Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekstrem lidenskap

SusanneL

Recommended Posts

Spennende program, virker som hu programlederen(Synnøve er det ikke?) hadde et "jordnært" forhold til hund! For må vel si det var mye "rart" ?! Måtte nå le litt av den proffesjonelle hundelufteren, 2 timer for å hente alle hundene, 15 min tur, så 2 timer biltur igjen :banana:

Og jeg har ikke peiling på hundeklær, men mye av det hu amerikanske dama hadde til "Lucky" så ikke akuratt så "anatomisk korekt" ut..elelr dårlig passform kan man si!

Men alt i alt, bra program :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt, sykt, sykt. Veskehunden Lucky så ikke ut som hun selv syntes hun var så "lucky". Hemset med hit og dit, påkledd klær som åpenbart var ubehagelige. Og la dere merke til da hun "gikk tur" med bikkja? Hunden stoppet, og ble dradd videre.

Araberne og deres salukier var jo greit nok, men at kaninene "ikke ble stresset." Nu vel. Og griser kan fly, liksom :banana:

Drøbak hundehotell har jeg bare en ting å si om: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende program, virker som hu programlederen(Synnøve er det ikke?) hadde et "jordnært" forhold til hund! For må vel si det var mye "rart" ?! Måtte nå le litt av den proffesjonelle hundelufteren, 2 timer for å hente alle hundene, 15 min tur, så 2 timer biltur igjen :banana:

Og jeg har ikke peiling på hundeklær, men mye av det hu amerikanske dama hadde til "Lucky" så ikke akuratt så "anatomisk korekt" ut..elelr dårlig passform kan man si!

Men alt i alt, bra program :lol:

Dorthe kaller hun seg, men hun heter noe annet egentlig.

Jeg likte heller ikke repotasjen om drøbak hundehotell, ellers var det greit, dog syns jeg synd i Lucky som ble slept rundt... Dog var klippet om salukier altfor kort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt, sykt, sykt. Veskehunden Lucky så ikke ut som hun selv syntes hun var så "lucky". Hemset med hit og dit, påkledd klær som åpenbart var ubehagelige. Og la dere merke til da hun "gikk tur" med bikkja? Hunden stoppet, og ble dradd videre.

Araberne og deres salukier var jo greit nok, men at kaninene "ikke ble stresset." Nu vel. Og griser kan fly, liksom :banana:

Drøbak hundehotell har jeg bare en ting å si om: :)

Enig! Og Dorte "En av grunnene til at blandingshunder er blitt så populære er at de er så friske" eller noe sånt.. :)

Så ut som det var hunder i vilden sky på Drøbak hundehotell. Og 19 valper på en gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Disse kaninene er trent til å bli jaget av hunder, de blir derfor ikke stresset av det" :) Stakars dyr! Kaniner løper ikke så fort de kan i redsel fra en hund bare fordi den synes det er morro liksom :banana:

Nei, men det var jammen meg bra at hundene ikke fikk drepe kaninene da, det ble jeg overrasket over. Bedre enn ingenting liksom :lol: Jeg trodde den kaninen løp inn i sin sikre død, og at de ikke brydde seg noe om dem.

Og drøbak hundehotel ja, ikke i ******* om jeg eller noen i min omgangskrets skal ha valp derfra, et ord: valpefabrikk!

Heter Dorthe Skappel noe annet enn Dorthe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Og Dorte "En av grunnene til at blandingshunder er blitt så populære er at de er så friske" eller noe sånt.. :banana:

Så ut som det var hunder i vilden sky på Drøbak hundehotell. Og 19 valper på en gang :lol:

Det som slo meg også :) sykt mange valper ! hvordan få tid til alle og enda så parra de en tispe til under programmet! pengemanskiner disse tispene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulleprogram! Hva annet kan en vente fra "Deilige Dorthe med leggene"....Fjollete amerikansk dame med påkledd hund, Drøbak valpefabrikk fikk uimotsagt kanonraklame midt i beste sendetid, søkkrike amerikanere som kloner bikkjene sine? Det eneste greie innslaget var hundekjørerjenta, et skikkelig hundemenneske!

Og hvorfor dro Dorthe så langt avgårde, der fins vel nok av galne hundefolk her i Norge? Selv kjenner jeg opptil flere som absolutt burde vært med i programmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulleprogram! Hva annet kan en vente fra "Deilige Dorthe med leggene"....Fjollete amerikansk dame med påkledd hund, Drøbak valpefabrikk fikk uimotsagt kanonraklame midt i beste sendetid, søkkrike amerikanere som kloner bikkjene sine? Det eneste greie innslaget var hundekjørerjenta, et skikkelig hundemenneske!

Og hvorfor dro Dorthe så langt avgårde, der fins vel nok av galne hundefolk her i Norge? Selv kjenner jeg opptil flere som absolutt burde vært med i programmet!

Signeres. Argh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ufattelig skuffa over dettte programmet..

Synes det var ALT for mye fokus på at blandingshunder/''designer hunder'' er mye friskere og sterkere enn rase hunder.. Vel de kan få komme å møte begge blandingene i familien her, dene ene har kreft og den andre har HD...

Så det er ekstrem lidenskap å avle gatemixer?

Hadde liksom forventet av Dogs4all var med, utstilling,agility, NKK, spor bruks, men nei da, for særiøs hundesport, det er ikke en lidenskap.... Er avl dette programmet handlet om, avl på blandingshunder...

Nei, jeg er SKUFFA! :banana::lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ufattelig skuffa over dettte programmet..

Synes det var ALT for mye fokus på at blandingshunder/''designer hunder'' er mye friskere og sterkere enn rase hunder.. Vel de kan få komme å møte begge blandingene i familien her, dene ene har kreft og den andre har HD...

Så det er ekstrem lidenskap å avle gatemixer?

Hadde liksom forventet av Dogs4all var med, utstilling,agility, NKK, spor bruks, men nei da, for særiøs hundesport, det er ikke en lidenskap.... Er avl dette programmet handlet om, avl på blandingshunder...

Nei, jeg er SKUFFA! :banana::lol::)

Veldig enig i bunn og grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt en mail til tv2 om at det var ett skuffende program. Hva var vitsen med å reise verden rundt når vi har masse hundeentusiaster her i landet? Spurte jeg de om blandt annet.

Vitsen var nok at gode gamle Dorte skal få oppleve verden, vise fram beina sine og bruke vanvittig mye penger? :lol: (Ikke sett programmet, men er null fan av henne). Leste at hu bl.a. hadde spist dessert til 150 000 kr. Håper det var velanvendte penger for TV2, og at de har fått et skikkelig kvalitetsprogram tilbake da. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt en mail til tv2 om at det var ett skuffende program. Hva var vitsen med å reise verden rundt når vi har masse hundeentusiaster her i landet? Spurte jeg de om blandt annet.

Det er vel mest pga de vil lage det ekstreme ut av det ekstreme, og lage god underholdning for Ola Normann.

Jeg syns det meste ble bare tull og useriøst. Å trekke inn DH kunne de hvertfall latt være, men det spiller vel ingen rolle hva som ligger bak, bare de klarer å lage god tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...