Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpetråden 2010


Leffy

Recommended Posts

Jeg har fryktelig lyst på valp i år, har sånn cirka nesten bestemt landet på rase, men har "dessverre" for mange hunder akkurat nå til å få enda en:p Vi har tre, en utehund og to innehunder, og jeg er vel egentlig enig i at det er nok. Samtidig flytter vi inn i nytt hus om halvannet år, og det passer myyye bedre å få valp da, så vi må vel egentlig vente. Blæ. Jeg vil ha valpis nååå :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Ja, da kan jeg vel bli med i tråden da :aww: Har lenge vært aktiv tilhenger av en veldig dyktig oppdretter av mellompudler i Sverige. Ikke bare er hundene hennes toppstammet, hun bruker dem også svært aktivt i både lydighet, agility og viltspor. Hun bruker enormt mye tid på hvert individ. Da hun nå flyttet et planlagt kull en løpetid bakover i tid, altså så kullet tas et halvår før den opprinnelige planen falt plutselig alle brikkene på plass for meg. Jeg bor stabilt og ideelt her jeg bor nå for å ha valp, men skal bare bo her til sommeren 2011 (er planen hvertfall). Om kullet ble tatt senhøstes i år ville det bli litt sent med tanke på å finne nytt sted osv med ikke bare to hunder, men den ene er valp. Nå som kullet tas et halvt år tidligere går alt så mye bedre!

Det er helt i usikkerheten enda, tispa er ikke paret en gang, men det er da lov å håpe? Jeg har tatt kontakt med oppdretter og det virker som at vi har samme syn på hundehold og bruk av pudlene, og hun virker positiv til at jeg viser interesse for kullet. Enn så lenge er jeg litt i skyene av lykke :)

Så nå skal jeg vente på løpetid, vente på paring, vente på konstatert drektighet, vente på fødsel osv som alle andre tålmodige valpekjøpere! Dette blir en prøvelse, jeg er allerede utålmodig...

Kryss fingre for oss da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så misunnerlig jeg er på dere som venter på valp dette året!

Jeg har allerede hentet hjem min valp (9. januar), men hun er jo en 2010 valp uansett...:P

Her er GD jenta mi, Aimee! Er hun ikke nydelig?

Nydelig :aww:

Jeg håper jeg får sheltie til sommeren! :)

Spennende, visste ikke at du har bestemt deg for rase. Trodde du skulle ha noe ala jaktlabbe jeg, men det var kanskje før :x *følger ikke med*

Sender deg en sms :)

Duh jeg er så nysgjerrig i valpeplanene dine, du skal ikke sende meg en sms også? Haha bare tuller :x Håper det blir drektig tispe denne gangen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Jeg er så misunnelig! Jeg får nesten vondt inni meg av tanken på at det kanskje kan gå i alle fall fem år før det blir valp på meg... I mellomtiden krysser jeg fingrene for at det blir valp på labbis, så kan jeg klå litt på den når jeg flytter til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leker med tanken på en maskot hund av en litt mindre krevende rase.

Men det er mye som skal passe inn før det skjer. Først skal jeg ha ett kull selv. Hvor jeg helst vil beholde, men det blir ikke en til AK før Blaze begynner like tanken på å være glad pensjonist. Jeg skal ha kullet og alle valpene kommet trygt i havn.

Så jeg titter og studerer. Men så lenge jeg skal bruke all ferien min på det kullet så må evt maskot komme som litt eldre valp/junior i hus. også skal den evt også trives i huset med dens borgere.

Så kanskje vi ender med å evt låne en og se hvordan det går.

Somsagt, mange tanker og mye som skal klaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...