Gå til innhold
Hundesonen.no

Det som gjør din hund til verdens beste!

Guest Vicky

Recommended Posts

Jeg syns at alt ved Vicky er til å bli overlykkelig av... hele hennes vesen er et lykketroll :) Hun er der alltid med en trøstende labb hvis det er noe, og hun er alltid blid og klar til action :( Også syns jeg kontakten vi har er kjempebra :x Føler at vi forstår hverandre helt :) Deilig å komme hjem til en hoppende og glad hund hver dag, og deilig å våkne av at hun legger seg oppå trynet mitt.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo ikke jeg "kjent" Atheo så veldig lenge, men jeg kjenner det at for hver dag som går, vært framskritt både han og jeg gjør - varmer inni meg!! :)

Som idag, når Ricco gav meg tips om hvordan å få til "på plass", og når jeg prøvde det, så gikk det!! DA føler jeg meg stolt - på våre begges vegne!! :)

Jeg har ikke hatt det så veldig lett, og med Atheo så kjenner jeg at det er lettere å komme seg opp om mårran til et logrende vesen som tar meg for den jeg er, og ikke mine feil!

Han er den beste!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg på siden min! :) Noe viktig som ALLE hundeeiere må huske på hver dag!

Helt enig! Eksempel; Nå nettopp så gikk jeg fra rommet mitt/pc'n og ut på stua, der satt Eso å så på meg. Vanligvis så snakker jeg til ham og går og gjør det jeg skal. Men enkelte ganger så må jeg bare stoppe opp og gi han en stor klem, åhhh... hele hunden lyser opp! Slikker meg i ansiktet og legger labben på låret mitt :(:x

Så husk dette, uansett hvor stresset du er, bare bruk 5 sekunder på å gi hunden en klem innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør Ero til verdens beste hund i mine øyne er at uansett hvor sliten, trist, lei, deprimert så får han meg i godt humør. Når jeg kommer hjem fra skolen eller jobb så møter jeg to runde vennlige øyne, en hale som går propell og et vått sleik i ansiktet. Han er bare skjønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Eksempel; Nå nettopp så gikk jeg fra rommet mitt/pc'n og ut på stua, der satt Eso å så på meg. Vanligvis så snakker jeg til ham og går og gjør det jeg skal. Men enkelte ganger så må jeg bare stoppe opp og gi han en stor klem, åhhh... hele hunden lyser opp! Slikker meg i ansiktet og legger labben på låret mitt :(:x

Så husk dette, uansett hvor stresset du er, bare bruk 5 sekunder på å gi

hunden en klem innimellom ;)

JA! ;) Jeg er så enig! Det er noen ganger jeg bare må gi henne en klem der hun sitter å stirrer på meg... jeg blir helt overlykkelig invendig når jeg ser det lille dyret mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo bare verdens beste! når jeg kommer hjem fra skolen og skal hilse på han og han logrer med hele seg, ørene bakover og halen går som en propell, hvem gidder vel å trene på å roe seg ned da.

og når vi går tur, er så mye mer gøy å gå tur nå enn før, nå som han endelig har skjønt at han ikke skal trekke.

Er så glad i voffsen min, glad for at jeg valgte akkurat han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er så innmari glad hele tiden :)

Jeg tror aldri jeg har møtt en gladere(og galere) hund...

Også ansiktsutrykket hans når han plutselig tenker (tror jeg da,,):"jippi,dette kan jeg!" :)

Og i tillegg er han verdens største kosegutt :wink:

kanskje litt styggt å si det,men jeg er veldig glad for at alle de forrige eierene enten fikk allergi eller fant ut at de ikke hadde tid til hund allikevel,for da fikk lokeliten komme til meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så gal og glad, og venlig mot alt og alle :) Utrolig hund med en enorm personlighet!

Balder er også best... Herlige pelsen hans, venlige øynene og kosefanten min :( Store bamse, og jeg er overbevist om at jeg aldri noen gang får sjansen til å eie en mer selvsikker og snill hund... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med Puma.. At han er MIN :) At han synes det meste er gøy, at han er hunden jeg alltid har drømt om, at han er lykke i fast form.. At han er så livlig, kosete og vakker (i mine øyne da).. Og jeg gleder meg sånn til sommeren, for da skal vi flytte i leilighet sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun er så tålmodig med oss/meg. At hun er så glad. At hun er så lite i stand til å gjøre noen/noe noe vondt. At hun er så lett å glede. At hun hun har så deilig pels som man kan grave fingrene i selv om den bare er noen ganske så få cm lang. At hun nesten aldri sier nei til å bli brukt som hodepute. At hun har en så enestående personlighet og selvsikkerhet, og at hun finner seg i det aller, aller meste som skjer og blir gjort med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er (som Puma sa saa flott) MIN! Ogsaa har hun flott personlighet, jeg kunne nok ikke fatt en ulvehund med bedre personlighet som foerstegangshund. Hun er lett aa trene med. Hun er alltid glad, og alltid med paa det som skjer. Ogsaa er hun blitt mye mer klengete og kosete i det siste, noe som er veldig koselig :) (og tungt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...