Gå til innhold
Hundesonen.no

Å treffe en sonis

Djervekvinnen

Recommended Posts

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

møtte Nirm da han kjøpte planter av meg i butikken til guppybarna, jeg hadde lest innlegget på morgenen før jobb og synes noe var altfor likt :lol: Jeg synes bare det var morsomt egentlig :)

Så DET syns du var moro ja! Di førkje!

Da Carma og jeg kom på overraskelses besøk i butikken holdt du på å dø på deg nemlig! Aldri sett noen som har fått mer sjokk jeg! Og jeg trodde virkelig du skulle besvime! Jenta ble helt hvit i ansiktet og dønn stille jo. Mens der stod vi og hadde planlagt å spørre etter gå tur sele til edderkoppen vår og alt. :wub: Miff altså....

Ellers har jeg møtt soniser både planlagt og ikke. Kanskje mest uplanlagt? Jeg vet ikke. Man kjenner da igjen noen hunder, og ender opp med å kauke nick over halve vikingskipet uten hell feks. :) Eller blir presantert via andre. Osv. Og jeg som er folkesky delux har da utrolig nok overlevd alle møtene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var under det første møtet med Nirm :) Og som vi lo :lol: (vi var litt slemme)

Tror jammen jeg ville ledd jeg og! :wub:

Fader... Skulle nesten gjort det en gang igjen, var så bra for føttene med all gjørma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen jeg ville ledd jeg og! :lol:

Fader... Skulle nesten gjort det en gang igjen, var så bra for føttene med all gjørma!

Du hadde jo stevnets mest orginale skovalg da, og den eneste som ikke slet med våte sokker etterpå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Synnøve møtte jeg første gangen da jeg hentet henne på Oslo S for at hun skulle være 1 uke hos meg :D

Marit, kjente jeg fra canis og utallige sms og mms.

Monica, Birte, Marie, Stine osv har jeg møttes på hundetrening. Grim møtte jeg også på hundetrening, men hun og jeg hadde egentlig lenge før jeg kom på sonen planlagt å møtes.. det bare tok ett års tid :lol:

Egentlig planlagt.. men noen tilfeller littuplanlagt å.. har møtt folk på utstilling hvor de har gjenkjent bikkja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt endel iløpet av det siste året, men før det hadde jeg ikke møtt noen. Første gang jeg traff folk fra sonen var da jeg lagde en hundetreff-tråd. Da fikk jeg treffe MatheaN, frøkenGD og LeenaM. Så skulle jeg til trondheim i forbindelse med hundefestivalen, og lagde en tråd om hundetreff. Og da kom det en hel del trøndersoniser, Ingvild, SD, Kristiin, Tone S, Gåsa og malinck (sorry om jeg glemte noen i farta!) det var virkelig kjempekoselig selv om Casper viste seg fra sin mest ufine side den dagen :D

Og som Nowisclee skrev over her, så møttes vi på oslo s i forbindelse med dogs4all, jeg kjente igjen henne med en gang, og selvsagt også de to søte små. Og da måtte jeg jo bare gå bort og hilse på, og spurte om det var Kee-Kee, og det var det jammen meg ;) Og i luftegården på lillestrøm fikk jeg hilst på soppen og!

Møtte også ei med en papilion utenfor lydighetsringen på dogs4all, og synes det var noe kjent, og det var jammen meg Frøken :D

AnitaF, turbogutten og debbie har jeg også møtt, og vi kommer sikkert til å møtes ofte ved dalmis-ringen ;)

Jeg har sett psycho lynx og labbis to ganger på utstillinger, men ikke turt å si hei :lol:

Og senest i dag møtte jeg kermit for første gang ;)

Merker jeg har blitt mye mer utadvent nå som jeg har hund, kan godt stoppe og snakke med vilt fremmede om de går med en rase eller hund som jeg interresserer meg for, og soniser er det jo kjempeartig å møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det morsomste møtet tror jeg må ha vært da jeg satt på med Gråtass fra Jæren til Asker en gang, uten å ha møtt henne før. Jeg var dødelig nervøs, men det var kjempekoselig!

Ja det var utrolig festlig, det tror jeg er den beste turen jeg har hatt oslo-rogaland noengang (ihvertfall den som har føltes raskest) vi skravla jo i ett kjør :lol:

Jeg har møtt noen soniser i jobbsammenheng, da har jeg visst hvem de har vært, men det har ikke alltid vært like naturlig å "avsløre" seg. Noen har jeg avtalt møter med på forhånd på msn, som AnitaW og noen har vært tilfeldig, men det er ihvertfall veldig hyggelige bekjentskaper hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt freaky egentlig hahaha det var på dogs4all, når du skulle gå lydighet. Du så liksom så opptatt ut, og jeg feiget skikkelig! :lol: Også så jeg deg på hamar tror jeg, men da drev du og løp med en hund så da passet det jo ikke. Tror det var på hamar iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt freaky egentlig hahaha det var på dogs4all, når du skulle gå lydighet. Du så liksom så opptatt ut, og jeg feiget skikkelig! ;) Også så jeg deg på hamar tror jeg, men da drev du og løp med en hund så da passet det jo ikke. Tror det var på hamar iallefall.

Kanskje like greit at du ikke sa hei før lydigheten på dogs4all, for så stresset og gretten har jeg aldri vært før :lol: Kommanderte mamma rundt som bare det :D Men ellers er det bare å rope ut altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett psycho lynx og labbis to ganger på utstillinger, men ikke turt å si hei :thumbs:

IIIK, Hva er det med at alle er så redd for å si hei til meg da? Er dere redde for at jeg skal sette meg på dere eller?? :blink::P:D Og Lola: Labbis trenger du IKKE være redd for å si hei til! DET er trivelig dame det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke møtt så mange. Det var et sonen treff i Bergen da. Jeg viste bare hvem 2 av dem som var der var fra sonen :blink: Men det gikk egentlig ganske greit. Kjente vell igjen hundene da.

Ellers har jeg møtt noen på utstilling, eller sett er vell mer riktig. Aldri turt å si hei. Men på Nesbyen SKULLE jeg virkelig si hei til folk altså!

Så jeg gikk rundt sheltie ringen og leitet etter hverdens nydeligeste Aussie valp og helt til slutt fant jeg henne sovende i burdet sitt, uten mat mor :blink: Så da tenkte jeg at jeg måtte lete etter en pen ung dame. Jeg hadde vell sett et bilde i farten på sonen av Caroline. Og når jeg så henne gikk jeg bort å presenterte meg som "Only Blondie". Det var vell kanskje det merkeligste med det hele :wub:

Men ellers syns jeg bare det er kjempe koselig å hilse på soniser :hmm: De er alltid like hyggelige, støttende og snille hundefolk :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første jeg møtte var vel Emma som ville skrive om vår gamle berner.

Det var selvfølgelig noe vi ble glade og rørt for, så det ble et koselig møte.

Og Ellie fikk sitt første leketreff med Tinka Tequila da de begge var små valper :wub:

Så var det Raksha i forbindelse med hest, og etter kort tid merket jeg at hun kunne jeg trygt overlate ansvaret for hesten min til. Og det er vel noe av den største tillitserklæringen man kan få fra meg :blink:

Ellers har jeg møtt folk for å gå tur som har vært superkoselig, og noen av de beste lydighetstreningene har vi hatt sammen med soniser. Også koselig å si hei til folk på utstilling o.l

Så bare positive opplevelser med det :blink:

Og jeg har fått en kjempegod venninne delvis her innefra :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm har jo vært på noen sonentreff nå :blink: ikke alle jeg husker nickene på, men sham, TonjeRA, Victoria, blondiemamma, siri & Diego, Soppen, KeeKee, Stine. Håper ikke jeg har glemt noen da, men det har jeg sikkert gjort:P

Alle er kjempetrivelige, både to og firebeinte :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha :) Nei men hvis jeg ser folk litt på avstand og rekker og tenke over ting, så feiger jeg ut :) jeg må kræsje inntil folk, da tør jeg :P

Hehehe, du høres litt ut som meg egentlig :D hehe

Og jeg har fått en kjempegod venninne delvis her innefra :)

De fleste av mine beste venninner har jeg alle møtt via hundeforum. Ikke sonen da, men fra Canis sin tid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sonen folk burde hatt egne "sonengensere" når de var på slike arrangsjemang :) der det stod "hundesonen" også nicket under :P:)

Ja riktig. Og så burde man ha en lapp rundt halsen hvor det sto "Jeg er her alene. Om det virker som jeg har gått meg bort, hører jeg hjemme på denne adressen: ******" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En han. Har merket meg at andelen testosteron på kurs og trening er påfallende mye lavere enn østrogen. Ofte er det eneste testosteronet til stede i følge med sin mykere halvdel, som har dratt dem dit. Resten av testosteronet kom ferdig utlært og er ute med hundene løse i parken, hilser på fremmede i bånd, og deler villig sin ekspertise med random damer som antakelig ikke kan like mye om hund som dem selv.  #notallmen men når den taggen føles nødvendig..
    • Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...