Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Harstad

Djervekvinnen

Recommended Posts

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Men det gjør han, for han er både smart og vakker han, for tenk :lol: Jeg kommer! Håper det ikke kræsjer :lol:

Og ikke minst har han verdens flinkeste handler! :P Håper også at det ikke kræsjer, selv har jeg ikke sjans til å stille han til noe cert, jeg roter han helt vekk i ringen. :)

Urk, det må jo ha vært dommerendring på belger, nå er det plutselig en belgisk dame som skal dømme. :lol: Lurer på hva slags belgere belgerne liker. :D Men bare 3 stk her iallefall, så ikke all verdens med konkurranse uansett, lurer på hvem de andre to er. :D

Edit: Caroline, har du msn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst har han verdens flinkeste handler! :aww: Håper også at det ikke kræsjer, selv har jeg ikke sjans til å stille han til noe cert, jeg roter han helt vekk i ringen. :lol:

Urk, det må jo ha vært dommerendring på belger, nå er det plutselig en belgisk dame som skal dømme. :lol: Lurer på hva slags belgere belgerne liker. :D Men bare 3 stk her iallefall, så ikke all verdens med konkurranse uansett, lurer på hvem de andre to er. :lol:

Edit: Caroline, har du msn?

Vi har dommerendring på aussie, så det er samme dommer på gronnis og aussie, og gronnis først, dessuten er det over 20 hunder før sheltie, så jeg rekker Cane helt garantert :lol: Har hverken nett eller msn i nye huset mitt desverre, nå låner jeg bare pc :lol: Men jeg har sms! PM'er nummeret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dommerendring på aussie, så det er samme dommer på gronnis og aussie, og gronnis først, dessuten er det over 20 hunder før sheltie, så jeg rekker Cane helt garantert :lol: Har hverken nett eller msn i nye huset mitt desverre, nå låner jeg bare pc :lol: Men jeg har sms! PM'er nummeret mitt.

Juhuuuu! :aww::lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finner jeg ut at jeg har glemt å melde på! :lol: Var så sikker på at jeg hadde gjordt det, men nei...

Fatter ikke at det går an :aww:

Men kommer uansett for å se på. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi stiller som eneste Basenji...

vanvittig kjipt..

jada..

men, altså, vi må jo stille likevel, da. Bono mangler jo et CACIB fra norge, da, så håper vi på å få i Sverige og Finland i løpet av året, da..

bare...

æsj!

vi får fanken ikke et eneste poeng i helga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 greys! :whistle:

og 13 dobermenn! ! :blink::lol:

iiiiiiiik!

det er vel ikke så mye..?

jeg kunne godt tatt endel i antall over til oss, men...

mener, er det ikke vanlig at det er flere dobbermenn?

hm..

jeg bare venter, jeg.. får jo forhåpentligvis CACIB, da.. selv om jeg egentlig er på poengjakt..

gutten var jo andre mestvinnende hanne i fjor, kun slått av sin nydelige storebror. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, det må jo ha vært dommerendring på belger, nå er det plutselig en belgisk dame som skal dømme. :whistle: Lurer på hva slags belgere belgerne liker. :blink: Men bare 3 stk her iallefall, så ikke all verdens med konkurranse uansett, lurer på hvem de andre to er. :lol:

Husker du jeg lærte deg å telle startnummer etc? :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke så mye..?

jeg kunne godt tatt endel i antall over til oss, men...

mener, er det ikke vanlig at det er flere dobbermenn?

hm..

jeg bare venter, jeg.. får jo forhåpentligvis CACIB, da.. selv om jeg egentlig er på poengjakt..

gutten var jo andre mestvinnende hanne i fjor, kun slått av sin nydelige storebror. :whistle:

Ja det er mange. De siste årene har det vært 1-2 greys i Harstad. I tromsø var det heller ikke så mange greys. Dobermann pleier å ligge på 5-6 stykker, så 13 er mange ja. Har ikke sett så mange dobbere på utstilling før.

Men hva som er vanlig i sør, vet jeg ikke, men antallet er jo generellt høyere der.

Har ikke sett en annen greyhound på 2 år nesten, så jeg gleder med til å treffe noen flere! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi stiller som eneste Basenji...

vanvittig kjipt..

Kjedelig da.

Sånn er det jo på de fleste nasjonale utstillingene her nord med DSG.

Har stort sett stilt alene eller med en annen, noe som jo er veldig lite motiverende...

Så jeg har fått helt antipati mot nasjonale utstillinger, får se om jeg gidder å stille han her i mai.

Nå er det faktisk "stor" påmelding på DSG i Harstad, 6 stk.

Og jeg har ikke meldt...hehe... mye pga at de hadde satt opp dommer fra Belgia og fordi det som regel er 2-3 DSG der.

Nå har det ikke bare blitt et greit antall, det har også vært dommerendring, til en jeg gjerne ville ha stilt for...

En som kjenner rasen.

Sånn går det når jeg for første gang ikke melder på. :icon_cry:

På shiba er det jo flere, meeeen stort sett de samme hundene.

Ikke akkurat spennende det heller, selv om resultater og rekkefølger jo gjerne blir forskjellig for forskjellige dommere.

14 shiba i Harstad er vel helt på normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange. De siste årene har det vært 1-2 greys i Harstad. I tromsø var det heller ikke så mange greys. Dobermann pleier å ligge på 5-6 stykker, så 13 er mange ja. Har ikke sett så mange dobbere på utstilling før.

Men hva som er vanlig i sør, vet jeg ikke, men antallet er jo generellt høyere der.

Har ikke sett en annen greyhound på 2 år nesten, så jeg gleder med til å treffe noen flere! :icon_cry:

åj...

trodde det var mye flere, jeg..

basenjien er jo en ganske sjelden rase og vi pleier å være en 5-6stykker på disse "store" utstillingene..

hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig med oppmøte klokken 12 for Dobber..(lover godt for en hyggelig lørdagskveld... :icon_cry: )

Ang. antall dobbere påmeldt i nord-norge de siste årene , så har det variert litt, det har ligget på 10-15 stk på NKK Tromsø de siste 2-3 årene, og litt mindre i Harstad. Var 11 nå sist i Tromsø, og tror 3 av dem var svenske. På småutstillingene er det 4-6 stk ofte, men så kan det plutselig være mange på en en liten utstilling. Hadde vært gøy om det var flere, særlig er det spennende å når de kommer fra andre land (så lenge de ikke vinner, selvfølgelig, hahaha).

Det er visst ikke så mange flere enn 10-15 ellers i landet heller på utstillinger, kun på Spesialer eller Lillestrøm får man mer enn 20 stk...

Vi har to stk som står for championat og 2 juniorbebiser som prøver seg for første gang i ringen, så jeg er litt spent jeg :whistle:

mvh marita

ps. Carina- hehe, skal se etter deg og Cane i ringen, dette kan jo bli svært underholdene..neida :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. Carina- hehe, skal se etter deg og Cane i ringen, dette kan jo bli svært underholdene..neida :whistle:

Du kommer neppe til å se meg i utstillingsringen med Cane, med mindre noe skulle skje med Caroline som skal stille han for meg. :blink:

Blir kjekt å endelig få hilse på deg og dine, ikke minst "valpene". :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer neppe til å se meg i utstillingsringen med Cane, med mindre noe skulle skje med Caroline som skal stille han for meg. :icon_cry:

Nå håper jeg du snart iler til og understreker at det ikke skyldes at du skal stå utenfor og dobbelhandle. Vi vil vel ikke at noen ubefestede sjeler skal få inntrykk av at sånt på noen måte er akseptert rundt belgerringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er dere vanligvis flere enn oss, da. ;)

jeg stiller lørdag, oppmøte klokka 9, er nr 11 inn i ringen, da. er bare 13 i ringen lørdag, så regner med at dommeren tar seg litt tid...

så, fikk nesten viljen min, da. ;)

enten helt tidlig eller som en av de siste..

jeg har vært på litt for mange utstillinger der jeg har blitt sittende i timesvis å ventet på denne forbanna gruppa... (ikke for det, er ***** kult å komme i gruppa, men likevel..)

tenkte jeg skulle spørre dommeren om hun kunne se på lille tispa på bordet, bare se på tennene og sånn, gi en godbit..

hva tenker dere om det?

sånn, er det veldig dumt, eller?

jaja..

nå begynner jeg å glede meg, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg du snart iler til og understreker at det ikke skyldes at du skal stå utenfor og dobbelhandle. Vi vil vel ikke at noen ubefestede sjeler skal få inntrykk av at sånt på noen måte er akseptert rundt belgerringen?

Høh? Hvor kom det fra? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh? Hvor kom det fra? ;)

Fra det faktum at dobbelthandling er veldig utbredt blant belgerutstillere. Hyggelig om de som ikke driver med sånt kunne ta litt aktivt avstand fra det - håper du er en av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅåja, du har folk du.. ;)

Ja, jeg har folk jeg, virker ikke i ringen selv, da er det bedre at andre gjør det. ;) Og Caroline er bare superdyktig, også med Cane. ;)

Gleder meg forøvrig til å bli hoppet ned av "lille" Albert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra det faktum at dobbelthandling er veldig utbredt blant belgerutstillere. Hyggelig om de som ikke driver med sånt kunne ta litt aktivt avstand fra det - håper du er en av dem?

hehe - Hadde du sett Belgerguri ved utstillingsringen hadde du skjønt at hun ikke stiller sine hunder fordi hun er nødt til å dobbelthandle de. Du hadde sett at hun ikke stiller hundene sine fordi hun holder på å besvime av skrekk..

Men om du trenger noen å øse ut din vrede over, så "hei, jeg heter 2ne, jeg dobbelthandler hunden min". Vi kan sikkert ta det her, jeg skal dessverre ikke til Harstad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...