Gå til innhold
Hundesonen.no

Ventetiden på Groenendael tispe:)


Saphire

Recommended Posts

Åh heldiggris med valpebesøk! Det skjærer seg med valpebesøket her, men driver å avtaler når jeg får klumpen min. Gleder meg noe så vanvittig til å ha han i armene mine. :icon_confused: Husk masse masse bilder fra valpebesøket og det er obligatorisk å legge dem ut her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Nå har vi vært i Bergen og hilst på de små skjønne :lol: De var mye mindre enn jeg hadde forventet meg, og jeg forelsket meg selvfølgelig skikkelig :wub:

Vi fikk også hilse på begge foreldrne, og de var virkelig en av de beste groenendael jeg har hilst på, herlig vesen begge to, og kjempesnille!! Også utrolig hyggelig å hilse på oppdretteren. Alt i alt en super tur!

Her er noen snikbilder...

Gul jente..Henne var skikkelig pøbelvalp, råstillig temperament på henne :D

166.jpg

Oransj gutt, stor "chubby" gutt..

175.jpg

Aner ikke hvem dette er..

186.jpg

Nesa til samboer fikk smake skarpe valpetenner :)

191.jpg

Også sovnet man litt..

195.jpg

Det var også skjønne mitzelspits valper der(aner ikke hvordan det skrives)

205.jpg

Også har vi de to favoritt jentene enn så lenge..

211.jpg

Gul med hvitt på seg, den andre er Lilla jente.

Vi dro dit med Rosa som favoritt, men endte opp med gul og Lilla når vi kom dit. Så det blir spennende å se hvem jeg ender opp med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi kjøpt inn siste rest av utsyr, så kort oppsumert har vi nå følgende:

Rosa bling bling halsbånd+ kobbel( er jo jente tross alt ) :)

Halsbånd med refleks

Kobbel med refleks

Rosa sele/bilsele med refleks

Flexi bånd

4 leker

Hundeposer

Vann/mat skål

1 karde

1 kam

1 klotang

15 Kg valpefor fra Eukenuba

Refleks "dekken/vest".

Stort bur til å ha inne (kun i starten)

Teppe har vi nok av..

Så nå mangler vi kun valpen. Noe jeg har glemt å kjøpe som man trenger i starten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnagebein!

Godbiter til trening/innlæring (kjøp litt diverse for å se hva hun liker).

Når valpen kommer vil dere plutselig "måtte ha" masse mer :)

Også et godt råd fra en som lærte på den tunge måten: Fleksiline er en kjempefin måte å lære hunden din å dra i båndet på, så anbefaler ikke å bruke det noe før valpen har lært å gå pent i bånd. (selv skyr jeg fleksiliner som pesten nå, men det er jo en smakssak)

I stedet ville jeg kjøpt langline, til bruk under innkallingstrening (type sporline, feks)

Lykke til med valpen, og nyt de siste nettene med søvn og dagene uten tissedammer :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med snart valp i hus!

Ja, nyt den siste tiden med søvn.. Hehe. Jeg sov skikkelig på mange dager, og det ble flere middagslurer samtidig som valpen de første ukene.. Skulle nesten tro en pratet om en ekte unge :)

Støtter Wildah sin tanke om flexi.

Jeg har brukt det siden i sommer på hunden min(snart tre år). Gå fint i bånd?? Hva er det? Helt glemt :)

Groenendaelvalper er det nydeligste :P

(bilder av min belger i signaturlink)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips av Flexibånd, skal ha det i bakhodet :)

Skal også sørge for å få kjøpt inn gnagebein, hundegodt og langline. Noen gode forslag til hundegodt som er lite og godt som man kan bruke når man skal trene??

Kommer sikkert masse man trenger etterhvert, men jeg mener jeg har det grunnleggende som man MÅ ha!

Når jeg passet på valpen til svigerinnen min så sov jeg samtdilig som den. Dvs den sov til 05.00 og ble luftet da, så lekte den en times tid og sovnet igjen til 10.00. Hvor jeg da også sov med den på stuen.

Vi har to og en halv uke sammen med valpen hjemme, deretter skal vi ha henne med på jobb, skole eller ha korte dager på skolen. Jeg håper og trur at hjemme-aleine treningen går bra, for hu har jo 4 katter her, så hu er jo ikke aleine i den forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nå har vi revurdert navnet litt. Så vi har plutselig en del forslag...

Ayla.

Yuna.

Fiona.

Fanta.

Aiko

Suki

Embla.

Men det er Embla og Ayla som er storfavorittene :)

Jeg stemmer for Zuki eller Yuna jeg da - Ayla og Embla er rottisnavn for meg *ler* og jeg får sånne "noe tuuuuuuungt er på vei.... gaule og synge* - *latterkrampe* Men om det skulle vært en av dem så måtte det være Embla. Ayla er så vanlig he he he

Takker for tips av Flexibånd, skal ha det i bakhodet :)

Skal også sørge for å få kjøpt inn gnagebein, hundegodt og langline. Noen gode forslag til hundegodt som er lite og godt som man kan bruke når man skal trene??

Kommer sikkert masse man trenger etterhvert, men jeg mener jeg har det grunnleggende som man MÅ ha!

Når jeg passet på valpen til svigerinnen min så sov jeg samtdilig som den. Dvs den sov til 05.00 og ble luftet da, så lekte den en times tid og sovnet igjen til 10.00. Hvor jeg da også sov med den på stuen.

Vi har to og en halv uke sammen med valpen hjemme, deretter skal vi ha henne med på jobb, skole eller ha korte dager på skolen. Jeg håper og trur at hjemme-aleine treningen går bra, for hu har jo 4 katter her, så hu er jo ikke aleine i den forstand.

Flexibånd bruker du først når valpen kan innkalling og kan gå i bånd :P

Griseører er fint snacks til valper - de varer lenge og de liker dem.

Godbiter - FROLIC - fås kjøpt i alle dagligvarebutikker og sålenge du passer på å holde posen lukket så holder de seg myke og gode lenge, hver bit kan deles i små biter svært enkelt. Alle hunder like det og det er billige godbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frolic er genialt ja, for hunder som liker de (har selv et eksemplar som ikke liker de *sukke*) :rolleyes2: Ellers er det lurt å se etter godbiter som er lett å dele opp i små, små biter, som Belgerpia sier.

Griseører er også geniale, bare vær obs på at de kan være vonde mot magen til hunden, ikke gi dem for ofte. Enkelte hunder tåler dem også ikk. Sier hun som var på utstilling i Stavanger, der forrige belgerpelsen klarte å stjele ikke mindre enn 4! griseører fra diverse valper. Gjett hvem som våknet av stanken neste morgen :whistle:

Også oksestruper og vom kan være populære.

Som sagt... man kommer fort på mye man bare måååå ha, hehe. Selv liker jeg å ta med hunden til dyrebutikken, og se litt hva hun sniffer seg frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

020-1.jpg

Den ene leka er prøvesmakt og godkjent fra en annen valp..

Den ene karden er egentlig Oakley sin, og kammen er Birmaene sine, men det viser seg at man bruker slikt på Belgisk fårehund også

021-2.jpg

Valpen skal synes iallefall..

022.jpg

Rosa bling bling må til når det er en jente... :love:

023-1.jpg

025-1.jpg

Buret...Teppet skal ikke ligge der, men jeg er redd kattene kan skade beina om de får dem mellom sprekene..

Buret ser litt lite ut her, men det skal vist være riktig størrelse. dessuten blir det nok åpen løsning etterhvert!

Langline og godis skal kjøpes inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig rosa sele da. :aww: Når drar du for å hente? Og har dere bestemt dere for hvilken av jentene det blir?

Vi henter hu på Fredag, så 6 lange dager igjen. Jeg trur det blir bestemt på Søndag for da skulle det måles opp og ned i mente, ettersom hu selv skal beholde en for avl/utstilling.

Alle har dessuten vært hos vetrinær i dag for vaksine og microchip, alle hadde riktig bitt, og var friske og raske:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg dro til Bergen hadde jeg Rosa som favoritt. Men etter besøket ble det egentlig Gul, fordi hu skilte seg ut med å være pøbel. Mens Lilla var bare herlige fordi hu var chubby. Men som oppdretteren sa, "I morgen hadde kanskje en annen skilt seg ut". Og i og med at jeg gjerne vil stille ut, så burde jeg høre på hva oppdretteren mener når hun skal si hvem hu trur ville vært best for meg. Så jeg kommer nok til å velge den hu trur er best for mine formål. Men jeg blir nå glad uansett!

Litt anderledes med Basenji, der er de alle litt forskjellig i farge. Mens jeg ble møtt av 6 "svarte" pøbler, hvor alle egentlig var like mye frempå:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå går tiden SAKTE! Jeg venter i spenning på 7 ukers bilder. Og jeg BURDE sette i gang med å vaske bad og gang som jeg har lovet meg selv at jeg SKAL gjøre i dag. Men så var det lysta da :wub: Vil mye heller se valpebilder altså. Men må nok pent vente til i kveld...

5 dager til henting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå går tiden SAKTE! Jeg venter i spenning på 7 ukers bilder. Og jeg BURDE sette i gang med å vaske bad og gang som jeg har lovet meg selv at jeg SKAL gjøre i dag. Men så var det lysta da :o Vil mye heller se valpebilder altså. Men må nok pent vente til i kveld...

5 dager til henting..

:lol: Jeg kjenner meg innmari igjen altså. Burde flakse rundt og valpesikre ledninger, rydde bort ting jeg er redd for - fjerne overføldige sko og klær, så de ikke går i basenjimakulatoren, finne frem valetrygge leker, vaske ordne, gjøre alt det blir vanskelig å få gjort med en valp i beina osv osv. Men neeeeida - venter på valpebilder heller. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...