Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har prøvd kjørestrikken fra Canis ?


Com

Recommended Posts

jepp, den er prøvd og kastet. Strikken inni er sydd fast, og denne sømmen tåler ikke særlig mye. Bestill heller på seleverkstedet.no , da får du den lengden du vil og med strikk som varer. Har hatt mine strikk derifra et par år nå og de er like fine, og jeg kjører oftest med 2 hunder pr strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jægerens vil jeg heller ikke anbefale. Strikken holder lenger enn det fra canis ja, men den røyk i festet mellom strikk/bånd og kom i retur i en viss fart rett i øyet mitt. Direkte farlig. Glad jeg blunka akkurat da! Båndet var ikke kjempemye brukt heller, men når Fenris (hovawart) rykka til når han så en fugl kom strikken i retur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring fra noen andre enn den fra seleverkstedet, og den er jeg utrolig fornøyd med :icon_redface: Har hatt det i 1 år med ganske hard bruk på siden av den rene "trekk-funksjonen" (hengende etter hunden som løp ved siden av skiene, hengende etter på skogbunn og asfalt, blitt klissvåt, veldig kald, veldig varm og veldig BRUKT) - enda ingen tegn til slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt o.t: Noen som har erfaring med strikkbåndet fra Troll? Jeg har bestilt meg det nå nemlig, og det ser jo ganske likt ut som det fra Canis.

http://www.troll-hundefor.no/public.aspx?pageid=32939&catID=15082&Product=2027

Vi har et som ligner veldig på dette og det har holdt i mange år! Luna er tredje hunden som bruker det og det sier vel litt. :icon_redface: Men bare brukt på elghund og buhund da, og èn gang på en husky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til å quote, men takk for alle svarene. :icon_redface: Glad jeg spurte her første og fikk bekreftet mine mistanker om at den ikke var bra. Endte opp med og heller bestille fra seleverkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikken fra kennel røk nå nettopp på sparktur, så nå er det bare et langt bånd... da må jeg kjøpe nytt gitt, trenger en som tåler hard bruk, dvs litt harde rykk mot endel vekt. (Er noe jeg prøver å unngå såklart, er jo ikke bra for hunden heller, men vil ha noe skikkelig solid med sterk strikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninde bruker den fra www.tjenestehunden.no til spark/sykkel og hunden hennes trekker masse.Ikke hørt hun klage nå på den altså.Fikk den i posten jeg også men,ikke brukt den enda.Skal ikke bruke den til trekk jeg da.Kun 150 for den men,litt dyr porto.Verd sjekke ut kanskje? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler heller Baggen-beltet og båndet som følger med der. Strikken sitter i beltet, tåler mye bruk og båndet kommer aldri i retur om noe ryker. :icon_confused: I tillegg så forsvinner ikke kommandoer via lina i strikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninde bruker den fra www.tjenestehunden.no til spark/sykkel og hunden hennes trekker masse.Ikke hørt hun klage nå på den altså.Fikk den i posten jeg også men,ikke brukt den enda.Skal ikke bruke den til trekk jeg da.Kun 150 for den men,litt dyr porto.Verd sjekke ut kanskje? :whistle:

Jeg har denne og er veldig fornøyd. Det er ikke noe fast strikk i den heller, så om noe ryker så får man ingenting i retur i øyet (ref. Nirm sin historie jeg har lest en plass)

Jeg liker også at hele båndet er veldig tykt og solid. Det er litt tungt til "vanlige" turer, men supert til treningsturer hvor hunden skal trekke mye f.eks snørekjøring osv. Det at det er så tykt gjør også at det er godt synlig for andre i en skiløype f.eks. Også er det lett å ta tak i med votter på. :hmm:

Virker rett og slett utrolig solid, er vel beregnet på store schæfere, rottiser og dobermenn så det burde det jo være.

Anbefaler heller Baggen-beltet og båndet som følger med der. Strikken sitter i beltet, tåler mye bruk og båndet kommer aldri i retur om noe ryker. :wub: I tillegg så forsvinner ikke kommandoer via lina i strikken.

Det er vel det aller beste ;) Jeg er helt frelst etter å ha fått mitt baggenbelte. Jeg bruker det hele tiden :icon_confused: Selv syns jeg båndet som fulgte med er alt for lett og laget i alt for tynn webbing, så jeg bruker helst noe annet. Men det er greit hvis jeg bare går med en hund og det ikke blåser ute :aww: Jeg bruker også å ha det dobbelt når jeg går langs fortau for å få kortere kobbel. Da blir det litt tykkere og flyr ikke så mye rundt i vinden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anniken&Rotta:Jepp baggen beltet er knall!Å,så bra du er fornøyd med den strikken!Synes den virker veldig bra jeg også.Er kun der jeg har sett den inge butikker.Jeg er jo egentlig stor fan av MR-båndet så for meg virker det her lett og ikke så tungt.Hehe.Desverre utgår mr båndet nå pga de siste jeg hadde røk strikket veldig fort.Pelsen drar ikke så mye og er ikke av den største eller akkorat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne og er veldig fornøyd. Det er ikke noe fast strikk i den heller, så om noe ryker så får man ingenting i retur i øyet (ref. Nirm sin historie jeg har lest en plass)

Jeg liker også at hele båndet er veldig tykt og solid. Det er litt tungt til "vanlige" turer, men supert til treningsturer hvor hunden skal trekke mye f.eks snørekjøring osv. Det at det er så tykt gjør også at det er godt synlig for andre i en skiløype f.eks. Også er det lett å ta tak i med votter på. :whistle:

Virker rett og slett utrolig solid, er vel beregnet på store schæfere, rottiser og dobermenn så det burde det jo være.

Det er vel det aller beste :aww: Jeg er helt frelst etter å ha fått mitt baggenbelte. Jeg bruker det hele tiden :icon_confused: Selv syns jeg båndet som fulgte med er alt for lett og laget i alt for tynn webbing, så jeg bruker helst noe annet. Men det er greit hvis jeg bare går med en hund og det ikke blåser ute ;) Jeg bruker også å ha det dobbelt når jeg går langs fortau for å få kortere kobbel. Da blir det litt tykkere og flyr ikke så mye rundt i vinden heller.

Det fra tjenestehund.no skal være samme som fra seleverkstedet, de får nemlig en del av utstyret sitt derfra, og det er nok beregnet på huskyer sånn egentlig :hmm:

Det båndet til baggenbeltet tåler ganske mye, men jeg er heller ikke så stort fan av det. favorittbåndet mitt (som henger fast på baggenbeltet nå) er Hunters vario line hvor man kan justere lengden nøyaktig så kort/lang man vil :hmm: Uten å måtte kun feste det der det er ringer. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så finnes det jo også bånd med strikk i fra de som har baggen beltet.Har ett på 3.5 meter av det også jeg.Selges hos www.baggen.no og canis.Ikke brukt det nå mye eller men,virker bra.Tror uansett det fra tjenestehunden kanskje er litt bedre da :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikken fra kennel røk nå nettopp på sparktur, så nå er det bare et langt bånd... da må jeg kjøpe nytt gitt, trenger en som tåler hard bruk, dvs litt harde rykk mot endel vekt. (Er noe jeg prøver å unngå såklart, er jo ikke bra for hunden heller, men vil ha noe skikkelig solid med sterk strikk)

Mamma snørekjører og jeg sparker med Jægerens, de fungerer som sagt supert! :icon_confused: Våre er jo ca. like store som Casper også? Og de drar veldig mye, spesielt hannhunden! :whistle:

kjorestrikka.jpeg

http://www.jegeroghund.no/Jaegerens%20Hundeutstyr/jgerenskjorestri.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Paws :icon_confused: Definitivt et alternativ!

Kom jo på at non stop dogwear har jo kjørestrikk og, er superfornøyd med selen deres og jeg tipper at kjørestrikken også holder mål http://www.non-stopdogwear.no/index.php/nsdw/Vaare-produkter/Kjoerestrikk

(må innrømme jeg ikke har lest tråden så nøye enda, kan hende den allerede er nevnt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fra tjenestehund.no skal være samme som fra seleverkstedet, de får nemlig en del av utstyret sitt derfra, og det er nok beregnet på huskyer sånn egentlig :(

Det båndet til baggenbeltet tåler ganske mye, men jeg er heller ikke så stort fan av det. favorittbåndet mitt (som henger fast på baggenbeltet nå) er Hunters vario line hvor man kan justere lengden nøyaktig så kort/lang man vil :) Uten å måtte kun feste det der det er ringer. :)

Åååja, det er samme strikken altså :lol: Det visste jeg ikke.

Det båndet til baggenbeltet er solid ja, men det er jo sååå lett og tynt alikevel. Flyr jo rundt overalt i vinden :) Greit når det ikke blåser, men jeg bor jo i Bodø *ler*

Jeg elsker bånd som jeg kan stille lengden på, tror jeg må se på det hunter-båndet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååja, det er samme strikken altså :) Det visste jeg ikke.

Det båndet til baggenbeltet er solid ja, men det er jo sååå lett og tynt alikevel. Flyr jo rundt overalt i vinden :) Greit når det ikke blåser, men jeg bor jo i Bodø *ler*

Jeg elsker bånd som jeg kan stille lengden på, tror jeg må se på det hunter-båndet :)

Sånn er mitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...