Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan behandle bankkort?


Ingvild

Recommended Posts

Ja, jeg får det tydeligvis ikke til... På drøyt halvannet år har fire av kortene mine blitt avmagnifiserte (avmagnetiserte? avmagnetifiserte? ... magnetstripa har blitt ødelagt), så et eller annet må jeg jo gjøre galt! Spesielt heldig er det jo at dette som oftest skjer rett før jeg skal ut og reise (eller som nå, rett etter at jeg har dratt...).

Jeg bruker stort sett bare chip-en, og tar veldig sjelden ut penger i minibank (denne helga har jeg derimot gjort det fire-fem ganger, men det burde det vel strengt tatt tåle?). Når jeg betaler i butikk, eller bruker nettbanken, er det kun chip-en jeg bruker. Jeg oppbevarer bankkortet mitt i lommeboken min - jeg har ikke noen egen lomme til den, men det ligger pent og pyntelig mellom Coop-kortet og førerkortet mitt. Ikke pleier jeg å ha det i nærheten av magneter eller radarer eller noe slikt heller. Så hva er det jeg gjør galt liksom? Hvordan skal jeg behandle det neste kortet når det om et par uker dumper ned i postkassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel behandlet mine kort på ca samme måte som du kan det virke, og jeg har aldri hatt problemer med at de ikke har virket! Mitt kort har egen "lomme" (sånn liten spalteting sammen med andre kort) da, men ellers bruker jeg det helt normalt (som du). Kanskje banken din er dårlige på å lage kort? Snakket med dem om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel behandlet mine kort på ca samme måte som du kan det virke, og jeg har aldri hatt problemer med at de ikke har virket! Mitt kort har egen "lomme" (sånn liten spalteting sammen med andre kort) da, men ellers bruker jeg det helt normalt (som du). Kanskje banken din er dårlige på å lage kort? Snakket med dem om det?

Faren min og søsteren min har samme bank, og de har aldri hatt problemer med dette. Men jeg kjenner at jeg er litt fristet til å bytte bank bare på trass. *fnis* Skjønt - bankkort er i grunnen den eneste banktjenesten jeg trenger nå, og da er det jo innmari irriterende når det faktisk ikke fungerer.

Hm, kanskje bankkortet mitt burde fått sin egen lille lomme? Men det betyr jo ny lommebok. Og jeg elsker lommeboken jeg har nå. Sist gang kortet mitt ble ødelagt, spurte jeg damen i banken og hun sa det så helt greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer aldri med mine kort før jeg har hatt dem leeenge.

Sambo kommer løpende mens han skriker: "NOOOOOO!!" (nesten) hvis jeg legger kortet i nærheten av en mobiltelefon. Kan det være noe i det? Han mener det er nok å ha de i samme lomme, så kanskje det er nok å ha de i nærheten av hverandre i samme veske f.eks?

Jeg er sånn mannlig jeg og bruker ikke vesker, men er ganske distre og kan fort finne på å legge kortet løst oppå mobilen hvis jeg har betalt noe over nett :) (det er da den skrikende samboern kommer inn i bildet som oftest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer aldri med mine kort før jeg har hatt dem leeenge.

Sambo kommer løpende mens han skriker: "NOOOOOO!" (nesten) hvis jeg legger kortet i nærheten av en mobiltelefon. Kan det være noe i det? Han mener det er nok å ha de i samme lomme, så kanskje det er nok å ha de i nærheten av hverandre i samme veske f.eks?

Jeg er sånn mannlig jeg og bruker ikke vesker, men er ganske distre og kan fort finne på å legge kortet løst oppå mobilen hvis jeg har betalt noe over nett :)(det er da den skrikende samboern kommer inn i bildet som oftest)

:lol: aiai, jeg ler av alt i kveld jeg tror jeg! På tide å sove snart :lol:

Jeg har heller aldri veske. Men jeg bærer somregel telefon og lommebok i samme hånd om jeg har det med meg. Aldri hatt problemer med kort uansett... Men mulig jeg har hatt flaks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer aldri med mine kort før jeg har hatt dem leeenge.

Sambo kommer løpende mens han skriker: "NOOOOOO!" (nesten) hvis jeg legger kortet i nærheten av en mobiltelefon. Kan det være noe i det? Han mener det er nok å ha de i samme lomme, så kanskje det er nok å ha de i nærheten av hverandre i samme veske f.eks?

Jeg er sånn mannlig jeg og bruker ikke vesker, men er ganske distre og kan fort finne på å legge kortet løst oppå mobilen hvis jeg har betalt noe over nett :) (det er da den skrikende samboern kommer inn i bildet som oftest)

Godt poeng det der! Dette er jeg også veldig obs på! Har aldri kort og mobil i samme lomme og legger aldri fra meg lommeboka på pc eller annet elektronisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på tur med bikkjene har jeg kredittkortet eller bankkortet inne i samme "veske" som mobilen - nada problem. Eller kanskje jeg skulle begynne å uroe meg nå...

Men PÅ f.eks. disken til klesforretninger (hvis man lett legger ifra seg lommeboka der) skal det visstnok ikke være så smart å legge kort - har jeg hørt..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet. Jeg har de siste 3 månedene måttet hente ut tre-fire nye kort, da de daværende kortene plutselig ikke har fungert lengre. Skjiitflaut å stå i butikken med et kort som ikke kan betale for varene...

Idag fikk jeg forresten enda et nytt kort - denne gang fordi det andre er sporløst forsvunnet :) Det fiiine kortet med Betty på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo kommer løpende mens han skriker: "NOOOOOO!" (nesten) hvis jeg legger kortet i nærheten av en mobiltelefon.

Min er også sånn.

Her er lista fra min kjøre sambo:

- Mobil og kort er fy fy, ikke samme lomme, ikke i veska sammen, isåfall skill dem ad så mye som mulig.

- ikke legge kort/lommebok på skranken i butikker.

- ikke i nærheten av kjøleskap, fryser, magneter, tv, dvdspiller og sånt, ikke i nærheten av laptop/computer.

husker ikke så mye mere nå, men det er mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare du må ta hintet jeg.. Du bruker for mye penger... :)

Det gjør jeg ikke! *furt*

Min er også sånn.

Her er lista fra min kjøre sambo:

- Mobil og kort er fy fy, ikke samme lomme, ikke i veska sammen, isåfall skill dem ad så mye som mulig.

- ikke legge kort/lommebok på skranken i butikker.

- ikke i nærheten av kjøleskap, fryser, magneter, tv, dvdspiller og sånt, ikke i nærheten av laptop/computer.

husker ikke så mye mere nå, men det er mere.

Jeg har lommeboka i samme veske som mobiltelefonen min, og det må jeg jo nesten ha, jeg bruker jo veske for å oppbevare ting jeg skal ha med meg, men jeg kan ikke begynne å gå med to vesker heller? :lol: Lommeboka og kortet ligger ikke klin oppå hverandre, men i pen og pyntelig avstand, som oftest.

Jeg legger aldri fra meg lommeboka på disken i butikker, men det er vel først og fremst fordi jeg fint kunne finne på å la den ligge der om jeg først hadde lagt den fra meg. :lol:

Når jeg tenker meg om er det en liten magnet på trekket til iPoden min, og iPoden min ligger jo ofte i samme veske som lommeboken min. Men altså, jeg går stort sett med en stor skulderveske, hvor det er et tjukt lag skinn mellom lommeboken og iPoden. Så spørsmålet blir i grunnen hva betyr "i nærheten av"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Så spørsmålet blir i grunnen hva betyr "i nærheten av"?

For meg så er det f.eks. i samme veske/lomme. Jeg bruker ikke vesker selv og lommebok er i en lomme, mens mobilen i en annen (på hver sin side av glidlåsen :lol: Mulig jeg er for forsiktig? Men jeg har brent meg på å ha lommebok og mobil i samme lomme kun 1 gang og det er en gang for mye (var i utlandet og plutselig uten penger i det heletatt :lol: ).

Sambo må ha nytt kort 2-5 ganger pr år, for han presterer å legge visakortet i samme lomme som mobilen, og da ikke i lommeboka engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart... jeg behandler mine kort rimelig dårlig egentlig, men har aldri fått dem avmagnetiserte. Jeg har mitt løst i lommer, sammen med nøkler, penger, mobiltelefon, og noen ganger i lommeboken, når jeg finner den...

Men jeg har venner som får det avmagnetisert bare det ligger ved siden av mobilen, eller kommer bort i knotten på lommeboken. Så jeg vet ikke jeg, om det har noe med lommeboken/mobilen å gjøre, eller om jeg bare har et robust bankkort hehe :) (har sparebanken1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som har fungert for meg er sånn spesialmappe jeg har fått fra banken (dnbnor) som har metall eller noe i begge sidene, siden jeg begynte og bruke dette har ikke kortet vært avmagnetisert en gang! Før ble det avmagnetisert sikkert en gang i mnd, så jeg var storforbruker av kort kan man si. Så nå har de begynt å sende med meg en sånn hver gang jeg er innom :) Jeg mente også at jeg ikke gjorde noe for å få det avmagnetisert, men noe skjedde iallefall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart... jeg behandler mine kort rimelig dårlig egentlig, men har aldri fått dem avmagnetiserte. Jeg har mitt løst i lommer, sammen med nøkler, penger, mobiltelefon, og noen ganger i lommeboken, når jeg finner den...

Men jeg har venner som får det avmagnetisert bare det ligger ved siden av mobilen, eller kommer bort i knotten på lommeboken. Så jeg vet ikke jeg, om det har noe med lommeboken/mobilen å gjøre, eller om jeg bare har et robust bankkort hehe :) (har sparebanken1)

Jeg har også Sparebank 1, og mine kort kan ikke akkurat kalles robuste...

Ikke legg lommeboka fra deg på disken i butikker, da mange butikkdisker har dinger for å avmagnetisere alarmer og slikt montert på undersiden av disken, disse dreper også kortet ditt :lol:

Nei... Det gjør jeg jo heller ikke, som jeg skrev lengre opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var jeg utsatt for i fjor. Hadde hatt nytt kort i ca 1 måned og plutselig var magnetstripa dau. Kjempe kjekt når nesten ingen av butikkene jeg pleide å handle i hadde fått i gang den chip-dingsen i kort terminalene. :)

Anyways... I banken advarte de da mot å ha mobilen i nærheten av kortet, men mange andre jeg kjenner påstår det ikke har noe å si så gudene vet. Men det høres jo merkelig ut at du har vært utsatt for det så mange ganger, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som det problemet burde skaffe dere en slik en: http://www.superkul.no/product_info.php?products_id=9000788&ad=Kelko&s=Kelkoo.no&fp=2&utm_source=Kelko_Annonse&utm_medium=CPC&utm_content=Kelkoo&utm_campaign=Kelkoo

KORTHOLDER I STÅL.

Jeg har hatt kortet mitt i en slik en (fikk kort i fjor på denne tiden) og den har aldri blitt avmagnifisert. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen banker har små stålkortholdere som får plass i "lomma" i lommeboka. Disse hjelper. Nordea har noen som er veldig bra ( samt bra kort :whistle: )

Siden du har flere kort som blir avmag. så er det noe de reagerer på. Det kan være magnet i lommeboka, veska osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...