Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevenner i akershus?

wenche89

Recommended Posts

Skrevet

Vi er iallefall med Lørdag 6 mars. Om vi blir så altfor lenge er en annen sak, små valpiser på 3 mnd blir litt fort slitne. Bare si hvor og når, så skal vi prøve å dukke opp.

Tar nok ikke med svogern sin Italienske mynde, de har vist fått for seg noe rart med at hunden ikke skal få leke med fremmende hunder (info fra valpekurset), for da klarte ikke hunden senere tid å gå pent forbi passerende hunder seinere *håpløst :whistle: *.

Men men, Pøbeldyret våres er iallefall med..

*hysj, viske noe om at min hund har leika med mange, men går fint i bånd :banana: *

• Svar 258
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi er iallefall med Lørdag 6 mars. Om vi blir så altfor lenge er en annen sak, små valpiser på 3 mnd blir litt fort slitne. Bare si hvor og når, så skal vi prøve å dukke opp.

Tar nok ikke med svogern sin Italienske mynde, de har vist fått for seg noe rart med at hunden ikke skal få leke med fremmende hunder (info fra valpekurset), for da klarte ikke hunden senere tid å gå pent forbi passerende hunder seinere *håpløst :whistle: *.

Men men, Pøbeldyret våres er iallefall med..

Hva? det er det rareste jeg har hørt :banana:

Jeg er dessverre på skolen på lørdag, så vi blir med neste gang der igjen :banana:

Skrevet

Neste treff igjen blir 21.mars. Dersom Lørdag passer bedre enn søndag gruynnet utstillinger så er det bare å si fra:)

Skrevet

Neste treff igjen blir 21.mars. Dersom Lørdag passer bedre enn søndag gruynnet utstillinger så er det bare å si fra:)

Skulle vi ikke begynne fra denne helgen av da?? Og annenhver helg utiver? Ettersom vi er nå to som jobber fast annenhver helg(partalls uke) slik at det alltid kræsjer med disse treffene :whistle: ?

Edit: Ser jo nå at dette blir riktig helg :banana: Hadde bare gledet meg til helga nå..

Skrevet

Det blir treff denne helgen:) Men neste etter det blir 21;) Tenkte bare for de som ikke kan denne helgen, da ser de når neste treff er:) Men denne lørdag 6 mars, da er det treff;)

Skrevet

Kan de som kommer på lørdag skrike ut hvor mange 2 og 4 bente:)? Jeg kommer med samboeren min og 2 hunder:) En whippet og en rottis:)

Skrevet

Jeg og Tassen kommer :wub: (bare ikke bilen streiker igjen :wub: men den skal være iorden igjen nå altså :P) Hvor skal vi møtes? Er som sagt "langveis" fra så er ikke kjent overhode, men har GPS :fish:

Skrevet

Gleder meg :wub: Håper det kommer noen da :) Kunne vi kanskje trenet litt? Hvis dere vil det? Alltid bra med forstyrrelser :D

Skrevet

Litt OT, men Wenche; husker du sist gang at Ajax skulle "sette" den lille valpen på plass når jeg hadde han på fanget slik at Ajax hoppet og skallet meg rett i ansiktet ? jeg har hatt kjempevondt i nesa når jeg sier "o", "ø" og "å", og fikk ett sår inni munnen etter det :wub::)

Skrevet

Litt OT, men Wenche; husker du sist gang at Ajax skulle "sette" den lille valpen på plass når jeg hadde han på fanget slik at Ajax hoppet og skallet meg rett i ansiktet ? jeg har hatt kjempevondt i nesa når jeg sier "o", "ø" og "å", og fikk ett sår inni munnen etter det :wub::)

Oi, uffda. Håper det ikke er alvorlig da. Jeg husker ikke det jeg men. Det var leit å høre daa.. Håper det ordner seg :D

Skrevet

Oi, uffda. Håper det ikke er alvorlig da. Jeg husker ikke det jeg men. Det var leit å høre daa.. Håper det ordner seg :wub:

hehe, går bare bra det vettu, er bare litt komisk :)

Skrevet

Alle som skal være med er snille mot valper vel? Frost er 3 mnd ved dette treffet :lol:

Ja, min er iallefall snill :lol:

Skrevet

Da ser det ut som vi blir oss 3 da eller? :lol: Blir morsomt å hilse på dere :lol:

Er jo egentlig greit for vesle Frost også. Hu er jo ikke vant til så voldsomt mange hunder..

Men hvilket klokkeslett skal vi møtes og hvor?

Skrevet

Er jo egentlig greit for vesle Frost også. Hu er jo ikke vant til så voldsomt mange hunder..

Men hvilket klokkeslett skal vi møtes og hvor?

På skytebanen der vi var sist så er det skyteøvelser på lørdager, så der kan vi ikke være. Så er det noen av dere som vet om et bra sted?

Skrevet

På skytebanen der vi var sist så er det skyteøvelser på lørdager, så der kan vi ikke være. Så er det noen av dere som vet om et bra sted?

Jeg har ikke peiling, er fra Moss og er ikke kjent i det hele tatt :lol:

Skrevet

Vi kan sikkert være ved skullerudstua (der det var treff med GD) Men jeg kan ikke garantere at det ikke kommer en skiløper eller en hest forbi dersom det er strålende vær:)

Skrevet

Vi kan sikkert være ved skullerudstua (der det var treff med GD) Men jeg kan ikke garantere at det ikke kommer en skiløper eller en hest forbi dersom det er strålende vær:)

Helt greit for meg:) Men da må jeg ha på han langline for han er litt sånn at han skal hilse på alt og alle :lol: Samtidig som vi trener på innkalling som jeg har noen ganger problemer med ;)men det skal vel ikke være noe problem :lol:

Skrevet

Blir det skullerudstua da? Der er adressen Losbyveien 141, 1475 finstadjordet:)

Skal vi ha med bål og grilling:)?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...