Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpetråden 2010


Leffy

Recommended Posts

Jeg skal i utgangspunktet ha valp i slutten av februar, en hvit gjeterhund.

Logistikken har bare gått litt i mot meg, med tanke på fri fra jobb og penger.

Hvor lenge skal dere andre være hjemme etter å ha henta valpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Satt å var missunnelig på alle dere som skulle ha valp i år da det gikk opp for meg at jeg hadde "glemt" jeg selv skulle ha. :) Kommer det en bra tispe så blir det en valpis fra eget oppdrett i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i utgangspunktet ha valp i slutten av februar, en hvit gjeterhund.

Logistikken har bare gått litt i mot meg, med tanke på fri fra jobb og penger.

Hvor lenge skal dere andre være hjemme etter å ha henta valpen?

Jeg skal være hjemme en uke. Men etter det så er jeg så heldig at jeg kan ta han med meg på jobb så lenge det er nødvendig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å var missunnelig på alle dere som skulle ha valp i år da det gikk opp for meg at jeg hadde "glemt" jeg selv skulle ha. :) Kommer det en bra tispe så blir det en valpis fra eget oppdrett i sommer :)

Oi, så spennende! Har ikke fått med meg at dere har oppdrett jeg! :) Hvilken rase? Elghund?

Kan hende det blir valp her også i løpet av året, men det meste er usikkert enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger å øke familien med en tispevalp til sommeren, da fra eget oppdrett.

Det skal vi også, bare litt tidligere. :)

hann1-front_000.jpg

Haha - blitz-tryne! :) *hva skjedde der'a?*

10 uker:

22455_315989850224_723220224_5067716_5293895_n.jpg

:) Han er jo en perfekt liten miniatyr-berner jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det teller som 2010-valp, men skriver her i håp om det. Nomi er av rasen engelsk bulldog og er født i oktober, hentet i slutten av november og kommer til å være valp en god stund fremover i 2010 :)

DSC_4970.jpg

DSC_5028.jpg

DSC_5125.jpg

På bildene er hun tre måneder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det teller som 2010-valp, men skriver her i håp om det. Nomi er av rasen engelsk bulldog og er født i oktober, hentet i slutten av november og kommer til å være valp en god stund fremover i 2010 :)

DSC_4970.jpg

DSC_5028.jpg

DSC_5125.jpg

På bildene er hun tre måneder

Gratulerer! Kjempesøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg også spent på hva Susanne skal ha!

Koselig at noen er interessert i det hele tatt. Men ja - jeg er også spent på hva jeg ender opp med... Har hatt am.cocker - og det blir det IKKE igjen. Men etter 11-12 år med skye terriere er lavbente terriere meget nære mitt hjerte, da..

Også har jeg lest utallige hjemmesider, klubbsider og ikke minst RAS-dokumenter fra Sverige på en gjeng fra miniatyrhurhundgruppa', da. Boston terrier, fransk bulldog, mops, løwchen, lhasa apso, japanese, avbrutt med litt lundehund og shiba inu.. osv..

Ergo - hvis det blir noe annet enn en hjemmesnekra' beardis - så kan det tydeligvis bli nærmest hvasomhelst..

Men koselig å se her å forberede seg på noen nye søtinger på sonen. Men det er tøfft å følge bernervalpen, da... Og den bulldogen var jo ikke akkurat ekkel den heller, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal dere andre være hjemme etter å ha henta valpen?

Har jeg flaks så får jeg den til ferien. Vet ikke når parring skjer eller noe. Ellers så pleier jeg og ha tre uker. Har jo kanskje mulighet til og ta den med på jobb også.

Har flere hunder her hjemme som kan holde den med selskap, og noen til og passe på den tid til annen hvis ting blir alt for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg flaks så får jeg den til ferien. Vet ikke når parring skjer eller noe. Ellers så pleier jeg og ha tre uker. Har jo kanskje mulighet til og ta den med på jobb også.

Har flere hunder her hjemme som kan holde den med selskap, og noen til og passe på den tid til annen hvis ting blir alt for ille.

De regnet med å parre tispa i slutten av uke 5 (første uka i februar), så valpene bli født rundt den 11/4, og hentet hjem i starten av juni :) regner med jeg tar noen uker sommerferie da jeg henter hjem valpen :) kjekt å være selvstenid og bestemme selv når man skal ha sommerferie :) når ferien er over blir begge hundene med på jobb som vanelig :) noe som fungerer helt topp :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir rett og slett valpesyk av å titte inn i denne tråden! Så mange herlige valper :) Nesten så man får lyst på enda en. Men med tre hunder til sammen, hvorav en er 10 mnd så blir det endel år til det blir valp her i huset her (og om alt går riktig vei blir det også en av disse hjemmesnekra valpene :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. fri - jeg er student, og tar alt som selvstudie - så hos meg blir den store utfordringen å huske å trene på alenetrening. :aww: Sånn med unntakt av butikk så er det vel to eller tre dager jeg MÅ på skolen i løpet av våren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge hatt lyst på valp, og tror at 2010 blir året jeg realiserer den drømmen. Har gjort mye lesing for og finne en rase som passer meg, og det er to raser jeg har sett meg ut. Dansk Svensk Gårdshund og Staffordshire Bull Terrier. Viktig for meg at det er en barnevennlig hund siden jeg har en ung sønn, men vil også ha en hund som er sporty nokk til og følge meg på tur i skog og mark. Blir nokk helst en selskapshund og turkammerat :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være hjemme en uke. Men etter det så er jeg så heldig at jeg kan ta han med meg på jobb så lenge det er nødvendig... :x

Jeg har ikke mulighet til å ta med på jobb, har spurt. Men har en del reise i jobben, og da satser jeg på å kunne ta med valpen.

Har jeg flaks så får jeg den til ferien. Vet ikke når parring skjer eller noe. Ellers så pleier jeg og ha tre uker. Har jo kanskje mulighet til og ta den med på jobb også.

Har flere hunder her hjemme som kan holde den med selskap, og noen til og passe på den tid til annen hvis ting blir alt for ille.

Har så mye å gjøre på jobben at ferie er vanskelig å ta ut generelt sett, og å få det når jeg vil er enda verre...

De regnet med å parre tispa i slutten av uke 5 (første uka i februar), så valpene bli født rundt den 11/4, og hentet hjem i starten av juni :x regner med jeg tar noen uker sommerferie da jeg henter hjem valpen :aww: kjekt å være selvstenid og bestemme selv når man skal ha sommerferie :P når ferien er over blir begge hundene med på jobb som vanelig :x noe som fungerer helt topp :):P

Skulle gjerne hatt en sånn jobb ja :x

Ang. fri - jeg er student, og tar alt som selvstudie - så hos meg blir den store utfordringen å huske å trene på alenetrening. :) Sånn med unntakt av butikk så er det vel to eller tre dager jeg MÅ på skolen i løpet av våren. :P

Oh, ja det er rart hvor forskjellige problemstillinger man kan ha, må huske å gå ut aleine du da.

Jeg skal ha hjemmekontor et par ganger i uka, så det er tre dager i uke hvor jeg er borte lange arbeidsdager, men til gjengjeld er naboen min en god venn som er snekker, så han kan hjelpe til. Det er bare at jeg vil jo bli godt kjent med valpen før han skal hjelpe så mye til, er litt redd for at valpen blir veldig knytta til han og ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende! Har ikke fått med meg at dere har oppdrett jeg! :) Hvilken rase? Elghund?

Kan hende det blir valp her også i løpet av året, men det meste er usikkert enda.

Oppdrett og oppdrett, det er 18år siden sist gang det var kull her hjemme :aww:

Men nå har vi en veldig bra elghund tispe, flere gode hannhunder i sikte til henne og mange interisserte, så da håper vi at det blir noen valpiser :)

Hva slags rase har du tenkt på ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...