Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Letohallen 16-17 januar


xxx12345

Recommended Posts

Lille baby har rasket med seg 2x Cert og BIR i helgen hun, og ikke nok med det, i går VANT hun gruppa OG ble 3BIS! 11 måneder gammel! :frantics: Hun ble ikke plassert idag, men det er ikke så nøye :wub: Jeg har BIS-plassert baby :lol: Det var cert nr. 7 og 8 dersom vi teller med de 2 finske og det ene svenske. Litt av en samling på drøye 2 mnd.

Ellers så stilte jeg Rebus til BIM igår og Saetas pappa Tiger debuterte som veteran i en alder av 10 år (etter 6 år borte fra utstillingsringen) og ble BIR-veteran og 3BIS-veteran, mens Kenzo ble stilt av eieren sin idag til BIR, 1BIG og 4BIS-valp!

Ikke de HELT store sheltieresultatene, men Tíbrá reddet en del av æren da :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Lille baby har rasket med seg 2x Cert og BIR i helgen hun, og ikke nok med det, i går VANT hun gruppa OG ble 3BIS! 11 måneder gammel! :frantics: Hun ble ikke plassert idag, men det er ikke så nøye :D Jeg har BIS-plassert baby :) Det var cert nr. 7 og 8 dersom vi teller med de 2 finske og det ene svenske. Litt av en samling på drøye 2 mnd.

Ellers så stilte jeg Rebus til BIM igår og Saetas pappa Tiger debuterte som veteran i en alder av 10 år (etter 6 år borte fra utstillingsringen) og ble BIR-veteran og 3BIS-veteran, mens Kenzo ble stilt av eieren sin idag til BIR, 1BIG og 4BIS-valp!

Ikke de HELT store sheltieresultatene, men Tíbrá reddet en del av æren da :frantics:

Er jo vandt til de resultatene fra deg nå :wub: Men gratulerer så mye :lol: Er imponert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad på dine vegne :wub:

Tusen takk :lol:

Gratulerer så masse til alle som gjorde det bra - og spesielt til Whisky, da!

Whisky takker for sin spesielle hilsen :) Han bikket bare over på soffan igår, med eier fremdeles iført "stasje"antrekket, og der sovnet de begge to :frantics:

Lille baby har rasket med seg 2x Cert og BIR i helgen hun, og ikke nok med det, i går VANT hun gruppa OG ble 3BIS! 11 måneder gammel! :frantics:

Grattis igjen til lille vakre frøet (som luktet så godt der hun bøyde seg ned fra bordet og nusset meg på øret) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de HELT store sheltieresultatene, men Tíbrá reddet en del av æren da :wub:

Kjempegrattis med lille baby :frantics:. Hun er jo bare bedårende vakker, så det skulle bare mangle at hun ikke gjorde det bra!!

Jeg blir ikke vant til det, og ihvertfall ikke lei :frantics: Men tusen takk!

Den dagen man blir lei slike resultater, skal man gå og banke hodet sitt i en murvegg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masser av GRATTIS til alle med topp resultater. :lol:

Stillte Dina begge dagene...begge dagene gikk det ikke så bra...ble blått, sønda vegra hu seg for dommeren...hun begynnte allerere uten for ringen...HUn likte tydeligvis ikke dommeren, ikke at jeg riktig vet hvorfor, hun hilste på masse nye mennesker både lørdag og søndag uten at hun vegra seg... :)

Jaja, sånn kan det gå...nye muliheter neste gang :frantics: (mulig det er løpetid i gjære her også, at det kan ha hatt en innvirkning på det hele)

Etoile gjorde det KJEMPE, ble BRI valp og BIG2 valp i gruppa si... "lille" gullet til mor:icon_clapping: Fikk knall kritikk denne gangen også.

Men jeg sliter med å få henne til å trave rent...hun passer.... :frantics:

Vet ikke riktig hva det skyldes, om det er fordi hun enda vokser og ikke har klart å få helt kontroll på beina...eller er det mangel på styrke i ryggmusklaturen?

Uansett så var det en fin helg hvor flere kjente også gjorde det bra :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille baby har rasket med seg 2x Cert og BIR i helgen hun, og ikke nok med det, i går VANT hun gruppa OG ble 3BIS! 11 måneder gammel! :wub: Hun ble ikke plassert idag, men det er ikke så nøye :frantics: Jeg har BIS-plassert baby :lol: Det var cert nr. 7 og 8 dersom vi teller med de 2 finske og det ene svenske. Litt av en samling på drøye 2 mnd.

Ellers så stilte jeg Rebus til BIM igår og Saetas pappa Tiger debuterte som veteran i en alder av 10 år (etter 6 år borte fra utstillingsringen) og ble BIR-veteran og 3BIS-veteran, mens Kenzo ble stilt av eieren sin idag til BIR, 1BIG og 4BIS-valp!

Ikke de HELT store sheltieresultatene, men Tíbrá reddet en del av æren da :frantics:

Gratulerer så mye med en knallhelg!

Jeg fikk nettopp vite at X'ens mamma ble BIS veteran i går, stolt av spreke bernerdamen, og håper veldig at X'en arver masse på henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som er fornøyde! Ekstra grattis til Kee-kee med to cert og et bir - flinkeste! :lol:

Tusen takk! :frantics:

Lundii var også kjempeflink, oppførte seg som en drøm, og fikk BIR i sterk konkurranse med seg selv begge dager.

Kritikkene er jeg kjempefornøyd med på begge to!

Kee-Kee, lørdag: Excellent type. Nice head with excellent ears. Medium long neck. Short body. Deep chest, correct set and carriage of tail. G. movement.

Lundii, lørdag: Velformet hode. Bra nesep. og stopp. Korr plasserte ører. En aning kort i lenden. Bra skuldre. Kort overarm. Bev. seg godt.

Kee-Kee, søndag: Ex type and prop and em. G. enough shoulder. Ex shape of tail. Vell ensulated in the back. Fem. expr. Ex eyes. Very good movment.

Lundii, søndag: Ex type & size. V g prop. Ex bone, coat. Shoulder could be better spes in mov. Good in the back. Ex expr. Exep colour in eyes. G. mov.

Lurte litt på Kee søndag, hva "em" betyr, i setningen "ex type and prop and em". Noen som vet? Og Lundii søndag, "exep colour in eyes", er det exeptional, kanskje?

På søndag ble også Lundii plukket ut som en av 5 semifinalister i gruppa, men så kom gruppedommeren bort og takket meg for i dag, og sa at det var nok noe kaldt for henne i hallen, så hun krøket seg litt sammen. Altså er det Yodelmannen sin feil, som ikke fikk på mer varme! :frantics:

Kjempefornøyd med helgen, når jeg kom hjem i går så stupte jeg i seng halv ti og sov til sju-halv åtte i dag. Fortsatt trøtt! :) Fikk hilst på mange soniser da, traff på Skautussa også. Og så barnebarnet til Tøfflus i finaleringen!

Og faraohunden som var der ble BIG2 på søndag, kjempemorsomt! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg sliter med å få henne til å trave rent...hun passer.... :lol: Vet ikke riktig hva det skyldes, om det er fordi hun enda vokser og ikke har klart å få helt kontroll på beina...eller er det mangel på styrke i ryggmusklaturen?

Grattis med lilledamen da :frantics:. Det er noen hunder som bare synes det er mest behagelig å trave i passgang (ehhhhh... da heter det vel strengt tatt ikke trave, da *ler*) uten at det nødvendigvis er noe galt eller så mye å gjøre med. Gamlemor her i huset foretrekker å bevege seg i passgang - og jo fortere jo bedre liksom. Jeg har trent henne mye på dette med å trave når vi er i ringen, og trave når vi sykler og trave når vi går på ski - jeg har lært henne kommando for det faktisk, for ellers slår hun helst over i pass... Man må bare være påpasselig og obs på det - og lære seg teknikken for å få dem ut av passgangen.

Tusen takk igjen for gratulasjoner :frantics: Jeg vet ikke med murveggen Siri, men man bør hvertfall slutte å melde på når man blir lei av sånt :)

Hehehhehee... det er kanskje en bedre løsning ja, å la være og melde på *ler*.

Jeg fikk nettopp vite at X'ens mamma ble BIS veteran i går, stolt av spreke bernerdamen, og håper veldig at X'en arver masse på henne!

Grattis så mye med mamsen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnurremegrundtogropeHIPPHURRA...

"Barnet" mitt, Whisky, tok først BIR, deretter suste han inn på BIG-1 (hyl & skrik) og tute meg tok han ikke steget nesten helt til topps og endte som BIS-2 :)

Idag er det deilig å være oppdretter dere :D

Mamma Frk.Brun og tante Indiana hadde feiret på egenhånd hjemme ved å tenne fullt taklys og pynte teppet med mange biter av en kulepenn til vi kom hjem :frantics:

Johoo! Så artig! Grattis!

Gruppen var lekker! -Og pent handlet! Velfortjent :frantics:

ÅÅÅ! GRATTIS! I know the feeling. :wub: Man sprekker nesten av stolthet ved slike resultater!

Jeg har faktisk ikke stillt noe i helgen, men jeg tok meg en tur opp for å jobbe og titte litt.

Astrid handlet Kee-Kee selv, og ble BIR med cert og plukket ut i "semi-finalen" (De 6 beste) på lørdag og ble 2 btk med cert på søndag! Flinke jentene, det!

Cert begge dagene er jo kjempebra! Grattis til dere også!

Og Tibra og Willy må jo være på sonens mestvinnerliste (om vi hadde hatt en) sammen med Moby selvfølgelig :lol:

Grattis til alle fornøyde!

Skulle ønske jeg kunne funnet ut hvem som ble bir av parsonene noe sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mange dommere som ikke er like flinke til å skrive kritikker, gjerne fordi det ikke gjøres der de kommer fra. Men denne dommeren het Diego Ramalho.

Da finnes det visst flere ja! Claudio De Giuliani het han vi stilte for; alle - både champs og ikke, var "bare" good, enough, ok, osv. Vi skjønte ikke hva som skilte hundene, men ble i alle fall plassert et sted. :frantics:

Lille baby har rasket med seg 2x Cert og BIR i helgen hun, og ikke nok med det, i går VANT hun gruppa OG ble 3BIS! 11 måneder gammel! :) Hun ble ikke plassert idag, men det er ikke så nøye :wub: Jeg har BIS-plassert baby :D Det var cert nr. 7 og 8 dersom vi teller med de 2 finske og det ene svenske. Litt av en samling på drøye 2 mnd.

Ellers så stilte jeg Rebus til BIM igår og Saetas pappa Tiger debuterte som veteran i en alder av 10 år (etter 6 år borte fra utstillingsringen) og ble BIR-veteran og 3BIS-veteran, mens Kenzo ble stilt av eieren sin idag til BIR, 1BIG og 4BIS-valp!

Ikke de HELT store sheltieresultatene, men Tíbrá reddet en del av æren da :lol:

Hjelpes min som dere løper og shower da! Det er jo helt utrolig gode resultat, gratulerer så mye! :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille baby har rasket med seg 2x Cert og BIR i helgen hun, og ikke nok med det, i går VANT hun gruppa OG ble 3BIS! 11 måneder gammel! :) Hun ble ikke plassert idag, men det er ikke så nøye :frantics: Jeg har BIS-plassert baby :D Det var cert nr. 7 og 8 dersom vi teller med de 2 finske og det ene svenske. Litt av en samling på drøye 2 mnd.

Ellers så stilte jeg Rebus til BIM igår og Saetas pappa Tiger debuterte som veteran i en alder av 10 år (etter 6 år borte fra utstillingsringen) og ble BIR-veteran og 3BIS-veteran, mens Kenzo ble stilt av eieren sin idag til BIR, 1BIG og 4BIS-valp!

Ikke de HELT store sheltieresultatene, men Tíbrá reddet en del av æren da :wub:

Det er helt sykt!! SÅ mye bra resultater har jeg aldri sett før :frantics::lol: (*et snev av missunnelse*) GRATULERER! Det er vel fortjent også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig masse! :frantics:

Ellers så kan jeg fortelle mopseresultater.. :frantics: om dere bryr dere :wub:

Lørdag:

Tangetoppen's Valentino: BIR

Tangetoppen's Wild Card: BIM

Valp: Tangetoppen's Beef Carpaccio BIR, BIG og BIS!! (på sin første utstilling!!)

Søndag:

Tangetoppen's Wild Card: BIR

Tangetoppen's Valentino: BIM

Valp: Tangetoppen's Beef Carpaccio BIR og BIG2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samojedhund-valpen min debuterte i utstillingsringe (valpeshow).

Danny var 4 mnd og 1 dag på lørdag :icon_confused:

Jeg er så glad fordi han var så rolig og stødig i hele helgen.

Danny ble BIM begge dagene.

Tispa som ble BIR,Emblem'N Effigy De Sanna Gourska, ble BIS2 og BIS (ca 190 påmeldte valper).. hun var super søt.

Danny selv sier "Mamma, jeg vil ikke være BIM, jeg vil fortsatt bare være Danny"

Oppdretteren min, Kennel Kjeborg, hadde forøvrig en super helg med sine hunder.

Lørdag ble Frodo, pappan til Danny,Crazy Toons Frodo of Karasea, NUCH.Søndag ble Willy, Anatina Why Not Willy, NUCH.

Disse gutta fylte 2 år for ca 2 mnd siden.Kjeborg B`Miriel fikk sitt 2 cert.

Her er kritikkene på Kjeborg Daddy`s Boy Danny

Norsk Dobermann Klubb

Letohallen,Eidsvoll 16/1-2010

Valpeshow

Dommer: F. Chrisiansen

Meget god type. Kraftig. Godt muskelsett. Fin hodeform. Utmerket pigment. Bra forrbryst. Fin brystkasse.

Fine bevegelser. Valpepels.

BIM

Norsk Berner sennenhundeklubb

Letohallen,Eidsvoll 17/1-2010

Valpeshow

Dommer: Boo Lundstrøm

Levende hannvalp. Bra hode. Fine polare detaljer. Velkroppet for alderen.Kraftig beinstamme med normale vinkler. Litt kort og bratt i krysset. Valpepels.

BIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, glemt å skrive her jeg.

Fredrik ble nok en gang beste hannvalp og fikk sitt fjerde BIM. :lol:

Kritikken: "Synneligen tiltalende helhet. Maskulint velskåret hode med korrekt bitt. Velkroppad, velvinklet. Velgåande, men tåar inn en aning. Velvisad, showy. Bra pels, utmerket farge."

Letohallen-16.01.2010-030.jpg

Letohallen-16.01.2010-059.jpg

Letohallen17012010035.jpg

Linselusa mamma :wub:

Eros vant unghundklassen med ck. Kun 4 av de 19 ikke-championhannene som stilte fikk ck, så fornøyd med den. 3 i klassen hans fikk blå og en fikk gul, den siste ble nummer 2 med hp.

Bella fikk en blå, dommeren likte ikke hodet hennes, og det kan jeg godt forstå.

Kritikken: "God type og størrelse. Litt spisst hode med alt for mye skinn. Bra bitt. Litt åpne øyekanter og hvite blinkhinner. Flott toppline. Tilstrekkelig vinklet. Flott pels og farge. Gode bevegelser. Litt høyt båren hale."

Var kjempefornøyd med dagen jeg, var godt å være så enig i mye av det dommeren gjorde, selv om hun var "streng". :) (Jeg synes egentlig ikke hun var særlig streng, selv om hun ga ut mye blått og gult. Mye av det var "fortjent". Synes mange dommere ofte er for slepphendte med rødsløyfene sine.) Av 61 bernere fikk 37 rødt, 16 bått, 7 gult og 1 null.

Dagen endte forøvrig helt supert for bernern!

Juniortispa Nøklebyåsen's Yenna, på 9,5 mnd, endte opp med å bli Best In Show! Ikke dårlig debut det.

Kennel Hiselfoss ble bis oppdretter og Enslige Evelina av Hiselfoss ble bis veteran.

Det stilte ingen bernere i valp- og avlsklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen endte forøvrig helt supert for bernern!

Juniortispa Nøklebyåsen's Yenna, på 9,5 mnd, endte opp med å bli Best In Show! Ikke dårlig debut det.

Kennel Hiselfoss ble bis oppdretter og Enslige Evelina av Hiselfoss ble bis veteran.

Det stilte ingen bernere i valp- og avlsklasse.

Wee :):lol: Er det sant :)

Da mamma fortalte meg det sa jeg: Nei det heter ikke 'BIS' det heter 'BIR!'

Jeg syntes nok mamma tok i litt :wub:

Men så utrolig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...