helt på det altså..

Jaja, da vet man ihvertfall hva man skal bruke lottopengene til hvis man en gang vinner stor gevinsten. Da skal det kjøpes inn sjiraff&dromedar&badebasseng (og livredningsutstyr til sjiraff skulle det vise seg at den faktisk ikke er svømmedyktig, kan jo ikke la stakkaren drukne heller..)

Den faller ikke i transe, men den suger opp vann (ørkenens skip, sant) og da må den konsentrere seg :) *Se for seg hele innsjøer bli tømt av dromedarflokk på tur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier alltid å leke pest, kolera eller difteri; hvem ville du pult/ligget med/hatt deg med av ... f.eks ... tony blair, mr. bean eller bush. Eller lignende. Festlig:D

Mari: Hah, ante ikke at Martha var SÅ fresk! Ikke verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to spørsmål:

1. Hvis du kunne velge deg en superkraft (superkreft?), hvilken ville du hatt da? (vakker sangstemme, god til å spille piano er talenter, ikke superkrefter, magi er heller ikke en superkraft)

2. Om tiden/verden stanset og stod stille i en time, men du kan røre deg og gjøre stort sett hva du vil (uten at overvåkingskameraer får det med seg), hva ville du gjort før "timen din" var over og hverdagen setter inn igjen? Jeg vil minne om at du har kun deg selv, dine evner og kunnskaper, transportmidler er frosne i tid og det eneste du kan ta deg fram med er beina dine. Teknologi virker ikke, du får ikke brukt datamaskiner/mobiltelefon/etc. MEN du kan plukke med deg objekter, ingenting levende.

Såh, hvor er du, og hva gjør du?

Mine svar:

1. Jeg har alltid hatt lyst til å kunne fly, MEN når jeg ser hvordan hverdagen min er her i Tromsø, innser jeg at å fly fra A til B stort sett er monsterkaldt! Godt å sitte på den varme bussen, slippe å konsentrere seg om ikke å fly i måser eller snø vekk i kuling og sludd!

Stryk flying.

Være supersterk kanskje? Nei, igjen er det ikke noe jeg har bruk for i hverdagen. Ikke ofte jeg får behov for å løfte på en bil eller et hus eller bøye ei bru, for å si det sånn.

Supermuskler = useless

Bli usynlig. Mnja, Mnjo, nei. Hva skal jeg med det? Jeg har ingen å gjemme meg for, dessuten kan ikke klærne bli usynlige, så jeg måtte ha kledd meg naken hver gang jeg skal gjemme meg for ingenting.

Har ikke bruk for å være usynlig

Lese andres tanker. Nei, tanker skal folk ha for seg selv, er min mening. Dessuten hadde jeg blitt sprø, tror jeg, av å høre hva andre tenkte hele tiden.

Tanker er privat.

Jeg ville hatt evnen til å morfe meg til andre levende vesener! Dyr spesielt, for da kan jeg kommunisere meg dem:) Igjen får jeg klesproblemet, men skulle vel funnet ut av det! Tusle rundt en kald vinterdag som isbjørn er ikke å forakte, eller være en iskald fisk i vannet på varme sommerdager? Jadda, der har du superkraft for meg! Dessuten har det underholdningsverdi, jeg kunne slutta og studere og tuslet inn i underholdningsbransjen! Heheeee! :ahappy:

2. Jeg er i banken eller på posten og raner dem helt uhemma for kontanter! Jeg gjemmer pengene et sted slik at jeg kan gå flere runder og bare tømme alt på en time... *ler* Eller jeg raner et par butikker... Kriminell blir jeg med andre ord! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah. Aller helst faren hans egentlig. :D

Han er allerede oppspist av bikkja di! :lol:

Jeg har to spørsmål:

1. Hvis du kunne velge deg en superkraft (superkreft?), hvilken ville du hatt da?

Hmmm... tenkt mye på den. Tror jeg ville ha evnen til å få folk til å gjøre det jeg ville, uten at de skjønte at de hadde blitt påvirket. Tror man kan bruke det til veldig mye! :D

2. Om tiden/verden stanset og stod stille i en time, men du kan røre deg og gjøre stort sett hva du vil (uten at overvåkingskameraer får det med seg), hva ville du gjort før "timen din" var over og hverdagen setter inn igjen?

Jeg ville sannsynligvis sittet og kjedet vettet av meg og ventet på at timen skulle være over.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du valgt av å plukke av ett og ett hårstrå på hodet til det var tomt (med litt hjelp, sånn at man blir ferdig dette året :lol: ) eller rivd av alle neglene med tang?

For å være skikkelig barnslig bare fordi det er gøy (Og litt kvalmende :D ):

Hva ville du valgt av å spise en annen persons buse eller øyebæsj?

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvis du måtte kappe av deg et lem, hvilket hadde du valgt og hvorfor?

- Hvis du måtte ha kaffeånde eller at fingrene dine luktet av ostepop i ett år, hvilken velger du?

- Hvilken av sansene dine ville du mistet hvis du måtte mistet en (lukt, hørsel, følelse, syn, tale osv)?

- Huff, helst ingen! Hvertfall ikke armene da.

- Hmm.. bedre med kaffeånde, hater ostepop!

- Lukt! Eeeeller tale.. men helst lukt.

Vanskelige spørsmål! Man vil jo helst ikke noe av delene *ler*

Hva ville du valgt av å plukke av ett og ett hårstrå på hodet til det var tomt (med litt hjelp, sånn at man blir ferdig dette året :D ) eller rivd av alle neglene med tang?

For å være skikkelig barnslig bare fordi det er gøy (Og litt kvalmende :D ):

Hva ville du valgt av å spise en annen persons buse eller øyebæsj?

:ahappy:

GRØSS OG GRU! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med at tiden stod stille var interessant. Usikker på hva jeg ville gjort, da. Antakeligvis kjedet meg når jeg ikke kunne høre på musikk eller noenting. Måket litt snø og stjelt litt penger, kanskje :ahappy: Jo, antakeligvis rasket med meg noe penger. Man hadde jo ikke blitt tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg skulle gjort om tiden sto stille, er litt tricky for meg siden jeg bor midt i skogen :lol: Så en får bare håpe jeg tilfeldigvis er en tur i byen om det skjer. I såfall hadde jeg garantert rasket med meg så mye penger som jeg bare kunne!

Og om jeg skulle hatt en superkraft, ville jeg kunne bli usynlig! Da kunne jeg stjålet masse penger når som helst :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg skulle gjort om tiden sto stille, er litt tricky for meg siden jeg bor midt i skogen :lol: Så en får bare håpe jeg tilfeldigvis er en tur i byen om det skjer. I såfall hadde jeg garantert rasket med meg så mye penger som jeg bare kunne!

Og om jeg skulle hatt en superkraft, ville jeg kunne bli usynlig! Da kunne jeg stjålet masse penger når som helst :ahappy:

*se for seg en pen liten haug penger sveve avgårde midt i løse lufta* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superkraft: morfeevne, definitivt! Tenk så gøy å kunne bli alle slags dyr.

Hvis tiden frøs i en time: hmm ... Vrient. Jeg er ikke så kriminell av meg egentlig, så jeg tror kanskje jeg ville hatt litt problemer med den stjele-biten. Så ... hmm .... Jeg ville gått rundt og tegnet morsomme ting på folk med sprittusj som ikke går vekk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gjeng potensiellkriminelle dere er! :ahappy:

Jeg hadde aldri greid å stjele noe på "min time" selv om jeg visste jeg ikke kunne bli tatt! Aner virkelig ikke hva jeg skulle gjort av gøy denne timen, tror jeg hadde syntes at hele verden var superekkel og følt meg grusomt ensom... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...