Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø

HHC

Recommended Posts

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar

kommer med Ivo'en og muligens hans bror. Trenger kanskje skyss til hallen fra Ulefoss :D noen som har plass? men hvis jeg trenger skyss så blir det kun min hund som blir med. Eller kanskje noen har plass jeg kan sove også som i tilleg har plass i bilen så jeg kan være med til hallen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg trenger skyss fra Gardermoen til Bø på fredag, noen som har plass?

Det er i grunnen ganske greit å ta tog - hvis det ikke ordner seg med annen skyss, selvfølgelig. :D

Jeg skal ikke til Bø i år dessverre... Men jeg vil oppfordre alle NKKU-medlemmer til å være med på årsmøtet som foregår på lørdag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har veldig lyst til å dra til Bø, men kommer helt an på om sambo gidder å kjøre 2,5 time en vei (han er ikke like utstillingshekta som meg) og jeg gidder ikke å kjøre dit helt alene! :P Men er ikke veldig vanskelig å overtale han, så da blir det nok en tur til Bø på oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har veldig lyst til å dra til Bø, men kommer helt an på om sambo gidder å kjøre 2,5 time en vei (han er ikke like utstillingshekta som meg) og jeg gidder ikke å kjøre dit helt alene! :D Men er ikke veldig vanskelig å overtale han, så da blir det nok en tur til Bø på oss :P

2,5 timer jeg jo ikke mye. Herfra er det 5 timer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen ganske greit å ta tog - hvis det ikke ordner seg med annen skyss, selvfølgelig. wink.png

Jeg skal ikke til Bø i år dessverre... Men jeg vil oppfordre alle NKKU-medlemmer til å være med på årsmøtet som foregår på lørdag. smile.gif

Ja, andre alternativet er tog, men vi vet ikke om det er lov å ha med hund. + at det går først kl 22, og da er ikke vi fremme før kl 01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, om jeg får skyss nedover :whistle: Husker ikke om jeg og Mona ble enige om å overnatte her og dra nedover, eller ikke..

Jeg dropper NKK Bø i år og drar til Bergen i april istedet! Der kan Oliver stilles i valp og Fredrik i junior. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper NKK Bø i år og drar til Bergen i april istedet! Der kan Oliver stilles i valp og Fredrik i junior. :whistle:

Uhuu! Da må jeg kosemose bernertroll! Men du, valp på NKK utstilling? eller har dere sånn dobbel?

Søs og meg vurderer å ta turen til BØ, kjøre over fjellet.. om vi tør :angry: Kommer hverfall såfall med Petra, Vigdis, Ellie, Bodil,Boris også Margit og Frida er med som maskoter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhuu! Da må jeg kosemose bernertroll! Men du, valp på NKK utstilling? eller har dere sånn dobbel?

Søs og meg vurderer å ta turen til BØ, kjøre over fjellet.. om vi tør :) Kommer hverfall såfall med Petra, Vigdis, Ellie, Bodil,Boris også Margit og Frida er med som maskoter. :whistle:

Ja, det må du! :angry:

Vi har dobbeltutstilling ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er det å kjøre fra Oslo? Går det å ta som en dagstur?

ja det bør gå bra :whistle: vi bor 7mil sør for Oslo og skal i hvertfall ta dette som en dagstur :angry: ikke no stress :) i følge gule sider regner de litt over to timer, 2t og 6min fra oslo (bjerkebakken) til Bø kommune :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er det å kjøre fra Oslo? Går det å ta som en dagstur?

Kilometrene er ikke noe problem, men flere foretrekker å overnatte for å ha god tid i fall det er dårlig vær - veiene dit er ikke alltid så gode. Jeg har bare vært i Bø en gang med bil, og syntes det var helt greit å kjøre i fjor - men i dårlig vær kan det bli en drøy tur. Men om en beregner god tid og ikke freaker ut av en sladd på glatta, går det meste greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilometrene er ikke noe problem, men flere foretrekker å overnatte for å ha god tid i fall det er dårlig vær - veiene dit er ikke alltid så gode. Jeg har bare vært i Bø en gang med bil, og syntes det var helt greit å kjøre i fjor - men i dårlig vær kan det bli en drøy tur. Men om en beregner god tid og ikke freaker ut av en sladd på glatta, går det meste greit.

Hmm det er sant.

Da må jeg tenke litt på den, ettersom det er kjipt å måtte trekke seg hvis det plutselig blir snøkaos. Evt vurdere å overnatte. Tror dere det fortsatt er mulig å få tak i noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...