Gå til innhold
Hundesonen.no

Ventetiden på Groenendael tispe:)


Saphire

Recommended Posts

Jeg må jo nesten lage en sånn ventetråd jeg også, må ha "noe" å foreta meg mens vi venter på valpis :lol: Vi har da fått mulighet til å kjøpe en tispe fra oppdrettet Østretunet ved Bergen(http://www.ostretunet.com). Valpene ble vel 4 uker i dag om jeg forsto det rett. Det er ennå ikke bestemt hvem av jentene vi skal ha, det valget blir foretatt seinere. Nå har vi booket flybillet den 21/1, så da skal vi fly til bergen for å hilse på "småtrollene" :)

Fredag 5 Februar skal den lille jenta hentes hjem :)

Gleder meg noe voldsomt, og er meget ivrig som dere alle sikkert har skjønt! Nå skal jeg bare foreta meg en grundig "research" på ulike klubber, slik at jeg får meg en god hundeklubb å være medlem i. Utstyr skal kjøpes inn, iallefall det mest nødvendigste, resten får jeg ta når valpen er kommet. Skal også få ringt Agria når tiden er omme, slik at forsikringen er i boks!

Vet ikke hva annet som burde gjøres nå i ventetiden jeg? Foruten å lese hundebøker og se på alt for mye nettsider med bilder osv :wub:

*Glede seg en hel del*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Åh gratulerer og velkommen til den evinnelige ventetiden! Min lille valp er leveringsklar samtidig som din!

Du har jo allerede ventet "lenge". Men jeg fikk plutselig "bare" 4 uker å forberede meg på, men de 4 ukene blir nok lange forde :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo allerede ventet "lenge". Men jeg fikk plutselig "bare" 4 uker å forberede meg på, men de 4 ukene blir nok lange forde :wub:

Hihi sant. Det er de fire siste ukene som er lengst uansett, for da begynner jo valpene å se ut som valper, og man kan dra å hilse på dem. :lol:

Har du begynt å shoppe utstyr til henne? Funnet navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg venter på det store studielånet mitt til fredagen, så blir det shopping! Men jeg skal bare kjøpe et halsbånd/kobbel, bur, seng og mat/matskål. Sele tenker jeg at jeg kjøper når jeg får hu slik at jeg får riktig størrelse osv. Vi skal også til Svergie en tur om 3 uker, så da kjøper vi nok litt utstyr da, billig der nå med tanke på kursen :lol:

Har tenkt sånn raskt på navn, men har bare kommet frem til et vi begge liker så langt. Nemlig Ayra eller Aria :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Grattis med valp og valg av rase! :wub:

For å korte ned ventetiden bør du kjøpe boken "Boken om belgiska vallhundar". Du får kjøpt den fra bl.a. raseklubben, koster cirka 100 kr + porto :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi venter på valpen...



  • Pour cold apple juice on the floor at surprizing places, then walk around barefoot in the dark
  • The minute you wake up, get out in the rain and practise saying: “Goood dog, do your sprinkle now, aaaw – that’s a good girl! Hurry now!”
  • Rub dog hair into all your nicest clothes. White hair on dark clothes, dark hair on light clothes.
  • Make sure there’s a dog hair in the morning tea and in the buttercup.
  • Play with a soaking wet tennis ball.
  • Run barefoot in the snow to close the gate.
  • Drag all the clean laundry out over floor, and make sure at least four socks from different pairs are torn apart.
  • When the doorbell rings: Drop a few pairs of dirty underwear on the livingroom floor, ‘cus that’s where the puppy will leave them when you have visitors anyway.
  • Just before your favorite tv-show starts, jump out of the chair, run towards the door and yell: “No, not there, do it OUTSIDE!” Remain standing on the doorsteps until the show is over.
  • Use a screwdriver and make deep scratches on the table legs, or squeeze a tong around the leg and pull around.
  • Put chocolate pudding on the rug in the morning, and don’t clean it until you come home from work.
  • Take a soft, warm blanket fresh out of the tumble dryer, wrap it around you, and just feel – that’s some of the feeling you’ll get when the puppy falls asleep in your lap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Himmel og hav - det finnes jo ikke noe som ER så nydelig som fire uker gamle belgervalper - sukk og stønn.

Heldige deg...

Vakre småpikene, favoritten min pr. nå er Råååååsa - men lille frøken gul som en god nummer to :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav - det finnes jo ikke noe som ER så nydelig som fire uker gamle belgervalper - sukk og stønn.

Heldige deg...

Vakre småpikene, favoritten min pr. nå er Råååååsa - men lille frøken gul som en god nummer to :)

Favoritten min er også rosa, hu er bare skjønn! Men må prøve å ikke "favoritisere" noen, se alle med åpen sinn. Som oppdretteren sa, "Ikke velg den første som ser på deg"...Og trur hu har så rett :)

Men rosa da gitt...skjønningen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi venter på valpen...



  • Pour cold apple juice on the floor at surprizing places, then walk around barefoot in the dark
  • The minute you wake up, get out in the rain and practise saying: “Goood dog, do your sprinkle now, aaaw – that’s a good girl! Hurry now!”
  • Rub dog hair into all your nicest clothes. White hair on dark clothes, dark hair on light clothes.
  • Make sure there’s a dog hair in the morning tea and in the buttercup.
  • Play with a soaking wet tennis ball.
  • Run barefoot in the snow to close the gate.
  • Drag all the clean laundry out over floor, and make sure at least four socks from different pairs are torn apart.
  • When the doorbell rings: Drop a few pairs of dirty underwear on the livingroom floor, ‘cus that’s where the puppy will leave them when you have visitors anyway.
  • Just before your favorite tv-show starts, jump out of the chair, run towards the door and yell: “No, not there, do it OUTSIDE!” Remain standing on the doorsteps until the show is over.
  • Use a screwdriver and make deep scratches on the table legs, or squeeze a tong around the leg and pull around.
  • Put chocolate pudding on the rug in the morning, and don’t clean it until you come home from work.
  • Take a soft, warm blanket fresh out of the tumble dryer, wrap it around you, and just feel – that’s some of the feeling you’ll get when the puppy falls asleep in your lap.

Haha..*ler seg skakk*

Men jeg har 4 katter i hus, så kan "krysse" av mange av punktene.

* Sokker som blir hengt opp til tørk havner alltid på gulvet

* Hår overalt, hår er faktisk tilhørende ingridiens i de fleste rettene jeg lager her :)

* Istedefor valpebæsj og tiss så har vi herlige hårballer som kattene kaster opp, helst da på det hvite teppet ¨våres(som forsåvidt ikke er hvitt lengre :whistle: ).

ja...og sånn kan jeg fortsette lenge :) Men det er nå hele kosen det, sammens med den kosen som er når 3 katter møter deg i døra når du står opp om morgningen. 2 av kattene gir deg "morgenstell" hver dag. Det sovner alltid en katt eller to på fanget mitt om kvelden. Og i sengen har vi egen beinvarmer!

Livet med dyr er herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sånn delvis bestemt oss for navn. Men mulig vi ombestemmer oss når vi ser valpen. Snakk om kose/hjemme navn nå altså, kennel navn er jo allerede bestemt.

Hva syns dere om Ayla?? En utrolig bra trance sang også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har først nedtelling til vi skal besøke de jeg da. 1 uke til gitt :) SÅ begynner den værste ventetiden tenker jeg...

Kjempeskjønne valper! :) Vi skal hente vår lille Gordon Setter valp om 2 uker, og jeg kan LOVE deg at tiden fra du har besøkt valpen og fram til du faktisk får den er den værste! :D Jeg føler at de 2 ukene som har gått nå siden vi besøkte valpen vår har vært 2 måneder! Og ENNÅ er det 2 uker igjen! Sukk... :D Det positive er at du har litt tid på deg til å kjøpe inn alt du trenger til nurket kommer, men på fire uker så har du gjerne rukket å kikke på litt vel mye og du ender gjerne opp med litt mer enn du strengt tatt har behov for... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har først nedtelling til vi skal besøke de jeg da. 1 uke til gitt :) SÅ begynner den værste ventetiden tenker jeg...

Kjempeskjønne valper! :) Vi skal hente vår lille Gordon Setter valp om 2 uker, og jeg kan LOVE deg at tiden fra du har besøkt valpen og fram til du faktisk får den er den verste! :D Jeg føler at de 2 ukene som har gått nå siden vi besøkte valpen vår har vært 2 måneder! Og ENNÅ er det 2 uker igjen! Sukk... :D Det positive er at du har litt tid på deg til å kjøpe inn alt du trenger til nurket kommer, men på fire uker så har du gjerne rukket å kikke på litt vel mye og du ender gjerne opp med litt mer enn du strengt tatt har behov for... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye 5 ukers bilder er kommet, og ørene har sånn smått begynt å reise seg, står litt på skakke også. Spesilet frøken rosa er nydelig, hvordan kan man ikke favoritisere noen når noen helt klart skiller seg ut( I mine øyne) :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi kjøpt valpemat også, endte opp med Pro plan da vi er meget fornøyd med det foret til kattene. Dessuten hjelper det jo at vi har pro plan oppdrett rabbat :icon_confused:

De hadde også tilbud på ulike refleksting, så vi kjøpte refleks kobbel og refleks vest til valp. Mer utstyr skal vi kjøpe på søndag, for da skal vi til Charlottenberg og det store senteret der :D

Og i morgen tidlig så flyr vi til bergen for å hilse på de små, og jeg gleder meg UTROLIG mye! Skal ta med kamera og ta en masse bilder som jeg forhåpentligvis kan sette inn her :D

Vi har også meldt oss inn i en hundeklubb nå, hvor vi har sikret oss plass på valpekurs i Mars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...