Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Letohallen 16-17 januar


xxx12345

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer til alle som er fornøyde med dagen. :lol:

Jeg var ikke alltid enig med Berner-dommeren i dag, men innimellom så dømte han ikke så verst.

Håper likevel at morgendagens dommer kan Berner bedre enn dagens, som leste standarden mens han dømte! :lol:

Ingen gule sløyfer i Bernerringen i dag, og bare 3-4 blå såvidt jeg kunne se.

Bellas sønn, Fredrik, ble Bim. :lol: Bernerdalens Uno Amigo Bueno vant gruppe 2, men ble ikke plassert i Bis'en.

Enslige Evelina av Hiselfoss ble 2Bis veteran, og Kennel Hiselfoss ble 3Bis oppdretter av 3.

Jeg er spent på morgendagen, for da skal Bella stilles. Lenge siden jeg har sett Bella i ringen nå. Jeg var ikke med da ho ble stilt i Letohallen i november.

Lykke til i mårra til alle som skal stille! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellas sønn, Fredrik, ble Bim. :wub: Bernerdalens Uno Amigo Bueno vant gruppe 2, men ble ikke plassert i Bis'en.

Enslige Evelina av Hiselfoss ble 2Bis veteran, og Kennel Hiselfoss ble 3Bis oppdretter av 3.

Takk for oppsummering!

BIS-dommeren, om jeg ikke husker feil, dømte bernerhannene i Lillestrøm nå, og da ga han vel ikke Amigo CK, så ikke veldig overraskende at han ikke ble plassert i BIS da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW Tøfflus... GRATTIS! :lol::lol:

Tusen takk :lol:

Gratulerer Tøfflus! Jeg hadde sprukket av stolthet tror jeg :)

Tusen takk og ja, jeg sprakk allerede ringside :)

Gratulerer så mye - enn å komme hjem til konfetti og, da! :wub:

Tusen takk :) Flinke gamle damene det, som pyntet så pent, hihi.

Og Tøfflus da! Wow, fantastisk! :) :) :P

Fantastisk ja, tusen takk :D

Wow, gratulerer Tøfflus! :P

Tusen takk :P

Han stiller imorgen også, men jeg har sagt (og mine ord skal man vare seg for) at nå skal eier suge på karamellen fra idag så kan morgendagen gå akkurat som den gjør :D

Og alle andre, jeg er visst litt egoist her, sorry at jeg "glemte" dere i min lykkerus. Grattis så mye til alle flinke sonishunder med eiere/handlere som gjorde det bra idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på facebook, at BIS hunden ble en bullterrier... Synes da salukien til Tøfflus skulle vunnet oven den da... Må være rart å sammenligne en bullterrier og en saluki.. Snakk om mot poler a.. hehehe :lol::lol:

Den bullterrieren er utrolig lekker og har vunnet masse masse, så den fikk en velfortjent seier synes jeg. :lol: Selv om salukien helt sikkert var kjempefin den også! Jeg var i oppsamlingsringen med berneroppdrettergruppa når gruppe 10 gikk så jeg fikk ikke sett noe særlig på den. Gratulerer så mye til tøfflus med "avkommet". :wub:

I morgen er det en ny dag med nye muligheter, lykke til alle som stiller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på facebook, at BIS hunden ble en bullterrier... Synes da salukien til Tøfflus skulle vunnet oven den da... Må være rart å sammenligne en bullterrier og en saluki.. Snakk om mot poler a.. hehehe :):)

Tusen takk, det var veldig hyggelig sagt :)

Men det er også veldig fint at en dommer kan se kvalitetene i to så forskjellige hunder. Det vitner, for meg, om en omfattende rasekunnskap på flere områder :wub:

Den bullterrieren er utrolig lekker og har vunnet masse masse, så den fikk en velfortjent seier synes jeg. :lol: Selv om salukien helt sikkert var kjempefin den også! Jeg var i oppsamlingsringen med berneroppdrettergruppa når gruppe 10 gikk så jeg fikk ikke sett noe særlig på den. Gratulerer så mye til tøfflus med "avkommet". :lol:

I morgen er det en ny dag med nye muligheter, lykke til alle som stiller!

Tusen takk :)

Salukien er superfin han, men idag var det en som var finere :lol: Som skrevet over, jeg liker at en dommer kan se kvaliteter i forskjellige raser. Denne dommeren har tidligere dømt saluki og han viste en flott evne til å premiere en godt konstruert hund, ikke henge seg opp i detaljer, men se på helheten og bruksområde. Og en slik dommer kan jeg like :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver her og jeg da :wub: Dina ble 2BTK og fikk CK. Dette er den første utstillingen vår, og Dina var veldig nervøs før vi gikk i ringen. Jeg var om mulig enda mer nervøs, men vi begge tødde opp rett før vi skulle inn, så det gikk ikke så galt :lol: Dina var kjempeflink, og jeg er veldig stolt av henne. Det eneste dommeren pirket på var at hun mente at hodet var ubalansert og at hun hadde for lang snute. Dette var så gøy at nå har jeg jammen meldt meg på boxer utstillingen i februar også :lol: Skal dra opp på exporama og trene litt miljø med henne der tenker jeg, hun ble rimelig stressa av all lyden i letohallen. Alt i alt ble utstillingen en positiv opplevelse både for meg og Dina. Hun har vært helt utslitt i kveld :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bullterrieren er utrolig lekker og har vunnet masse masse, så den fikk en velfortjent seier synes jeg. :D Selv om salukien helt sikkert var kjempefin den også!

Tusen takk, det var veldig hyggelig sagt :)

Men det er også veldig fint at en dommer kan se kvalitetene i to så forskjellige hunder. Det vitner, for meg, om en omfattende rasekunnskap på flere områder :wub:

Tusen takk :lol:

Salukien er superfin han, men idag var det en som var finere :lol: Som skrevet over, jeg liker at en dommer kan se kvaliteter i forskjellige raser. Denne dommeren har tidligere dømt saluki og han viste en flott evne til å premiere en godt konstruert hund, ikke henge seg opp i detaljer, men se på helheten og bruksområde. Og en slik dommer kan jeg like :lol:

Det var en fleip da :) :) Har sett bullen flere ganger og han er lekker :) Men det jeg mente var at det må være litt snodig å sette opp to SÅÅÅ forskjellige hunder mot hverandre.. Langbente, elegante salukien mot et lite robust tog av en bullterrier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegrattis med gode resultater til soniser!

Susanne

Edit - glemte å takke Jeanette for fabelaktig dyktig beardis-holding i dag! Tusen takk!

Fantastisk Beardis-holding faktisk :wub:

Bare hyggelig Susanne!

Ellers har jeg vel muligens gratulert de fleste her inne før, men grattis til de jeg ikke har sagt det til også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden det hersker full forvirring her nå, så starter jeg ballet i denne tråden med å fortelle at Willersen tok sitt 10. cert og ble 2. BHK etter pappa Boss. Oppdrettergruppen vi var med i ble BIS :wub:.

Gruppen var lekker! -Og pent handlet! Velfortjent :lol:

SnurremegrundtogropeHIPPHURRA...

"Barnet" mitt, Whisky, tok først BIR, deretter suste han inn på BIG-1 (hyl & skrik) og tute meg tok han ikke steget nesten helt til topps og endte som BIS-2 :lol:

Idag er det deilig å være oppdretter dere :)

Mamma Frk.Brun og tante Indiana hadde feiret på egenhånd hjemme ved å tenne fullt taklys og pynte teppet med mange biter av en kulepenn til vi kom hjem :)

ÅÅÅ! GRATTIS! I know the feeling. :lol: Man sprekker nesten av stolthet ved slike resultater!

Jeg har faktisk ikke stillt noe i helgen, men jeg tok meg en tur opp for å jobbe og titte litt.

Astrid handlet Kee-Kee selv, og ble BIR med cert og plukket ut i "semi-finalen" (De 6 beste) på lørdag og ble 2 btk med cert på søndag! Flinke jentene, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppen var lekker! -Og pent handlet! Velfortjent :lol:

Å, takk, det var moro å høre :lol:. Vi følte oss litt amatører - det er ikke ofte det stiller oppdrettergrupper i vår rase liksom :).

Jeg har faktisk ikke stillt noe i helgen, men jeg tok meg en tur opp for å jobbe og titte litt.

Astrid handlet Kee-Kee selv, og ble BIR med cert og plukket ut i "semi-finalen" (De 6 beste) på lørdag og ble 2 btk med cert på søndag! Flinke jentene, det!

Grattis så mye til Kee-Kee med Cert og BIR i går, og enda et cert i dag :wub:.

Hos oss ble resultatet omtrent som i går, der pappa Boss ble BIR, mens Willy tok certet og ble 2. BHK. Halvsøster Mysti ble BIM. Dommeren var forresten veldig raus og delte ut CK til alle som stilte :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marco ble i går 2BHK med CK og i dag fikk han blå med fine kritikker begge dager faktisk, hehe. Og jeg som sverget at han ikke skulle få flere blå a gitt. Hehe, men har hatt en helt super helg og Marco har blitt skrytt opp i skyene av andre dommere vi møtte på inne på hotellet. Koselig :wub: Og jeg så en super vakker sonen hund blir BIS3 i går jeg :lol: og salukien som ble nr 2 var jo fantastisk! også samojedvalpen a gitt, makan til nydelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 bernere i dag, og ti av dem var i X'ens klasse... I så måte er jeg fornøyd med å bli nummer tre, men jeg aner ikke hva dommer trakk for, hva som tok bort CK'en. Altså, jeg kan fint peke på feil hos X'en, men det står ikke noe negativt i kritikken hennes, så jeg vet ikke hva akkurat denne dommeren trakk for. Det er selvfølgelig forskjell på at ting er "good" og at de er "excellent", men når det også hos de som fikk CK står "good" om alt, er det ikke så godt å vite. Jaja, han var i hvert fall en streng dommer som ikke ga ved døra, og virket opptatt av både type og detaljer. Så jeg er vel fornøyd, selv om... :D

Men akkurat nå lurer jeg på hvordan det gikk med berner i gruppa, BIS oppdretter og BIS veteran. Noen som vet?

Høres ut som en dommer vi også har stilt for. Hva het han?

SnurremegrundtogropeHIPPHURRA...

"Barnet" mitt, Whisky, tok først BIR, deretter suste han inn på BIG-1 (hyl & skrik) og tute meg tok han ikke steget nesten helt til topps og endte som BIS-2 :)

Idag er det deilig å være oppdretter dere :)

Mamma Frk.Brun og tante Indiana hadde feiret på egenhånd hjemme ved å tenne fullt taklys og pynte teppet med mange biter av en kulepenn til vi kom hjem :wub:

Wow! Grattis! :)

Jeg skriver her og jeg da :) Dina ble 2BTK og fikk CK. Dette er den første utstillingen vår, og Dina var veldig nervøs før vi gikk i ringen. Jeg var om mulig enda mer nervøs, men vi begge tødde opp rett før vi skulle inn, så det gikk ikke så galt :lol: Dina var kjempeflink, og jeg er veldig stolt av henne. Det eneste dommeren pirket på var at hun mente at hodet var ubalansert og at hun hadde for lang snute. Dette var så gøy at nå har jeg jammen meldt meg på boxer utstillingen i februar også :lol: Skal dra opp på exporama og trene litt miljø med henne der tenker jeg, hun ble rimelig stressa av all lyden i letohallen. Alt i alt ble utstillingen en positiv opplevelse både for meg og Dina. Hun har vært helt utslitt i kveld :lol:

Det var da litt av en debut vil jeg si! :) Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra Letohallen og er kjempefornøyd.

Gross ble 2bhk med ck og nederst på kritikken sto: En verdig champion :wub::lol: Fineste Tjukkågo :) det tenker jeg,med solid konkuranse idag. :lol:

Gratulerer til alle dere andre også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fleip da :D :D Har sett bullen flere ganger og han er lekker ;) Men det jeg mente var at det må være litt snodig å sette opp to SÅÅÅ forskjellige hunder mot hverandre.. Langbente, elegante salukien mot et lite robust tog av en bullterrier :)

Jeg skjønte hva du mente, tok det ikke som annet enn et tankespinn :P Men faktisk overhørte jeg flere type "sånne" kommentarer ved ringen og på vei ut etterpå så du var ikke den eneste som tenkte i slike baner :P Men det er virkelig morro med en dommer som "plukker" litt uodde individer, det viser jo rasekunnskap og ikke bare showfaktor tenker jeg.

ÅÅÅ! GRATTIS! I know the feeling. :) Man sprekker nesten av stolthet ved slike resultater!

Tusen takk :D

Jeg har faktisk ikke stillt noe i helgen, men jeg tok meg en tur opp for å jobbe og titte litt.

Astrid handlet Kee-Kee selv, og ble BIR med cert og plukket ut i "semi-finalen" (De 6 beste) på lørdag og ble 2 btk med cert på søndag! Flinke jentene, det!

Jeg så etter deg faktisk, men fikk bare slengt ut et hei til din utkårede.

Og flinke Astrid/Kee-Kee, jeg snakket med henne både en og mange ganger under dagen :P

Wow! Grattis! :D

Tusen takk :P

Hjemme fra Letohallen og er kjempefornøyd.

Gross ble 2bhk med ck og nederst på kritikken sto: En verdig champion :wub::) Fineste Tjukkågo :lol: det tenker jeg,med solid konkuranse idag. :P

Grattis så mye :P Jeg er sikker på at det beror på at du ikke gjorde alle burde-burde-må'ene dine igår, derfor slo dere til idag *fnis*

Idag ble det "bare" 2BHK på Whisky, slått av en praktfull hanne som viser fremføtter i venstresvinger på en nydelig måte :)

Edit:

Marco ble i går 2BHK med CK og

Grattis :)

Og jeg så en super vakker sonen hund blir BIS3 i går jeg :lol:

Det så jeg også og det er bare en ting å si.... :lol:

og salukien som ble nr 2 var jo fantastisk!

Tusen takk :P

Grattis til alle andre som har hatt en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en dommer vi også har stilt for. Hva het han?

Nå er det mange dommere som ikke er like flinke til å skrive kritikker, gjerne fordi det ikke gjøres der de kommer fra. Men denne dommeren het Diego Ramalho.

Hjemme fra Letohallen og er kjempefornøyd.

Gross ble 2bhk med ck og nederst på kritikken sto: En verdig champion :wub::lol: Fineste Tjukkågo :) det tenker jeg,med solid konkuranse idag. :lol:

Igjen masse gratulerer!

Skulle gjerne sett han i ringen, men jeg bodde jo i sekretariatet i dag - der skjer det litt av hvert, og en må svare på mange rare spørsmål, for ikke å snakke om alle de åpenbare spørsmålene... Men det er hyggelig å hjelpe de som trenger hjelp, så får de som er sure og trenger å korsfeste noen bare tømme seg for gørr, jeg tar det sjelden til meg. Som om det er min feil at en dommer er syk...

Jeg fikk noen rapporter fra raseringen inn i sekretariatet, og rapportene bar bud om en dommer som kunne hele sløyferekka og brukte den massivt - vi er ikke vant til å se både null og gult delt ut i hopetall hos oss, og ut fra hva jeg forstår har i hvert fall halvparten fått blått eller dårligere. Greit at ikke nesten 70 påmeldte bernere skal ha CK, men hun var overraskende streng. Dog var det også dommerelev, og da blir en jo enda mer pirkete. Og selv om en blir litt pært for en dårlig sløyfe, er det noen ganger godt å få en tankevekker, få en dommer som røsker litt oppi, peker på og slår hardt ned på feil og mangler. Jeg savnet jo noe negativt i kritikken i går - i dag fikk jeg mer enn nok :lol: Men, svenske damen kunne både gult og blått, i så måte er vel blått faktisk ikke så hakkandes dårlig i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnurremegrundtogropeHIPPHURRA...

"Barnet" mitt, Whisky, tok først BIR, deretter suste han inn på BIG-1 (hyl & skrik) og tute meg tok han ikke steget nesten helt til topps og endte som BIS-2 :)

Idag er det deilig å være oppdretter dere :frantics:

Mamma Frk.Brun og tante Indiana hadde feiret på egenhånd hjemme ved å tenne fullt taklys og pynte teppet med mange biter av en kulepenn til vi kom hjem :D

Veldig glad på dine vegne :D

Det var Bali og min sin første juniorstilling, og vi fikk idag 1 kval, 2 konk. Jeg er faktisk ganske fornøyd da jeg regnet med å ryke ut på blått :D Vi ble slått av kullsøsteren til Bali som fikk CK idag! I tillegg gikk moren hennes helt til topp med CERT og BIR. Så det var gøy at "familien" gjorde det så bra :P

Det var kjempegøy, gratulerer med gårdsdagen :frantics:

Jeg har faktisk ikke stillt noe i helgen, men jeg tok meg en tur opp for å jobbe og titte litt.

Astrid handlet Kee-Kee selv, og ble BIR med cert og plukket ut i "semi-finalen" (De 6 beste) på lørdag og ble 2 btk med cert på søndag! Flinke jentene, det!

Grattis til jentene!

Hjemme fra Letohallen og er kjempefornøyd.

Gross ble 2bhk med ck og nederst på kritikken sto: En verdig champion :wub::lol: Fineste Tjukkågo :D det tenker jeg,med solid konkuranse idag. :P

Gratulerer til alle dere andre også :D

Gratulerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...